Informaciniai pranešimai

Dėl Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 17 straipsnio pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-01-04

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) informuoja, kad 2018 m. gruodžio 20 d. Lietuvos Respublikos Seimas priėmė Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo Nr. IX-1007 17 straipsnio pakeitimo įstatymą Nr. XIII-1849.

Šis informacinis pranešimas pateiktas VMI prie FM 2019 m. sausio 3 d. rašte Nr. (18.18-31-1E) RM-172.

Informaciją parengė
Teisės departamentas


Tarifai

MMR-SASK

Tarptautinės dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartys

2020-11-25- MLI_pagrindinis

Gruzija-LT

Czech-EN

Suomija_LT

Tabako atsekamumo sistemos dalyviai 1130

Suomija

swiss_en

czech_en

Cekija-LT

Gruzija_LT

Seminarai

Atnaujinimo data: 2020-01-14
Maloniai siūlome sekti mūsų naujienas VMI „Youtube" kanale ir kviečiame registruotis į šiuos Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos (toliau VMI prie FM) organizuojamus internetinius seminarus: 
VMI prie FM maloniai informuoja, kad vykdant internetinius seminarus dalyvių pažymėjimai nebus išduodami.

Standartinės apskaitos duomenų rinkmenos techninė specifikacija ir techniniai reikalavimai

Atnaujinimo data: 2016-11-16

Pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo 16 str. 5 dalį Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka ir atvejais viešojo sektoriaus subjektai ir ūkio subjektai, sudarydami apskaitos registrus techninėmis priemonėmis, vadovaujasi Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos parengta standartinės apskaitos duomenų rinkmenos technine specifikacija ir techniniais reikalavimais, pagal kuriuos vidaus ir išorės apskaitos dokumentų informacijos naudotojams apskaitos dokumentų duomenys būtų teikiami standartinėje apskaitos duomenų rinkmenoje. Minėta įstatymo nuostata įsigalios nuo 2016 m. sausio 1 d.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2015-07-01 nutarimu Nr. 699 patvirtino Apskaitos dokumentų duomenų teikimo standartinėje apskaitos duomenų rinkmenoje tvarkos aprašą, kuriuo nustatė buhalterinės apskaitos dokumentų duomenų teikimo standartinėje apskaitos duomenų rinkmenoje tvarką ir atvejus.

Atsižvelgiant į mokesčių mokėtojų, suinteresuotų asocijuotų verslo struktūrų ir suburtos jų atstovų darbo grupės pateiktas pastabas bei pasiūlymus, 2017 m. gruodžio 28 d. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko įsakymu Nr. VA-127 buvo patvirtintas Standartinės apskaitos duomenų rinkmenos (SAF-T) techninės specifikacijos ir techninių reikalavimų aprašas (toliau – Aprašas) bei jo priedai, kuriuo pakeistas ir nauja redakcija išdėstytas 2015 m. liepos 21 d. įsakymas Nr. VA-49 „Dėl Standartinės apskaitos duomenų rinkmenos techninės specifikacijos ir techninių reikalavimų aprašo patvirtinimo" (2016-04-29 įsakymo Nr. VA-61 redakcija).

Siekiant sudaryti galimybes prisitaikyti pokyčiams, 2017 m. gruodžio 28 d.  įsakymu Nr. VA-127 užtikrintas SAF-T versijų palaikymas. Aprašo 1 priedo I skyriuje pateikta atnaujinta SAF-T techninė specifikacija, taikoma teikiant SAF-T už 2017 ir vėlesnius metus (2.0 XSD versija), 1 priedo II skyriuje pateikta SAF-T techninė specifikacija, taikoma teikiant SAF-T už 2017 m. (atitinka 2015 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. VA-49 (2016-04-29 įsakymo Nr. VA-61 redakcija) patvirtintą SAF-T techninę specifikaciją) (1.1 XSD versija). Tai yra duomenys SAF-T rinkmenoje už 2017 m. gali būti teikiami tiek pagal 2017 m. gruodžio 28 d. įsakymu patvirtintą atnaujintą specifikaciją (Aprašo 1 priedo I skyrius), tiek pagal anksčiau galiojusią (Aprašo 1 priedo II skyrius). Duomenys už laikotarpius, prasidedančius nuo 2018 m., turės būti teikiami pagal Aprašo 1 priedo I skyriuje patvirtintą atnaujintą techninę specifikaciją. Atitinkamai Aprašo 2 priede pateikti SAF-T Klasifikatoriai: 2 priedo I skyriuje – klasifikatoriai, taikomi teikiant SAF-T, parengtą pagal Aprašo 1 priedo I skyriuje nurodytą atnaujintą SAF-T techninę specifikaciją; 2 priedo II skyriuje – klasifikatoriai, taikomi teikiant SAF-T, parengtą pagal Aprašo 1 priedo II skyriuje nurodytą SAF-T techninę specifikaciją (klasifikatoriai atitinka 2015 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. VA-49 (2016-04-29 įsakymo Nr. VA-61 redakcija) patvirtintus klasifikatorius).

2018-10-05 Valstybinės mokesčių inspekcijos viršininko įsakymu Nr. VA-78 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2015 m. liepos 21 d. įsakymo Nr. VA-49 „Dėl standartinės apskaitos duomenų rinkmenos techninės specifikacijos ir techninių reikalavimų aprašo patvirtinimo" pakeitimo" buvo pakeisti Aprašo 1 ir 2 priedai:
- 1 priedas (Standartinės apskaitos duomenų rinkmenos techninė specifikacija) buvo išdėstytas nauja redakcija;
- 2 priede (Standartinės apskaitos duomenų rinkmenos techninės specifikacijos klasifikatoriai) atlikti pakeitimai, įrašant indeksus į ketvirto skirsnio 4.1. elementą ir penkto skirsnio 2.5. elementą.

Informuojame, jog nuo 2019 m. gegužės 23 d. mokesčių mokėtojai jau gali pasitikrinti savo suformuotas SAF-T rinkmenas portale.

Virtualus seminaras SAF-T naudotojams

Aktuali informacija i.SAF-T posistemio naudotojams

VMI prie FM viršininko 2018-10-05 įsakymas Nr. VA-78 dėl SAF-T techninės specifikacijos ir techninių reikalavimų aprašo patvirtinimo pakeitimo

SAF-T techninės specifikacijos ir techninių reikalavimų aprašas (patvirtintas VMI prie FM viršininkės 2017-12-28 įsakymu Nr. VA-127)

SAF-T techninė specifikacija

(I skyrius taikomas, teikiant SAF-T už 2017 ir vėlesnius metus (2.01 XSD versija), II skyrius taikomas, teikiant SAF-T už 2017 m. (1.1 XSD versija))

SAF-T XML struktūros aprašas (XSD)

SAF-T techninės specifikacijos PROJEKTAS (2018-03-26 projektas, neaktualus)

SAF-T techninės specifikacijos klasifikatoriai

(I skyrius taikomas, teikiant SAF-T, parengtą pagal 2.01 XSD versiją, II skyrius taikomas, teikiant SAF-T, parengtą pagal 1.1 XSD versiją)

SAF-T XML struktūros aprašas (XSD)

Aktuali redakcija:

Neaktuali redakcija:

SAF-T XML schemos aprašo XSD aprašymas

Aktuali redakcija:

Neoficialus specfikacijos 1.4 versijos vertimas į anglų kalbą (atnaujinta 2019-08-09)

Neaktualios redakcijos:

Neoficialus specfikacijos 1.1 versijos vertimas į anglų kalbą (atnaujinta 2018-02-13)

SAF-T techninės specifikacijos ir techninių reikalavimų aprašo patvirtinimo pakeitimas (VMI prie FM viršininko 2016-04-29 įsakymas Nr. VA-61)

SAF-T techninės specifikacijos ir techninių reikalavimų aprašas (patvirtintas VMI prie FM viršininko 2015-07-21 įsakymu Nr. VA-49)

SAF-T techninė specifikacija

SAF-T techninės specifikacijos klasifikatoriai

SAF-T XML schemos aprašo XSD specifikacija, versija 1.1.

SAF-T XML struktūros aprašas (atnaujinta 2016-05-20)

Dėl Apskaitos dokumentų duomenų teikimo standartinėje apskaitos duomenų rinkmenoje tvarkos aprašo patvirtinimo" (LRV 2015-07-01 nutarimas Nr. 699)

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. liepos 1 d. nutarimo Nr. 699 „Dėl Apskaitos dokumentų duomenų teikimo standartinėje apskaitos duomenų rinkmenoje tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo (LRV 2018-02-07 nutarimas Nr. 128)

 


i.SAF-T_prezentacija_2020-11-23.pptx

Individualią taksi paslaugą vykdančių gyventojų kontrolinis klausimynas

Administracinė informacija

GPMĮ 17 str. 1 d. 5 punkto apibendrinto paaiškinimo (komentaro) pakeitimo projektas

Atnaujinimo data: 2020-01-02

Siūlome susipažinti su parengtais ir su Lietuvos Respublikos finansų ministerija preliminariai suderintais naujais mokesčių įstatymų komentarų projektais, kurie, atsižvelgiant į komentaro sudėtingumą ir apimtį, bus skelbiami VMI prie FM interneto svetainėje iki 5 darbo dienų.

Pageidaujančius prašome pateikti savo pastabas bei pasiūlymus el. paštu komentaru.projektai@vmi.lt. „Temos" laukelyje prašome nurodyti, dėl kurio mokesčių įstatymo komentaro projekto yra teikiamos Jūsų pastabos bei pasiūlymai, o el. laiške nurodyti asmens, teikiančio pastabas bei pasiūlymus, vardą, pavardę arba juridinio asmens pavadinimą.

Paskelbimo data Pavadinimas Komentarų projektas Pastabos teikiamos iki
- - - -


VMI prie FM pasilieka teisę nevertinti pavėluotai pateiktų, anoniminių, redakcinio pobūdžio pastabų, pastabų ne dėl komentaro projekto, taip pat nekonkrečių, su komentaro projektu nesusijusių pasiūlymų.


Dėl Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 14, 25, 29, 30 ir 31 straipsnių komentarų

Atnaujinimo data: 2020-11-19
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos atnaujino Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 14, 25, 29, 30 ir 31 straipsnių komentarus (apibendrintus paaiškinimus). 
Jų nuostatos suderintos su Lietuvos Respublikos finansų ministerija.
Platesnė informacija rašte, kuris yra paskelbtas VMI prie FM 2020-11-18   raštas Nr. (18.18-31-1E) R-5562
 
Informaciją parengė
Teisės departamentas
 

GPMĮ_25_29_30_31_galutinis_skelbimui

Dažniausiai užduodami klausimai

1. Koks produktas yra laikomas elektroniniu cigarečių skysčiu?


Elektroniniu cigarečių skysčiu yra laikomas skystas gaminys, skirtas elektroninėms cigaretėms ir 2019 m. KN versijoje klasifikuojamas 3824 99 56 ir 3824 99 57 subpozicijose (įskaitant atvejus, kai šie gaminiai yra gaminio, klasifikuojamo KN 8543 70 70 subpozicijoje, t. y, elektroninės cigaretės, sudedamoji dalis).
Elektroninių cigarečių skystis apmokestinamas akcizais neatsižvelgiant į tai, kokia yra jame nikotino koncentracija, t. y. akcizais apmokestinamas skystis, klasifikuojamas tiek 2019 m. versijos Kombinuotosios nomenklatūros 3824 99 56 subpozicijoje (su nikotinu), tiek 3824 99 57 subpozicijoje (be nikotino).
Pažymėtina, kad atskiros elektroninių cigarečių skysčio medžiagos (pvz., glicerolis, propilenglikolis ir pan.) taip pat gali būti klasifikuojamos 2019 m. versijos Kombinuotosios nomenklatūros 3824 99 56 arba 3824 99 57 subpozicijoje ir todėl gali būti apmokestinamos akcizais.
Siekiant tiksliai nustatyti, kurioje Kombinuotosios nomenklatūros subpozicijoje produktas (pvz., elektroninių cigarečių skysčio bazė) yra klasifikuojamas, rekomenduotina kreiptis į Muitinės departamentą prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.


2. Kokie asmenys ir kokia tvarka registruojami akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais?


Akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais registruojami asmenys, kurie verslo reikmėms elektroninių cigarečių skystį, už kurį akcizai nesumokėti:

  • gauna iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės;
  • gamina Lietuvos Respublikoje;
  • įsigyja Lietuvos Respublikoje.

Elektroninių cigarečių skysčio įsigijimas / gavimas / gamyba verslo reikmėms suprantamas kaip jo įsigijimas / gavimas / gamyba asmens, kuris vykdo ekonominę veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme.
Asmuo, pageidaujantis įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju, laisvos formos prašymą turi pateikti tiesiogiai Valstybinei mokesčių inspekcijai, paštu (paprastu ar registruotu laišku) arba el. pašto adresu vmi@vmi.lt. Prašyme nurodoma, kad pageidaujama įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju, elektroninių cigarečių skysčio tarifinės grupės pavadinimas ir kodas (360 Elektroninių cigarečių skystis), prognozuojamas vidutinis elektroninių cigarečių skysčio kiekis, kurį numatoma verslo reikmėms per mokestinį laikotarpį gauti iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės, pagaminti Lietuvos Respublikoje arba įsigyti Lietuvos Respublikoje.


3. Kas yra laikoma elektroninių cigarečių skysčio gamyba verslo reikmėms?


Elektroninių cigarečių skysčio gamyba laikomas elektroninių cigarečių skysčio, tinkamo galutiniam vartojimui, darymas, įskaitant elektroninių cigarečių skysčio koncentrato sumaišymą / skiedimą. Jeigu akcizai už elektroninių cigarečių skystį (prieš sumaišymą / skiedimą) buvo sumokėti, tokiu atveju atsiranda prievolė sumokėti akcizų skirtumą (tarp sumokėtos akcizų sumos (prieš sumaišymą / skiedimą) ir akcizų sumos, kuri turėtų būti sumokėta už jau pagamintą (po sumaišymo / skiedimo) elektroninių cigarečių skystį).


4. Fizinis asmuo asmeninėms reikmėms laiko 2019 m. sausio 15 d., kovo 1 d. ir balandžio 14 d. iš Lenkijos Respublikos atsigabentą (įsigytą) elektroninių cigarečių skystį. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Atsižvelgiant į tai, kad fizinis asmuo elektroninių cigarečių skystį įsigijo ne verslo reikmėms, t. y. jis nesiverčia tokio skysčio prekyba, gamyba ar pan. veikla, jam neatsiranda su akcizais susijusių mokestinių prievolių.


5. Fizinis asmuo, vykdantis ekonominę veiklą, nuo 2019 m. kovo mėn. planuoja elektroninių cigarečių skystį įsigyti iš Lietuvos Respublikos juridinio asmens ir jį parduoti galutiniams vartotojams. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Įsigyjant elektroninių cigarečių skystį iš juridinio asmens, akcizai už šį skystį jau turėtų būti sumokėti. Atsižvelgiant į tai, fiziniam asmeniui neturėtų atsirasti naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių.


6. Lietuvos juridinis asmuo (didmenininkas) planuoja 2019 m. balandžio mėn. įsigyti iš Latvijos Respublikos elektroninių cigarečių skystį ir jį parduoti kitiems Lietuvos juridiniams asmenims (mažmenininkams), kurie šį produktą parduotų galutiniams vartotojams (pvz., parduotuvėse). Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiems juridiniams asmenims nors?


Lietuvos juridinis asmuo (didmenininkas) turi:

  • prieš elektroninių cigarečių skysčio gavimą iš Latvijos Respublikos, įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju ir pateikti mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentą;
  • iki 2019 m. gegužės 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" ir FR0630Z „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" bei sumokėti akcizus.

Kadangi akcizus už elektroninių cigarečių skystį turėtų sumokėti Lietuvos juridinis asmuo (didmenininkas), kitiems juridiniams asmenims (mažmenininkams) su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


7. Juridinis asmuo 2019 m. kovo 1 d. mažmeninės prekybos vietose (pvz., parduotuvėse) laiko 2 000 mililitrų (2 litrus) elektroninių cigarečių skysčio. Prekės buvo įsigytos 2018 m. gruodžio mėn. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Juridinis asmuo turi:

- per 5 darbo dienas inventorizuoti 2019 m. kovo 1 d. jiems nuosavybės teise priklausantį elektroninių cigarečių skystį ir Valstybinei mokesčių inspekcijai elektroninio pašto adresu vmi@vmi.lt pateikti inventorizacijos aktą, kuriame turi būti nurodyti šie duomenys: elektroninių cigarečių skysčio pavadinimas, faktiškas kiekis, kiekis pagal apskaitą, skirtumas tarp per inventorizaciją nustatyto faktiško kiekio ir kiekio pagal apskaitą, taip pat inventorizacijos atlikimo vietos adresas (pvz., sandėlio, parduotuvės ar kt.);
- iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma) ir sumokėti mokėtiną akcizų sumą.
Priede „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z formoje) nurodoma:

Z3 Akcizų apskaičiavimo sudedamosios dalys

Z4 Tarifinės grupės kodas

Z5 Elektroninių cigarečių skysčio kiekis, LTR

Z6 Akcizų tarifas*

Z7 Apskaičiuota akcizų suma

83

360

2

120

240

Z8 Iš viso (Z7 laukelių suma)

240

 

* nurodoma eurais už litrą
Galutinė mokėtina akcizų sumą už 2019 m. kovo mėn. mėn. ‒ 240 eurų.
Priedas „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) užpildomas automatiškai.a


8. Juridinis asmuo, vykdantis mažmeninę elektroninių cigarečių skysčio prekybą, nuo 2019 m. kovo mėn. planuoja dalį elektroninių cigarečių skysčio įsigyti iš Lenkijos Respublikos, o kitą dalį importuoti iš Kinijos Liaudies Respublikos. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Juridinis asmuo turi:

  • prieš elektroninių cigarečių skysčio gavimą iš Lenkijos Respublikos, įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju (tačiau tik dėl įsigijimų iš Lenkijos Respublikos) ir pateikti mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentą;
  • iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma) ir sumokėti mokėtiną akcizų sumą.

Juridiniam asmeniui nėra prievolės registruotis akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju dėl šio produkto importo. Importuojant elektroninių cigarečių skystį, atsiranda importo mokesčiai, kuriuos administruoja Lietuvos Respublikos muitinė.


9. Kokiais atvejais ir kokia tvarka teikiamas mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentas dėl elektroninių cigarečių skysčio?


Prievolė pateikti mokestinių prievolių užtikrinimo dokumentą (piniginio užstato sumokėjimo patvirtinimą arba laidavimo (garantijos) dokumentą) atsiranda asmenims, kurie:

  • registruojasi akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais;
  • jau yra įregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais.

Mokestinių prievolių užtikrinimo dokumentas pateikiamas, siekiant užtikrinti mokestinių prievolių, galinčių atsirasti už numatomą per mokestinį laikotarpį (kalendorinį mėnesį) pagaminti, įsigyti Lietuvos Respublikoje ar gauti iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės verslo reikmėms, elektroninių cigarečių skystį, įvykdymą. Laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dydis skaičiuojamas akcizų sumos, apskaičiuotos už vidutinį elektroninių cigarečių skysčio kiekį, kurį numatoma per mokestinį laikotarpį pagaminti, įsigyti Lietuvos Respublikoje ar gauti iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės verslo reikmėms, procentais.
Laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dydis ‒ 100 proc. Jeigu asmuo atitinka nustatytus reikalavimus, laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dydis gali būti sumažinamas iki 10 proc. arba asmuo gali iš viso neteikti laidavimo (garantijos) dokumento ar piniginio užstato.
Mokestinių prievolių užtikrinimo dokumentas pateikiamas:

  • jeigu teikiamas neelektroninis dokumentas - tiesiogiai VMI prie FM, per apskrities valstybinę mokesčių inspekciją, paštu (paprastu ar registruotu laišku);
  • jeigu teikiamas elektroninis dokumentas - el. pašto adresu vmi@vmi.lt.

Laidavimo (garantijos) dokumentas turi būti išduotas Europos Sąjungos teritorijoje veikiančios kredito įstaigos ar draudimo įmonės, sudariusios bendradarbiavimo sutartį su VMI prie FM.
Piniginis užstatas sumokamas į AB Šiaulių banko sąskaitą.


10. Kokius reikalavimus reikia atitikti, kad laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dėl elektroninių cigarečių skysčio dydis būtų sumažintas iki 10 proc.?


Asmuo ar jo veikla turi atitikti visus toliau nurodytus reikalavimus:
- veikla, susijusi su elektroninių cigarečių skysčiu, Lietuvos Respublikoje vykdoma ne trumpiau kaip 3 metus;
- nenustatyta jokia Atvejų, kada mokesčių administratorius turi teisę pareikalauti, kad mokesčių mokėtojas pateiktų laidavimo arba garantijos dokumentą, aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 482, 3.1 ir 3.3–3.5 papunkčiuose nurodyta aplinkybė (pvz., dėl teistumo);
- pastaruosius 12 mėnesių neturi mokestinių nepriemokų, susijusių su mokesčiais, kuriuos administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija, neturi nepriemokų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui. Jeigu mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatyta arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, laikoma, kad asmuo mokestinių nepriemokų neturi. Tuo atveju, jeigu visų šiame papunktyje nurodytų mokestinių nepriemokų suma neviršija 300 eurų, laikoma, kad asmuo atitinka šiame papunktyje nustatytus reikalavimus;
- pastaruosius 12 mėnesių vykdo įsipareigojimus muitinei.


11. Kokius reikalavimus reikia atitikti, kad nereikėtų teikti laidavimo (garantijos) dokumento ar piniginio užstato dėl elektroninių cigarečių skysčio?


Asmuo ar jo veikla turi atitikti visus toliau nurodytus reikalavimus:
- veikla, susijusi su elektroninių cigarečių skysčiu, Lietuvos Respublikoje vykdoma ne trumpiau kaip 3 metus;
- nenustatyta jokia Atvejų, kada mokesčių administratorius turi teisę pareikalauti, kad mokesčių mokėtojas pateiktų laidavimo arba garantijos dokumentą, aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 482, 3.1 ir 3.3–3.5 papunkčiuose nurodyta aplinkybė (pvz., dėl teistumo);
- pastaruosius 3 metus jis neturi mokestinių nepriemokų, susijusių su mokesčiais, kuriuos administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija, neturi nepriemokų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui. Jeigu mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, laikoma, kad asmuo mokestinių nepriemokų neturi. Jeigu visų šiame papunktyje nurodytų mokestinių nepriemokų suma neviršija 300 eurų, laikoma, kad asmuo atitinka šiame papunktyje nustatytus reikalavimus;
- pastaruosius 3 metus jis vykdo įsipareigojimus muitinei;
- įregistruotas ir sudarytas įstatinis kapitalas ir turimo turto, kuris nėra įkeistas ar areštuotas, vertė yra ne mažesnė už sumą, dėl kurios turėtų būti pateiktas laidavimo (garantijos) dokumentas ar piniginis užstatas.


12. Asmuo numato iš Lenkijos 2019 m. kovo mėn. įsigyti 15 000 mililitrų, 2019 m. balandžio mėn. ‒ 5 000 mililitrų, 2019 m. gegužės mėn. ‒ 7 000 mililitrų elektroninių cigarečių skysčio. Kaip apskaičiuojama piniginio užstato arba laidavimo (garantijos) suma?


Vidutinis elektroninių cigarečių skysčio kiekis, kurį numatoma per mokestinį laikotarpį gauti iš Lenkijos verslo reikmėms yra 9 000 mililitrų (15 000+5 000+7 000)/3).
Atsižvelgiant į tai, kad elektroninių cigarečių skysčiui taikomas 0,12 euro (X) už 1 mililitrą (Z) skysčio akcizų tarifas, piniginio užstato arba laidavimo (garantijos) suma (PU) už numatomą įsigyti 9 000 mililitrų elektroninių cigarečių skysčio kiekį (Y) apskaičiuojama taip:

    Kai laidavimo (garantijos) arba piniginio užstato sumos dydis 100 proc.:
    PU=X*Y/Z
    0,12*9 000/1=1 080 (eurų)
    Asmuo turi pateikti 1 080 eurų dydžio laidavimą (garantiją) arba piniginį užstatą.
    Kai laidavimo (garantijos) arba piniginio užstato sumos dydis 10 proc.:
    PU=X*Y/Z*0,1
    0,12*9 000/1*0,1=108 (eurų)
    Asmuo turi pateikti 108 eurų dydžio laidavimą (garantiją) arba piniginį užstatą.

 


13. Juridinis asmuo 2019 m. kovo mėn. iš Lenkijos įsigijo 1 000 mililitrų (1 litrą) elektroninių cigarečių skysčio bazės, kuri bus naudojama gaminti el. cigarečių skystį (bus maišoma su aromatais ir pan.). Juridinis asmuo 2019 m. balandžio mėn. pagamino 15 000 mililitrų (15 litrų) elektroninių cigarečių skysčio. Pagamintas elektroninių cigarečių skystis bus parduodamas galutiniams vartotojams (pvz., parduotuvėse). Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Juridinis asmuo (gamintojas) turi:

  • prieš elektroninių cigarečių skystį gamybą (sumaišymą / skiedimą), įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju ir pateikti mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentą;
  • iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" ir FR0630Z „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" ir sumokėti akcizus už iš Lenkijos įsigytą elektroninių cigarečių skysčio bazę. Priede „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z formoje) nurodoma:

Z3 Akcizų apskaičiavimo sudedamosios dalys

Z4 Tarifinės grupės kodas

Z5 Elektroninių cigarečių skysčio kiekis, LTR

Z6 Akcizų tarifas*

Z7 Apskaičiuota akcizų suma

80

360

1

120

120

Z8 Iš viso (Z7 laukelių suma)

120

 

* nurodoma eurais už litrą

  • iki 2019 m. gegužės 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma) ir sumokėti akcizus už pagamintą elektroninių cigarečių skystį.

Pažymėtina, kadangi šiuo atveju elektroninių cigarečių skysčio gamyboje (sumaišyme / skiedime) buvo panaudotas produktas (elektroninių cigarečių skysčio bazė), už kurį akcizai jau buvo sumokėti, todėl juridinis asmuo turėtų sumokėti tik akcizų skirtumą.

Z3 Akcizų apskaičiavimo sudedamosios dalys

Z4 Tarifinės grupės kodas

Z5 Elektroninių cigarečių skysčio kiekis, LTR

Z6 Akcizų tarifas*

Z7 Apskaičiuota akcizų suma

81

360

15

120

1 800

87

360

1

120

-120

Z8 Iš viso (Z7 laukelių suma)

1 680

 

* nurodoma eurais už litrą

Galutinė mokėtina akcizų sumą už 2019 m. kovo mėn. mėn. ‒ 120 eurų, o už 2019 m. balandžio mėn. ‒ 1 680 eurų.
Priedas „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) užpildomas automatiškai.


14. Kokia tvarka elektroninių cigarečių skystis atleidžiamas nuo akcizų, už kurį akcizai yra sumokėti, kai jis išgabenamas į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuojamas, ir / arba panaudojamas būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudojamas teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudojamas moksliniams tyrimams?


Asmuo atleidžiamas nuo akcizų už elektroninių cigarečių skystį, išgabentą į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuotą, ir / arba panaudotą būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudotą teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudotą moksliniams tyrimams, pateikus Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma).


15. Kokie produktai yra laikomi kaitinamojo tabako produktais?


Tabako gaminiai (nepriskiriami prie cigarų ir cigarilių, cigarečių ir rūkomojo tabako), paruošti vartoti tik specialiame elektroniniame įrenginyje, kuriame tabako gaminiai yra kaitinami jiems nedegant.
Kaitinamojo tabako produktais yra laikomos ir akcizais apmokestinamos specialios cigaretės, kurios yra įdedamos į tabako kaitinimo sistemą (pvz., IQOS), kurią paprastai sudaro trys pagrindinės dalys: įkroviklis, laikiklis ir specialios cigaretės. Pagal 2019 m. versijos Kombinuotąją nomenklatūrą kaitinamojo tabako produktai yra klasifikuojami 2403 99 90 subpozicijoje.
Prisidegus tradicinę cigaretę, tabakas joje dega, tuo tarpu tabako kaitinimo sistema tabaką ne degina, o tik pakaitina.


16. Juridinis asmuo 2019 m. kovo 1 d. mažmeninės prekybos vietose (pvz., parduotuvėse) laiko kaitinamojo tabako produktus. Prekės buvo įsigytos 2018 m. gruodžio mėn. ir už jas akcizai buvo sumokėti kaip už rūkomąjį tabaką. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Juridiniam asmeniui dėl mažmeninės prekybos vietose laikomų kaitinamojo tabako produktų jokių naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


17. Juridinis asmuo, vykdantis didmeninę prekybą kaitinamojo tabako produktais, didmeninės prekybos sandėlyje 2019 m. kovo 1 d. laiko kaitinamojo tabako produktus, už kuriuos akcizai jau yra sumokėti kaip už rūkomąjį tabaką. Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Juridiniam asmeniui dėl didmeninės prekybos vietose laikomų kaitinamojo tabako produktų jokių naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


18. Akcizais apmokestinamų prekių (toliau ‒ AAP) sandėlio savininkas planuoja 2019 m. balandžio mėn. kaitinamojo tabako produktus, kuriems taikomas akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimas (toliau ‒ AMLAR), nugabenti į Latvijos Respubliką. Ar kaitinamojo tabako produktai gali būti išgabenti, taikant AMLAR? Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Ne, negali. Reikalavimai dėl AAP kontrolės ir gabenimo (reikalavimas, kad jie būtų gabenami su akcizais apmokestinamų prekių vežimo dokumentu (e-AD) ir pan.) kaitinamojo tabako produktams taikomi tik Lietuvos Respublikoje. Prieš išgabendamas šias prekes iš AAP sandėlio, AAP sandėlio savininkas:
- turi parengti akcizų apskaičiavimo dokumentą (DAA) (panaikinti AMLAR);
- akcizų apskaičiavimo dokumento (DAA) duomenis turi įkelti į Valstybinės mokesčių inspekcijos akcizų informacinę sistemą;
- iki 2019 m. gegužės 15 d. pateikti akcizų deklaraciją.


19. AAP sandėlio savininkas planuoja 2019 m. balandžio mėn. kaitinamojo tabako produktus nugabenti į kitą Lietuvos Respublikos AAP sandėlį. Ar kaitinamojo tabako produktai gali būti išgabenti, taikant AMLAR? Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Taip, gali. Analizuojamu atveju kaitinamojo tabako produktų gabenimui taikomos tos pačios Akcizų įstatymo nuostatos kaip ir gabenant kitas AAP, kurioms taikomas AMLAR (Akcizų įstatymo 14 straipsnis ir kt.). AAP sandėlio savininkui atsiranda tos pačios su akcizais susijusios mokestinės prievolės (apskaičiavimo, deklaravimo, sumokėjimo) kaip ir laikant bei gabenant kitas AAP, kurioms taikomas AMLAR.


20. AAP sandėlio savininkas, turintis teisę verstis didmenine prekyba tabako gaminiais, 2019 m. kovo 1 d. savo AAP sandėlyje laiko kaitinamojo tabako produktus, už kuriuos akcizai yra sumokėti. Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


AAP sandėlio savininkui dėl AAP sandėlyje laikomų kaitinamojo tabako produktų jokių naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


21. AAP sandėlio savininkas, turintis teisę verstis didmenine prekyba tabako gaminiais, 2019 m. kovo 1 d. savo AAP sandėlyje laiko kaitinamojo tabako produktus, kuriems taikomas AMLAR. Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


AAP sandėlio savininkas turi iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti akcizų deklaraciją ir atitinkamus jos priedus. Deklaruojant rūkomojo tabako „perkvalifikavimą" į kaitinamojo tabako produktus, turi būti pateikiami du atskiri akcizų deklaracijos priedai „Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio akcizų apskaičiavimas" (FR0630S forma). Viename iš šių priedų nurodomi duomenys apie rūkomąjį tabaką, kuris nuo 2019 m. kovo 1 d. „perkvalifikuojamas" į kaitinamojo tabako produktus, o kitame – apie kaitinamojo tabako produktus, kuris iki 2019 m. vasario 28 d. buvo prilyginamas rūkomajam tabakui.
Deklaruojant duomenis apie rūkomąjį tabaką, priede turi būti nurodyta:

  • 19 laukelyje ‒ rūkomojo tabako tarifinė grupė;
  • 21 pozicijoje ‒ AAP sandėlyje 2019 m. kovo 1 d. laikomo rūkomojo tabako, kuriam taikomas AMLAR, kiekis;
  • 38 pozicijoje ‒ rūkomojo tabako, kuris nuo 2019 m. kovo 1 d. „perkvalifikuojamas" į kaitinamojo tabako produktus ir kuriam taikomas AMLAR, kiekis.

Deklaruojant duomenis apie kaitinamojo tabako produktus, priede turi būti nurodyta:

  • 19 laukelyje ‒ kaitinamojo tabako produktų tarifinė grupė;
  • 21 pozicijoje ‒ kaitinamojo tabako produktų kiekis, kuris yra lygus 0;
  • 34 pozicijoje ‒ kaitinamojo tabako produktų, kurie iki 2019 m. vasario 28 d. buvo prilyginami rūkomajam tabakui, kiekis (šis kiekis turėtų sutapti su priedo 38 pozicijoje nurodytu rūkomojo tabako kiekiu, nebent rūkomasis tabakas buvo panaudotas ir kitų akcizais apmokestinamų prekių gamyboje).

Rūkomojo tabako „perkvalifikavimas" į kaitinamojo tabako produktus 2019 m. kovo 1 d. turi būti nurodytas ir Akcizais apmokestinamų prekių apskaitos žurnale.
AAP sandėlio savininkui nėra taikomas reikalavimas per 5 darbo dienas inventorizuoti 2019 m. kovo 1 d. jam nuosavybės teise priklausančius kaitinamojo tabako produktus, už kuriuos akcizai nesumokėti, ir mokesčių administratoriui pateikti inventorizacijos aktą. Rūkomojo tabako ir kaitinamojo tabako produktų inventorizavimui taikomos bendros AAP inventorizavimo nuostatos.


22. Kokia tvarka kaitinamojo tabako produktai, už kuriuos akcizai yra sumokėti, atleidžiami nuo akcizų, kai jie išgabenami į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuojami, ir / arba panaudojami būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudojami teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudojami moksliniams tyrimams?


Sumokėti akcizai už kaitinamojo tabako produktus, išgabentus į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuotus, ir / arba panaudotus būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudotus teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudotus moksliniams tyrimams, grąžinami pateikus prašymą Akcizų grąžinimo prašymų užpildymo taisyklių, patvirtintų VMI prie FM viršininko 2002 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. 255 „Dėl akcizų grąžinimo", nustatyta tvarka.


23. AAP sandėlio savininkas iš AAP sandėlio, panaikinus AMLAR, dalį kaitinamojo tabako produktų išgabeno į Latviją, o kitą dalį eksportavo į Rusiją. Koks operacijos kodas turėtų būti nurodomas AAP apskaitos žurnale ir akcizų apskaičiavimo dokumente (DAA) bei kaip turėtų būti užpildoma akcizų deklaracija?


Kai kaitinamojo tabako produktai iš AAP sandėlio, panaikinus AMLAR, išgabenami į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / ar eksportuojami į trečią šalį, užpildant AAP apskaitos žurnalą, turėtų būti pasirenkamas operacijos kodas S9 „Kaitinamojo tabako produktų, kuriems taikoma Akcizų įstatymo 19 straipsnio 1 dalis ir 64 straipsnio 1 dalis, išgabenimas". Šis kodas taip pat turėtų būti nurodomas ir akcizų apskaičiavimo dokumente (DAA).
Kaitinamojo tabako produktų kiekis, išgabentas iš AAP sandėlio, panaikinus AMLAR, turėtų būti nurodomas akcizų deklaracijos priedo FR0630S „Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio akcizų apskaičiavimas" 94 pozicijoje. Kartu su šiuo priedu taip pat turėtų būti pateikiama Akcizų deklaracija (FR0630) ir jos priedas FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes".


24. Iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsigyti kaitinamojo tabako produktai per 5 darbo dienas nugabenami į AAP sandėlį, kuriame jiems pradedamas taikyti AMLAR. Koks operacijos kodas turėtų būti nurodomas AAP apskaitos žurnale bei kaip turėtų būti užpildoma akcizų deklaracija?


Kai iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsigytų kaitinamojo tabako produktai nugabenami į AAP sandėlį, kuriame jiems pradedamas taikyti AMLAR, užpildant AAP apskaitos žurnalą, turėtų būti pasirenkamas operacijos kodas NE „AAP, už kurias akcizai nesumokėti, atgabenimas iš kitos ES valstybės narės".
Iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsigytų kaitinamojo tabako produktų kiekis turėtų būti nurodomas akcizų deklaracijos priedo FR0630S „Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio akcizų apskaičiavimas" 30 pozicijoje. Kartu su šiuo priedu taip pat turėtų būti pateikiama Akcizų deklaracija (FR0630) ir jos priedas FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes".


25. Kaip akcizais apmokestinamų prekių apskaitos žurnale turėtų būti nurodyti duomenys apie rūkomąjį tabaką, kuris nuo 2019 m. kovo 1 d. prilyginamas kaitinamojo tabako produktams ir kuriam toliau taikomas AMLAR?