Informaciniai pranešimai

« Grįžti

Dėl Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-07-30

Dėl Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo pakeitimo

Informuojame, kad 2019 m. liepos 9 d. priimtas Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo Nr. IX-569 1, 2, 3, 4 ir 70 straipsnių ir II skyriaus pakeitimo įstatymas Nr. XIII-2279 (toliau ‒ Įstatymas), kuriuo nuo 2019 m. lapkričio 1 d. akcizais apmokestinamas neapdorotas tabakas, t. y. prie cigarečių, cigarų, cigarilių, rūkomojo tabako ir kaitinamojo tabako produktų nepriskiriami 2019 metų Kombinuotosios nomenklatūros 2401 pozicijoje1 klasifikuojami produktai.

Įstatymu nuo 2019 m. lapkričio 1 d. taip pat panaikinami reikalavimai informuoti mokesčių administratorių apie:

-     akcizais apmokestinamų prekių, kurios pagamintos naudojant, perdirbant, maišant vieną ar kelias akcizais apmokestinamas prekes, kai akcizai už prekes, panaudotas galutinės prekės gamybai, yra sumokėti ir šis mokestis nėra mažesnis už mokestį, kuris turėtų būti sumokėtas už galutinę akcizais apmokestinamą prekę, gamybą;

kitose negu Kombinuotosios nomenklatūros 2203–2208 pozicijose klasifikuojamų prekių, kurių faktinė tūrinė alkoholio koncentracija procentais yra didesnė kaip 1,2 procento, o jei tai ne skysti produktai, – etilo alkoholis sudaro daugiau kaip 1 procentą jų masės, jeigu šioms prekėms gali būti taikomos Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo 27 str. 1 d. 1 ar 3–7 punktai (atleidimas nuo akcizų), gamybą. Kitaip tariant, panaikinamas reikalavimas informuoti mokesčių administratorių apie tokių akcizais apmokestinamų prekių kaip, pvz., etilo alkoholio turinčių šokolado gaminių, acto, vaistų ir kt., gamybą.

Šis informacinis pranešimas pateiktas VMI prie FM 2019 m. liepos 29 d. rašte Nr. (18.2-31-2 E) RM-23304.

Informaciją parengė
Teisės departamentas


Neperdirbtas tabakas; tabako liekanos.


Tarifai

VPT likuciai 2020-07-27

Tabako atsekamumo sistemos dalyviai 0803

Dėl informacijos, būtinos tarptautiniams bendradarbiavimo įsipareigojimams dėl automatinių informacijos apie finansines sąskaitas mainų įgyvendinimo, pateikimo terminų atidėjimo

Atnaujinimo data: 2020-08-03
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau — VMI prie FM) informuoja, kad vadovaujantis 2020 m. birželio 24 d. Tarybos direktyvos 2020/876/ES, kuria, siekiant patenkinti neatidėliotiną poreikį dėl COVID-19 pandemijos atidėti tam tikrus apmokestinimo srities informacijos pateikimo ir mainų terminus, iš dalies keičiama Direktyva 2011/16/ES, 1 straipsnio 3 dalimi, 2020 m. liepos 30 d. VMI prie FM viršininko įsakymu Nr. VA-58 pakeistas Informacijos, būtinos tarptautiniams bendradarbiavimo įsipareigojimams dėl automatinių informacijos apie finansines sąskaitas mainų įgyvendinti, pateikimo taisyklių,  patvirtintų 2015 m. lapkričio 25 d. įsakymu VA-102 „Dėl informacijos, būtinos tarptautiniams bendradarbiavimo įsipareigojimams dėl automatinių informacijos apie finansines sąskaitas mainų įgyvendinti, pateikimo taisyklių patvirtinimo" (toliau — Taisyklės) 9 punktas.
Taisyklių 9 punkto pakeitimu nustatyta, kad finansų rinkos dalyviai informaciją už 2019 metus turi pateikti VMI prie FM iki 2020 metų spalio 1 d. Atkreipiame dėmesį, kad informacijos pateikimo terminas išskirtinai pratęsiamas tik teikiant duomenis už 2019 m. dėl kilusios pandemijos COVID-19. 
 
Daugiau informacijos rasite VMI prie FM 2020-08-31  rašte Nr. (32.44-31-3E)-RM-43685.
 
 
Informaciją parengė
Teisės departamentas
 

RM-43685

Patikslinusiems deklaraciją gyventojams dar sugrįš apie 17 mln. eurų

Atnaujinimo data: 2020-07-31
2020 m. liepos 31 d., Vilnius. Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) informuoja, kad šiuo metu, daugiau kaip 717 tūkst. gyventojų, kurie laiku ir teisingai užpildė pajamų deklaraciją jau pervedė beveik 150 mln. eurų Gyventojų pajamų mokesčio (toliau – GPM) permokų. 
 
Apie 50 tūkst. gyventojų dar turės deklaraciją patikslinti. Apie tai, Elektroninio deklaravimo sistemos (EDS) naudotojai, šią savaitę yra informuojami e. laiškais, o tuos, kurie sistema nesinaudoja, klasikiniai laiškai pasieks ateinančią savaitę. Dar 25 tūkst. gyventojų, permokos sulauks ateinančią savaitę. 
 
 „Pažymėtina, jog šiais metais gyventojams grąžintina permoka yra beveik 30% didesnė, nei praėjusiais metais, tuo tarpu, pandemijai pakoregavus deklaravimo terminus, pratęsus deklaravimą - laiko deklaracijų tyrimui šiemet buvo gerokai mažiau nei įprastai, - sako VMI prie FM Mokestinių prievolių departamento vyresn. patarėja Inga Gedminienė, pažymėdama, jog šiuo metu jau gražinta daugiau kaip 97 proc. permokų, o likusioji dalis deklaracijų – atvejai, kai tyrėjai turi įsitikinti pateiktų popierinių dokumentų teisingumu. 
 
VMI primena, jog apie aptiktus netikslumus deklaracijose VMI gyventojus tiesiogiai informuoja e. paštu bei EDS, skiltyje „Pranešimai vartotojui", o kai to padaryti neįmanoma, tradiciniu paštu.
 
Išsami informacija apie pajamų ir turto deklaravimą bei permokų grąžinimą paskelbta interneto svetainėje www.vmi.lt, pasikonsultuoti su VMI specialistais mokesčių klausimais galima  paskambinus mokesčių informacijos telefonu 1882 arba +370 525 53190 arba papildomais VMI svetainėje skelbiamais telefonais.
 
Išsamesnė informacija žiniasklaidai:
 
Rūta Asadauskaitė,
Valstybinė mokesčių inspekcija 
tel.: +370 620 88383
 

Dėl privalomų automatinių apmokestinimo srities informacijos, susijusios su praneštinais tarpvalstybiniais susitarimais, mainų įgyvendinimo ir praneštinus tarpvalstybinius susitarimus identifikuojančių požymių nustatymo taisyklių pakeitimo

Atnaujinimo data: 2020-07-31
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau — VMI prie FM) informuoja, kad  2020 m. liepos 30 d. įsigaliojo Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko įsakymas Nr. VA-59 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2019 m. gruodžio 20 d. įsakymo Nr. VA-109 „Dėl privalomų automatinių apmokestinimo srities informacijos, susijusios su praneštinais tarpvalstybiniais susitarimais, mainų įgyvendinimo ir praneštinus tarpvalstybinius susitarimus identifikuojančių požymių nustatymo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo (toliau ‒ Taisyklės). 
         Taisyklės įgyvendina 2020 m. birželio 24 d. Tarybos direktyvą 2020/876, kuria, siekiant patenkinti neatidėliotiną poreikį dėl COVID-19 pandemijos atidėti tam tikrus apmokestinimo srities informacijos pateikimo ir mainų terminus, iš dalies keičiama Direktyva 2011/16/ES. 
       Taisyklėse nustatyti nauji praneštinų tarpvalstybinių susitarimų pateikimo mokesčių administracijai ir keitimosi informacija tarp mokesčių administracijų terminai:
  1. Tarpininkai ir suinteresuoti mokesčių mokėtojai pateikia informaciją apie praneštinus tarpvalstybinius susitarimus, kurių įgyvendinimo atžvilgiu pirmųjų veiksmų imtasi nuo Direktyvos 2018/822 įsigaliojimo iki jos taikymo pradžios dienos (t. y. nuo 2018 m. birželio 25 d. iki 2020 m. birželio 30 d.). Informacijos apie retrospektyvius praneštinus tarpvalstybinius susitarimus pateikimo terminas perkeliamas iš 2020 m. rugpjūčio 31 d. į 2021 m. vasario 28 d.
  2. Pirmųjų automatinių informacijos apie praneštinus tarpvalstybinius susitarimus mainų tarp mokesčių administracijų data perkeliama iš 2020 m. spalio 31 d. į 2021 m. balandžio 30 d.
  3. 30 dienų laikotarpio, per kurį turi būti pranešama apie tarpvalstybinius susitarimus pradžios data perkeliama iš 2020 m. liepos 1 d. į 2021 m. sausio 1 d. Tai reiškia, kad jeigu praneštinas tarpvalstybinis susitarimas yra pateiktas įgyvendinti arba parengtas įgyvendinti, arba jeigu pirmieji jo įgyvendinimo veiksmai atlikti 2020 m. liepos 1 d. – 2020 m. gruodžio 31 d. laikotarpiu, arba jeigu tarpininkai 2020 m. liepos 1 d. – 2020 m. gruodžio 31 d. laikotarpiu tiesiogiai arba padedant kitiems asmenims suteikė pagalbą, paramą arba konsultacijas, susijusias su aukščiau nurodytais veiksmais, tai 30 dienų informacijos pateikimo laikotarpis prasideda ne vėliau kaip 2021 m. sausio 1 d.
  4. Rinkai skirtų susitarimų atveju tarpininkas kas 3 mėnesius mokesčių administratoriui pateikia periodinį pranešimą, kuriame pateikiama atnaujinta praneština informacija, kuri buvo gauta nuo paskiausio pranešimo pateikimo. Pirmąją periodinę ataskaitą tarpininkas pateikia iki 2021 m. balandžio 30 d.
       Papildomai atkreipiame dėmesį, kad nauja redakcija yra išdėstomas Taisyklių priedas „Duomenų rinkmenos aprašymas", atsiželgiant į Europos Komisijos DAC6 XML duomenų rinkmenos specifikacijos (v.3.02) reikalavimus. 
       Pažymime, kad informacijos pateikimo ir keitimosi ja terminų pratęsimas yra laikinas įsipareigojimų pagal Taisykles vykdymo atidėjimas, todėl neturėtų turėti įtakos prievolei pranešti ir keistis informacija.
      Taisyklės nustato privalomojo informacijos atskleidimo tvarką, pagal kurią tarpininkai (mokesčių konsultantai, teisininkai ar kiti subjektai, kurie rengia praneštiną tarpvalstybinį susitarimą, siūlo jį rinkoje, organizuoja jo įgyvendinimą, pateikia jį įgyvendinti arba jį administruoja) tiesiogiai ar padedant kitiems asmenims teikia pagalbą, paramą ar konsultacijas, susijusias su aukščiau nurodytais veiksmais, privalo pateikti informaciją mokesčių administratoriui apie potencialius mokesčių vengimo susitarimus, turinčius tarpvalstybiškumo požymių. 
      Tam tikrais atvejais, kai tarpininko nėra, pavyzdžiui, jei mokesčių mokėtojas pats rengia ir įgyvendina praneštiną tarpvalstybinį susitarimą, ar kai tarpininkas praneša apie naudojimąsi teise būti atleistam nuo prievolės pateikti informaciją, prievolė pranešti tenka kitam tarpininkui, o kai tokio tarpininko nėra, suinteresuotam mokesčių mokėtojui, tam, kad mokesčių administratoriai neprarastų galimybės gauti informacijos apie su mokesčiais susijusius susitarimus, kurie gali būti susiję su agresyviu mokesčių planavimu. 
        Daugiau informacijos apie praneštinus tarpvalstybinius susitarimus (DAC6) bei pranešimo pateikimo tvarką galima rasti VMI prie FM interneto svetainėje: https://www.vmi.lt/cms/tarptautiniai-isipareigojimai.
 
       Šis informacinis pranešimas pateiktas VMI prie FM 2020 m. liepos 30 d. rašte Nr. (18.2-31-2 E) RM-43469.
 
Informaciją parengė
Teisės departamentas
 

RM-43469

Darbo organizavimo ir dokumentų valdymo informacinės sistemos (DODVS) modifikavimo paslaugų viešasis pirkimas

Atnaujinimo data: 2020-07-31
INFORMACIJA APIE SUDARYTAS SUTARTIS
 
Paslaugų pirkimai
 
I. PERKANČIOJI ORGANIZACIJA, ADRESAS IR KONTAKTINIAI DUOMENYS: 
I.1. Perkančiosios organizacijos pavadinimas ir įmonės kodas: Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, 188659752
I.1.1. Adresas, pašto kodas: Vasario 16-osios g. 14, LT-01514 Vilnius
I.1.2. Kontaktiniai duomenys: asmuo(-enys) kontaktams, telefonas(-ai), faksas, el. paštas, interneto adresas(-ai) ir elektroninė prieiga prie informacijos (URL): Janina Taurienė, tel. (8 5) 219 4286, el. paštas J.Tauriene@vmi.lt, interneto adresas www.vmi.lt
I.2. Viešųjų pirkimų tarnybos suteiktas pirkimo numeris: 496091.
 
II. PIRKIMO OBJEKTAS: 
II.1. Pirkimo pavadinimas: Darbo organizavimo ir dokumentų valdymo informacinės sistemos (DODVS) modifikavimo paslaugų viešasis pirkimas.
II.2. Trumpas pirkimo objekto apibūdinimas: — Darbo organizavimo ir dokumentų valdymo informacinės sistemos (DODVS) praplėtimo paslaugos.
II.2.1. Pirkimo objekto tipas: paslaugos
 
III. INFORMACIJA APIE NUSTATYTĄ LAIMĖTOJĄ IR SUDARYTĄ SUTARTĮ (pildoma tiek kartų, kiek sudaryta pirkimo sutarčių (preliminariųjų sutarčių):
III.1. Pirkimo dalies numeris ir pavadinimas (jei taikoma): Darbo organizavimo ir dokumentų valdymo informacinės sistemos (DODVS) modifikavimo paslaugų viešasis pirkimas.
III.2. Laimėjusio dalyvio pavadinimas ir įmonės kodas arba vardas ir pavardė: UAB „Asseco Lietuva",302631095.
III.3. Bendra galutinė sutarties vertė eurais (su/be PVM): 14 997,95 Eur su PVM
III.4. Jei žinoma, nurodyti pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties įsipareigojimų dalį, kuriai laimėtojas ketina pasitelkti trečiuosius asmenis kaip subrangovus: -
_________
 

Kompiuterizuoto audito informacinės sistemos plėtros paslaugų viešasis pirkimas

Atnaujinimo data: 2020-07-31
INFORMACIJA APIE PRADEDAMUS PIRKIMUS
 
Paslaugų pirkimai
 
I. PERKANČIOJI ORGANIZACIJA, ADRESAS IR KONTAKTINIAI DUOMENYS:
I.1. Perkančiosios organizacijos pavadinimas ir įmonės kodas: Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, 188659752
I.1.1. Adresas, pašto kodas: Vasario 16-osios g. 14, LT-01514 Vilnius
I.1.2. Kontaktiniai duomenys: asmuo(-enys) kontaktams, telefonas(-ai), faksas, el. paštas, interneto adresas(-ai) ir elektroninė prieiga prie informacijos (URL): Janina Taurienė, tel. (8 5) 219 4286, faks. (8 5) 219 4245, el. paštas J.Tauriene@vmi.lt, interneto adresas www.vmi.lt, https://pirkimai.eviesiejipirkimai.lt. 
 
II. PIRKIMO OBJEKTAS:
II.1. Pirkimo pavadinimas: Kompiuterizuoto audito informacinės sistemos plėtros paslaugų paslaugų viešasis pirkimas
II.2. Trumpas pirkimo objekto apibūdinimas: Audito informacinės sistemos plėtros paslaugos.
II.2.1. Pirkimo objekto tipas: paslaugos.
 
III. PIRKIMO BŪDAS IR JO PASIRINKIMO PRIEŽASTYS:
III.1. Pirkimo būdas: supaprastintas atviras konkursas
III.2. Priežastys, dėl kurių pasirinktas nurodytas pirkimo būdas: Pirkimo vertė, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatos. Elektroniniame kataloge CPO.LT perkamų paslaugų nėra.
_________
 

Daugiausiai į VMI sąskaitą sumokantys mokesčių mokėtojai

Atnaujinimo data: 2017-07-25

TOP 500 IR TOP 50 SĄRAŠŲ SUDARYMAS

TOP 500 — tai sąrašas juridinių asmenų, įregistruotų Mokesčių mokėtojų registre (neįskaitant biudžetinių bei viešųjų įstaigų), kurie 2020 m. I pusmetį į Valstybinės mokesčių inspekcijos (toliau — VMI) sąskaitą sumokėjo daugiausiai mokesčių ir kitų įmokų, atėmus mokėtojams sugrąžintas mokesčių sumas. 
TOP 50 VŠĮ — tai sąrašas juridinių asmenų, įregistruotų Mokesčių mokėtojų registre, kurių teisinė forma yra „Viešoji įstaiga", kurie 2020 m. I pusmetį į VMI sąskaitą sumokėjo daugiausiai mokesčių ir kitų įmokų, atėmus mokėtojams sugrąžintas mokesčių sumas. 
TOP 50 savivaldybėse — tai sąrašai juridinių asmenų, įregistruotų Mokesčių mokėtojų registre (neįskaitant biudžetinių įstaigų), kurie kiekvienoje savivaldybėje 2020 m. I pusmetį į VMI sąskaitą sumokėjo daugiausiai mokesčių ir kitų įmokų. Jeigu sumokėta mokesčių suma yra mažesnė nei 10 tūkst. eurų, tokie juridiniai asmenys į sąrašus neįtraukiami, todėl atskirose savivaldybėse pateikiama mažiau nei 50 mokesčių mokėtojų.
TOP 50 — tai sąrašai juridinių asmenų, įregistruotų Mokesčių mokėtojų registre (neįskaitant biudžetinių bei viešųjų įstaigų), kurie 2020 m. I pusmetį į VMI sąskaitą sumokėjo daugiausiai mokesčių ir kitų įmokų vykdomos ekonominės veiklos sekcijoje ar skyriuje. Pagal veiklos skyrius pateiktos tik tos ekonominės veiklos, kurias vykdę juridiniai asmenys sumokėjo daugiausiai mokesčių, atėmus mokėtojams sugrąžintas mokesčių sumas, tai — „Didmeninė ir mažmeninė prekyba; variklinių transporto priemonių ir motociklų remontas" (42,9 proc. visų sumokėtų mokesčių) bei „Apdirbamoji gamyba" (14,6 proc. visų sumokėtų mokesčių). 
Sąrašai TOP 50 sudaryti ekonominės veiklos sekcijoms, iš kurių gautos pajamos į VMI sąskaitą sudarė daugiau nei po 1 proc. visų gautų pajamų. 
Ekonominės veiklos sekcijos, iš kurių į VMI sąskaitą gautos pajamos sudarė mažiau nei po 1 proc. visų gautų pajamų, apjungtos į vieną TOP 50 sąrašą — sektorius „Kiti".
Pateiktuose juridinio asmens duomenyse susumuoti visi sumokėti mokesčiai ir įmokos, įskaitant netiesioginius mokesčius (PVM, akcizai) bei gyventojų pajamų mokestį nuo išmokų, priskiriamų gyventojo A klasės pajamoms, kurį privalo apskaičiuoti, išskaičiuoti ir sumokėti į biudžetą tas pajamas išmokantys asmenys. Prie sumokėtų mokesčių ir įmokų priskiriamos ir tos sumos, kurias juridinis asmuo sumokėjo (įskaitė) už kitą juridinį ir/ar fizinį asmenį, perėmęs to asmens mokestinę nepriemoką. Sąrašuose išvardinti juridiniai asmenys gali turėti mokestinę nepriemoką.
Sąrašuose taip pat pateikiamas sąrašų sudarymo metu galiojęs juridinio asmens teisinis statusas. Į sąrašą įtraukti užsienio vienetai, vykdantys veiklą Lietuvoje per nuolatinę buveinę, kurie yra įregistruoti tik Mokesčių mokėtojų registre, suteikiant jiems 10 ženklų kodą. Jie neturi juridinio asmens teisinio statuso, nes neregistruojami Juridinių asmenų registre.
 
Sumokėti mokesčiai pagal mokesčių mokėtojų vykdomos ekonominės veiklos sekcijas:
 

Daugiausiai į VMI sąskaitą sumokantys mokesčių mokėtojai:

Daugiausiai į VMI sąskaitą sumokantys mokesčių mokėtojai, neįskaitant akcizų ir pridėtinės vertės mokesčio:

Daugiausiai kiekvienoje savivaldybėje į VMI sąskaitą sumokantys mokesčių mokėtojai:

Daugiausiai gyventojų pajamų mokesčio sumokantys mokesčių mokėtojai:

Daugiausiai pelno mokesčio sumokantys mokesčių mokėtojai:

Daugiausiai prekių ir paslaugų ne Lietuvoje pardavę mokesčių mokėtojai:


TOP500_GPM_duomenys_2020_I_pusm

TOP_mokesciai_2020_I_pusm_savivaldybese

TOP100_mokes_be_akcizu_ir_PVM_2020_I_pusm

TOP_mokesciai_2020_I_pusm

Mokesčių informacijos centras

Atnaujinimo data: 2017-07-13

 

 

Pasikonsultuoti su VMI specialistais mokesčių klausimais galima paskambinus Mokesčių informacijos centro (toliau – MIC) telefonu 1882 arba +370 5 260 5060. Telefonu suteikta konsultacija yra lygiavertė rašytinei, nes pokalbiai yra įrašomi bei saugomi 5 metus.

MIC darbo laikas:

  • Pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 val. iki 17.00 val.
  • Penktadieniais nuo 8.00 val. iki 16.00 val.

Per valstybines šventes MIC nedirba.
Dienomis prieš valstybines šventes dirba valanda trumpiau.


Identifikacija

! Norėdami gauti asmeninę informaciją telefonu privalote identifikuotis vienu iš šių būdų:

  • Pagal telefono numerį, nurodytą  Mano VMI skiltyje „Identifikavimo informacija"*
  • Pagal telefono numerį su PIN kodu**, nurodytą  Mano VMI skiltyje „Identifikavimo informacija"*

*Skiltį "Identifikavimo informaciją" rasite prisijungę prie Mano VMI, Nustatymai -> Keisti kontaktus. 
**PIN kodas papildomai naudojamas tuomet, kai vienu tuo pačiu telefono numeriu pageidauja identifikuotis keli asmenys. Tokiu atveju kiekvienam iš asmenų suteikiamas unikalus PIN kodas, kurį būtina nurodyti identifikavimosi metu.


  • Skambinant į Mokesčių informacijos centrą ilguoju telefono numeriu +370 5 260 5060 mokesčių mokėtojui, kurio pokalbių mokėjimo planas numato tam tikrą nemokamų minučių kiekį, pokalbiai nieko nekainuoja.
     
  • Tarifai, skambinant į Mokesčių informacijos centrą trumpuoju telefono numeriu 1882:

Ryšio operatorius

Pokalbio 1 min. kaina

Sujungimo mokestis

Telia

Fiksuotas tinklas

0,02 €/min.

0,04 €

Telia

Mobilus tinklas

Kaip į Telia tinklą

https://www.telia.lt/privatiems/rysys/sms-ir-mms-paslaugos/trumpieji-numeriai/18xx-serijos-tarifai
0,00 €
Bitė

0,01 €/min.

https://www.bite.lt/pagalba/naudinga-informacija/numeriai-kodai/trumpieji-numeriai

0,00 €
Tele2

0,01 €/min.

https://tele2.lt/privatiems/trumpieji-numeriai/informacija

0,00 €


! Atkreipiame dėmesį, kad ryšio operatoriai skambučius apmokestina nuo atsiliepimo momento – t. y., kai išgirstamas balsinio pasirinkimo meniu.


Pasitikėjimo telefonas visoje Lietuvoje – skambinant į MIC +370 5 260 5060 arba 1882 ir pasirinkus „7"

Pranešimus apie mokestinius pažeidimus taip pat galite pateikti ir per VMI interneto svetainę arba atsisiuntę mobiliąją programėlę „Pranešk", plačiau − STOP šešėliui.


Paskambinę į MIC, iš automatinio pasirinkimo meniu Jūs galite rinktis:

Spausti 1 → Gyventojų pajamų deklaravimas 
Spausti 2 → Turgavietės mokesčio kompensacijos
Spausti 3 → Gyventojams, įskaitant vykdančius veiklą:
               Spausti 1→ Verslo liudijimai ir individuali veikla; 
               Spausti 2→ Gyventojų pajamų mokestis; 
               Spausti 3→ Baudos; 
               Spausti 4→ Nekilnojamojo turto mokestis; 
               Spausti 5→ Pridėtinės vertės mokestis ir akcizai; 
               Spausti 6→ Žemės mokestis; 
               Spausti 7→ Kiti klausimai. 
Spausti 4 → Įmonėms:
               Spausti 1→ Pelno mokestis; 
               Spausti 2→ Pridėtinės vertės mokestis; 
               Spausti 3→ Gyventojų pajamų mokestis; 
               Spausti 4→ Nekilnojamojo turto mokestis; 
               Spausti 5→ Akcizai; 
               Spausti 6→ Pažymų užsakymo ir prašymų pildymo klausimai;
               Spausti 7→ Kiti įmonių mokesčiai.
Spausti 5 → Mokesčių išdėstymas arba atidėjimas.
Spausti 7 → Pasitikėjimo pranešimai. 
Spausti 8 → Rusiškai. 
Spausti 9 → Angliškai. 
Spausti * →  Meniu pakartojimas.
 

IVR melodija iš audionautix.com


DUK apie e. baudas

Atnaujinimo data: 2016-02-02

1. Kur galima rasti informacijos apie baudas už administracinius teisės pažeidimus?

Asmuo, padaręs pažeidimą ir esantis Mano VMI vartotoju, prisijungęs prie e. VMI autorizuotų paslaugų srities Mano VMI > Mokesčių mokėtojo kortelė > Administracinės baudos, gali peržiūrėti jam skirtas administracinės teisės pažeidimų (ATP) baudas, jų apmokėjimo terminus ir būklę.

Atkreipiame dėmesį, kad dėl baudų už administracinius teisės pažeidimus (ATP), paskirtų pagal nurodymą ar nutarimą iki 2015 liepos 1 d., dydžio ar nesumokėtos baudos likučio turite kreiptis į instituciją, paskyrusią baudą.


2. Kur turi kreiptis asmuo, nežinantis už ką buvo paskirta bauda?

Asmuo, padaręs pažeidimą, turi kreiptis į instituciją, paskyrusią baudą už administracinį teisės pažeidimą.


3. Kaip teisingai apmokėti baudą už administracinį teisės pažeidimą per Mano VMI?

Asmuo, padaręs pažeidimą ir esantis Mano VMI vartotoju, administracinės teisės pažeidimų (ATP) baudas gali apmokėti elektroniniu būdu prisijungęs prie e. VMI autorizuotų paslaugų srities Mano VMI > Mokesčių mokėtojo kortelė > Administracinės baudos > paspaudus aktyvų mygtuką > Mokėti arba pasirinkęs paslaugą Mokėjimo vykdymas.

Atkreipiame dėmesį, kad apmokant baudą iš meniu punkto > Administracinės baudos, pažeidimo identifikacinis kodas (ROIK) į paskirtį įkeliamas automatiškai ir įmoka bus įskaityta baudai už administracinį teisės pažeidimą padengti.


4. Kaip teisingai apmokėti baudas už administracinius teisės pažeidimus nuo 2016 m.?

Nuo 2016 metų keičiasi mokėjimo pavedimų, atliekamų į VMI biudžeto surenkamąsias sąskaitas, formavimo internetinėje bankininkystėje tvarka. Daugiau informacijos rasite čia.

Atkreipiame dėmesį, kad įmoka baudai už administracinius teisės pažeidimus padengti bus įskaityta pagal įrašytą pažeidimo identifikacinį kodą (ROIK) ar baudos paskyrimo dokumento numerį.


5. Kokius veiksmus turi atlikti mokesčių mokėtojas, jeigu jis, mokėdamas baudą už administracinį teisės pažeidimą nurodė neteisingą įmokos kodą ir nenurodė arba nurodė neteisingą pažeidimo identifikacinį kodą (ROIK)?

Jeigu mokesčių mokėtojas (toliau – MM) baudą už administracinį teisės pažeidimą, (ATP) paskirtą pagal administracinį nurodymą, sumokėjo neteisingu įmokos kodu ir nenurodė ROIK, tuomet papildomą informaciją apie baudos sumokėjimą, tarp jų ir ROIK, mokesčių mokėtojas gali pateikti (nurodyti) laisvos formos pranešime, prisijungęs prie Mano VMI arba pranešti bendruoju Mokesčių informacijos telefonu 1882. Laisvos formos prašymai per Mano VMI teikiami iš Pranešimo apie paskirtą baudą kortelės, pridedant susijusį dokumentą. Šiuos veiksmus gali atlikti pats MM arba VMI darbuotojas, jei MM atvyksta į VMI.

Jeigu MM baudą už ATP, paskirtą pagal nutarimą, sumokėjo senu įmokos kodu ir nenurodė ROIK, tuomet MM gali pateikti Prašymą įskaityti mokesčio ir (arba) baudos už administracinį teisės pažeidimą permoką (skirtumą) teisingu įmokos kodu (forma FR0781).


6. Ar bus užskaityta pažeidėjo įmoka, jeigu bauda už administracinį teisės pažeidimą buvo paskirta vyrui, tačiau įmoką sumokėjo žmona?

Jeigu žmona mokėjimo pavedime nurodė pažeidimo identifikacinį kodą (ROIK), tuomet įmoka bus užskaityta automatiškai tam asmeniui, kuriam buvo paskirta bauda.


7. Ar bus užskaityta pažeidėjo įmoka, jeigu baudą už administracinį teisės pažeidimą sumokėjo kitas asmuo teisingu (1001) įmokos kodu, tačiau mokėjimo paskirtyje nurodė neteisingą pažeidimo identifikacinį kodą (ROIK)?

Jei mokesčių mokėtojo (toliau – MM) baudą už administracinį teisės pažeidimą (ATP) sumokėjo kitas asmuo 1001 įmokos kodu ir mokėjimo paskirtyje suklydo nurodydamas ROIK, MM papildomą informaciją apie baudos sumokėjimą, tarp jų ir ROIK, gali pateikti (nurodyti) laisvos formos pranešime, prisijungęs prie Mano VMI arba pranešti bendruoju Mokesčių informacijos telefonu 1882. Laisvos formos prašymai per Mano VMI teikiami iš Pranešimo apie paskirtą baudą kortelės, pridedant susijusį dokumentą. Šiuos veiksmus gali atlikti pats MM arba VMI darbuotojas, jei MM atvyksta į VMI.


8. Ar bus užskaityta baudos už administracinį pažeidimą prievolė, jeigu baudą už administracinį teisės pažeidimą mokesčių mokėtojas sumokėjo teisingu (1001) įmokos kodu, tačiau mokėjimo paskirtyje nenurodė pažeidimo identifikacinio kodo (ROIK)?

Jei mokesčių mokėtojas neturi kitų mokestinių nepriemokų, tuomet suėjus mokėjimo terminui, įmoka bus užskaityta baudos už ATP nepriemokai padengti.


9. Kuriuos dokumentus, kam ir kada turi pateikti mokesčių mokėtojas, norėdamas atidėti arba išdėstyti baudos už administracinį teisės pažeidimą sumokėjimą?

Mokesčių mokėtojas, susidūręs su finansiniais sunkumais ir negalintis laiku sumokėti paskirtų administracinių baudų (AN baudų), gali kreiptis dėl jų mokėjimo išdėstymo dalimis (t. y., mokestinės paskolos sutarties sudarymo) pateikiant:

  • prašymą dėl AN baudų atidėjimo arba išdėstymo, kuriame turi nurodyti tikslią AN baudos sumą bei pageidaujamą mokėjimo grafiką.
  • užpildytą Fizinių asmenų anketą (forma FR0283)
  • banko sąskaitų likučiai, pvz., išrašai iš el. bankininkystės, prašymo teikimo dienai;
  • dokumentus, kurie įrodytų realias galimybes sumokėti AN baudą, pvz., laisvos formos dokumentai apie gaunamas pajamas.
Prašymą dėl AN baudų išdėstymo galima pateikti per Mano VMI sistemą (skiltyje, Paslaugos > Užsakyti Paslaugą > Mokesčių apskaita ir mokėjimai > Mokestinės nepriemokos sumokėjimo terminų atidėjimas arba išdėstymas > Mokestinės paskolos sutarties sudarymas).

Pateikti prašymą padės VMI interneto svetainėje esantis prašymo pildymo vedlys: https://www.vmi.lt/mokymai/course/view.php?id=98 (tema – Mokestinės paskolos sutarties sudarymas ir keitimas).

Asmenys, neturintys galimybių teikti elektroniniu būdu per Mano VMI, prašymą gali atsiųsti: Siunčiant el. paštu ar klasikiniu paštu, prašymas turi būti pasirašytas teikiančio asmens (ar jo įgalioto atstovo) vardu ir pridėta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija.

Svarbu. AN baudos mokėjimas gali būti išdėstytas ne ilgesniam kaip dvejų metų laikotarpiui, skaičiuojant nuo Administracinių nusižengimų kodekso 675 straipsnio 2 dalyje numatytos baudos sumokėjimo termino dienos.

Prašymas išdėstyti AN baudos mokėjimą gali būti pateiktas tik po nutarimo, kuriuo paskirta bauda, priėmimo, bet ne anksčiau kaip prieš 20 dienų iki mokėjimo termino, numatyto Administracinių nusižengimų kodekso 675 straipsnio 2 dalyje.

Informacija verslui dėl COVID-19

Atnaujinimo data: 2020-03-13
Atnaujinta 2020 liepos 31 d.
  
 
VMI, atsižvelgdama į nustatytus ribojimus ir draudimus veiklos vykdymui dėl COVID-19, paskelbė mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo COVID-19, sąrašą. Mokesčių mokėtojai, kurie yra įtraukti į šį sąrašą, ir kuriems nuo kovo 16 d. iki ekstremaliosios situacijos pabaigos ir du mėnesius po jos, atsiras mokėtinų mokesčių, bus  automatiškai be prašymo:
  • atleidžiami nuo delspinigių,
  • nevykdomas jų mokesčių išieškojimas.
Po ekstremalios situacijos pabaigos, šios įmonės, mokesčiams sumokėti arba mokestinės paskolos sutarčiai, be palūkanų sudaryti, turės du mėnesius. Šiame, situacijos įsivertinimui ir veiksmų susiplanavimui skirtame, dviejų mėnesių laikotarpyje, į sąrašą įtrauktoms įmonėms taip pat nebus vykdomas naujų deklaruotų mokesčių išieškojimas, nuo jų nebus skaičiuojami delspinigiai.
Atnaujintą sąrašą galite parsisiųsti paspaudę čia (atnaujinta liepos 30 d.) arba peržiūrėti jį internete čia. Ekonomines veiklas, įtrauktas į sąrašą, galite peržiūrėti čia.
 
Į sąrašą įtraukiamos tos įmonės kurių veikla dėl karantino buvo tiesiogiai nutraukta / apribota, remiantis Vyriausybės nutarimais (2020-03-14 Nr.207 ir 2020-03-16 Nr. 222). Priėmus sprendimą įtraukti daugiau veiklų į sąrašą, VMI papildys sąrašą ir naujomis įmonėmis.
 
Verslininkai, neradę savęs tarp paskelbtų mokesčių mokėtojų, tačiau taip pat patyrę neigiamas pasekmes dėl COVID-19, dėl pagalbos priemonių jų verslui taikymo gali kreiptis į mokesčių administratorių, pateikdami supaprastintos formos prašymą, kuriame turi pagrįsti, kad patyrė neigiamas pasekmes. Minėtą formą galima pateikti per Mano VMI (skiltyje Paslaugos > Užsakyti Paslaugą > Paklausimai), atsiųsti e. paštu vmi@vmi.lt arba klasikiniu paštu. 
 
Supaprastinta prašymo forma (parsisiųsti)
Kreiptis dėl kelių pagalbos priemonių galima vienu prašymu, atskirų prašymų teikti nereikia.
 
Verslininkų patogumui, VMI skelbia bei kas savaitę atnaujins sąrašą įmonių, kurių prašymą joms taikyti mokestinės pagalbos priemones VMI patenkino. Joms galioja lygiai tos pačios pagalbos priemonės bei nuostatos, kaip ir toms įmonėms, kurios į sąrašą buvo įtrauktos automatiškai, be prašymo. Sąrašas skelbiamas čia. (atnaujinta liepos 31 d.) 
 
 
Jei verslininkai turi mokesčių skolų, kurios susidarė dar iki paskelbiant karantiną, tačiau jų šiuo metu sumokėti negali, jie turėtų kreiptis į VMI dėl MPS, o tie, kurie jau yra sudarę tokias sutartis, gali pateikti prašymą pakeisti MPS grafiką ir sąlygas. 
 
Sudarius MPS, mokesčiai gali būti atidėti iki ekstremaliosios situacijos pabaigos ir dar du mėnesius po ekstremalios situacijos atšaukimo ir toliau mokami sutartu grafiku (jei mokesčių mokėtojas neprašys intensyvesnio mokėjimo).
 
VMI primena, jog nuo šiol verslininkai gali sudaryti MPS ir dėl gyventojų pajamų mokesčio (GPM).
Papildomos konsultacijos dėl MPS sudarymo telefonu 1882 arba +370 5 2687 666.
 
Peržiūrėti kaip mokesčius ir kitas įmokas į VMI sąskaitas mokėjo įmonės, įtrauktos į Juridinių asmenų, kuriems taikomos mokestinės pagalbos priemonės sąrašus galima atsidarius Statistikos departamento svetainę https://arcg.is/05DHL00
Čia pateikiami: 
  • juridinių asmenų, kuriems be pateikto prašymo taikomos mokestinės pagalbos priemonės,
  • juridinių asmenų, kuriems pagal pateiktą prašymą taikomos mokestinės pagalbos priemonės,
  • bendro abiejų sąrašų mokesčių sumokėjimo mėnesiniai 2020 metų ir atitinkamų mėnesių 2019 metų duomenys šiais pjūviais:
- iš viso
- kiekvienoje ekonominėje veikloje
- kiekvienoje savivaldybėje.
 
 
Pinigais, maistu ar apsaugos priemonėmis medicinos įstaigas remiančių verslininkų bei lėšas renkančių labdaros ir paramos fondų teikiama pagalba pripažįstama parama mokesčių tikslais, todėl verslininkai galės pasinaudoti mokesčių lengvatomis; paramą gavusiems medikams ir medicinos įstaigoms jokių papildomų mokėtinų mokesčių neatsiras. Daugiau informacijos šia tema - čia

Daugiau informacijos apie mokesčių lengvatas paramai COVID-19 protrūkio laikotarpiu rasite Lietuvos muitinės interneto svetainėje
 
 
Mokesčių mokėtojai, dėl paskelbtos ekstremalios situacijos ir karantino, ilgiau nei 10 darbo dienų nenaudojantys kasos aparatų, neprivalo  pranešti mokesčių administratoriui apie laikiną jų nenaudojimą. 
 
Pranešti apie laikinai nenaudojamą kasos aparatą dėl šalyje paskelbtos ekstremalios situacijos nereikia, kol Lietuvoje bus nustatyta ši padėtis. Paskelbus ekstremalios situacijos pabaigą įsigalios anksčiau buvusi tvarka, kuri galiojo šiol.
 
Jei veikla, kurioje naudojamas kasos aparatas, stabdoma ne dėl paskelbtos ekstremalios situacijos ar karantino, apie tai pranešti būtina pateikiant pranešimą el. paštu vadovaujantis „vieno langelio" principu, t.y. bet kuriai apskrities valstybinei mokesčių inspekcijai.  
 
 
Daugiau informacijos apie pridėtinės vertės mokesčio atskaitos tikslinimą, kai dėl karantino buvo prarastos gendančios prekės, rasite čia.
 
 
Tais atvejais, kai mokesčių mokėtojai laikinai nevykdo veiklos (nesudaro ir nevykdo jokių sandorių; nevykdo atsiskaitymų su ūkio subjektais; negauna pajamų, išskyrus mokesčių mokėtojo banko sąskaitose esamų piniginių lėšų palūkanas), jie gali būti laikinai atleidžiami nuo mokesčio deklaracijos ir (arba) kitų teisės aktuose nurodytų dokumentų pateikimo.
 

Visą aktualią informaciją apie su akcizais susijusių dokumentų išdavimo bei paslaugų teikimo pokyčius rasite čia.
 
Informacija apie inventorizacijos atlikimą čia
 
 
Informaciją gyventojams, vykdantiems individualią veiklą, patiriantiems sunkumus dėl COVID-19 viruso rasite čia.
 
 
Informaciją apie „Sodros" įmokų lengvatas bei atidėjimą rasite čia.

76_grupe 2020-07-31

Dėl mokesčių administravimo įstatymo 25, 108, 118 straipsnių komentaro (apibendrinto paaiškinimo) pakeitimo

Atnaujinimo data: 2020-07-30
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 25 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau — VMI prie FM) nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo", Apibendrintų mokesčių įstatymų paaiškinimų (komentarų) rengimo, įforminimo, derinimo ir skelbimo taisyklių, patvirtintų VMI prie FM viršininko 2008 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. V-86 „Dėl Apibendrintų mokesčių įstatymų paaiškinimų (komentarų) rengimo, įforminimo, derinimo ir skelbimo taisyklių patvirtinimo" 11 punktu ir siekdama suvienodinti Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (toliau — MAĮ) taikymo tvarką, VMI prie FM atliko redakcinio pobūdžio MAĮ 25, 108, 118 straipsnių apibendrinto mokesčio įstatymo paaiškinimo (komentaro) pakeitimus.
Informuojame, kad MAĮ komentarą galite rasti VMI prie FM interneto svetainėje adresu: https://www.vmi.lt/cms/web/kmdb/1.14.5
Atsižvelgdama į tai, kad komentaro tikslas yra suvienodinti MAĮ taikymo praktiką bei padėti mokesčių mokėtojams geriau suprasti ir tinkamai įgyvendinti savo teises ir pareigas, VMI prie FM prašo vadovautis komentaru. 
 
Daugiau informacijos rasite VMI prie FM 2020-07-29 rašte Nr. (32.44-31-3E)-RM-43187.
 
Informaciją parengė
Teisės departamentas
 

RM-43187

Dažniausiai užduodami klausimai

1. Koks produktas yra laikomas elektroniniu cigarečių skysčiu?


Elektroniniu cigarečių skysčiu yra laikomas skystas gaminys, skirtas elektroninėms cigaretėms ir 2019 m. KN versijoje klasifikuojamas 3824 99 56 ir 3824 99 57 subpozicijose (įskaitant atvejus, kai šie gaminiai yra gaminio, klasifikuojamo KN 8543 70 70 subpozicijoje, t. y, elektroninės cigaretės, sudedamoji dalis).
Elektroninių cigarečių skystis apmokestinamas akcizais neatsižvelgiant į tai, kokia yra jame nikotino koncentracija, t. y. akcizais apmokestinamas skystis, klasifikuojamas tiek 2019 m. versijos Kombinuotosios nomenklatūros 3824 99 56 subpozicijoje (su nikotinu), tiek 3824 99 57 subpozicijoje (be nikotino).
Pažymėtina, kad atskiros elektroninių cigarečių skysčio medžiagos (pvz., glicerolis, propilenglikolis ir pan.) taip pat gali būti klasifikuojamos 2019 m. versijos Kombinuotosios nomenklatūros 3824 99 56 arba 3824 99 57 subpozicijoje ir todėl gali būti apmokestinamos akcizais.
Siekiant tiksliai nustatyti, kurioje Kombinuotosios nomenklatūros subpozicijoje produktas (pvz., elektroninių cigarečių skysčio bazė) yra klasifikuojamas, rekomenduotina kreiptis į Muitinės departamentą prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.


2. Kokie asmenys ir kokia tvarka registruojami akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais?


Akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais registruojami asmenys, kurie verslo reikmėms elektroninių cigarečių skystį, už kurį akcizai nesumokėti:

  • gauna iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės;
  • gamina Lietuvos Respublikoje;
  • įsigyja Lietuvos Respublikoje.

Elektroninių cigarečių skysčio įsigijimas / gavimas / gamyba verslo reikmėms suprantamas kaip jo įsigijimas / gavimas / gamyba asmens, kuris vykdo ekonominę veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme.
Asmuo, pageidaujantis įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju, laisvos formos prašymą turi pateikti tiesiogiai Valstybinei mokesčių inspekcijai, paštu (paprastu ar registruotu laišku) arba el. pašto adresu vmi@vmi.lt. Prašyme nurodoma, kad pageidaujama įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju, elektroninių cigarečių skysčio tarifinės grupės pavadinimas ir kodas (360 Elektroninių cigarečių skystis), prognozuojamas vidutinis elektroninių cigarečių skysčio kiekis, kurį numatoma verslo reikmėms per mokestinį laikotarpį gauti iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės, pagaminti Lietuvos Respublikoje arba įsigyti Lietuvos Respublikoje.


3. Kas yra laikoma elektroninių cigarečių skysčio gamyba verslo reikmėms?


Elektroninių cigarečių skysčio gamyba laikomas elektroninių cigarečių skysčio, tinkamo galutiniam vartojimui, darymas, įskaitant elektroninių cigarečių skysčio koncentrato sumaišymą / skiedimą. Jeigu akcizai už elektroninių cigarečių skystį (prieš sumaišymą / skiedimą) buvo sumokėti, tokiu atveju atsiranda prievolė sumokėti akcizų skirtumą (tarp sumokėtos akcizų sumos (prieš sumaišymą / skiedimą) ir akcizų sumos, kuri turėtų būti sumokėta už jau pagamintą (po sumaišymo / skiedimo) elektroninių cigarečių skystį).


4. Fizinis asmuo asmeninėms reikmėms laiko 2019 m. sausio 15 d., kovo 1 d. ir balandžio 14 d. iš Lenkijos Respublikos atsigabentą (įsigytą) elektroninių cigarečių skystį. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Atsižvelgiant į tai, kad fizinis asmuo elektroninių cigarečių skystį įsigijo ne verslo reikmėms, t. y. jis nesiverčia tokio skysčio prekyba, gamyba ar pan. veikla, jam neatsiranda su akcizais susijusių mokestinių prievolių.


5. Fizinis asmuo, vykdantis ekonominę veiklą, nuo 2019 m. kovo mėn. planuoja elektroninių cigarečių skystį įsigyti iš Lietuvos Respublikos juridinio asmens ir jį parduoti galutiniams vartotojams. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Įsigyjant elektroninių cigarečių skystį iš juridinio asmens, akcizai už šį skystį jau turėtų būti sumokėti. Atsižvelgiant į tai, fiziniam asmeniui neturėtų atsirasti naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių.


6. Lietuvos juridinis asmuo (didmenininkas) planuoja 2019 m. balandžio mėn. įsigyti iš Latvijos Respublikos elektroninių cigarečių skystį ir jį parduoti kitiems Lietuvos juridiniams asmenims (mažmenininkams), kurie šį produktą parduotų galutiniams vartotojams (pvz., parduotuvėse). Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiems juridiniams asmenims nors?


Lietuvos juridinis asmuo (didmenininkas) turi:

  • prieš elektroninių cigarečių skysčio gavimą iš Latvijos Respublikos, įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju ir pateikti mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentą;
  • iki 2019 m. gegužės 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" ir FR0630Z „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" bei sumokėti akcizus.

Kadangi akcizus už elektroninių cigarečių skystį turėtų sumokėti Lietuvos juridinis asmuo (didmenininkas), kitiems juridiniams asmenims (mažmenininkams) su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


7. Juridinis asmuo 2019 m. kovo 1 d. mažmeninės prekybos vietose (pvz., parduotuvėse) laiko 2 000 mililitrų (2 litrus) elektroninių cigarečių skysčio. Prekės buvo įsigytos 2018 m. gruodžio mėn. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Juridinis asmuo turi:

- per 5 darbo dienas inventorizuoti 2019 m. kovo 1 d. jiems nuosavybės teise priklausantį elektroninių cigarečių skystį ir Valstybinei mokesčių inspekcijai elektroninio pašto adresu vmi@vmi.lt pateikti inventorizacijos aktą, kuriame turi būti nurodyti šie duomenys: elektroninių cigarečių skysčio pavadinimas, faktiškas kiekis, kiekis pagal apskaitą, skirtumas tarp per inventorizaciją nustatyto faktiško kiekio ir kiekio pagal apskaitą, taip pat inventorizacijos atlikimo vietos adresas (pvz., sandėlio, parduotuvės ar kt.);
- iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma) ir sumokėti mokėtiną akcizų sumą.
Priede „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z formoje) nurodoma:

Z3 Akcizų apskaičiavimo sudedamosios dalys

Z4 Tarifinės grupės kodas

Z5 Elektroninių cigarečių skysčio kiekis, LTR

Z6 Akcizų tarifas*

Z7 Apskaičiuota akcizų suma

83

360

2

120

240

Z8 Iš viso (Z7 laukelių suma)

240

 

* nurodoma eurais už litrą
Galutinė mokėtina akcizų sumą už 2019 m. kovo mėn. mėn. ‒ 240 eurų.
Priedas „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) užpildomas automatiškai.a


8. Juridinis asmuo, vykdantis mažmeninę elektroninių cigarečių skysčio prekybą, nuo 2019 m. kovo mėn. planuoja dalį elektroninių cigarečių skysčio įsigyti iš Lenkijos Respublikos, o kitą dalį importuoti iš Kinijos Liaudies Respublikos. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Juridinis asmuo turi:

  • prieš elektroninių cigarečių skysčio gavimą iš Lenkijos Respublikos, įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju (tačiau tik dėl įsigijimų iš Lenkijos Respublikos) ir pateikti mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentą;
  • iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma) ir sumokėti mokėtiną akcizų sumą.

Juridiniam asmeniui nėra prievolės registruotis akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju dėl šio produkto importo. Importuojant elektroninių cigarečių skystį, atsiranda importo mokesčiai, kuriuos administruoja Lietuvos Respublikos muitinė.


9. Kokiais atvejais ir kokia tvarka teikiamas mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentas dėl elektroninių cigarečių skysčio?


Prievolė pateikti mokestinių prievolių užtikrinimo dokumentą (piniginio užstato sumokėjimo patvirtinimą arba laidavimo (garantijos) dokumentą) atsiranda asmenims, kurie:

  • registruojasi akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais;
  • jau yra įregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais.

Mokestinių prievolių užtikrinimo dokumentas pateikiamas, siekiant užtikrinti mokestinių prievolių, galinčių atsirasti už numatomą per mokestinį laikotarpį (kalendorinį mėnesį) pagaminti, įsigyti Lietuvos Respublikoje ar gauti iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės verslo reikmėms, elektroninių cigarečių skystį, įvykdymą. Laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dydis skaičiuojamas akcizų sumos, apskaičiuotos už vidutinį elektroninių cigarečių skysčio kiekį, kurį numatoma per mokestinį laikotarpį pagaminti, įsigyti Lietuvos Respublikoje ar gauti iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės verslo reikmėms, procentais.
Laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dydis ‒ 100 proc. Jeigu asmuo atitinka nustatytus reikalavimus, laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dydis gali būti sumažinamas iki 10 proc. arba asmuo gali iš viso neteikti laidavimo (garantijos) dokumento ar piniginio užstato.
Mokestinių prievolių užtikrinimo dokumentas pateikiamas:

  • jeigu teikiamas neelektroninis dokumentas - tiesiogiai VMI prie FM, per apskrities valstybinę mokesčių inspekciją, paštu (paprastu ar registruotu laišku);
  • jeigu teikiamas elektroninis dokumentas - el. pašto adresu vmi@vmi.lt.

Laidavimo (garantijos) dokumentas turi būti išduotas Europos Sąjungos teritorijoje veikiančios kredito įstaigos ar draudimo įmonės, sudariusios bendradarbiavimo sutartį su VMI prie FM.
Piniginis užstatas sumokamas į AB Šiaulių banko sąskaitą.


10. Kokius reikalavimus reikia atitikti, kad laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dėl elektroninių cigarečių skysčio dydis būtų sumažintas iki 10 proc.?


Asmuo ar jo veikla turi atitikti visus toliau nurodytus reikalavimus:
- veikla, susijusi su elektroninių cigarečių skysčiu, Lietuvos Respublikoje vykdoma ne trumpiau kaip 3 metus;
- nenustatyta jokia Atvejų, kada mokesčių administratorius turi teisę pareikalauti, kad mokesčių mokėtojas pateiktų laidavimo arba garantijos dokumentą, aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 482, 3.1 ir 3.3–3.5 papunkčiuose nurodyta aplinkybė (pvz., dėl teistumo);
- pastaruosius 12 mėnesių neturi mokestinių nepriemokų, susijusių su mokesčiais, kuriuos administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija, neturi nepriemokų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui. Jeigu mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatyta arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, laikoma, kad asmuo mokestinių nepriemokų neturi. Tuo atveju, jeigu visų šiame papunktyje nurodytų mokestinių nepriemokų suma neviršija 300 eurų, laikoma, kad asmuo atitinka šiame papunktyje nustatytus reikalavimus;
- pastaruosius 12 mėnesių vykdo įsipareigojimus muitinei.


11. Kokius reikalavimus reikia atitikti, kad nereikėtų teikti laidavimo (garantijos) dokumento ar piniginio užstato dėl elektroninių cigarečių skysčio?


Asmuo ar jo veikla turi atitikti visus toliau nurodytus reikalavimus:
- veikla, susijusi su elektroninių cigarečių skysčiu, Lietuvos Respublikoje vykdoma ne trumpiau kaip 3 metus;
- nenustatyta jokia Atvejų, kada mokesčių administratorius turi teisę pareikalauti, kad mokesčių mokėtojas pateiktų laidavimo arba garantijos dokumentą, aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 482, 3.1 ir 3.3–3.5 papunkčiuose nurodyta aplinkybė (pvz., dėl teistumo);
- pastaruosius 3 metus jis neturi mokestinių nepriemokų, susijusių su mokesčiais, kuriuos administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija, neturi nepriemokų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui. Jeigu mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, laikoma, kad asmuo mokestinių nepriemokų neturi. Jeigu visų šiame papunktyje nurodytų mokestinių nepriemokų suma neviršija 300 eurų, laikoma, kad asmuo atitinka šiame papunktyje nustatytus reikalavimus;
- pastaruosius 3 metus jis vykdo įsipareigojimus muitinei;
- įregistruotas ir sudarytas įstatinis kapitalas ir turimo turto, kuris nėra įkeistas ar areštuotas, vertė yra ne mažesnė už sumą, dėl kurios turėtų būti pateiktas laidavimo (garantijos) dokumentas ar piniginis užstatas.


12. Asmuo numato iš Lenkijos 2019 m. kovo mėn. įsigyti 15 000 mililitrų, 2019 m. balandžio mėn. ‒ 5 000 mililitrų, 2019 m. gegužės mėn. ‒ 7 000 mililitrų elektroninių cigarečių skysčio. Kaip apskaičiuojama piniginio užstato arba laidavimo (garantijos) suma?


Vidutinis elektroninių cigarečių skysčio kiekis, kurį numatoma per mokestinį laikotarpį gauti iš Lenkijos verslo reikmėms yra 9 000 mililitrų (15 000+5 000+7 000)/3).
Atsižvelgiant į tai, kad elektroninių cigarečių skysčiui taikomas 0,12 euro (X) už 1 mililitrą (Z) skysčio akcizų tarifas, piniginio užstato arba laidavimo (garantijos) suma (PU) už numatomą įsigyti 9 000 mililitrų elektroninių cigarečių skysčio kiekį (Y) apskaičiuojama taip:

    Kai laidavimo (garantijos) arba piniginio užstato sumos dydis 100 proc.:
    PU=X*Y/Z
    0,12*9 000/1=1 080 (eurų)
    Asmuo turi pateikti 1 080 eurų dydžio laidavimą (garantiją) arba piniginį užstatą.
    Kai laidavimo (garantijos) arba piniginio užstato sumos dydis 10 proc.:
    PU=X*Y/Z*0,1
    0,12*9 000/1*0,1=108 (eurų)
    Asmuo turi pateikti 108 eurų dydžio laidavimą (garantiją) arba piniginį užstatą.

 


13. Juridinis asmuo 2019 m. kovo mėn. iš Lenkijos įsigijo 1 000 mililitrų (1 litrą) elektroninių cigarečių skysčio bazės, kuri bus naudojama gaminti el. cigarečių skystį (bus maišoma su aromatais ir pan.). Juridinis asmuo 2019 m. balandžio mėn. pagamino 15 000 mililitrų (15 litrų) elektroninių cigarečių skysčio. Pagamintas elektroninių cigarečių skystis bus parduodamas galutiniams vartotojams (pvz., parduotuvėse). Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Juridinis asmuo (gamintojas) turi:

  • prieš elektroninių cigarečių skystį gamybą (sumaišymą / skiedimą), įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju ir pateikti mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentą;
  • iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" ir FR0630Z „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" ir sumokėti akcizus už iš Lenkijos įsigytą elektroninių cigarečių skysčio bazę. Priede „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z formoje) nurodoma:

Z3 Akcizų apskaičiavimo sudedamosios dalys

Z4 Tarifinės grupės kodas

Z5 Elektroninių cigarečių skysčio kiekis, LTR

Z6 Akcizų tarifas*

Z7 Apskaičiuota akcizų suma

80

360

1

120

120

Z8 Iš viso (Z7 laukelių suma)

120

 

* nurodoma eurais už litrą

  • iki 2019 m. gegužės 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma) ir sumokėti akcizus už pagamintą elektroninių cigarečių skystį.

Pažymėtina, kadangi šiuo atveju elektroninių cigarečių skysčio gamyboje (sumaišyme / skiedime) buvo panaudotas produktas (elektroninių cigarečių skysčio bazė), už kurį akcizai jau buvo sumokėti, todėl juridinis asmuo turėtų sumokėti tik akcizų skirtumą.

Z3 Akcizų apskaičiavimo sudedamosios dalys

Z4 Tarifinės grupės kodas

Z5 Elektroninių cigarečių skysčio kiekis, LTR

Z6 Akcizų tarifas*

Z7 Apskaičiuota akcizų suma

81

360

15

120

1 800

87

360

1

120

-120

Z8 Iš viso (Z7 laukelių suma)

1 680

 

* nurodoma eurais už litrą

Galutinė mokėtina akcizų sumą už 2019 m. kovo mėn. mėn. ‒ 120 eurų, o už 2019 m. balandžio mėn. ‒ 1 680 eurų.
Priedas „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) užpildomas automatiškai.


14. Kokia tvarka elektroninių cigarečių skystis atleidžiamas nuo akcizų, už kurį akcizai yra sumokėti, kai jis išgabenamas į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuojamas, ir / arba panaudojamas būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudojamas teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudojamas moksliniams tyrimams?


Asmuo atleidžiamas nuo akcizų už elektroninių cigarečių skystį, išgabentą į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuotą, ir / arba panaudotą būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudotą teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudotą moksliniams tyrimams, pateikus Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma).


15. Kokie produktai yra laikomi kaitinamojo tabako produktais?


Tabako gaminiai (nepriskiriami prie cigarų ir cigarilių, cigarečių ir rūkomojo tabako), paruošti vartoti tik specialiame elektroniniame įrenginyje, kuriame tabako gaminiai yra kaitinami jiems nedegant.
Kaitinamojo tabako produktais yra laikomos ir akcizais apmokestinamos specialios cigaretės, kurios yra įdedamos į tabako kaitinimo sistemą (pvz., IQOS), kurią paprastai sudaro trys pagrindinės dalys: įkroviklis, laikiklis ir specialios cigaretės. Pagal 2019 m. versijos Kombinuotąją nomenklatūrą kaitinamojo tabako produktai yra klasifikuojami 2403 99 90 subpozicijoje.
Prisidegus tradicinę cigaretę, tabakas joje dega, tuo tarpu tabako kaitinimo sistema tabaką ne degina, o tik pakaitina.


16. Juridinis asmuo 2019 m. kovo 1 d. mažmeninės prekybos vietose (pvz., parduotuvėse) laiko kaitinamojo tabako produktus. Prekės buvo įsigytos 2018 m. gruodžio mėn. ir už jas akcizai buvo sumokėti kaip už rūkomąjį tabaką. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Juridiniam asmeniui dėl mažmeninės prekybos vietose laikomų kaitinamojo tabako produktų jokių naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


17. Juridinis asmuo, vykdantis didmeninę prekybą kaitinamojo tabako produktais, didmeninės prekybos sandėlyje 2019 m. kovo 1 d. laiko kaitinamojo tabako produktus, už kuriuos akcizai jau yra sumokėti kaip už rūkomąjį tabaką. Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Juridiniam asmeniui dėl didmeninės prekybos vietose laikomų kaitinamojo tabako produktų jokių naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


18. Akcizais apmokestinamų prekių (toliau ‒ AAP) sandėlio savininkas planuoja 2019 m. balandžio mėn. kaitinamojo tabako produktus, kuriems taikomas akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimas (toliau ‒ AMLAR), nugabenti į Latvijos Respubliką. Ar kaitinamojo tabako produktai gali būti išgabenti, taikant AMLAR? Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Ne, negali. Reikalavimai dėl AAP kontrolės ir gabenimo (reikalavimas, kad jie būtų gabenami su akcizais apmokestinamų prekių vežimo dokumentu (e-AD) ir pan.) kaitinamojo tabako produktams taikomi tik Lietuvos Respublikoje. Prieš išgabendamas šias prekes iš AAP sandėlio, AAP sandėlio savininkas:
- turi parengti akcizų apskaičiavimo dokumentą (DAA) (panaikinti AMLAR);
- akcizų apskaičiavimo dokumento (DAA) duomenis turi įkelti į Valstybinės mokesčių inspekcijos akcizų informacinę sistemą;
- iki 2019 m. gegužės 15 d. pateikti akcizų deklaraciją.


19. AAP sandėlio savininkas planuoja 2019 m. balandžio mėn. kaitinamojo tabako produktus nugabenti į kitą Lietuvos Respublikos AAP sandėlį. Ar kaitinamojo tabako produktai gali būti išgabenti, taikant AMLAR? Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Taip, gali. Analizuojamu atveju kaitinamojo tabako produktų gabenimui taikomos tos pačios Akcizų įstatymo nuostatos kaip ir gabenant kitas AAP, kurioms taikomas AMLAR (Akcizų įstatymo 14 straipsnis ir kt.). AAP sandėlio savininkui atsiranda tos pačios su akcizais susijusios mokestinės prievolės (apskaičiavimo, deklaravimo, sumokėjimo) kaip ir laikant bei gabenant kitas AAP, kurioms taikomas AMLAR.


20. AAP sandėlio savininkas, turintis teisę verstis didmenine prekyba tabako gaminiais, 2019 m. kovo 1 d. savo AAP sandėlyje laiko kaitinamojo tabako produktus, už kuriuos akcizai yra sumokėti. Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


AAP sandėlio savininkui dėl AAP sandėlyje laikomų kaitinamojo tabako produktų jokių naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


21. AAP sandėlio savininkas, turintis teisę verstis didmenine prekyba tabako gaminiais, 2019 m. kovo 1 d. savo AAP sandėlyje laiko kaitinamojo tabako produktus, kuriems taikomas AMLAR. Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


AAP sandėlio savininkas turi iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti akcizų deklaraciją ir atitinkamus jos priedus. Deklaruojant rūkomojo tabako „perkvalifikavimą" į kaitinamojo tabako produktus, turi būti pateikiami du atskiri akcizų deklaracijos priedai „Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio akcizų apskaičiavimas" (FR0630S forma). Viename iš šių priedų nurodomi duomenys apie rūkomąjį tabaką, kuris nuo 2019 m. kovo 1 d. „perkvalifikuojamas" į kaitinamojo tabako produktus, o kitame – apie kaitinamojo tabako produktus, kuris iki 2019 m. vasario 28 d. buvo prilyginamas rūkomajam tabakui.
Deklaruojant duomenis apie rūkomąjį tabaką, priede turi būti nurodyta:

  • 19 laukelyje ‒ rūkomojo tabako tarifinė grupė;
  • 21 pozicijoje ‒ AAP sandėlyje 2019 m. kovo 1 d. laikomo rūkomojo tabako, kuriam taikomas AMLAR, kiekis;
  • 38 pozicijoje ‒ rūkomojo tabako, kuris nuo 2019 m. kovo 1 d. „perkvalifikuojamas" į kaitinamojo tabako produktus ir kuriam taikomas AMLAR, kiekis.

Deklaruojant duomenis apie kaitinamojo tabako produktus, priede turi būti nurodyta:

  • 19 laukelyje ‒ kaitinamojo tabako produktų tarifinė grupė;
  • 21 pozicijoje ‒ kaitinamojo tabako produktų kiekis, kuris yra lygus 0;
  • 34 pozicijoje ‒ kaitinamojo tabako produktų, kurie iki 2019 m. vasario 28 d. buvo prilyginami rūkomajam tabakui, kiekis (šis kiekis turėtų sutapti su priedo 38 pozicijoje nurodytu rūkomojo tabako kiekiu, nebent rūkomasis tabakas buvo panaudotas ir kitų akcizais apmokestinamų prekių gamyboje).

Rūkomojo tabako „perkvalifikavimas" į kaitinamojo tabako produktus 2019 m. kovo 1 d. turi būti nurodytas ir Akcizais apmokestinamų prekių apskaitos žurnale.
AAP sandėlio savininkui nėra taikomas reikalavimas per 5 darbo dienas inventorizuoti 2019 m. kovo 1 d. jam nuosavybės teise priklausančius kaitinamojo tabako produktus, už kuriuos akcizai nesumokėti, ir mokesčių administratoriui pateikti inventorizacijos aktą. Rūkomojo tabako ir kaitinamojo tabako produktų inventorizavimui taikomos bendros AAP inventorizavimo nuostatos.


22. Kokia tvarka kaitinamojo tabako produktai, už kuriuos akcizai yra sumokėti, atleidžiami nuo akcizų, kai jie išgabenami į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuojami, ir / arba panaudojami būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudojami teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudojami moksliniams tyrimams?


Sumokėti akcizai už kaitinamojo tabako produktus, išgabentus į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuotus, ir / arba panaudotus būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudotus teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudotus moksliniams tyrimams, grąžinami pateikus prašymą Akcizų grąžinimo prašymų užpildymo taisyklių, patvirtintų VMI prie FM viršininko 2002 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. 255 „Dėl akcizų grąžinimo", nustatyta tvarka.


23. AAP sandėlio savininkas iš AAP sandėlio, panaikinus AMLAR, dalį kaitinamojo tabako produktų išgabeno į Latviją, o kitą dalį eksportavo į Rusiją. Koks operacijos kodas turėtų būti nurodomas AAP apskaitos žurnale ir akcizų apskaičiavimo dokumente (DAA) bei kaip turėtų būti užpildoma akcizų deklaracija?


Kai kaitinamojo tabako produktai iš AAP sandėlio, panaikinus AMLAR, išgabenami į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / ar eksportuojami į trečią šalį, užpildant AAP apskaitos žurnalą, turėtų būti pasirenkamas operacijos kodas S9 „Kaitinamojo tabako produktų, kuriems taikoma Akcizų įstatymo 19 straipsnio 1 dalis ir 64 straipsnio 1 dalis, išgabenimas". Šis kodas taip pat turėtų būti nurodomas ir akcizų apskaičiavimo dokumente (DAA).
Kaitinamojo tabako produktų kiekis, išgabentas iš AAP sandėlio, panaikinus AMLAR, turėtų būti nurodomas akcizų deklaracijos priedo FR0630S „Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio akcizų apskaičiavimas" 94 pozicijoje. Kartu su šiuo priedu taip pat turėtų būti pateikiama Akcizų deklaracija (FR0630) ir jos priedas FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes".


24. Iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsigyti kaitinamojo tabako produktai per 5 darbo dienas nugabenami į AAP sandėlį, kuriame jiems pradedamas taikyti AMLAR. Koks operacijos kodas turėtų būti nurodomas AAP apskaitos žurnale bei kaip turėtų būti užpildoma akcizų deklaracija?


Kai iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsigytų kaitinamojo tabako produktai nugabenami į AAP sandėlį, kuriame jiems pradedamas taikyti AMLAR, užpildant AAP apskaitos žurnalą, turėtų būti pasirenkamas operacijos kodas NE „AAP, už kurias akcizai nesumokėti, atgabenimas iš kitos ES valstybės narės".
Iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsigytų kaitinamojo tabako produktų kiekis turėtų būti nurodomas akcizų deklaracijos priedo FR0630S „Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio akcizų apskaičiavimas" 30 pozicijoje. Kartu su šiuo priedu taip pat turėtų būti pateikiama Akcizų deklaracija (FR0630) ir jos priedas FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes".


25. Kaip akcizais apmokestinamų prekių apskaitos žurnale turėtų būti nurodyti duomenys apie rūkomąjį tabaką, kuris nuo 2019 m. kovo 1 d. prilyginamas kaitinamojo tabako produktams ir kuriam toliau taikomas AMLAR?