Naudinga informacija

« Grįžti

Dėl žymėtų degalų apskaitos bei išdavimo proceso optimizavimo

Atnaujinimo data: 2015-12-21

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau — VMI prie FM) teisės aktais yra įpareigota išduoti žemės ūkio veiklos subjektams dyzelinių degalų, skirtų naudoti žemės ūkio produktų gamybai, įsigijimo korteles (toliau – kortelės). VMI prie FM, siekdama supaprastinti degalų įsigijimą ir palengvinti administracinę naštą mokesčių mokėtojams, planuoja atsisakyti popierinių kortelių, ir įdiegti Valstybinės mokesčių inspekcijos informacinių sistemų naujus funkcionalumus, kurie leistų žemės ūkio veiklos subjektui, tiesiog prisijungus per Mano VMI sritį, matyti leidžiamų įsigyti degalų kiekį, pardavėjui pirkimo metu matyti leidžiamą parduoti kiekį, po operacijos pirkimo duomenis pateikti į Valstybinės mokesčių inspekcijos akcizų informacinę sistemą (toliau – AIS), ir pan. Naujos sąsajos privalumai:
- sumažės administracinė našta degalų naudotojams, nes jiems nereikės vykti į Valstybinę mokesčių inspekciją (toliau – VMI) atsiimti kortelių;
- ūkio subjektams (degalinėms ir kitiems pardavėjams), prekiaujantiems degalais, nereikės pildyti ir teikti ataskaitų (nes pirkimo duomenys būtų pateikiami VMI iš karto po pardavimo) ir rankiniu būdu pildyti kortelių;
- tiek žemės ūkio veiklos subjektai, tiek degalinių darbuotojai galės pasitikrinti leistino įsigyti degalų likutį elektroninėje erdvėje (per Mano VMI sritį, degalinėje).

Numatomi du būdai, kaip AIS realiu laiku bus galima tikrinti leistino įsigyti degalų kiekio likučius ir pateikti įvykdytų įsigijimo / pardavimo operacijų duomenis:
Pirmasis būdas - tikrinti leistino įsigyti degalų kiekio likučius ir teikti operacijų duomenis per AIS vartotojo sąsają. Tokiam prisijungimui pakaks, kad degalų pardavimo vietoje būtų kompiuteris, interneto ryšys ir asmuo, turintis teisių dirbti su AIS sistema degalų tiekėjo vardu.
Antrasis būdas - tikrinti leistino įsigyti degalų kiekio likučius ir teikti operacijų duomenis per AIS tinklines paslaugas (angl. Web Service). AIS teiks tinklines paslaugas minėtoms paslaugoms atlikti. Norint naudotis šiuo duomenų teikimo būdu, ūkio subjektai turės realizuoti savo naudojamų sistemų sąsają su AIS minėtų tinklinių paslaugų kvietimui ir gautų duomenų apdorojimui. Ūkio subjektų sistemų autentifikavimo duomenys bus administruojami AIS sistemoje.
Degalais prekiaujantys asmenys pasikeitimams turi pasiruošti pasirenkant duomenų tikrinimo ir teikimo būdą. Minėti pakeitimai planuojami įdiegti nuo 2016 m. liepos 1 d.

Pasirinkus antrąjį duomenų tikrinimo ir teikimo kanalą, tam, kad galėtumėte tinkamai priderinti savo informacines sistemas degalų pardavimui, pateikiame AIS sąsajos su tiekėjų (degalinių) informacinėmis sistemomis specifikaciją.