Informaciniai pranešimai

« Grįžti

Dėl Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (toliau - MAĮ) 33 ir 36 straipsnių pakeitimų.

Atnaujinimo data: 2019-10-29

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) informuoja apie Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (toliau — MAĮ) 33 ir 36 straipsnio pakeitimus.
MAĮ 33 straipsnio papildymas atliktas, siekiant sudaryti prielaidas efektyviam mokesčių administravimo funkcijų vykdymui, taikant pažangius duomenų apdorojimo procesus ir mokesčių administravimo procedūras keliant į elektroninę erdvę, nustatant, kad mokesčių administratorius, atlikdamas jam pavestas funkcijas, turi teisę centrinio mokesčių administratoriaus nustatyta tvarka priimti automatizuotu duomenų tvarkymu, įskaitant profiliavimą, grindžiamus sprendimus. Be to, įtvirtinama mokesčių mokėtojo teisė pareikšti savo požiūrį dėl tokių mokesčių administratoriaus sprendimų ir reikalauti, kad juos peržiūrėtų ir motyvuotus paaiškinimus dėl jų pateiktų ar juos pakeistų tam įgaliotas mokesčių administratoriaus pareigūnas. Kadangi pagal šiuo metu galiojančias MAĮ nuostatas mokesčių mokėtojas turi teisę iš mokesčių administratoriaus gauti visą informaciją, reikalingą jo mokestinėms prievolėms vykdyti, ir dėl jo priimtus sprendimus bei gali apskųsti bet kurį mokesčių administratoriaus (jo pareigūno) sprendimą, pakeitimu užtikrinama tinkama duomenų subjekto teisių bei laisvių ir teisėtų interesų apsauga.
Siekiant įgyvendinti MAĮ 33 straipsnį, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2019 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. VA-76 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2018 m. gegužės 7 d. įsakymo Nr. VA-33 „Dėl duomenų subjektų teisių įgyvendinimo valstybinėje mokesčių inspekcijoje aprašo patvirtinimo" pakeitimo" atlikti pakeitimai Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo valstybinėje mokesčių inspekcijoje apraše (toliau — Aprašas), Aprašą papildant nauju II skyriaus devintu skirsniu „Automatizuotu duomenų tvarkymu, įskaitant profiliavimą, grindžiami sprendimai". Šis skirsnis parengtas atsižvelgiant į Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos dėl asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo (95/46/EB) 29 straipsnio duomenų apsaugos darbo grupės 2017 m. spalio 3 d. Automatizuoto atskirų sprendimų priėmimo ir profiliavimo pagal Reglamentą 2016/679 gaires (WP 251).
MAĮ 36 straipsnio papildymu, mokesčių mokėtojui suteikiama teisė tvarkyti mokesčių apskaičiavimo teisingumui pagrįsti reikalingus asmens duomenis. Tokia nuostata panaikinama rizika, kad mokesčiams apskaičiuoti reikalingų asmens duomenų tvarkymas gali būti pripažintas neteisėtu, ir užtikrinamos sąlygos mokesčių mokėtojams tinkamai vykdyti savo pareigą teisingai apskaičiuoti mokesčius.
Daugiau informacijos rasite VMI prie FM 2018-10-25 rašte Nr. (32.44-31-3)-RM-31542.

Informaciją parengė
Teisės departamentas


Tarifai

COVID-19. Information for residents engaged in individual activities

Atnaujinimo data: 2020-05-13
Taking into account the established restrictions on the performance of individual activities due to COVID-19, the State Tax Inspectorate (STI) has compiled a list of economic activities - residents who perform them or have performed them before the quarantine was announced will be subject to the same STI and The State Social Insurance Fund Board ("Sodra") aid measures as the companies that were affected by the pandemic. 
 
The list of individual activities (performed according to an individual economic activity certificate) that have been affected by COVID-19 can be downloaded here.
 
The list of activities (performed according to a business certificate) that have been affected by COVID-19 can be downloaded here.
 
Residents engaged in individual activities that are included in the list of activities that have been affected by COVID-19 and if from 16 March to 31 December, they will be subject to taxes, they will automatically be given the following aids:
  • released from late payment of interest, 
  • new tax recovery actions will not be initiated
The same conditions will apply to "Sodra" contributions. 
 
This year, self-employed residents will have to declare their income and pay taxes and social security contributions two months later - the STI has postponed the deadline for declaring and paying income tax until 1 July 2020.
 
If two months have not elapsed before 1 July since the end of the emergency situation, the listed self-employed residents will automatically be given the following aids: they will be released from late payment of interest and new tax recovery actions will not be initiated.  
 
Upon the termination of the emergency situation, they will have two months to pay the taxes or enter into an interest-free tax loan agreement. The same conditions apply to "Sodra" contributions but a separate agreement with "Sodra" is required.  
 
If the resident engages in an individual activity based on an individual economic activity certificate and this activity is not included in the list of economic activities affected by COVID-19 but he/she also faces challenges due to this pandemic, he/she will be able to submit a simplified request to the STI regarding the following aids: to be released from late payment of interest, for new tax recovery actions not to be initiated or for an interest-free tax loan agreement to be signed, the same request will also apply to "Sodra" contributions. 
 
Simplified request can be downloaded here.
 
Filled in request can be submitted via "My STI" or e-mail: vmi@vmi.lt. Requests are submitted on a "single-window' basis, which means that one request addressed to the STI and "Sodra" should be submitted to the STI.
 
 
ENGAGING IN INDIVIDUAL ACTIVITIES WITH A BUSINESS CERTIFICATE
 
If a resident has carried out an individual activity after acquiring a business certificate and the activity is currently restricted, then upon termination of the business certificate, the overpayment of income tax can be recovered or it can be credited to another business certificate as soon as the activity can be resumed. 
 
To terminate the business certificate you need to log in to "My STI" and submit a request. In the system you need to select: Individual activity -> Business certificates -> Personal business certificates. Press the "X" next to the business certificate that is being terminated. In the opened window, the request to terminate the business certificate is completed. 
 
It is important to note that the owners of business certificate who have not been operating since 16 March are given the opportunity to terminate their activities retroactively. In this case, individuals need to call the Tax Information Centre at 1882 / +370 5 260 5060 or submit an electronic inquiry through "My STI" and the consultants will register a request to terminate the business certificate from 16 March.
 
Upon termination of the business certificate, "Sodra's" contributions may be credited or refunded and already paid. However, the obligation to pay the minimum monthly compulsory health insurance (PSD) contribution of €42,37 remains if the person does not have an employment relationship and the PSD is not covered by the state. Those who are unable to pay this contribution during the emergency situation period, they will be obliged to do so after the end of the emergency situation, so that their health insurance will not be interrupted during this period. 
 
Residents who do not carry out any activity are subject to similar tax aid measures as individuals who carry out activities without an application.
 
More information about "Sodra" contributions can be found here.
 
Frequently asked questions (in Lithuanian language) can be found here.
 

Information to businesses regarding COVID-19

Atnaujinimo data: 2020-05-14
Taking into account the established restrictions on the performance of certain activities due to COVID-19, the State Tax Inspectorate has compiled a list of economic activities that were affected by COVID-19. Taxpayers who are on this list and if from 16 March to 31 December, they will be subject to taxes, they will automatically (without any requests) be given the following aids:
  • release from late payment of interest,
  • tax recovery will not be initiated.
After the end of the emergency situation, these companies will have two months to pay the taxes or to sign an interest-free tax loan agreement. During this two-month period which is dedicated for the assessment of the situation and action planning, the recovery of new declared taxes will not be applied to the listed companies and no interest will be charged on these taxes.
 
You can download the updated list by clicking here, (updated on 7 May) or view it online here.
You can view the listed economic activities here.
 
The taxpayers included in the list are subject to the same measures used to facilitate the payment of State Social Insurance contributions.
 
The list includes those companies whose activities have been directly terminated/restricted due to quarantine, based on Government's resolutions (No. 207 of 14 March 2020 and No. 222 of 16 March 2020). If a decision is made to add more activities to the list, the STI will add new companies to the list.
 
Entrepreneurs who have not found themselves among the declared taxpayers but who have also been adversely affected by COVID-19, may apply to the tax administrator for assistance in submitting a simplified form of request where they have to reasonably state that they have been affected. The request can be submitted via "My STI" (in the Services section> Order the Service> Inquiries), sent by e-mail vmi@vmi.lt or by mail. 
 
Simplified request form (download)
 
Several aid measures can be applied for in a single request, no separate requests are required.
For the convenience of entrepreneurs, the STI publishes and updates the list of companies whose requests for tax aid measures have been approved by the STI on a weekly basis. They are subject to the same aid measures and provisions as the companies that were automatically listed without a request. The list is published here. (updated on 5 May)
 
 
ONE REQUEST FOR STI AND "SODRA"
 
In order for the aid to reach the businesses affected by COVID-19 as quickly as possible, the "single-window" principle applies to the submission of requests. Therefore, one request addressed to the STI and "SODRA" should be submitted to the STI and no additional documents have to be submitted (but the right to request them in individual cases still applies). 
 
Once a tax loan agreement (TLA) is signed, taxes can be deferred until the end of the emergency situation and for additional two months after the emergency situation ends. The taxes then have to be paid on an agreed schedule (unless the taxpayer requests a more intensive payment schedule).
If entrepreneurs have tax debts that arose before the quarantine was announced but they are currently unable to pay them, they should apply to the STI for a TLA. Those who have already entered into such agreements may apply to change the schedule and terms of the tax loan agreement. 
If the company has already applied for deferral of contributions or has entered into an employee social security deferral agreement with "Sodra" and is currently unable to pay contributions on schedule, the deferral agreement will not be terminated - entrepreneurs should contact "Sodra" within one month after the emergency situation is terminated in the country regarding a change in the terms and schedule of the deferral agreement.
The STI reminds that from now on entrepreneurs can also sign TLA for personal income tax (PIT).
Additional consultations regarding TLA are provided by phone 1882 or +370 5 2687 666.
 
TAX BENEFITS FOR THE GRANTED AID
 
The aid provided by entrepreneurs, fund-raising charities and support funds that support medical institutions in cash, food or safety measures is recognised as support for tax purposes and will allow entrepreneurs to use tax benefits; medics and medical institutions receiving the support will not be subject to any additional taxes. More information (in Lithuanian language) on this topic - here
More information on tax benefits for the granted aid during the COVID-19 outbreak can be found on the Customs of the Republic of Lithuania website.
 
 FOR THE USERS OF CASH REGISTERS
 
Taxpayers who do not use cash registers for more than 10 working days due to declared emergency situation and quarantine are not obliged to notify the tax administrator of their temporary non-use. 
 
It is not necessary to report that cash register is not used temporary due to an emergency declared in the country until this situation in Lithuania will be terminated. Once the end of the emergency situation will be declared, the previous order, which has been in force so far, will come into force.
 
If the activity where the cash register is used is terminated not due to declared emergency or quarantine, this must be notified by e-mail in accordance with the "single-window" principle, which is to notify any county's State Tax Inspectorate.  
 
VAT REPORT ADJUSTMENT
 
More information (in Lithuanian language) on the adjustment of the value added tax report when perishable goods have been lost due to quarantine can be found here.
 
EXEMPTION FROM THE SUBMISSION OF TAX RETURN
 
In cases where taxpayers are temporarily inactive (does not conclude and execute any transactions; does not make settlements with economic entities; does not receive income other than interest on funds in the taxpayer's bank accounts), they may be temporarily exempted from submitting the tax return and/or other documents specified in the legislation.
 
EXCISE
 
All relevant information (in Lithuanian language) on changes in the issuance of excise documents and the provision of services can be found here.
 
Information (in Lithuanian language) on making an inventory can be found here
 
RELEVANT "SODRA" INFORMATION
 
Information about the relief for "Sodra" contributions and their deferrals can be found here.
 
Frequently asked questions (in Lithuanian language) can be found here.
 

Informacija verslui dėl COVID-19

Atnaujinimo data: 2020-03-13
Atnaujinta 2020 rugsėjo 24 d.
  
 
VMI, atsižvelgdama į nustatytus ribojimus ir draudimus veiklos vykdymui dėl COVID-19, paskelbė mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo COVID-19, sąrašą. Mokesčių mokėtojai, kurie yra įtraukti į šį sąrašą, ir kuriems nuo kovo 16 d. iki gruodžio 31 d. atsiras mokėtinų mokesčių (išskyrus vykdomųjų dokumentų prievolių), bus  automatiškai be prašymo:
  • atleidžiami nuo delspinigių,
  • nevykdomas jų mokesčių išieškojimas.
Po ekstremalios situacijos pabaigos, šios įmonės, mokesčiams sumokėti arba mokestinės paskolos sutarčiai, be palūkanų sudaryti, turės du mėnesius. Šiame, situacijos įsivertinimui ir veiksmų susiplanavimui skirtame, dviejų mėnesių laikotarpyje, į sąrašą įtrauktoms įmonėms taip pat nebus vykdomas naujų deklaruotų mokesčių išieškojimas, nuo jų nebus skaičiuojami delspinigiai.
Atnaujintą sąrašą galite parsisiųsti paspaudę čia (atnaujinta rugsėjo 16 d.) arba peržiūrėti jį internete čia. Ekonomines veiklas, įtrauktas į sąrašą, galite peržiūrėti čia.
 
Į sąrašą buvo įtrauktos tos įmonės kurių veikla dėl karantino buvo tiesiogiai nutraukta / apribota, remiantis tuo metu galiojusiais Vyriausybės nutarimais (2020-03-14 Nr.207 ir 2020-03-16 Nr. 222). 
 
Šiuo sudėtingu ne tik verslui, bet ir visai valstybei metu,  įmonės, patyrę neigiamas pasekmes dėl COVID-19, privalomus mokesčius į biudžetą turėtų mokėti pagal galimybes.
 
Jei vykdyti mokestines prievoles bus sudėtinga ir ekstremaliai situacijai pasibaigus, tuomet, per 2 mėnesius po ekstremalios situacijos atšaukimo, įmonė, turinti finansinių sunkumų, kreiptis dėl mokesčių atidėjimo arba išdėstymo dalimis (MPS) gali pateikiant prašymą per Mano VMI (skiltyje, Paslaugos > Užsakyti Paslaugą > Mokesčių apskaita ir mokėjimai > Mokestinės nepriemokos sumokėjimo terminų atidėjimas arba išdėstymas)
 
Verslininkai, neradę savęs tarp paskelbtų mokesčių mokėtojų, tačiau taip pat patyrę neigiamas pasekmes dėl COVID-19, dėl pagalbos priemonių jų verslui taikymo gali kreiptis į mokesčių administratorių, pateikdami supaprastintos formos prašymą, kuriame turi pagrįsti, kad patyrė neigiamas pasekmes. Minėtą formą galima pateikti per Mano VMI (skiltyje Paslaugos > Užsakyti Paslaugą > Paklausimai), atsiųsti e. paštu vmi@vmi.lt arba klasikiniu paštu. 
 
Supaprastinta prašymo forma (parsisiųsti)
Kreiptis dėl kelių pagalbos priemonių galima vienu prašymu, atskirų prašymų teikti nereikia.
 
Verslininkų patogumui, VMI skelbia bei kas savaitę atnaujina sąrašą įmonių, kurių prašymą joms taikyti mokestinės pagalbos priemones VMI patenkino. Joms galioja lygiai tos pačios pagalbos priemonės bei nuostatos, kaip ir toms įmonėms, kurios į sąrašą buvo įtrauktos automatiškai, be prašymo. Sąrašas skelbiamas čia. (atnaujinta rugsėjo 18 d.) 
 
 
Jei verslininkai turi mokesčių skolų, kurios susidarė dar iki paskelbiant karantiną, tačiau jų šiuo metu sumokėti negali, jie turėtų kreiptis į VMI dėl mokestinės paskolos sutarties sudarymo (MPS), o tie, kurie jau yra sudarę tokias sutartis, gali pateikti prašymą pakeisti MPS grafiką ir sąlygas. 
 
VMI primena, jog verslininkai gali sudaryti MPS ir dėl gyventojų pajamų mokesčio (GPM).
 
Papildomos konsultacijos dėl MPS sudarymo teikiamos telefonu 1882 arba +370 5 2687 666.
 
Peržiūrėti kaip mokesčius ir kitas įmokas į VMI sąskaitas mokėjo įmonės, įtrauktos į Juridinių asmenų, kuriems taikomos mokestinės pagalbos priemonės sąrašus galima atsidarius Statistikos departamento svetainę https://arcg.is/05DHL00

Čia pateikiami: 
  • juridinių asmenų, kuriems be pateikto prašymo taikomos mokestinės pagalbos priemonės,
  • juridinių asmenų, kuriems pagal pateiktą prašymą taikomos mokestinės pagalbos priemonės,
  • bendro abiejų sąrašų mokesčių sumokėjimo mėnesiniai 2020 metų ir atitinkamų mėnesių 2019 metų duomenys šiais pjūviais:

    - iš viso
    - kiekvienoje ekonominėje veikloje
    - kiekvienoje savivaldybėje.
 
 
Pinigais, maistu ar apsaugos priemonėmis medicinos įstaigas remiančių verslininkų bei lėšas renkančių labdaros ir paramos fondų teikiama pagalba pripažįstama parama mokesčių tikslais, todėl verslininkai galės pasinaudoti mokesčių lengvatomis; paramą gavusiems medikams ir medicinos įstaigoms jokių papildomų mokėtinų mokesčių neatsiras. Daugiau informacijos šia tema - čia

Daugiau informacijos apie mokesčių lengvatas paramai COVID-19 protrūkio laikotarpiu rasite Lietuvos muitinės interneto svetainėje
 
 
Mokesčių mokėtojai, dėl paskelbtos ekstremalios situacijos ir / arba karantino, ilgiau nei 10 darbo dienų nenaudojantys kasos aparatų, neprivalo pranešti mokesčių administratoriui apie laikiną jų nenaudojimą
 
Pranešti apie laikinai nenaudojamą kasos aparatą dėl šalyje paskelbtos ekstremalios situacijos nereikia, kol Lietuvoje galios ši padėtis. Paskelbus ekstremalios situacijos pabaigą bus taikoma iki ekstremalios situacijos paskelbimo galiojusi tvarka.
 
Jei veikla, kurioje naudojamas kasos aparatas, stabdoma ne dėl paskelbtos ekstremalios situacijos ar karantino, apie tai pranešti būtina pateikiant pranešimą el. paštu vadovaujantis „vieno langelio" principu, t. y. bet kuriai apskrities valstybinei mokesčių inspekcijai.   
 
 
Daugiau informacijos apie pridėtinės vertės mokesčio atskaitos tikslinimą, kai dėl karantino buvo prarastos gendančios prekės, rasite čia.
 
 
Tais atvejais, kai mokesčių mokėtojai laikinai nevykdo veiklos (nesudaro ir nevykdo jokių sandorių; nevykdo atsiskaitymų su ūkio subjektais; negauna pajamų, išskyrus mokesčių mokėtojo banko sąskaitose esamų piniginių lėšų palūkanas), jie gali būti laikinai atleidžiami nuo mokesčio deklaracijos ir (arba) kitų teisės aktuose nurodytų dokumentų pateikimo.
 

Visą aktualią informaciją apie su akcizais susijusių dokumentų išdavimo bei paslaugų teikimo pokyčius rasite čia.
 
Informacija apie inventorizacijos atlikimą čia
 
 
Informaciją gyventojams, vykdantiems individualią veiklą, patiriantiems sunkumus dėl COVID-19 viruso rasite čia.
 
 
Informaciją apie „Sodros" įmokų lengvatas bei atidėjimą rasite čia.

Informacija gyventojams, vykdantiems individualią veiklą dėl COVID-19

Atnaujinimo data: 2020-04-01
Valstybinė mokesčių inspekcija, atsižvelgdama į nustatytus ribojimus individualios veiklos vykdymui dėl COVID-19, sudarė ekonominių veiklų sąrašą – jas vykdantiems, arba vykdžiusiems iki karantino paskelbimo, gyventojams bus taikomos analogiškos VMI pagalbos priemonės, kaip ir nuo pandemijos nukentėjusioms įmonėms. 
 
Neigiamą poveikį dėl COVID-19 patyrusių individualių veiklų su pažyma sąrašą galite parsisiųsti paspaudę čia.
 
Neigiamą poveikį dėl COVID-19 patyrusių vykdomų įsigijus verslo liudijimą sąrašą galite parsisiųsti paspaudę čia.
 
Individualią veiklą vykdantys gyventojai, kurių ekonominė veikla yra įtraukta į nukentėjusių nuo COVID-19 veiklų sąrašą ir kuriems nuo kovo 16 d. iki gruodžio 31 d. atsiras mokėtinų mokesčių (išskyrus administracinių baudų ir vykdomųjų dokumentų prievolių), bus automatiškai, be prašymo:
  • atleidžiami nuo delspinigių, 
  • nebus inicijuoti nauji mokesčių išieškojimo veiksmai
Šiemet savarankiškai dirbantiems gyventojams deklaruoti pajamas ir sumokėti mokesčius reikėjo dviem mėnesiais vėliau – VMI nukėlė pajamų mokesčio deklaravimo ir sumokėjimo terminą iki liepos 1 d.
 
Mokesčius sumokėti be delspinigių arba sudaryti mokestinės paskolos sutartį be palūkanų savarankiškai dirbantys gyventojai gali per du mėnesius po ekstremalios situacijos pabaigos (šiuo metu ekstremali situacija šalyje dar nėra atšaukta).
 
Kreiptis dėl MPS sudarymo įmonės gali iki gruodžio 31 d. ir 2 mėnesius po to, iki kovo 1 d.
 
Jei gyventojas vykdo individualią veiklą pagal pažymą, kuri nėra įtraukta į nukentėjusių nuo COVID-19 ekonominių veiklų sąrašą, tačiau taip pat susidūrė su veiklos iššūkiais dėl pandemijos, jis gali pateikti supaprastintą prašymą VMI dėl mokestinių pagalbos priemonių taikymo: delspinigių neskaičiavimo, naujų deklaruotų mokesčių neišieškojimo, ir/arba mokestinės paskolos sutarties (MPS) sudarymo be palūkanų.
 
Nustatytos (supaprastintos) formos prašymą galima parsisiųsti čia.
 
Prašymą dėl mokestinių pagalbos priemonių taikymo galima pateikti per Mano VMI (skiltyje Paslaugos > Užsakyti Paslaugą > Paklausimai), e. paštu vmi@vmi.lt
 
Informaciją apie prašymo dėl mokesčių atidėjimo arba išdėstymo dalimis (MPS) tvarką galite rasti čia.
 
 
Jei gyventojas vykdė veiklą įsigijęs verslo liudijimą, o ji karantino metu buvo ribojama, tai nutraukus verslo liudijimą, pajamų mokesčio permoką galima susigrąžinti arba ji galės būti įskaitoma kitam verslo liudijimui,  atnaujinus veiklą. 
 
Svarbu pažymėti, kad veiklos nuo kovo 16 d. nevykdžiusiems verslo liudijimo savininkams suteikiama galimybė veiklą nutraukti ir atgaline data. Tokiu atveju gyventojai turi skambinti į Mokesčių informacijos centrą telefonu 1882 / +370 5 260 5060 arba pateikti elektroninį paklausimą per Mano VMI.
 

Anoniminės apklausos

Atnaujinimo data: 2016-10-19

Valstybinei mokesčių inspekcijai labai svarbi Jūsų nuomonė apie institucijos aptarnavimo kokybę.

Būsime labai dėkingi, jei skirsite kelias minutes atsakymams į internetinės apklausos klausimus.

Taip pat savo nuomonę galite pareikšti parsisiuntę ir užpildę popierinę anketą. Ją galite įmesti į dėžutę ar atiduoti VMI darbuotojui.

Mums įdomi ir Jūsų nuomonė apie raštu teikiamas konsultacijas.
Konsultacijų raštu kokybės vertinimo anketą rasite čia.


Dėl Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 61-2 straipsnio apibendrinto paaiškinimo (komentaro)

Atnaujinimo data: 2020-09-24

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau — VMI prie FM), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (toliau — MAĮ) 25 straipsnio 1 dalies 2 punktu, VMI prie FM nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo" ir siekdama suvienodinti MAĮ taikymo tvarką, parengė MAĮ 612 straipsnio apibendrintą mokesčio įstatymo paaiškinimą (komentarą), kuris suderintas su Lietuvos Respublikos finansų ministerija (Finansų ministerijos 2020-09-10 raštu Nr. ((14.41E)-5K-2013159)-6K-2005145.

Informuojame, kad minėtą MAĮ straipsnio komentarą galite rasti VMI prie FM interneto svetainėje adresu: https://www.vmi.lt/cms/web/kmdb/1.14.5 .

Atsižvelgdama į tai, kad komentaro tikslas yra suvienodinti MAĮ taikymo praktiką bei padėti mokesčių mokėtojams geriau suprasti ir tinkamai įgyvendinti savo teises ir pareigas, VMI prie FM prašo vadovautis komentaru.

Daugiau informacijos rasite VMI prie FM 2020-09-23 rašte Nr. (32.44-31-3)-RM-51383.

Informaciją parengė
Teisės departamentas


RM-51383.pdf

VAS ir PMĮ neatitikimai

Atnaujinimo data: 2017-07-17

Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos kartu su Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos parengti Pelno mokesčio įstatymo ir Verslo apskaitos standartų nuostatų neatitikimų paaiškinimai.

2017-07-13 Nr. (17.2-07E) RM-22216 Atsargų apskaitos ir leidžiamų atskaitymų skirtumai

 

Nematerialiojo turto pripažinimo skirtumai pagal VAS ir PMĮ nuostatas.
Lentelė, suderinta su Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2018 m. kovo 23 d. raštu Nr. (6.18) D2-1049 ir Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos  2018 m. balandžio 16 d. raštu Nr. (17.2-07E) RM-13731 (galioja nuo 2016-01-01).
 

 

Nuomos, lizingo (finansinės nuomos) ir panaudos pripažinimo skirtumai pagal VAS ir PMĮ nuostatas.

Lentelė, suderinta su Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2020 m. rugsėjo 21 d. raštu Nr. (6.18) D2-2325 ir Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos  2020 m. rugsėjo 22 d. raštu Nr. (18.9-31-1E) RM-51332.

2020-09-22

Nr. (18.9-31-1E) RM-51332

Nuomos, lizingo (finansinės nuomos) ir panaudos pripažinimo skirtumai pagal VAS ir PMĮ 

 

Dėl verslo ir apskaitos standartų ir pelno mokesčio reglamentavimo skirtumų nustatymo

Atnaujinimo data: 2020-09-24

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM), siekdama nustatyti pelno mokesčio reglamentavimo ir apskaitos, tvarkomos pagal verslo apskaitos standartus, skirtumus bei atsižvelgdama į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2016 m. spalio 21 d. įsakymą Nr. V-565 „Dėl verslo apskaitos standartų ir pelno mokesčio reglamentavimo skirtumų nustatymo darbo grupės sudarymo" pateikia pagal VMI prie FM kompetenciją pelno mokesčio reglamentavimo klausimais suderintą Nuomos, lizingo (finansinės nuomos) ir panaudos pripažinimo skirtumų lentelę.

Daugiau informacijos rasite VMI prie FM 2020-09-22 rašte Nr. (18.9-31-1E) RM-51332.

Informaciją parengė
Teisės departamentas


RM-51332.pdf

Dėl Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 87 straipsnio 13 dalies apibendrinto paaiškinimo

Atnaujinimo data: 2020-09-24

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (toliau — MAĮ) 25 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatais, Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau — VMI prie FM) pakeitė MAĮ 87 straipsnio 13 dalies apibendrintą paaiškinimą (komentarą), kuris suderintas su visuomene ir su Lietuvos Respublikos finansų ministerija.

Informuojame, kad MAĮ komentarą galite rasti VMI prie FM interneto svetainėje adresu: https://www.vmi.lt/cms/web/kmdb/1.14.5 .

Atsižvelgdama į tai, kad komentaro tikslas yra suvienodinti MAĮ taikymo praktiką bei padėti mokesčių mokėtojams geriau suprasti ir tinkamai įgyvendinti savo teises ir pareigas, VMI prie FM prašo vadovautis komentaru.

Daugiau informacijos rasite VMI prie FM 2020-09-18 rašte Nr. (32.44-31-3E)-RM-50719.

Informaciją parengė
Teisės departamentas

 

RM-50719.pdf

Covid-19-JA-09-21_spaudai

76_grupe_20200918

Tabako atsekamumo sistemos dalyviai 0917

Klaipėdos AVMI skelbia netinkamo naudoti ilgalaikio materialiojo turto viešąjį aukcioną

Atnaujinimo data: 2020-09-18

KLAIPĖDOS APSKRITIES VALSTYBINĖ MOKESČIŲ INSPEKCIJA SKELBIA NETINKAMO NAUDOTI ILGALAIKIO MATERIALIOJO TURTO VIEŠĄJĮ AUKCIONĄ

Aukcione bus parduodami: metalinės spintos, metaliniai seifai.

Parduodamų metalinių spintų, seifų kainos:

Eil.
Nr.

Turto pavadinimas

Kiekis

Pradinė vieneto kaina  eurais

1.

Metalinė spinta

1

15

2.

Metalinė spinta

1

15

3.

Metalinė spinta

1

15

4.

Metalinė spinta - seifas

1

15

5.

Seifas DSB

1

5

6.

Metalinė spinta SM-2

1

15

7.

Metalinė spinta

1

15

8.

Metalinė spinta DSP-4

1

15

9.

Šarvuotas seifas D-022

1

5

10.

Metalinė spinta

1

15

11.

Metalinė spinta

1

15

12.

Seifas

1

5

13.

Metalinė spinta DSP-1-seifas

1

15

14.

Metalinė spinta

1

15

15.

Metalinė dokumentų spinta

1

15

16.

Metalinė spinta DSP-1-seifas

1

15

17.

Metalinė spinta DSP-1-seifas

1

15

18.

Šarvuotas seifas su pritvirtinimu DS-BIIM (Šilalė)

1

5

19.

Šarvuotas seifas DS-B2/M/TR (Šilalė)

1

5

20.

Šarvuotas seifas DS-B3/M/TR (Šilalė)

1

5

21.

Spinta dokumentams SMD-2 Jurbarkas

1

15

22.

Spinta dokumentams SMD-2 Jurbarkas

1

15

23.

Spinta dokumentams SMD-2 Jurbarkas

1

15

24.

Spinta dokumentams SMD-2 Jurbarkas

1

15

25.

Seifas (Šilutė)

1

5

26.

Seifas geležinis (Šilalė)

1

5

27.

Seifas geležinis (Šilalė)

1

5

28.

Spinta dokumentams SA3-2 (Jurbarkas)

1

15

29.

Spinta dokumentams SA3-2 (Jurbarkas)

1

15

30.

Spinta SMB-2K metalinė (Tauragė)

1

15

31.

Seifas (Tauragė)

1

5

32.

Seifas nedegantis (Tauragė)

1

5

33.

Seifas pastatomas T-56KY (Tauragė)

1

5

34.

Metalinė spinta Sbm 203 (Ral 7035)

1

15

35.

Metalinė spinta 2-jų durų

1

15

36.

Seifas

1

5

37.

Spinta SM2-2

1

15

38.

Spinta SM2-3 (seifinė)

1

15

39.

Spinta seifas

1

15

40.

Seifinė spinta SM-2

1

15

41.

Seifinė spinta SM-2

1

15

42.

Spinta seifas

1

15

43.

Metalinė spinta SM-2-3

1

15

44.

Ofiso spinta-metalinė

1

15

45.

Ofiso spinta-metalinė

1

15

46.

Ofiso spinta-metalinė

1

15

47.

Ofiso spinta-metalinė

1

15

48.

Ofiso spinta-metalinė

1

15

49.

Seifinė spinta dokmentams

1

15

50.

Seifinė spinta dokmentams

1

15

51.

Seifinė spinta dokmentams

1

15

52.

Seifinė spinta dokmentams

1

15

53.

Seifinė spinta dokmentams

1

15


Aukcionas vyks 2020 m. spalio 8 d. 10 val. Klaipėdos apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos posėdžių salėje 200 kab., adresu H.Manto g. 2, Klaipėda. Neįvykus šiam aukcionui antrasis aukcionas vyks tuo pačiu adresu 2020 m. spalio 14 d. 10 val. Minimalus kainos didinimo intervalas ne mažesnis kaip 1 procentas pradinės turto pardavimo kainos. Parduodamą turtą galima apžiūrėti 2020 m. rugsėjo 28-30 d. darbo valandomi iš anksto susitarus telefonais (8-46) 469 275. Parduodamo turto buvimo vieta Nida, Telšiai, Skuodas, Mažeikiai, Šilalė, Jurbarkas, Šilutė, Kretinga.

Dalyvavimas aukcione nemokamas.

Atsakingas asmuo – Administravimo ir personalo skyriaus vyresnysis specialistas Gintautas Kurapka. Už aukcione įsigytą turtą atsiskaitoma pavedimu, pervedant pinigus į Klaipėdos apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos banko sąskaitą Nr. LT857300010002330212, AB „Swedbank", ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po aukciono.

Aukciono laimėtojui turtas perduodamas Klaipėdos apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos turto buvimo vietoje.


Dėl iš Garantinio fondo išmokamų sumų priskyrimo gyventojų pajamų mokesčiu neapmokestinamoms pajamoms

Atnaujinimo data: 2020-09-18

Valstybinė mokesčių inspekcija paaiškina, kad Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos iš Garantinio fondo gyventojams nuo 2020 m. sausio 1 d. išmokamos išmokos, skirtos  kompensuoti darbuotojų negautas su darbo santykiais susijusias pajamas, jų darbdaviams tapus nemokiems, neapmokestinamos gyventojų pajamų mokesčiu.

Daugiau informacijos rasite VMI prie FM 2020-09-17 rašte Nr. (18.18-31-1E) RM-50642.

Informaciją parengė
Teisės departamentas


RM-50642.pdf

Seminarai

Atnaujinimo data: 2020-01-14
Maloniai siūlome sekti mūsų naujienas VMI „Youtube" kanale ir kviečiame registruotis į šiuos rugsėjo ir spalio mėnesių Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos (toliau VMI prie FM) organizuojamus internetinius seminarus: 
VMI prie FM maloniai informuoja, kad vykdant internetinius seminarus dalyvių pažymėjimai nebus išduodami.

VMI prie FM parduoda Utenos apskrityje esantį nekilnojamąjį turtą VMI prie FM parduoda Utenos apskrityje esantį nekilnojamąjį turtą

Atnaujinimo data: 2020-09-17

       VALSTYBINĖ MOKESČIŲ INSPEKCIJA prie LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

PARDUODA UTENOS APSKRITYJE ESANTĮ NEKILNOJAMĄJĮ TURTĄ

Pagal tiesiogines pirkimo –pardavimo sutartis  bus parduodama:

  1. 3 k. butas Agarinio g. 2-3, Didžiasalio k., Ignalinos r. (b.pl 60,38 m2, gyv.pl. 45,17 m2, 1 a.), su rūsiu. Kaina 979,21 Eur. 
  2.   2 k. butas Agarinio g. 5-14, Didžiasalio k. Ignalinos r. (b.pl. 46,67 m2, gyv.pl. 29,99 m2, I a.), su rūsiu. Kaina 140 Eur.
  3.  2 k. butas Birvėtos g. 6-1, Didžiasalio k., Ignalinos r. (b.pl 46,84 m2, gyv.pl. 29,99 m2, 1 a.), su rūsiu. Kaina 756,20 Eur. Laiptinė užkonservuota, gyventojai iškeldinti. Visai laiptinei atjungtas šildymas, el. energija, vandens tiekimas.
  4.  1/2 dalis  2 k. buto Birvėtos g. 6-4, Didžiasalio k., Ignalinos r. (b.pl 46,84 m2, gyv.pl. 29,99 m2, 2a.), su rūsiu. Kaina 346,68 Eur. Laiptinė užkonservuota, gyventojai iškeldinti. Visai laiptinei atjungtas šildymas, el. energija, vandens tiekimas.
  5. ½ dalis 3 k. buto Dumblio g. 10-17, Didžiasalio k. Ignalinos r. (b.pl. 61,60 m2, gyv.pl. 39,08 m2, 5 a.), su rūsiu. Kaina 819 Eur.
  6. ½ d. 3 k. buto Karalyčios g. 7-16, Didžiasalio k., Ignalinos r. (b.pl. 61,57 m2, gyv.pl. 39,17 m2, 4a.), su rūsiu.  Kaina 462,23 Eur.
  7.   ½ dalis 1 k. buto Karalyčios g. 9-40, Didžiasalio k. Ignalinos r. (b.pl. 39,97 m2, gyv.pl. 17,94 m2, 5a.), su rūsiu. Kaina 532 Eur.
  8.   2 k. butas Salos g. 12-47, Didžiasalio k., Ignalinos r. (b.pl. 46,67 m2, gyv.pl. 31,13 m2, 4a.) su rūsiu. Kaina 1002  Eur.
  9. ½ d. 1 k. buto Taikos pr. 84-95, Visagine (b.pl. 35,32 m2, gyv.pl. 17,74 m2, 6a.) Kaina 892,03 Eur.

Asmenys, pageidaujantys įsigyti nekilnojamąjį turtą pagal tiesioginę pirkimo – pardavimo sutartį, ne vėliau kaip iki 2020-10-09   privalo pateikti prašymus šiuo adresu: 305 kab., Vyžuonų g. 53, Utena, arba el. paštu vmi@vmi.lt, nurodant:

  • pageidaujamo įsigyti turto pavadinimą ir adresą;
  • pirkėjo kontaktinius duomenis (adresą, telefoną).

Gavus kelis prašymus įsigyti tą patį turtą, pirkimo – pardavimo sutartis bus sudaroma su asmeniu, kuris pirmasis pateikė prašyną.

 Rekvizitai įmokėjimui: gavėja — Valstybinė mokesčių inspekcija prie LR FM, Juridinio asmens kodas — 188659752, sąskaita — LT78 7180 0000 0014 1083, AB banke "Šiaulių bankas", mokėjimo paskirtis (nurodyti: turto, už kurį mokama, adresas).

Įsigijęs turtą, sutarties sudarymo pas notarą išlaidas apmoka pirkėjas

Išsamesnė informacija teikiama tel. (8 389) 63970, (8 389) 63963, (8 389) 63721, 8 698 11283, 8 614 77985 arba www.vmi.lt, skiltyje „Apie VMI" – „Aukcionai ir turto pardavimai".


Dažniausiai užduodami klausimai

1. Koks produktas yra laikomas elektroniniu cigarečių skysčiu?


Elektroniniu cigarečių skysčiu yra laikomas skystas gaminys, skirtas elektroninėms cigaretėms ir 2019 m. KN versijoje klasifikuojamas 3824 99 56 ir 3824 99 57 subpozicijose (įskaitant atvejus, kai šie gaminiai yra gaminio, klasifikuojamo KN 8543 70 70 subpozicijoje, t. y, elektroninės cigaretės, sudedamoji dalis).
Elektroninių cigarečių skystis apmokestinamas akcizais neatsižvelgiant į tai, kokia yra jame nikotino koncentracija, t. y. akcizais apmokestinamas skystis, klasifikuojamas tiek 2019 m. versijos Kombinuotosios nomenklatūros 3824 99 56 subpozicijoje (su nikotinu), tiek 3824 99 57 subpozicijoje (be nikotino).
Pažymėtina, kad atskiros elektroninių cigarečių skysčio medžiagos (pvz., glicerolis, propilenglikolis ir pan.) taip pat gali būti klasifikuojamos 2019 m. versijos Kombinuotosios nomenklatūros 3824 99 56 arba 3824 99 57 subpozicijoje ir todėl gali būti apmokestinamos akcizais.
Siekiant tiksliai nustatyti, kurioje Kombinuotosios nomenklatūros subpozicijoje produktas (pvz., elektroninių cigarečių skysčio bazė) yra klasifikuojamas, rekomenduotina kreiptis į Muitinės departamentą prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.


2. Kokie asmenys ir kokia tvarka registruojami akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais?


Akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais registruojami asmenys, kurie verslo reikmėms elektroninių cigarečių skystį, už kurį akcizai nesumokėti:

  • gauna iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės;
  • gamina Lietuvos Respublikoje;
  • įsigyja Lietuvos Respublikoje.

Elektroninių cigarečių skysčio įsigijimas / gavimas / gamyba verslo reikmėms suprantamas kaip jo įsigijimas / gavimas / gamyba asmens, kuris vykdo ekonominę veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme.
Asmuo, pageidaujantis įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju, laisvos formos prašymą turi pateikti tiesiogiai Valstybinei mokesčių inspekcijai, paštu (paprastu ar registruotu laišku) arba el. pašto adresu vmi@vmi.lt. Prašyme nurodoma, kad pageidaujama įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju, elektroninių cigarečių skysčio tarifinės grupės pavadinimas ir kodas (360 Elektroninių cigarečių skystis), prognozuojamas vidutinis elektroninių cigarečių skysčio kiekis, kurį numatoma verslo reikmėms per mokestinį laikotarpį gauti iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės, pagaminti Lietuvos Respublikoje arba įsigyti Lietuvos Respublikoje.


3. Kas yra laikoma elektroninių cigarečių skysčio gamyba verslo reikmėms?


Elektroninių cigarečių skysčio gamyba laikomas elektroninių cigarečių skysčio, tinkamo galutiniam vartojimui, darymas, įskaitant elektroninių cigarečių skysčio koncentrato sumaišymą / skiedimą. Jeigu akcizai už elektroninių cigarečių skystį (prieš sumaišymą / skiedimą) buvo sumokėti, tokiu atveju atsiranda prievolė sumokėti akcizų skirtumą (tarp sumokėtos akcizų sumos (prieš sumaišymą / skiedimą) ir akcizų sumos, kuri turėtų būti sumokėta už jau pagamintą (po sumaišymo / skiedimo) elektroninių cigarečių skystį).


4. Fizinis asmuo asmeninėms reikmėms laiko 2019 m. sausio 15 d., kovo 1 d. ir balandžio 14 d. iš Lenkijos Respublikos atsigabentą (įsigytą) elektroninių cigarečių skystį. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Atsižvelgiant į tai, kad fizinis asmuo elektroninių cigarečių skystį įsigijo ne verslo reikmėms, t. y. jis nesiverčia tokio skysčio prekyba, gamyba ar pan. veikla, jam neatsiranda su akcizais susijusių mokestinių prievolių.


5. Fizinis asmuo, vykdantis ekonominę veiklą, nuo 2019 m. kovo mėn. planuoja elektroninių cigarečių skystį įsigyti iš Lietuvos Respublikos juridinio asmens ir jį parduoti galutiniams vartotojams. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Įsigyjant elektroninių cigarečių skystį iš juridinio asmens, akcizai už šį skystį jau turėtų būti sumokėti. Atsižvelgiant į tai, fiziniam asmeniui neturėtų atsirasti naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių.


6. Lietuvos juridinis asmuo (didmenininkas) planuoja 2019 m. balandžio mėn. įsigyti iš Latvijos Respublikos elektroninių cigarečių skystį ir jį parduoti kitiems Lietuvos juridiniams asmenims (mažmenininkams), kurie šį produktą parduotų galutiniams vartotojams (pvz., parduotuvėse). Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiems juridiniams asmenims nors?


Lietuvos juridinis asmuo (didmenininkas) turi:

  • prieš elektroninių cigarečių skysčio gavimą iš Latvijos Respublikos, įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju ir pateikti mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentą;
  • iki 2019 m. gegužės 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" ir FR0630Z „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" bei sumokėti akcizus.

Kadangi akcizus už elektroninių cigarečių skystį turėtų sumokėti Lietuvos juridinis asmuo (didmenininkas), kitiems juridiniams asmenims (mažmenininkams) su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


7. Juridinis asmuo 2019 m. kovo 1 d. mažmeninės prekybos vietose (pvz., parduotuvėse) laiko 2 000 mililitrų (2 litrus) elektroninių cigarečių skysčio. Prekės buvo įsigytos 2018 m. gruodžio mėn. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Juridinis asmuo turi:

- per 5 darbo dienas inventorizuoti 2019 m. kovo 1 d. jiems nuosavybės teise priklausantį elektroninių cigarečių skystį ir Valstybinei mokesčių inspekcijai elektroninio pašto adresu vmi@vmi.lt pateikti inventorizacijos aktą, kuriame turi būti nurodyti šie duomenys: elektroninių cigarečių skysčio pavadinimas, faktiškas kiekis, kiekis pagal apskaitą, skirtumas tarp per inventorizaciją nustatyto faktiško kiekio ir kiekio pagal apskaitą, taip pat inventorizacijos atlikimo vietos adresas (pvz., sandėlio, parduotuvės ar kt.);
- iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma) ir sumokėti mokėtiną akcizų sumą.
Priede „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z formoje) nurodoma:

Z3 Akcizų apskaičiavimo sudedamosios dalys

Z4 Tarifinės grupės kodas

Z5 Elektroninių cigarečių skysčio kiekis, LTR

Z6 Akcizų tarifas*

Z7 Apskaičiuota akcizų suma

83

360

2

120

240

Z8 Iš viso (Z7 laukelių suma)

240

 

* nurodoma eurais už litrą
Galutinė mokėtina akcizų sumą už 2019 m. kovo mėn. mėn. ‒ 240 eurų.
Priedas „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) užpildomas automatiškai.a


8. Juridinis asmuo, vykdantis mažmeninę elektroninių cigarečių skysčio prekybą, nuo 2019 m. kovo mėn. planuoja dalį elektroninių cigarečių skysčio įsigyti iš Lenkijos Respublikos, o kitą dalį importuoti iš Kinijos Liaudies Respublikos. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Juridinis asmuo turi:

  • prieš elektroninių cigarečių skysčio gavimą iš Lenkijos Respublikos, įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju (tačiau tik dėl įsigijimų iš Lenkijos Respublikos) ir pateikti mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentą;
  • iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma) ir sumokėti mokėtiną akcizų sumą.

Juridiniam asmeniui nėra prievolės registruotis akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju dėl šio produkto importo. Importuojant elektroninių cigarečių skystį, atsiranda importo mokesčiai, kuriuos administruoja Lietuvos Respublikos muitinė.


9. Kokiais atvejais ir kokia tvarka teikiamas mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentas dėl elektroninių cigarečių skysčio?


Prievolė pateikti mokestinių prievolių užtikrinimo dokumentą (piniginio užstato sumokėjimo patvirtinimą arba laidavimo (garantijos) dokumentą) atsiranda asmenims, kurie:

  • registruojasi akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais;
  • jau yra įregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais.

Mokestinių prievolių užtikrinimo dokumentas pateikiamas, siekiant užtikrinti mokestinių prievolių, galinčių atsirasti už numatomą per mokestinį laikotarpį (kalendorinį mėnesį) pagaminti, įsigyti Lietuvos Respublikoje ar gauti iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės verslo reikmėms, elektroninių cigarečių skystį, įvykdymą. Laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dydis skaičiuojamas akcizų sumos, apskaičiuotos už vidutinį elektroninių cigarečių skysčio kiekį, kurį numatoma per mokestinį laikotarpį pagaminti, įsigyti Lietuvos Respublikoje ar gauti iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės verslo reikmėms, procentais.
Laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dydis ‒ 100 proc. Jeigu asmuo atitinka nustatytus reikalavimus, laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dydis gali būti sumažinamas iki 10 proc. arba asmuo gali iš viso neteikti laidavimo (garantijos) dokumento ar piniginio užstato.
Mokestinių prievolių užtikrinimo dokumentas pateikiamas:

  • jeigu teikiamas neelektroninis dokumentas - tiesiogiai VMI prie FM, per apskrities valstybinę mokesčių inspekciją, paštu (paprastu ar registruotu laišku);
  • jeigu teikiamas elektroninis dokumentas - el. pašto adresu vmi@vmi.lt.

Laidavimo (garantijos) dokumentas turi būti išduotas Europos Sąjungos teritorijoje veikiančios kredito įstaigos ar draudimo įmonės, sudariusios bendradarbiavimo sutartį su VMI prie FM.
Piniginis užstatas sumokamas į AB Šiaulių banko sąskaitą.


10. Kokius reikalavimus reikia atitikti, kad laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dėl elektroninių cigarečių skysčio dydis būtų sumažintas iki 10 proc.?


Asmuo ar jo veikla turi atitikti visus toliau nurodytus reikalavimus:
- veikla, susijusi su elektroninių cigarečių skysčiu, Lietuvos Respublikoje vykdoma ne trumpiau kaip 3 metus;
- nenustatyta jokia Atvejų, kada mokesčių administratorius turi teisę pareikalauti, kad mokesčių mokėtojas pateiktų laidavimo arba garantijos dokumentą, aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 482, 3.1 ir 3.3–3.5 papunkčiuose nurodyta aplinkybė (pvz., dėl teistumo);
- pastaruosius 12 mėnesių neturi mokestinių nepriemokų, susijusių su mokesčiais, kuriuos administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija, neturi nepriemokų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui. Jeigu mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatyta arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, laikoma, kad asmuo mokestinių nepriemokų neturi. Tuo atveju, jeigu visų šiame papunktyje nurodytų mokestinių nepriemokų suma neviršija 300 eurų, laikoma, kad asmuo atitinka šiame papunktyje nustatytus reikalavimus;
- pastaruosius 12 mėnesių vykdo įsipareigojimus muitinei.


11. Kokius reikalavimus reikia atitikti, kad nereikėtų teikti laidavimo (garantijos) dokumento ar piniginio užstato dėl elektroninių cigarečių skysčio?


Asmuo ar jo veikla turi atitikti visus toliau nurodytus reikalavimus:
- veikla, susijusi su elektroninių cigarečių skysčiu, Lietuvos Respublikoje vykdoma ne trumpiau kaip 3 metus;
- nenustatyta jokia Atvejų, kada mokesčių administratorius turi teisę pareikalauti, kad mokesčių mokėtojas pateiktų laidavimo arba garantijos dokumentą, aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 482, 3.1 ir 3.3–3.5 papunkčiuose nurodyta aplinkybė (pvz., dėl teistumo);
- pastaruosius 3 metus jis neturi mokestinių nepriemokų, susijusių su mokesčiais, kuriuos administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija, neturi nepriemokų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui. Jeigu mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, laikoma, kad asmuo mokestinių nepriemokų neturi. Jeigu visų šiame papunktyje nurodytų mokestinių nepriemokų suma neviršija 300 eurų, laikoma, kad asmuo atitinka šiame papunktyje nustatytus reikalavimus;
- pastaruosius 3 metus jis vykdo įsipareigojimus muitinei;
- įregistruotas ir sudarytas įstatinis kapitalas ir turimo turto, kuris nėra įkeistas ar areštuotas, vertė yra ne mažesnė už sumą, dėl kurios turėtų būti pateiktas laidavimo (garantijos) dokumentas ar piniginis užstatas.


12. Asmuo numato iš Lenkijos 2019 m. kovo mėn. įsigyti 15 000 mililitrų, 2019 m. balandžio mėn. ‒ 5 000 mililitrų, 2019 m. gegužės mėn. ‒ 7 000 mililitrų elektroninių cigarečių skysčio. Kaip apskaičiuojama piniginio užstato arba laidavimo (garantijos) suma?


Vidutinis elektroninių cigarečių skysčio kiekis, kurį numatoma per mokestinį laikotarpį gauti iš Lenkijos verslo reikmėms yra 9 000 mililitrų (15 000+5 000+7 000)/3).
Atsižvelgiant į tai, kad elektroninių cigarečių skysčiui taikomas 0,12 euro (X) už 1 mililitrą (Z) skysčio akcizų tarifas, piniginio užstato arba laidavimo (garantijos) suma (PU) už numatomą įsigyti 9 000 mililitrų elektroninių cigarečių skysčio kiekį (Y) apskaičiuojama taip:

    Kai laidavimo (garantijos) arba piniginio užstato sumos dydis 100 proc.:
    PU=X*Y/Z
    0,12*9 000/1=1 080 (eurų)
    Asmuo turi pateikti 1 080 eurų dydžio laidavimą (garantiją) arba piniginį užstatą.
    Kai laidavimo (garantijos) arba piniginio užstato sumos dydis 10 proc.:
    PU=X*Y/Z*0,1
    0,12*9 000/1*0,1=108 (eurų)
    Asmuo turi pateikti 108 eurų dydžio laidavimą (garantiją) arba piniginį užstatą.

 


13. Juridinis asmuo 2019 m. kovo mėn. iš Lenkijos įsigijo 1 000 mililitrų (1 litrą) elektroninių cigarečių skysčio bazės, kuri bus naudojama gaminti el. cigarečių skystį (bus maišoma su aromatais ir pan.). Juridinis asmuo 2019 m. balandžio mėn. pagamino 15 000 mililitrų (15 litrų) elektroninių cigarečių skysčio. Pagamintas elektroninių cigarečių skystis bus parduodamas galutiniams vartotojams (pvz., parduotuvėse). Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Juridinis asmuo (gamintojas) turi:

  • prieš elektroninių cigarečių skystį gamybą (sumaišymą / skiedimą), įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju ir pateikti mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentą;
  • iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" ir FR0630Z „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" ir sumokėti akcizus už iš Lenkijos įsigytą elektroninių cigarečių skysčio bazę. Priede „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z formoje) nurodoma:

Z3 Akcizų apskaičiavimo sudedamosios dalys

Z4 Tarifinės grupės kodas

Z5 Elektroninių cigarečių skysčio kiekis, LTR

Z6 Akcizų tarifas*

Z7 Apskaičiuota akcizų suma

80

360

1

120

120

Z8 Iš viso (Z7 laukelių suma)

120

 

* nurodoma eurais už litrą

  • iki 2019 m. gegužės 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma) ir sumokėti akcizus už pagamintą elektroninių cigarečių skystį.

Pažymėtina, kadangi šiuo atveju elektroninių cigarečių skysčio gamyboje (sumaišyme / skiedime) buvo panaudotas produktas (elektroninių cigarečių skysčio bazė), už kurį akcizai jau buvo sumokėti, todėl juridinis asmuo turėtų sumokėti tik akcizų skirtumą.

Z3 Akcizų apskaičiavimo sudedamosios dalys

Z4 Tarifinės grupės kodas

Z5 Elektroninių cigarečių skysčio kiekis, LTR

Z6 Akcizų tarifas*

Z7 Apskaičiuota akcizų suma

81

360

15

120

1 800

87

360

1

120

-120

Z8 Iš viso (Z7 laukelių suma)

1 680

 

* nurodoma eurais už litrą

Galutinė mokėtina akcizų sumą už 2019 m. kovo mėn. mėn. ‒ 120 eurų, o už 2019 m. balandžio mėn. ‒ 1 680 eurų.
Priedas „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) užpildomas automatiškai.


14. Kokia tvarka elektroninių cigarečių skystis atleidžiamas nuo akcizų, už kurį akcizai yra sumokėti, kai jis išgabenamas į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuojamas, ir / arba panaudojamas būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudojamas teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudojamas moksliniams tyrimams?


Asmuo atleidžiamas nuo akcizų už elektroninių cigarečių skystį, išgabentą į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuotą, ir / arba panaudotą būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudotą teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudotą moksliniams tyrimams, pateikus Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma).


15. Kokie produktai yra laikomi kaitinamojo tabako produktais?


Tabako gaminiai (nepriskiriami prie cigarų ir cigarilių, cigarečių ir rūkomojo tabako), paruošti vartoti tik specialiame elektroniniame įrenginyje, kuriame tabako gaminiai yra kaitinami jiems nedegant.
Kaitinamojo tabako produktais yra laikomos ir akcizais apmokestinamos specialios cigaretės, kurios yra įdedamos į tabako kaitinimo sistemą (pvz., IQOS), kurią paprastai sudaro trys pagrindinės dalys: įkroviklis, laikiklis ir specialios cigaretės. Pagal 2019 m. versijos Kombinuotąją nomenklatūrą kaitinamojo tabako produktai yra klasifikuojami 2403 99 90 subpozicijoje.
Prisidegus tradicinę cigaretę, tabakas joje dega, tuo tarpu tabako kaitinimo sistema tabaką ne degina, o tik pakaitina.


16. Juridinis asmuo 2019 m. kovo 1 d. mažmeninės prekybos vietose (pvz., parduotuvėse) laiko kaitinamojo tabako produktus. Prekės buvo įsigytos 2018 m. gruodžio mėn. ir už jas akcizai buvo sumokėti kaip už rūkomąjį tabaką. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Juridiniam asmeniui dėl mažmeninės prekybos vietose laikomų kaitinamojo tabako produktų jokių naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


17. Juridinis asmuo, vykdantis didmeninę prekybą kaitinamojo tabako produktais, didmeninės prekybos sandėlyje 2019 m. kovo 1 d. laiko kaitinamojo tabako produktus, už kuriuos akcizai jau yra sumokėti kaip už rūkomąjį tabaką. Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Juridiniam asmeniui dėl didmeninės prekybos vietose laikomų kaitinamojo tabako produktų jokių naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


18. Akcizais apmokestinamų prekių (toliau ‒ AAP) sandėlio savininkas planuoja 2019 m. balandžio mėn. kaitinamojo tabako produktus, kuriems taikomas akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimas (toliau ‒ AMLAR), nugabenti į Latvijos Respubliką. Ar kaitinamojo tabako produktai gali būti išgabenti, taikant AMLAR? Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Ne, negali. Reikalavimai dėl AAP kontrolės ir gabenimo (reikalavimas, kad jie būtų gabenami su akcizais apmokestinamų prekių vežimo dokumentu (e-AD) ir pan.) kaitinamojo tabako produktams taikomi tik Lietuvos Respublikoje. Prieš išgabendamas šias prekes iš AAP sandėlio, AAP sandėlio savininkas:
- turi parengti akcizų apskaičiavimo dokumentą (DAA) (panaikinti AMLAR);
- akcizų apskaičiavimo dokumento (DAA) duomenis turi įkelti į Valstybinės mokesčių inspekcijos akcizų informacinę sistemą;
- iki 2019 m. gegužės 15 d. pateikti akcizų deklaraciją.


19. AAP sandėlio savininkas planuoja 2019 m. balandžio mėn. kaitinamojo tabako produktus nugabenti į kitą Lietuvos Respublikos AAP sandėlį. Ar kaitinamojo tabako produktai gali būti išgabenti, taikant AMLAR? Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Taip, gali. Analizuojamu atveju kaitinamojo tabako produktų gabenimui taikomos tos pačios Akcizų įstatymo nuostatos kaip ir gabenant kitas AAP, kurioms taikomas AMLAR (Akcizų įstatymo 14 straipsnis ir kt.). AAP sandėlio savininkui atsiranda tos pačios su akcizais susijusios mokestinės prievolės (apskaičiavimo, deklaravimo, sumokėjimo) kaip ir laikant bei gabenant kitas AAP, kurioms taikomas AMLAR.


20. AAP sandėlio savininkas, turintis teisę verstis didmenine prekyba tabako gaminiais, 2019 m. kovo 1 d. savo AAP sandėlyje laiko kaitinamojo tabako produktus, už kuriuos akcizai yra sumokėti. Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


AAP sandėlio savininkui dėl AAP sandėlyje laikomų kaitinamojo tabako produktų jokių naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


21. AAP sandėlio savininkas, turintis teisę verstis didmenine prekyba tabako gaminiais, 2019 m. kovo 1 d. savo AAP sandėlyje laiko kaitinamojo tabako produktus, kuriems taikomas AMLAR. Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


AAP sandėlio savininkas turi iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti akcizų deklaraciją ir atitinkamus jos priedus. Deklaruojant rūkomojo tabako „perkvalifikavimą" į kaitinamojo tabako produktus, turi būti pateikiami du atskiri akcizų deklaracijos priedai „Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio akcizų apskaičiavimas" (FR0630S forma). Viename iš šių priedų nurodomi duomenys apie rūkomąjį tabaką, kuris nuo 2019 m. kovo 1 d. „perkvalifikuojamas" į kaitinamojo tabako produktus, o kitame – apie kaitinamojo tabako produktus, kuris iki 2019 m. vasario 28 d. buvo prilyginamas rūkomajam tabakui.
Deklaruojant duomenis apie rūkomąjį tabaką, priede turi būti nurodyta:

  • 19 laukelyje ‒ rūkomojo tabako tarifinė grupė;
  • 21 pozicijoje ‒ AAP sandėlyje 2019 m. kovo 1 d. laikomo rūkomojo tabako, kuriam taikomas AMLAR, kiekis;
  • 38 pozicijoje ‒ rūkomojo tabako, kuris nuo 2019 m. kovo 1 d. „perkvalifikuojamas" į kaitinamojo tabako produktus ir kuriam taikomas AMLAR, kiekis.

Deklaruojant duomenis apie kaitinamojo tabako produktus, priede turi būti nurodyta:

  • 19 laukelyje ‒ kaitinamojo tabako produktų tarifinė grupė;
  • 21 pozicijoje ‒ kaitinamojo tabako produktų kiekis, kuris yra lygus 0;
  • 34 pozicijoje ‒ kaitinamojo tabako produktų, kurie iki 2019 m. vasario 28 d. buvo prilyginami rūkomajam tabakui, kiekis (šis kiekis turėtų sutapti su priedo 38 pozicijoje nurodytu rūkomojo tabako kiekiu, nebent rūkomasis tabakas buvo panaudotas ir kitų akcizais apmokestinamų prekių gamyboje).

Rūkomojo tabako „perkvalifikavimas" į kaitinamojo tabako produktus 2019 m. kovo 1 d. turi būti nurodytas ir Akcizais apmokestinamų prekių apskaitos žurnale.
AAP sandėlio savininkui nėra taikomas reikalavimas per 5 darbo dienas inventorizuoti 2019 m. kovo 1 d. jam nuosavybės teise priklausančius kaitinamojo tabako produktus, už kuriuos akcizai nesumokėti, ir mokesčių administratoriui pateikti inventorizacijos aktą. Rūkomojo tabako ir kaitinamojo tabako produktų inventorizavimui taikomos bendros AAP inventorizavimo nuostatos.


22. Kokia tvarka kaitinamojo tabako produktai, už kuriuos akcizai yra sumokėti, atleidžiami nuo akcizų, kai jie išgabenami į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuojami, ir / arba panaudojami būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudojami teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudojami moksliniams tyrimams?


Sumokėti akcizai už kaitinamojo tabako produktus, išgabentus į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuotus, ir / arba panaudotus būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudotus teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudotus moksliniams tyrimams, grąžinami pateikus prašymą Akcizų grąžinimo prašymų užpildymo taisyklių, patvirtintų VMI prie FM viršininko 2002 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. 255 „Dėl akcizų grąžinimo", nustatyta tvarka.


23. AAP sandėlio savininkas iš AAP sandėlio, panaikinus AMLAR, dalį kaitinamojo tabako produktų išgabeno į Latviją, o kitą dalį eksportavo į Rusiją. Koks operacijos kodas turėtų būti nurodomas AAP apskaitos žurnale ir akcizų apskaičiavimo dokumente (DAA) bei kaip turėtų būti užpildoma akcizų deklaracija?


Kai kaitinamojo tabako produktai iš AAP sandėlio, panaikinus AMLAR, išgabenami į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / ar eksportuojami į trečią šalį, užpildant AAP apskaitos žurnalą, turėtų būti pasirenkamas operacijos kodas S9 „Kaitinamojo tabako produktų, kuriems taikoma Akcizų įstatymo 19 straipsnio 1 dalis ir 64 straipsnio 1 dalis, išgabenimas". Šis kodas taip pat turėtų būti nurodomas ir akcizų apskaičiavimo dokumente (DAA).
Kaitinamojo tabako produktų kiekis, išgabentas iš AAP sandėlio, panaikinus AMLAR, turėtų būti nurodomas akcizų deklaracijos priedo FR0630S „Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio akcizų apskaičiavimas" 94 pozicijoje. Kartu su šiuo priedu taip pat turėtų būti pateikiama Akcizų deklaracija (FR0630) ir jos priedas FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes".


24. Iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsigyti kaitinamojo tabako produktai per 5 darbo dienas nugabenami į AAP sandėlį, kuriame jiems pradedamas taikyti AMLAR. Koks operacijos kodas turėtų būti nurodomas AAP apskaitos žurnale bei kaip turėtų būti užpildoma akcizų deklaracija?


Kai iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsigytų kaitinamojo tabako produktai nugabenami į AAP sandėlį, kuriame jiems pradedamas taikyti AMLAR, užpildant AAP apskaitos žurnalą, turėtų būti pasirenkamas operacijos kodas NE „AAP, už kurias akcizai nesumokėti, atgabenimas iš kitos ES valstybės narės".
Iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsigytų kaitinamojo tabako produktų kiekis turėtų būti nurodomas akcizų deklaracijos priedo FR0630S „Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio akcizų apskaičiavimas" 30 pozicijoje. Kartu su šiuo priedu taip pat turėtų būti pateikiama Akcizų deklaracija (FR0630) ir jos priedas FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes".


25. Kaip akcizais apmokestinamų prekių apskaitos žurnale turėtų būti nurodyti duomenys apie rūkomąjį tabaką, kuris nuo 2019 m. kovo 1 d. prilyginamas kaitinamojo tabako produktams ir kuriam toliau taikomas AMLAR?