Informaciniai pranešimai

« Grįžti

Dėl Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 2, 38, 68, 87, 100, 132, 139 ir 140 straipsnių pakeitimą bei papildymą 401 straipsniu, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 46, 92 ir 95 straipsnių pakeitimą, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo 13 straipsnio pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-10-25

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) informuoja apie Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (toliau - MAĮ) 2, 38, 68, 87, 100, 132, 139 ir 140 straipsnių pakeitimą bei papildymą 401 straipsniu, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau - VPĮ) 46, 92 ir 95 straipsnių pakeitimą, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (toliau - LPĮ) 13 straipsnio pakeitimą.

MAĮ 2 straipsnio pakeitimas:

Šiuo pakeitimu, praplečiama „Su mokesčiu susijusios sumos" sąvoka. Šiuo pakeitimu įtvirtinama, jog nuo 2019 m. sausio 1 d. „Su mokesčiu susijusios sumos" bus laikytinos ne tik apskaičiuoti delspinigiai, paskirta bauda, palūkanos, mokamos pagal mokestinės paskolos sutartį, taip pat palūkanų delspinigiai, tačiau ir pačios palūkanos.

MAĮ 38 straipsnio pakeitimas:

Atliktu pakeitimu praplečiamas sąrašas paslaptyje nelaikomos informacijos ir nuo 2019 m. sausio 1 d. paslaptyje nebus laikoma informacija apie mokesčių mokėtojo – juridinio asmens arba individualia veikla užsiimančio fizinio asmens – atitiktis minimaliems patikimo mokesčių mokėtojo kriterijams. Šis punktas įgyvendina MAĮ 401 straipsnyje įtvirtintų kriterijų nesilaikymo neigiamas pasekmes. VMI prie FM informuoja, jog buvęs MAĮ 38 straipsnio 7 punktas nuo 2019 m. sausio 1 d. bus įtvirtintas MAĮ 38 straipsnio 8 punkte.

MAĮ papildymas 401 straipsniu:

Pažymėtina, jog nuo 2019 m. sausio 1 d. MAĮ bus papildytas 401 straipsniu, kuris įtvirtins kriterijus, pagal kuriuos mokesčių mokėtojai bus įvertinti ir atitinkantis visus straipsnyje numatytus kriterijus, bus priskirti prie patikimų mokesčių mokėtojų.
VMI prie FM informuoja, jog šis pakeitimas inicijuotas dėl to, jog šiuo metu mokesčių teisėje nėra teisės normų, nustatytų ir praktiškai taikomų kriterijų, kuriomis remiantis mokesčių administratoriui būtų suteikta teisė diferencijuoti mokesčių mokėtojus pagal tai, kaip jie vykdo savo mokestines prievoles, ir, priklausomai nuo asmenų klasifikavimo, sudaryti teisines prielaidas taikyti diferencijuotą teisinį režimą asmenims, kurie savo mokestines prievoles vykdo netinkamai. Šiuo pakeitimu nustatyti objektyvūs ir pagrįsti kriterijai, kuriais vadovaujantis mokesčių mokėtojų grupė, kuri netinkamai vykdo savo mokestines prievoles, turės neigiamų tokios savo veiklos teisinių ir moralinių pasekmių. MAĮ 401 straipsnis numatys, kad mokesčių mokėtojas bus laikomas neatitinkančiu minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų, jeigu jis praeityje buvo nubaustas už padarytus reikšmingus ar pakartotinius teisės pažeidimus ir nuobaudos yra įsigaliojusios. Būtent šie kriterijai sukurs mokesčių mokėtojui tokias neigiamas pasekmes:

1) Informacija apie tai, kad mokesčių mokėtojas neatitinka minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų, nebus laikoma paslaptyje ir ši informacija bus skelbiama mokesčių administratoriaus internetinėje svetainėje (dėl šios aplinkybės atliktas MAĮ 38 straipsnio pakeitimas);
2) Atliekant šių mokesčių mokėtojų kontrolės veiksmus, bus taikomi ilgesni senaties terminai (dėl šios pasekmės numatyta išimtis MAĮ 68 straipsnio pakeitime);
3) Mokesčių mokėtojai neatitinkantys minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų, negalės dalyvauti viešuosiuose pirkimuose (įgyvendinant šią neigiamą pasekmę atliktas Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimas);
4) Tokie mokesčių mokėtojai negalės įgyti paramos gavėjo statuso, o tokį statusą jau turintys – šio statuso neteks (siekiant įgyvendinti šią teisiškai neigiamą pasekmę, atliktas Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo pakeitimas);

VMI prie FM taip pat informuoja, jog esant įstatymų leidėjo valiai, tokių asmenų patirtinų neigiamų teisinių pasekmių sąrašas ateityje galės būti papildomai praplėstas.
Svarbu pažymėti, jog šios nuostatos yra taikomos tais atvejais, kuomet yra vertinami teisės pažeidimai padaryti nuo 2019 m. sausio 1 d.

MAĮ 68 straipsnio pakeitimas:

MAĮ 68 straipsnio pakeitimu, atsižvelgiant į kitų užsienio valstybių mokesčių administratorių praktiką, bendrasis mokesčių apskaičiavimo ir perskaičiavimo senaties terminas sutrumpinamas nuo einamųjų metų ir 5 praėjusių kalendorinių metų iki einamųjų metų ir 3 praėjusių kalendorinių metų.
VMI prie FM atkreipia dėmesį, jog naujai išdėstyta 68 straipsnio 4 dalis numatys, jog tam tikrais atvejais, mokesčių administratorius bei mokesčių mokėtojas mokestį galės apskaičiuoti / perskaičiuoti už einamuosius ir 5 praėjusius kalendorinius metus, o 6 dalyje numatyta, kokiais atvejais mokestis galės būti apskaičiuojamas / perskaičiuojamas už einamuosius ir 10 praėjusių kalendorinių metų terminą.

Šis MAĮ pakeitimas įsigalios nuo 2020 m. sausio 1 d.

MAĮ 87 straipsnio pakeitimas:

MAĮ 87 straipsnio atlikti pakeitimai, įsigaliosiantys 2019 m. sausio 1 d., reglamentuoja mokesčių mokėtojo teisę į palūkanas, kai mokesčių administratorius laiku negrąžina mokesčio permokos, mokėtinų palūkanų dydį, palūkanų skaičiavimo pradžios ir pabaigos momentus.
Šie pakeitimai inicijuoti, būtent todėl, kad 2006 metų lapkričio 28 dienos Tarybos direktyvoje 2006/112/EB dėl pridėtinės vertės mokesčio bendros sistemos nėra reglamentuojami klausimai, susiję su mokesčių mokėtojų naudai mokėtinomis palūkanomis tais atvejais, kai nacionalinis mokesčių administratorius laiku negrąžina pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) permokos. Šią koncepciją savo sprendimuose plėtoja Europos Sąjungos Teisingumo Teismas (toliau – ESTT), aiškindamas Europos Sąjungos teisę ir užpildydamas teisinio reglamentavimo spragas (žr. ESTT bylas C-107/10, C-387/16). Dėl šios priežasties nacionalinių (Lietuvos Respublikos) teisės aktų nuostatos visiškai atitinka minėtos direktyvos nuostatas, tačiau iš dalies nesutampa su tuo, kaip šios direktyvos nuostatas aiškina (išaiškino) ESTT savo sprendimuose. Siekiant užtikrinti ESTT praktikos taikymą nacionaliniu lygmeniu, atlikti minėti pakeitimai.

MAĮ 100 straipsnio pakeitimas:

Šiuo pakeitimu, įtvirtinta galimybė, mokesčių administratoriui atleisti mokesčių mokėtoją nuo skaičiuojamų (apskaičiuotų), bet nesumokėtų (neišieškotų) delspinigių ar jų dalies, kai tokia teisinė galimybė yra numatyta specialiame mokesčių įstatyme. Atsižvelgiant į tai, VMI prie FM informuoja, jog mokesčių administratorius šiuo pakeitimu įgyja teisę atleisti mokesčių mokėtoją nuo delspinigių savo iniciatyva, kai tokia galimybė yra numatyta specialiame įstatyme. Pakeitimas įsigalios nuo 2019 m. sausio 1 d.

MAĮ 132 straipsnio pakeitimas:

Šiuo metu galioja tokios asmenų baudimo taisyklės, kuriomis remiantis asmuo, padaręs tam tikras nusikalstamas veikas mokesčių srityje, yra baudžiamas tiek pagal atitinkamas Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso (toliau - BK) nuostatas, tiek ir pagal MAĮ (skiriant atitinkamas baudas). Taigi faktiškai asmuo už tuos pačius pažeidimus yra baudžiamas du kartus. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos generalinės prokuratūros pateiktą pasiūlymą „inicijuoti MAĮ bei kitų norminių aktų pakeitimus, kurie įgalintų mokesčių administratorių išieškoti į valstybės biudžetą nesumokėtus mokesčius bei kitus privalomus mokėjimus (pvz., delspinigius), neskiriant pažeidėjui baudos už padarytą mokestinį pažeidimą, arba, įsigaliojus apkaltinamajam nuosprendžiui, sudarytų sąlygas mokesčių administratoriui savo iniciatyva panaikinti nuteistam asmeniui paskirtą administracinę nuobaudą, paliekant galioti sprendimą dėl į valstybės biudžetą išieškotų mokesčių bei kitų privalomų mokėjimų", atlikti atitinkami MAĮ 132 straipsnio pakeitimai.
Pakeitimais nustatoma, kad bauda neskiriama, kol kompetentingos institucijos (ikiteisminio tyrimo institucijos; prokuroras; teismas) nepriims esminių sprendimų dėl asmens kaltės, atsakomybės ir nubaudimo pagal BK: 1) teismui apkaltinamuoju nuosprendžiu nuteisus asmenį, pagal MAĮ skirtina bauda neskiriama; 2) kitais atvejais pagal MAĮ skirtina bauda turi būti paskirta ir sumokėta (išieškota). Pakeitimas įsigalios nuo 2019 m. sausio 1 d.

MAĮ 139 ir 140 straipsnio pakeitimas:

Šiais pakeitimais nustatyta, jog mokesčių administratorius skirdamas konkrečią baudą mokesčių mokėtojui, turi vadovautis MAĮ 140 straipsnyje įtvirtintomis baudų skyrimo taisyklėmis. MAĮ 140 straipsnyje įtvirtintos mokesčių mokėtojų atsakomybę lengvinančios bei sunkinančios aplinkybės, į kurias mokesčių administratorius privalomai turi atsižvelgti skirdamas konkrečią baudą. Taip pat MAĮ 140 straipsnyje yra įtvirtinta, konkrečios baudos apskaičiavimo metodika.

MAĮ 139 straipsnio pakeitimas įsigalios nuo 2019 m. sausio 2 d.

Dėl atleidimo nuo delspinigių už nesumokėtus mokesčius:

Atsižvelgiant į šešėlinės ekonomikos mažinimo siekį, bendros valstybės ir visuomenės bei atskirų jos grupių darnos ir pažangos siekimą, įteisinta vienkartinė galimybė asmenims, nustatyta tvarka ir terminais deklaravusiems atitinkamas mokėtinų mokesčių sumas, būti atleistiems nuo neigiamų teisinių pasekmių. Šiuo pakeitimu numatoma, jog mokesčių mokėtojams deklaravusiems mokėtinų mokesčių sumas, mokesčių administratorius neskirs baudų, taip pat nuo šių sumų nebus skaičiuojami delspinigiai, o taip pat jie nebūtų įtraukti į nepatikimų mokesčių mokėtojų sąrašą. Vienintelė keliama sąlyga, kad būtų išvengta visų šių neigiamų pasekmių yra mokesčio sumokėjimas. Pažymėtina, jog mokestį bus galima sumokėti per 20 dienų arba mokesčio sumą išdėstyti dvejiems metams. Be to, siekiant nesudaryti prielaidų diskriminuoti asmenų, laiku savanoriškai deklaravusių mokesčius, tačiau dėl vienų ar kitų priežasčių jų nesumokėjusių, įtvirtinta, kad nuo likusios nesumokėtos ar neišieškotos delspinigių sumos sumokėjimo jie bus atleisti automatiškai. Šiuo atveju mokesčių sumokėjimas nebus būtina atleidimo nuo delspinigių sąlyga.

Daugiau informacijos rasite VMI prie FM 2018-07-02 rašte Nr. (32.44-31-3)-R-3749

Informaciją parengė
Teisės departamentas


Dažniausiai užduodami klausimai

1. Ar Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnio 1 dalies punktuose minimi kriterijai vertinami atskirai ar kartu?


Pažymėtina, jog įsigaliojusiu pakeitimu nuo 2019 m. sausio 1 d. Valstybinė mokesčių inspekcija vertins kiekvieno juridinio asmens ar individualia veikla užsiimančio fizinio asmens patikimumą. Mokesčių mokėtojas neatitikęs bent vieno iš minimų kriterijų bus laikomas kaip neatitinkantis minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų.


2. Kokios pasekmės gali kilti, jeigu mokesčių mokėtojas neatitiks minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų?


Jeigu mokesčių mokėtojas neatitiks minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų, įtvirtintų Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnyje, tokiu atveju mokesčių mokėtojas bus pašalintas iš viešųjų pirkimų procedūros pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatas. Taip pat šių kriterijų neatitikimas suteiks teisę institucijoms nesuteikti paramos gavėjo statuso, o tais atvejais, kuomet mokesčių mokėtojas jau turi paramos gavėjo statusą, jį panaikinti.


3. Ar šie minimalūs patikimo mokesčių mokėtojo kriterijai bus taikomi ir tiems mokesčių mokėtojams, kurie vykdo veiklą su verslo liudijimu?


Individualia veikla užsiimantis fizinis asmuo, veiklą gali vykdyti tiek pagal pažymą, tiek pagal verslo liudijimą. Atsižvelgiant į tai, šie kriterijai bus vertinami tiek individualia veikla pagal pažymą, tiek individualia veikla pagal verslo liudijimą užsiimančio fizinio asmens atžvilgiu.


4. Ar už Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytus pažeidimus apskaičiuotos mokesčių sumos sumuojamos, jeigu padarai daugiau negu vieną pažeidimą?


Mokesčių mokėtojas bus laikomas neatitinkančiu minimalių patikimo mokesčių mokėtojų kriterijų, jeigu mokesčių mokėtojas padarys mokestinį pažeidimą ar kelis iš išvardintų šiame punkte bei bus apskaičiuota dėl bent vieno iš padarytų mokestinių pažeidimų daugiau kaip 15 000 eurų mokesčių. Atsižvelgiant į tai, informuojame, kad pagal atskirus padarytus pažeidimus apskaičiuotos mokesčių sumos nesisumuos.


5. Kaip skaičiuojamas 3 metų vertinimo terminas, ar nuo pažeidimo padarymo momento, ar nuo galutinio įsigaliojusio sprendimo?


Pažymėtina, kad įstatymo papildymas šiuo punktu įsigalios nuo 2019 m. sausio 1 d. Atsižvelgiant į tai, pažymėtina, kad mokesčių administratorius vertins padarytus pažeidimus tik nuo 2019 m. sausio 1 d., tačiau atkreipiame dėmesį, jog mokesčių administratorius vertins mokesčių mokėtojo atitikimą minimaliems patikimo mokesčių mokėtojo kriterijams nuo galutinio ir įsiteisėjusio sprendimo priėmimo. Todėl nepaisant to, kad mokesčių mokėtojas padarys pažeidimą 2019 m. sausio 2 d., o sprendimas dėl šio pažeidimo bus priimtas 2019 m. balandžio 2 d., mokesčių mokėtojas bus laikytinas neatitinkančiu minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų nuo 2019 m. balandžio 2 d. iki 2022 m. balandžio 2 d.


6. Ar tais atvejais, kai už vieną iš minėtų kriterijuose įtvirtintų pažeidimų yra nubaudžiamas juridinio asmens valdybos narys ar akcininkas, laikytina, kad juridinis asmuo neatitinka minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų?


Vadovaujantis Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo 37 straipsnio 2 dalimi bendrovės vadovu turi būti fizinis asmuo. Bendrovės vadovu negali būti asmuo, kuris pagal teisės aktus neturi teisės eiti tokių pareigų. Atsižvelgiant į tai, mokesčių administratorius valdybos, akcininkų ir kitų asmenų atitikimo minimaliems patikimo mokesčių mokėtojo kriterijams, kurie nėra paskirti į juridinio asmens vadovo pareigas, nevertins. Atsižvelgiant į tai, pažymime, kad jeigu juridinio asmens valdybos narys ar akcininkas bus baustas už nuostatose įtvirtintus pažeidimus, juridinis asmuo atitiks minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus.


7. Jeigu juridinis asmuo ar individualia veikla užsiimantis fizinis asmuo bus nubaustas pagal Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo nuostatas Valstybinės darbo inspekcijos, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos ar Policijos, bus laikoma, kad toks asmuo neatitinka minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų?


Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo (toliau - UĮ) 56 straipsnyje yra numatyta atsakomybė už nelegalų darbą, o pagal UĮ 60 straipsnį už Įstatyme numatytus pažeidimus bylas nagrinėja ir baudas skiria institucijos nurodytos UĮ 55 straipsnyje. Taigi pagal UĮ 55 straipsnį pažeidimus turi teisę nagrinėti ir baudas skirti Valstybinė mokesčių inspekcija, Valstybinė darbo inspekcija, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba bei Policija. Atsižvelgiant į tai, jeigu pagal UĮ nuostatas juridiniam asmeniui pažeidimą nagrinės ir baudą paskirs už nelegalų darbą viena iš UĮ 55 straipsnyje minėtų institucijų, bus laikoma, kad toks mokesčių mokėtojas neatitinka minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų.


8. Kada juridinis asmuo ar jo vadovas arba individualia veikla užsiimantis fizinis asmuo neatitiks Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnio 1 dalies 3 punkto reikalavimų?


Juridinis asmuo (ar) jo vadovas arba individualia veikla užsiimantis fizinis asmuo neatitiks Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnio 1 dalies 3 punkto reikalavimų, jeigu jis per paskutinius 3 metus apkaltinamuoju nuosprendžiu buvo nuteistas pagal bent vieną Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 182, 1891, 199, 1991, 1992, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224 straipsnį.


9. Tais atvejais, kai juridinio asmens vadovas arba individualia veikla užsiimantis fizinis asmuo yra nubaustas pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą mažesne nei 1500 eurų bauda, nors straipsnyje numatyta, kad galima skirti ir didesnę baudą, bus laikoma, kad asmuo atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus?


Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnio 1 dalies 4 punkte numatyta, kad asmuo bus laikomas atitinkančiu minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus, jeigu per paskutinius vienerius metus iki jo vertinimo dienos jam nebuvo paskirta 1500 eurų ar didesnė bauda už vieną iš punkte minimų straipsnių. Atsižvelgiant į tai, informuojame, jog nepaisant to, kad sankcijoje yra numatyta didesnė bauda negu yra faktiškai paskirta, asmenys tokiu atveju bus laikomi atitinkantys minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus.


10. Kiek metų mokesčių mokėtojas bus laikomas neatitinkančiu minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus, jeigu jam paskirta bauda pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso straipsnį, kuris paminėtas Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnio 1 dalies 4 punkte?


Jeigu mokesčių mokėtojui yra paskirta bauda pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą už vieną iš Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnio 1 dalies 4 punkte minėtų straipsnių pažeidimą, kurios dydis yra 1500 eurų arba didesnė, tokiu atveju mokesčių mokėtojas bus laikomas neatitinkančiu minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų 1 metams nuo tokio sprendimo įsiteisėjimo. Taip pat svarbu pažymėti, kad mokesčių mokėtojas taip pat bus laikomas neatitinkančiu minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų 1 metus nuo sprendimo įsiteisėjimo, jeigu jis padarys pakartotinį nusižengimą per 1 metus nuo pirminio nusižengimo (vieną iš Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnio 1 dalies 4 punkte išvardintų nusižengimų) sprendimo įteisėjimo.


11. Ar įspėjimas už numatytą straipsnį bus priskiriamas prie padarytų nusižengimų?


Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 23 straipsnyje išvardintos visos administracinių nuobaudų rūšys. Pažymėtina, kad šio straipsnio 1 dalies 1 punkte yra numatyta tarp visų kitų ir įspėjimo nuobauda. Atsižvelgiant į tai, pažymėtina, kad mokesčių mokėtojui padariusiam administracinį nusižengimą ir institucijai paskyrus įspėjimą, laikytina, kad asmuo jau yra padaręs administracinį nusižengimą, o jeigu jis per 1 metus padarys tokį patį nusižengimą, už kurį bus paskirta bauda, toks asmuo jau bus laikomas neatitinkančiu minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų.


12. Jeigu juridinio asmens vadovas ar kitas atsakingas asmuo buvo nubaustas už vieną iš Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnyje minėtų pažeidimų, arba padarė vieną iš išvardintų nusikaltimų, dėl ko juridinis asmuo neatitinka minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų, tačiau šis vadovas buvo atleistas ir priimtas naujas, ar tokiu atveju bus laikoma, kad juridinis asmuo yra atitinkantis minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus?


Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnio 1 dalies punktuose yra numatyta, kad mokesčių administratorius vertina juridinio asmens atitikimą minimaliems patikimo mokesčių mokėtojo kriterijams vertindamas ir juridinio asmens vadovo baustumą / teistumą už atitinkamai 3 ir 1 praėjusius metus. Todėl nepaisant to, kad juridinio asmens vadovas, kuris buvo baustas arba teistas už įstatyme nustatytus pažeidimus, jau nėra juridinio asmens vadovas, tačiau mokesčių administratorius atitinkamai 3 arba 1 metus laikys tokį juridinį asmenį neatitinkantį minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų.
Taip pat svarbu pažymėti, kad tuo atveju, kai juridinio asmens vadovas, kuris yra teistas ar baustas pagal nurodytus pažeidimus, įsidarbina vadovu kitame juridiniame asmenyje nepraėjus naikinamajam terminui, tas juridinis asmuo tampa neatitinkančiu minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų.


13. Ar yra galimybė pažeidus vieną iš kriterijų anksčiau Mokesčių administravimo įstatymo nustatyto termino tapti atitinkančiu minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus („pasitaisyti")?


Už MAĮ 401 straipsnio 1 dalies 1-3 punktus nustatytus pažeidimus, nusikaltimus mokesčių mokėtojai bus įtraukti į minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų neatitinkančių sąrašą 3 metams nuo šių sprendimų / nuosprendžių įsigaliojimo, o už MAĮ 401 straipsnio 1 dalies 4 punkto kriterijaus pažeidimą – 1 metams. Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme nėra numatyta galimybė būti išbrauktiems iš šio sąrašo anksčiau nustatyto termino..


14. Nuo kada VMI įtrauks mokesčių mokėtoją į neatitinkančių minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus sąrašą, jeigu vyksta ginčas dėl paskirtos baudos?


Mokesčių mokėtojas taps neatitinkantis minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų tik tuomet, kai įsigalios VMI, Policijos, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Valstybinės darbo inspekcijos ar teismo priimtas sprendimas.


15. Jeigu mokesčių mokėtojas yra nubaustas pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą mažesne nei 1500 eurų bauda, tačiau bauda išdėstyta 3 metų laikotarpiui, ar padarius per šį terminą tą patį nusižengimą, jis bus laikomas pakartotiniu ir mokesčių mokėtojas taps neatitinkančiu minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų?


Lietuvos Respublikos administracinio nusižengimo kodekso 40 straipsnyje yra nustatyta, kad jeigu administracinį nusižengimą padaręs asmuo per metus nuo administracinio nurodymo įvykdymo dienos arba nuo dienos, kurią administracinė nuobauda ar administracinio poveikio priemonė baigta vykdyti, padarė tame pačiame šio kodekso straipsnyje numatytą administracinį nusižengimą, laikoma, kad šis administracinis nusižengimas padarytas pakartotinai.
Todėl per 3 metų laikotarpį, kuriam išdėstytas baudos mokėjimo terminas ir per 1 metus nuo paskutinės įmokos dienos sumokėjimo, padarius tą patį nusižengimą, jis bus laikomas pakartotiniu ir mokesčių mokėtojas bus įtrauktas į minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų neatitinkančių mokesčių mokėtojų sąrašą. .


16. Kur galima rasti mokesčių mokėtojų neatitinkančių minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų sąrašą?


Informacija apie mokesčių mokėtojus, kurie įtraukti į minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų neatitinkančių sąrašą yra skelbiami mokesčių administratoriaus internetinėje svetainėje adresu: http://www.vmi.lt/cms/informacija-apie-mokesciu-moketojus.


17. Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnio 1 dalies 1 punkte numatyta, kad mokesčių mokėtojas bus laikomas atitinkančiu minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus, jeigu jam nebus skirta bauda už bent vieną numatytą pažeidimą bei nebus apskaičiuota daugiau kaip 15 000 eurų mokesčių. Ar tais atvejais, kai mokesčių administratorius atleis mokesčių mokėtoją nuo baudos sumokėjimo, bus laikoma, kad toks asmuo atitinka šį kriterijų?


Pagal Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 141 straipsnį mokesčių mokėtojas gali būti atleistas nuo paskirtos baudos, jeigu atitinka minėto straipsnio nustatytus kriterijus. Todėl, tais atvejais, kai mokesčių administratorius mokesčių mokėtoją atleido nuo paskirtos baudos sumokėjimo, bus laikoma, kad mokesčių mokėtojas atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus..