Informaciniai pranešimai

« Grįžti

Gyventojų pajamų apmokestinimo tvarka 2019 metais

Tarifai

Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai

Atnaujinimo data: 2019-05-20
Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos biudžeto vykdymo ataskaitos skelbiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo (33 straipsnio 3 dalies) nuostatomis.

 

  • 2020 m. I pusm.

     Konsoliduotas biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2020 m. I pusm.);
     Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2020 m. I pusm.);

AVMI biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai (2020 m. I pusm.):
Vilniaus AVMI, Kauno AVMI, Klaipėdos AVMI, Panevėžio AVMI, Šiaulių AVMI

  • 2020 m. I ketv.
  • 2019 m. 
             Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2019 m. );
 
AVMI biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai  (2019 m.);
  • 2019 m. I-III ketv.
             Konsoliduotas biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2019 m. I-III ketv.);
             Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2019 m. I-III ketv.);
 
AVMI biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai (2019 m. I-III ketv.);
 
2019 m. I pusm.
             Konsoliduotas biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2019 m. I pusm.);
             Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2019 m. I pusm.);
 
AVMI biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai (2019 m. I pusm.):
2019 m. I ketv.
             Konsoliduotas biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2019 m. I ketv.);
             Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2019 m. I ketv.);
 
AVMI biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai (2019 m. I ketv.):
2018 m.
             Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2018 m.);
AVMI biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai (2018 m.):
2018 m. I - III ketv.
             Konsoliduotas biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2018 m. I - III ketv.);

             Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2018 m. I - III ketv.);

AVMI biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai (2018 m. I - III ketv.):
Vilniaus AVMIKauno AVMIKlaipėdos AVMIPanevėžio AVMIŠiaulių AVMI

2018 m. I pusm..
             Konsoliduotas biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2018 m. I pusm.);

             Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2018 m. I pusm.);

AVMI biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai (2018 m. I pusm.):
Vilniaus AVMIKauno AVMIKlaipėdos AVMIPanevėžio AVMIŠiaulių AVMI

2018 m. I ketv.
             Konsoliduotas biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2018 m. I ketv.);

             Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2018 m. I ketv.);

AVMI biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai (2018 m. I ketv.):
Vilniaus AVMIKauno AVMIKlaipėdos AVMIPanevėžio AVMIŠiaulių AVMI

2017 m.

             Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2017 m.);

AVMI biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai (2017 m.):
Vilniaus AVMIKauno AVMIKlaipėdos AVMIPanevėžio AVMIŠiaulių AVMI

2017 m. I - III ketv.
             Konsoliduotas biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2017 m. I - III ketv.);

             Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2017 m. I - III ketv.);

AVMI biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai (2017 m. I - III ketv.):
Vilniaus AVMIKauno AVMIKlaipėdos AVMIPanevėžio AVMIŠiaulių AVMI

2017 m. I pusm.
               Konsoliduotas biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2017 m. I pusm.);

               Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2017 m. I pusm.);

AVMI biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai (2017 m. I pusm.):
Vilniaus AVMIKauno AVMIKlaipėdos AVMIPanevėžio AVMIŠiaulių AVMI

 
2017 m. I ketv.
               Konsoliduotas biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2017 m. I ketv.);

               Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2017 m. I ketv.);

AVMI biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai (2017 m. I ketv.)
Vilniaus AVMIKauno AVMIKlaipėdos AVMIPanevėžio AVMIŠiaulių AVMI

2016 m.
        Konsoliduotas biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2016 m.);   
        Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2016 m.);

AVMI biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai (2016 m.):
Vilniaus AVMIKauno AVMIKlaipėdos AVMIPanevėžio AVMIŠiaulių AVMI.

2016 m. I - III ketv.
        Konsoliduotas biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2016 m. I - III ketv.);   
        Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2016 m. I - III ketv.);

AVMI biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai (2016 m. I - III ketv.):

Vilniaus AVMIKauno AVMIKlaipėdos AVMIPanevėžio AVMIŠiaulių AVMI,
Alytaus AVMITelšių AVMIUtenos AVMITauragės AVMIMarijampolės AVMI.

2016 m. I pusm.
               Konsoliduotas biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2016 m. I pusm.);

               Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2016 m. I pusm.);

AVMI biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai (2016 m. I pusm.):

Vilniaus AVMIKauno AVMIKlaipėdos AVMIPanevėžio AVMIŠiaulių AVMI,
Alytaus AVMITelšių AVMIUtenos AVMITauragės AVMIMarijampolės AVMI.

2016 m. I ketv.
               Konsoliduotas biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2016 m. I ketv.);

               Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys (2016 m. I ketv.);

AVMI biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai (2016 m. I ketv.):

Vilniaus AVMIKauno AVMIKlaipėdos AVMIPanevėžio AVMIŠiaulių AVMI,
Alytaus AVMITelšių AVMIUtenos AVMITauragės AVMIMarijampolės AVMI.

 

2020 I pusm BVA VMI prie FM

2020 I pusm BVA VMI prie FM konsoliduota

2020 I pusm BVA Vilniaus AVMI

2020 I pusm BVA Šiaulių AVMI

2020 I pusm BVA Panevėžio AVMI

2020 I pusm BVA Klaipėdos AVMI

2020 I pusm BVA Kauno AVMI

Žemės mokestis

Atnaujinimo data: 2016-10-25

Mokestis

Žemės mokestis

Pagrindinis teisės aktas

Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymas

Iki 2012-12-31 galiojusias Žemės mokesčio įstatymo nuostatas galite rasti čia.

Mokesčio mokėtojai

1. Žemės savininkas – fizinis asmuo ir juridinis asmuo.
2. Kolektyvinio investavimo subjekto, kuris nėra juridinis asmuo, žemės savininkams šio įstatymo nustatytas prievoles vykdančiu ir teises įgyvendinančiu asmeniu (mokesčio mokėtoju) yra šio kolektyvinio investavimo subjekto valdymo įmonė.

Mokesčio objektas

Fiziniams ir juridiniams asmenims nuosavybės teise priklausanti Lietuvos Respublikoje esanti privati žemė, išskyrus miško žemę ir žemės ūkio paskirties žemę, kurioje įveistas miškas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

Mokesčio tarifai

Nuo 0,01 procento iki 4 procentų žemės mokestinės vertės.
Konkrečius žemės mokesčio tarifus nustato kiekviena savivaldybė individualiai.

Savivaldybių tarybų nustatyti žemės mokesčio tarifai 2014-2021 metais.

Mokestinis laikotarpis

Kalendoriniai metai.

Nauji žemės savininkai mokestį turi mokėti

  • jeigu žemė įsigyta pirmąjį pusmetį, – už visus metus;
  • jeigu žemė įsigyta antrąjį pusmetį, – nuo kitų kalendorinių metų.

Žemės mokesčio nebereikia mokėti, kai:

  • žemė perleidžiama pirmąjį pusmetį, – tais pačiais metais;
  • žemė perleidžiama antrąjį pusmetį, – nuo kitų metų.
Mokestinė vertė

1. Žemės vidutinė rinkos vertė,

2. Gali būti laikoma ir žemės vertė, nustatyta atlikus individualų žemės vertinimą, jeigu:

a) Registrų centro nustatyta žemės vidutinė rinkos vertė skiriasi nuo individualiu žemės vertinimu nustatytos žemės vertės daugiau kaip 20 procentų ir

b) Registrų centro nustatytos žemės vidutinės rinkos vertės ir individualiu žemės vertinimu nustatytos žemės vertės skirtumas susidarė ne dėl žemės naudojimo ne pagal numatytą paskirtį, būdą, pobūdį, disponavimo ja suvaržymų dėl hipotekos ar kitų savininko prievolių, ir

c) individualaus žemės vertinimo ataskaita atitinka Vyriausybės nustatytus reikalavimus.

3. Žemės ūkio paskirties žemės, išskyrus apleistas žemės ūkio naudmenas, mokestinė vertė yra jos vidutinė rinkos vertė arba vertė, nustatyta atlikus individualų žemės vertinimą, padauginta iš koeficiento 0,35

4. 2013–2016 metų mokestiniais laikotarpiais žemės mokestinė vertė skaičiuojama, taikant pereinamojo laikotarpio nuostatas:

4.1. 2013 metais, jei 2013 m. mokestiniu laikotarpiu žemės sklypo (įskaitant ir apleistą žemę) 1 aro mokestinė vertė (t. y. vidutinė rinkos vertė arba individualiu vertinimu nustatyta žemės vertė) padidėja, palyginti su 2012 metų mokestiniu laikotarpiu buvusia 1 aro mokestine verte, tai iš 2013 m. mokestinės vertės atimama 80 procentų vertės padidėjimo (t. y. 80 procentų skirtumo, kuris susidarė tarp 2013 m. ir 2012 m. mokestinių verčių),

4.2. 2014 metais, jei 2014 m. mokestiniu laikotarpiu žemės sklypo (įskaitant ir apleistą žemę) 1 aro mokestinė vertė padidėja, palyginti su 2012 m. mokestiniu laikotarpiu buvusia 1 aro mokestine verte, tai iš 2014 m. mokestinės vertės atimama 60 procentų vertės padidėjimo,

4.3. 2015 metais, jei 2015 m. mokestiniu laikotarpiu žemės sklypo (įskaitant ir apleistą žemę) 1 aro mokestinė vertė padidėja, palyginti su 2012 m. mokestiniu laikotarpiu buvusia 1 aro mokestine verte, tai iš 2015 m. mokestinės vertės atimama 40 procentų vertės padidėjimo. 2015 m. mokestinę vertę lyginant su 2012 m. mokestine verte, 2012 m. mokestinė vertė perskaičiuojama į eurus,

4.4. 2016 metais, jei 2016 m. mokestiniu laikotarpiu žemės sklypo (įskaitant ir apleistą žemę) 1 aro mokestinė vertė padidėja, palyginti su 2012 metų mokestiniu laikotarpiu buvusia 1 aro mokestine verte, tai iš 2016 m. mokestinės vertės atimama 20 procentų vertės padidėjimo. 2016 m. mokestinę vertę lyginant su 2012 m. mokestine verte, 2012 m. mokestinė vertė perskaičiuojama į eurus.

5. 2017 ir vėlesnių metų mokestinė vertė - visa žemės sklypo vidutinė rinkos vertė.

Pagrindinės lengvatos ir išimtys

Žemės mokesčio nemoka:

  1. užsienio valstybių diplomatinės atstovybės ir konsulinės įstaigos, tarptautinės tarpvyriausybinės organizacijos ir jų atstovybės,

  2. bankrutavusios įmonės,

  3. Lietuvos bankas,

  4. žemės savininkai, kurių mokėtinas mokestis mokestiniu laikotarpiu už visus nuosavybės teise turimus žemės sklypus neviršija 2 eurų.

Žemės mokesčiu neapmokestinama:

  1. bendro naudojimo kelių užimta žemė;

  2. mėgėjiško sodo teritorijoje esanti bendrojo naudojimo žemė;

  3. fiziniams asmenims, kurių šeimose mokestinio laikotarpio pradžioje nėra darbingų asmenų ir kuriems nustatytas 0 — 40 procentų darbingumo lygis, arba kurie yra sukakę senatvės pensijos amžių ar yra nepilnamečiai, priklausančio žemės sklypo plotas, neviršijantis savivaldybių tarybų iki einamojo mokestinio laikotarpio rugsėjo 1 dienos nustatyto neapmokestinamojo žemės sklypo dydžio. Fiziniam asmeniui nuosavybės teise priklausantys keli žemės sklypai, esantys tos pačios savivaldybės teritorijos vietovėse (vietovėje), kurioms (kuriai) nustatytas vienodas neapmokestinamasis žemės sklypo dydis, šiuo atveju laikomi vienu žemės sklypu. Jeigu fizinis asmuo turi teisę į mokesčio lengvatą ir turi ne vieną žemės sklypą, taikoma didžiausia lengvata vienam žemės sklypui. Taikant šią nuostatą, šeima laikomi sutuoktiniai, asmenys, vieni auginantys vaikus (įvaikius), ir su jais gyvenantys jų vaikai (įvaikiai, posūniai, podukros), iki jiems sukaks 18 metų, o prie darbingų asmenų nepriskiriami mokyklų mokiniai ir aukštųjų mokyklų studentai, studijuojantys pagal dieninės ir nuolatinės studijų formų programas; 

  4. nacionalinių parkų, regioninių parkų, kraštovaizdžio, kultūrinių, geologinių, geomorfologinių, botaninių, zoologinių, botaninių-zoologinių, hidrografinių ir pedologinių draustinių teritorijų ir jų apsaugos zonų žemė, išskyrus minėtose teritorijose esančias žemės ūkio naudmenas, taip pat užstatytų teritorijų, kelių ir vandenų užimtą žemę;

  5. vandens telkinių pakrančių apsaugos juostų žemė;

  6. gamtos paminklų žemė, išskyrus užstatytų teritorijų ir kelių užimtą žemę;

  7. į Kultūros vertybių registrą įrašytų archeologinių (išskyrus senamiesčių kultūrinius sluoksnius) ir memorialinių (neveikiančių kapinių ir laidojimo vietų) nekilnojamojo kultūros paveldo objektų teritorijų žemė, išskyrus minėtose teritorijose esančių užstatytų teritorijų, kelių ir vandenų užimtą žemę;

  8. į Kultūros vertybių registrą įrašytų istorinių, architektūrinių ir dailės nekilnojamojo kultūros paveldo objektų teritorijų žemė kaimo vietovėse ir etnografinių kaimų teritorijose esančių etnografinių sodybų žemė;

 Ūkininko ūkiui steigti įgyta žemė – tris mokesčio mokestinius laikotarpius nuo nuosavybės teisės įgijimo. Tokio pobūdžio lengvata, įskaitant iki šio įstatymo įsigaliojimo taikytą, tam pačiam asmeniui taikoma tik vieną kartą.

Savivaldybių tarybų nustatytos lengvatos:

Deklaravimas ir sumokėjimas

Mokestinis laikotarpis – kalendoriniai metai.

Nauji žemės savininkai mokestį turi mokėti

  1. jeigu žemė įsigyta pirmąjį pusmetį, – už visus metus;
  2. jeigu žemė įsigyta antrąjį pusmetį, – nuo kitų kalendorinių metų.

Žemės mokesčio nebereikia mokėti, kai:

  1. žemė perleidžiama pirmąjį pusmetį, – tais pačiais metais;
  2. žemė perleidžiama antrąjį pusmetį, – nuo kitų metų.

Žemės mokesčio sumokėjimas:

1. Žemės mokestį apskaičiuoja centrinis mokesčių administratorius ir užpildytas žemės mokesčio apskaičiavimo deklaracijas mokesčio mokėtojams pateikia iki einamojo mokestinio laikotarpio lapkričio 1 dienos.

2. Žemės mokestis už einamuosius mokestinius metus turi būti sumokamas iki einamojo mokestinio laikotarpio lapkričio 15 dienos.

VMI mokėjimų duomenys:

Kiti ypatumai

Savivaldybių tarybos turi teisę savo biudžeto sąskaita sumažinti žemės mokestį arba visai nuo jo atleisti.
Žemės mokestines vertes nustatytas 2018-01-01. kurios naudojamos mokesčiui apskaičiuoti 5 metus (2018, 2019, 2020, 2021, 2022 metais), galima rasti VĮ ,,Registrų centras" interneto svetainėje įvedus žemės sklypo unikalų numerį skyrelyje ,,Mokestinės vertės paieška pagal unikalų numerį" (Turtas ir apribojimai – Nekilnojamojo turto vertinimas – Mokestinės vertės paieška).
Informaciją apie Žemės mokestinės vertės tikslinimą galite rasti VĮ Registru centras tinklalapyje

Informacija apie apleistų žemės ūkio naudmenų plotus paskelbiama:

Apmokestinamų žemės sklypų duomenys:

 


Panevėžio apskrities valstybinė mokesčių inspekcija

Atnaujinimo data: 2017-03-15

Panevėžio apskrities valstybinė mokesčių inspekcija    

Adresas:   Durpyno g. 3, LT-36227 Panevėžys
Konsultacijos telefonu mokesčių klausimais teikiamos trumpuoju numeriu 1882  arba  +370 5 260 5060.
Telefono numeris bendrojo pobūdžio informacijai : +370 45 501106
El. paštas:  Panevezio.apskr.rastai@vmi.lt 

Darbo laikas:

  • Pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 val. iki 17.00 val.
  • Penktadieniais nuo 8.00 val. iki 15.45 val.
  • Pietų pertrauka:  12.00 – 12.45 val.

Per valstybines šventes nedirba.
Dienomis prieš valstybines šventes dirba valanda trumpiau.

Mokesčių informacijos centro (MIC) darbo laikas

Pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 val. iki 17.00 val.
Penktadieniais nuo 8.00 val. iki 16.00 val.
Per valstybines šventes MIC nedirba.
Dienomis prieš valstybines šventes dirba valanda trumpiau.

Klientų aptarnavimas:

Panevėžyje
Adresas:  Durpyno g. 3, LT-36227 Panevėžys
Telefono numeris konsultacijoms: 1882 arba +370 5 260 5060,
Fiziniai asmenys aptarnaujami tel. 8-45-501137;
Juridiniai asmenys aptarnaujami tel.  
8-45-428017;
Telefono numeris bendrojo pobūdžio informacijai: +370 45 501 137.

Darbo laikas:
Pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 val. iki 17.00 val.
Penktadieniais nuo 8.00 val. iki 15.45 val.
Dirba be pietų pertraukos
Per valstybines šventes nedirba.
Dienomis prieš valstybines šventes dirba valanda trumpiau.

Biržuose 
Adresas:  Rotušės g. 12, LT-41137 Biržai
Telefono numeris konsultacijoms: 1882 arba +370 5 260 5060,
Fiziniai asmenys aptarnaujami tel. 8-450-43038; 
Juridiniai asmenys aptarnaujami tel.  8-450-43030; 
Telefono numeris bendrojo pobūdžio informacijai: +370 450 43030.

Darbo laikas:
Pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 val. iki 17.00 val.
Penktadieniais nuo 8.00 val. iki 15.45 val.
Dirba be pietų pertraukos.
Per valstybines šventes nedirba.
Dienomis prieš valstybines šventes dirba valanda trumpiau.

Kupiškyje 
Adresas:  L. Stuokos-Gucevičiaus a. 9, LT-40130 Kupiškis
Telefono numeris konsultacijoms: 1882 arba +370 5 260 5060,
Fiziniai asmenys aptarnaujami tel. 8-459-57042; 
Juridiniai asmenys aptarnaujami tel.  8-459-57042; 
Telefono numeris bendrojo pobūdžio informacijai: +370 459 57 042.

Darbo laikas:
Pirmadieniais – penktadieniais nuo 8.00 val. iki 14.00 val.
Dirba be pietų pertraukos.
Per valstybines šventes nedirba.
Dienomis prieš valstybines šventes dirba valanda trumpiau.

Pasvalyje 
Adresas:  Stoties g. 18, LT-39106 Pasvalys
Telefono numeris konsultacijoms: 1882 arba +370 5 260 5060,
Fiziniai asmenys aptarnaujami tel. 8-451-33007; 
Juridiniai asmenys aptarnaujami tel.  8-451-33008; 
Telefono numeris bendrojo pobūdžio informacijai: +370 451 33 001.

Darbo laikas:

Pirmadieniais –penktadieniais nuo 8.00 val. iki 14.00 val.
Dirba be pietų pertraukos.
Per valstybines šventes nedirba.
Dienomis prieš valstybines šventes dirba valanda trumpiau.

Rokiškyje
Adresas:  P. Cvirkos g. 7, LT-42163 Rokiškis
Telefono numeris konsultacijoms: 1882 arba +370 5 260 5060,
Fiziniai asmenys aptarnaujami tel.  8-458-21308; 
Juridiniai asmenys aptarnaujami tel.  8-458-21308; 
Telefono numeris bendrojo pobūdžio informacijai: +370 458 21 311.

Darbo laikas:
Pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 val. iki 17.00 val.
Penktadieniais nuo 8.00 val. iki 15.45 val.
Dirba be pietų pertraukos.
Per valstybines šventes nedirba.
Dienomis prieš valstybines šventes dirba valanda trumpiau.

Anykščiuose
Adresas:   Jablonskio g. 30, LT-29111 Anykščiai
Telefono numeris konsultacijoms: 1882 arba +370 5 260 5060,
Fiziniai asmenys aptarnaujami tel.  8-381-40016; 
Juridiniai asmenys aptarnaujami tel.  8-381-40003; 
Telefono numeris bendrojo pobūdžio informacijai: +370 381 40016.

Darbo laikas:
Pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 val. iki 17.00 val.
Penktadieniais nuo 8.00 val. iki 15.45 val.
Dirba be pietų pertraukos.
Per valstybines šventes nedirba.
Dienomis prieš valstybines šventes dirba valanda trumpiau.

Ignalinoje
Adresas:  Atgimimo g. 24, LT-30113 Ignalina
Telefono numeris konsultacijoms: 1882 arba +370 5 260 5060,
Fiziniai asmenys aptarnaujami tel. 8-386-50706; 
Juridiniai asmenys aptarnaujami tel.  8-386-50703; 
Telefono numeris bendrojo pobūdžio informacijai: +370 386 50 703.

Darbo laikas:
Pirmadieniais –penktadieniais nuo 8.00 val. iki 14.00 val.
Dirba be pietų pertraukos.
Per valstybines šventes nedirba.
Dienomis prieš valstybines šventes dirba valanda trumpiau.

Molėtuose
Adresas:  Vilniaus g. 44, LT-33140 Molėtai
Telefono numeris konsultacijoms: 1882 arba +370 5 260 5060,
Fiziniai asmenys aptarnaujami tel. 8-383-40005; 
Juridiniai asmenys aptarnaujami tel.  8-383-40007; 
Telefono numeris bendrojo pobūdžio informacijai: +370 383 40 000.

Darbo laikas:
Pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 val. iki 17.00 val.
Penktadieniais nuo 8.00 val. iki 15.45 val.
Dirba be pietų pertraukos.
Per valstybines šventes nedirba.
Dienomis prieš valstybines šventes dirba valanda trumpiau.

Utenoje
Adresas:  Maironio g. 9A, LT-28142 Utena
Telefono numeris konsultacijoms: 1882 arba +370 5 260 5060,
Fiziniai asmenys aptarnaujami tel. 8-389-63729; 
Juridiniai asmenys aptarnaujami tel.  8-389-63 694; 
Telefono numeris bendrojo pobūdžio informacijai: +370 389 63 694.

Darbo laikas:
Pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 val. iki 17.00 val.
Penktadieniais nuo 8.00 val. iki 15.45 val.
Dirba be pietų pertraukos
Per valstybines šventes nedirba.
Dienomis prieš valstybines šventes dirba valanda trumpiau.

Visagine
Adresas:  Parko g. 14, LT-31139 Visaginas
Telefono numeris konsultacijoms: 1882 arba +370 5 260 5060,
Fiziniai asmenys aptarnaujami tel. 8-386-39159; 
Juridiniai asmenys aptarnaujami tel. 8-386-39155; 
Telefono numeris bendrojo pobūdžio informacijai: +370 386 39 155.

Darbo laikas:
Pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 val. iki 14.00 val.
Penktadieniais nuo 8.00 val. iki 15.45 val.
Dirba be pietų pertraukos
Per valstybines šventes nedirba.
Dienomis prieš valstybines šventes dirba valanda trumpiau.

Zarasuose
Adresas:  Sėlių a. 22, LT-32110 Zarasai
Telefono numeris konsultacijoms: 1882 arba +370 5 260 5060,
Fiziniai asmenys aptarnaujami tel. 8-385-31156; 
Juridiniai asmenys aptarnaujami tel. 8-385-31154;
Telefono numeris bendrojo pobūdžio informacijai: +370 385 31154.

Darbo laikas:
Pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 val. iki 17.00 val.
Penktadieniais nuo 8.00 val. iki 15.45 val.
Dirba be pietų pertraukos Per valstybines šventes nedirba.
Dienomis prieš valstybines šventes dirba valanda trumpiau.


Apie_DAC6_glaustai

Informacija verslui dėl COVID-19

Atnaujinimo data: 2020-03-13
Atnaujinta 2020 rugpjūčio 4 d.
  
 
VMI, atsižvelgdama į nustatytus ribojimus ir draudimus veiklos vykdymui dėl COVID-19, paskelbė mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo COVID-19, sąrašą. Mokesčių mokėtojai, kurie yra įtraukti į šį sąrašą, ir kuriems nuo kovo 16 d. iki ekstremaliosios situacijos pabaigos ir du mėnesius po jos, atsiras mokėtinų mokesčių, bus  automatiškai be prašymo:
  • atleidžiami nuo delspinigių,
  • nevykdomas jų mokesčių išieškojimas.
Po ekstremalios situacijos pabaigos, šios įmonės, mokesčiams sumokėti arba mokestinės paskolos sutarčiai, be palūkanų sudaryti, turės du mėnesius. Šiame, situacijos įsivertinimui ir veiksmų susiplanavimui skirtame, dviejų mėnesių laikotarpyje, į sąrašą įtrauktoms įmonėms taip pat nebus vykdomas naujų deklaruotų mokesčių išieškojimas, nuo jų nebus skaičiuojami delspinigiai.
Atnaujintą sąrašą galite parsisiųsti paspaudę čia (atnaujinta rugpjūčio 4 d.) arba peržiūrėti jį internete čia. Ekonomines veiklas, įtrauktas į sąrašą, galite peržiūrėti čia.
 
Į sąrašą įtraukiamos tos įmonės kurių veikla dėl karantino buvo tiesiogiai nutraukta / apribota, remiantis Vyriausybės nutarimais (2020-03-14 Nr.207 ir 2020-03-16 Nr. 222). Priėmus sprendimą įtraukti daugiau veiklų į sąrašą, VMI papildys sąrašą ir naujomis įmonėmis.
 
Verslininkai, neradę savęs tarp paskelbtų mokesčių mokėtojų, tačiau taip pat patyrę neigiamas pasekmes dėl COVID-19, dėl pagalbos priemonių jų verslui taikymo gali kreiptis į mokesčių administratorių, pateikdami supaprastintos formos prašymą, kuriame turi pagrįsti, kad patyrė neigiamas pasekmes. Minėtą formą galima pateikti per Mano VMI (skiltyje Paslaugos > Užsakyti Paslaugą > Paklausimai), atsiųsti e. paštu vmi@vmi.lt arba klasikiniu paštu. 
 
Supaprastinta prašymo forma (parsisiųsti)
Kreiptis dėl kelių pagalbos priemonių galima vienu prašymu, atskirų prašymų teikti nereikia.
 
Verslininkų patogumui, VMI skelbia bei kas savaitę atnaujins sąrašą įmonių, kurių prašymą joms taikyti mokestinės pagalbos priemones VMI patenkino. Joms galioja lygiai tos pačios pagalbos priemonės bei nuostatos, kaip ir toms įmonėms, kurios į sąrašą buvo įtrauktos automatiškai, be prašymo. Sąrašas skelbiamas čia. (atnaujinta liepos 31 d.) 
 
 
Jei verslininkai turi mokesčių skolų, kurios susidarė dar iki paskelbiant karantiną, tačiau jų šiuo metu sumokėti negali, jie turėtų kreiptis į VMI dėl MPS, o tie, kurie jau yra sudarę tokias sutartis, gali pateikti prašymą pakeisti MPS grafiką ir sąlygas. 
 
Sudarius MPS, mokesčiai gali būti atidėti iki ekstremaliosios situacijos pabaigos ir dar du mėnesius po ekstremalios situacijos atšaukimo ir toliau mokami sutartu grafiku (jei mokesčių mokėtojas neprašys intensyvesnio mokėjimo).
 
VMI primena, jog nuo šiol verslininkai gali sudaryti MPS ir dėl gyventojų pajamų mokesčio (GPM).
Papildomos konsultacijos dėl MPS sudarymo telefonu 1882 arba +370 5 2687 666.
 
Peržiūrėti kaip mokesčius ir kitas įmokas į VMI sąskaitas mokėjo įmonės, įtrauktos į Juridinių asmenų, kuriems taikomos mokestinės pagalbos priemonės sąrašus galima atsidarius Statistikos departamento svetainę https://arcg.is/05DHL00
Čia pateikiami: 
  • juridinių asmenų, kuriems be pateikto prašymo taikomos mokestinės pagalbos priemonės,
  • juridinių asmenų, kuriems pagal pateiktą prašymą taikomos mokestinės pagalbos priemonės,
  • bendro abiejų sąrašų mokesčių sumokėjimo mėnesiniai 2020 metų ir atitinkamų mėnesių 2019 metų duomenys šiais pjūviais:
- iš viso
- kiekvienoje ekonominėje veikloje
- kiekvienoje savivaldybėje.
 
 
Pinigais, maistu ar apsaugos priemonėmis medicinos įstaigas remiančių verslininkų bei lėšas renkančių labdaros ir paramos fondų teikiama pagalba pripažįstama parama mokesčių tikslais, todėl verslininkai galės pasinaudoti mokesčių lengvatomis; paramą gavusiems medikams ir medicinos įstaigoms jokių papildomų mokėtinų mokesčių neatsiras. Daugiau informacijos šia tema - čia

Daugiau informacijos apie mokesčių lengvatas paramai COVID-19 protrūkio laikotarpiu rasite Lietuvos muitinės interneto svetainėje
 
 
Mokesčių mokėtojai, dėl paskelbtos ekstremalios situacijos ir karantino, ilgiau nei 10 darbo dienų nenaudojantys kasos aparatų, neprivalo  pranešti mokesčių administratoriui apie laikiną jų nenaudojimą. 
 
Pranešti apie laikinai nenaudojamą kasos aparatą dėl šalyje paskelbtos ekstremalios situacijos nereikia, kol Lietuvoje bus nustatyta ši padėtis. Paskelbus ekstremalios situacijos pabaigą įsigalios anksčiau buvusi tvarka, kuri galiojo šiol.
 
Jei veikla, kurioje naudojamas kasos aparatas, stabdoma ne dėl paskelbtos ekstremalios situacijos ar karantino, apie tai pranešti būtina pateikiant pranešimą el. paštu vadovaujantis „vieno langelio" principu, t.y. bet kuriai apskrities valstybinei mokesčių inspekcijai.  
 
 
Daugiau informacijos apie pridėtinės vertės mokesčio atskaitos tikslinimą, kai dėl karantino buvo prarastos gendančios prekės, rasite čia.
 
 
Tais atvejais, kai mokesčių mokėtojai laikinai nevykdo veiklos (nesudaro ir nevykdo jokių sandorių; nevykdo atsiskaitymų su ūkio subjektais; negauna pajamų, išskyrus mokesčių mokėtojo banko sąskaitose esamų piniginių lėšų palūkanas), jie gali būti laikinai atleidžiami nuo mokesčio deklaracijos ir (arba) kitų teisės aktuose nurodytų dokumentų pateikimo.
 

Visą aktualią informaciją apie su akcizais susijusių dokumentų išdavimo bei paslaugų teikimo pokyčius rasite čia.
 
Informacija apie inventorizacijos atlikimą čia
 
 
Informaciją gyventojams, vykdantiems individualią veiklą, patiriantiems sunkumus dėl COVID-19 viruso rasite čia.
 
 
Informaciją apie „Sodros" įmokų lengvatas bei atidėjimą rasite čia.

Covid-19-JA-08-04_spaudai

right-banner-ext

Atnaujinimo data: 2012-03-15

ties

EDS

 

Mano VMI

Seminarai Kalendorius

Konsultacinės medžiagos katalogas

Korupcijos prevencijaSTOP šešėliui

EPRIS

AIS

MOSS

i.mas

Rinkmenos

i.APS DEMO


VPT likuciai 2020-07-27

Tabako atsekamumo sistemos dalyviai 0803

Dėl informacijos, būtinos tarptautiniams bendradarbiavimo įsipareigojimams dėl automatinių informacijos apie finansines sąskaitas mainų įgyvendinimo, pateikimo terminų atidėjimo

Atnaujinimo data: 2020-08-03
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau — VMI prie FM) informuoja, kad vadovaujantis 2020 m. birželio 24 d. Tarybos direktyvos 2020/876/ES, kuria, siekiant patenkinti neatidėliotiną poreikį dėl COVID-19 pandemijos atidėti tam tikrus apmokestinimo srities informacijos pateikimo ir mainų terminus, iš dalies keičiama Direktyva 2011/16/ES, 1 straipsnio 3 dalimi, 2020 m. liepos 30 d. VMI prie FM viršininko įsakymu Nr. VA-58 pakeistas Informacijos, būtinos tarptautiniams bendradarbiavimo įsipareigojimams dėl automatinių informacijos apie finansines sąskaitas mainų įgyvendinti, pateikimo taisyklių,  patvirtintų 2015 m. lapkričio 25 d. įsakymu VA-102 „Dėl informacijos, būtinos tarptautiniams bendradarbiavimo įsipareigojimams dėl automatinių informacijos apie finansines sąskaitas mainų įgyvendinti, pateikimo taisyklių patvirtinimo" (toliau — Taisyklės) 9 punktas.
Taisyklių 9 punkto pakeitimu nustatyta, kad finansų rinkos dalyviai informaciją už 2019 metus turi pateikti VMI prie FM iki 2020 metų spalio 1 d. Atkreipiame dėmesį, kad informacijos pateikimo terminas išskirtinai pratęsiamas tik teikiant duomenis už 2019 m. dėl kilusios pandemijos COVID-19. 
 
Daugiau informacijos rasite VMI prie FM 2020-08-31  rašte Nr. (32.44-31-3E)-RM-43685.
 
 
Informaciją parengė
Teisės departamentas
 

RM-43685

Patikslinusiems deklaraciją gyventojams dar sugrįš apie 17 mln. eurų

Atnaujinimo data: 2020-07-31
2020 m. liepos 31 d., Vilnius. Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) informuoja, kad šiuo metu, daugiau kaip 717 tūkst. gyventojų, kurie laiku ir teisingai užpildė pajamų deklaraciją jau pervedė beveik 150 mln. eurų Gyventojų pajamų mokesčio (toliau – GPM) permokų. 
 
Apie 50 tūkst. gyventojų dar turės deklaraciją patikslinti. Apie tai, Elektroninio deklaravimo sistemos (EDS) naudotojai, šią savaitę yra informuojami e. laiškais, o tuos, kurie sistema nesinaudoja, klasikiniai laiškai pasieks ateinančią savaitę. Dar 25 tūkst. gyventojų, permokos sulauks ateinančią savaitę. 
 
 „Pažymėtina, jog šiais metais gyventojams grąžintina permoka yra beveik 30% didesnė, nei praėjusiais metais, tuo tarpu, pandemijai pakoregavus deklaravimo terminus, pratęsus deklaravimą - laiko deklaracijų tyrimui šiemet buvo gerokai mažiau nei įprastai, - sako VMI prie FM Mokestinių prievolių departamento vyresn. patarėja Inga Gedminienė, pažymėdama, jog šiuo metu jau gražinta daugiau kaip 97 proc. permokų, o likusioji dalis deklaracijų – atvejai, kai tyrėjai turi įsitikinti pateiktų popierinių dokumentų teisingumu. 
 
VMI primena, jog apie aptiktus netikslumus deklaracijose VMI gyventojus tiesiogiai informuoja e. paštu bei EDS, skiltyje „Pranešimai vartotojui", o kai to padaryti neįmanoma, tradiciniu paštu.
 
Išsami informacija apie pajamų ir turto deklaravimą bei permokų grąžinimą paskelbta interneto svetainėje www.vmi.lt, pasikonsultuoti su VMI specialistais mokesčių klausimais galima  paskambinus mokesčių informacijos telefonu 1882 arba +370 525 53190 arba papildomais VMI svetainėje skelbiamais telefonais.
 
Išsamesnė informacija žiniasklaidai:
 
Rūta Asadauskaitė,
Valstybinė mokesčių inspekcija 
tel.: +370 620 88383
 

Dėl privalomų automatinių apmokestinimo srities informacijos, susijusios su praneštinais tarpvalstybiniais susitarimais, mainų įgyvendinimo ir praneštinus tarpvalstybinius susitarimus identifikuojančių požymių nustatymo taisyklių pakeitimo

Atnaujinimo data: 2020-07-31
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau — VMI prie FM) informuoja, kad  2020 m. liepos 30 d. įsigaliojo Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko įsakymas Nr. VA-59 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2019 m. gruodžio 20 d. įsakymo Nr. VA-109 „Dėl privalomų automatinių apmokestinimo srities informacijos, susijusios su praneštinais tarpvalstybiniais susitarimais, mainų įgyvendinimo ir praneštinus tarpvalstybinius susitarimus identifikuojančių požymių nustatymo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo (toliau ‒ Taisyklės). 
         Taisyklės įgyvendina 2020 m. birželio 24 d. Tarybos direktyvą 2020/876, kuria, siekiant patenkinti neatidėliotiną poreikį dėl COVID-19 pandemijos atidėti tam tikrus apmokestinimo srities informacijos pateikimo ir mainų terminus, iš dalies keičiama Direktyva 2011/16/ES. 
       Taisyklėse nustatyti nauji praneštinų tarpvalstybinių susitarimų pateikimo mokesčių administracijai ir keitimosi informacija tarp mokesčių administracijų terminai:
  1. Tarpininkai ir suinteresuoti mokesčių mokėtojai pateikia informaciją apie praneštinus tarpvalstybinius susitarimus, kurių įgyvendinimo atžvilgiu pirmųjų veiksmų imtasi nuo Direktyvos 2018/822 įsigaliojimo iki jos taikymo pradžios dienos (t. y. nuo 2018 m. birželio 25 d. iki 2020 m. birželio 30 d.). Informacijos apie retrospektyvius praneštinus tarpvalstybinius susitarimus pateikimo terminas perkeliamas iš 2020 m. rugpjūčio 31 d. į 2021 m. vasario 28 d.
  2. Pirmųjų automatinių informacijos apie praneštinus tarpvalstybinius susitarimus mainų tarp mokesčių administracijų data perkeliama iš 2020 m. spalio 31 d. į 2021 m. balandžio 30 d.
  3. 30 dienų laikotarpio, per kurį turi būti pranešama apie tarpvalstybinius susitarimus pradžios data perkeliama iš 2020 m. liepos 1 d. į 2021 m. sausio 1 d. Tai reiškia, kad jeigu praneštinas tarpvalstybinis susitarimas yra pateiktas įgyvendinti arba parengtas įgyvendinti, arba jeigu pirmieji jo įgyvendinimo veiksmai atlikti 2020 m. liepos 1 d. – 2020 m. gruodžio 31 d. laikotarpiu, arba jeigu tarpininkai 2020 m. liepos 1 d. – 2020 m. gruodžio 31 d. laikotarpiu tiesiogiai arba padedant kitiems asmenims suteikė pagalbą, paramą arba konsultacijas, susijusias su aukščiau nurodytais veiksmais, tai 30 dienų informacijos pateikimo laikotarpis prasideda ne vėliau kaip 2021 m. sausio 1 d.
  4. Rinkai skirtų susitarimų atveju tarpininkas kas 3 mėnesius mokesčių administratoriui pateikia periodinį pranešimą, kuriame pateikiama atnaujinta praneština informacija, kuri buvo gauta nuo paskiausio pranešimo pateikimo. Pirmąją periodinę ataskaitą tarpininkas pateikia iki 2021 m. balandžio 30 d.
       Papildomai atkreipiame dėmesį, kad nauja redakcija yra išdėstomas Taisyklių priedas „Duomenų rinkmenos aprašymas", atsiželgiant į Europos Komisijos DAC6 XML duomenų rinkmenos specifikacijos (v.3.02) reikalavimus. 
       Pažymime, kad informacijos pateikimo ir keitimosi ja terminų pratęsimas yra laikinas įsipareigojimų pagal Taisykles vykdymo atidėjimas, todėl neturėtų turėti įtakos prievolei pranešti ir keistis informacija.
      Taisyklės nustato privalomojo informacijos atskleidimo tvarką, pagal kurią tarpininkai (mokesčių konsultantai, teisininkai ar kiti subjektai, kurie rengia praneštiną tarpvalstybinį susitarimą, siūlo jį rinkoje, organizuoja jo įgyvendinimą, pateikia jį įgyvendinti arba jį administruoja) tiesiogiai ar padedant kitiems asmenims teikia pagalbą, paramą ar konsultacijas, susijusias su aukščiau nurodytais veiksmais, privalo pateikti informaciją mokesčių administratoriui apie potencialius mokesčių vengimo susitarimus, turinčius tarpvalstybiškumo požymių. 
      Tam tikrais atvejais, kai tarpininko nėra, pavyzdžiui, jei mokesčių mokėtojas pats rengia ir įgyvendina praneštiną tarpvalstybinį susitarimą, ar kai tarpininkas praneša apie naudojimąsi teise būti atleistam nuo prievolės pateikti informaciją, prievolė pranešti tenka kitam tarpininkui, o kai tokio tarpininko nėra, suinteresuotam mokesčių mokėtojui, tam, kad mokesčių administratoriai neprarastų galimybės gauti informacijos apie su mokesčiais susijusius susitarimus, kurie gali būti susiję su agresyviu mokesčių planavimu. 
        Daugiau informacijos apie praneštinus tarpvalstybinius susitarimus (DAC6) bei pranešimo pateikimo tvarką galima rasti VMI prie FM interneto svetainėje: https://www.vmi.lt/cms/tarptautiniai-isipareigojimai.
 
       Šis informacinis pranešimas pateiktas VMI prie FM 2020 m. liepos 30 d. rašte Nr. (18.2-31-2 E) RM-43469.
 
Informaciją parengė
Teisės departamentas
 

Dažniausiai užduodami klausimai

1. Koks produktas yra laikomas elektroniniu cigarečių skysčiu?


Elektroniniu cigarečių skysčiu yra laikomas skystas gaminys, skirtas elektroninėms cigaretėms ir 2019 m. KN versijoje klasifikuojamas 3824 99 56 ir 3824 99 57 subpozicijose (įskaitant atvejus, kai šie gaminiai yra gaminio, klasifikuojamo KN 8543 70 70 subpozicijoje, t. y, elektroninės cigaretės, sudedamoji dalis).
Elektroninių cigarečių skystis apmokestinamas akcizais neatsižvelgiant į tai, kokia yra jame nikotino koncentracija, t. y. akcizais apmokestinamas skystis, klasifikuojamas tiek 2019 m. versijos Kombinuotosios nomenklatūros 3824 99 56 subpozicijoje (su nikotinu), tiek 3824 99 57 subpozicijoje (be nikotino).
Pažymėtina, kad atskiros elektroninių cigarečių skysčio medžiagos (pvz., glicerolis, propilenglikolis ir pan.) taip pat gali būti klasifikuojamos 2019 m. versijos Kombinuotosios nomenklatūros 3824 99 56 arba 3824 99 57 subpozicijoje ir todėl gali būti apmokestinamos akcizais.
Siekiant tiksliai nustatyti, kurioje Kombinuotosios nomenklatūros subpozicijoje produktas (pvz., elektroninių cigarečių skysčio bazė) yra klasifikuojamas, rekomenduotina kreiptis į Muitinės departamentą prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.


2. Kokie asmenys ir kokia tvarka registruojami akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais?


Akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais registruojami asmenys, kurie verslo reikmėms elektroninių cigarečių skystį, už kurį akcizai nesumokėti:

  • gauna iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės;
  • gamina Lietuvos Respublikoje;
  • įsigyja Lietuvos Respublikoje.

Elektroninių cigarečių skysčio įsigijimas / gavimas / gamyba verslo reikmėms suprantamas kaip jo įsigijimas / gavimas / gamyba asmens, kuris vykdo ekonominę veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme.
Asmuo, pageidaujantis įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju, laisvos formos prašymą turi pateikti tiesiogiai Valstybinei mokesčių inspekcijai, paštu (paprastu ar registruotu laišku) arba el. pašto adresu vmi@vmi.lt. Prašyme nurodoma, kad pageidaujama įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju, elektroninių cigarečių skysčio tarifinės grupės pavadinimas ir kodas (360 Elektroninių cigarečių skystis), prognozuojamas vidutinis elektroninių cigarečių skysčio kiekis, kurį numatoma verslo reikmėms per mokestinį laikotarpį gauti iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės, pagaminti Lietuvos Respublikoje arba įsigyti Lietuvos Respublikoje.


3. Kas yra laikoma elektroninių cigarečių skysčio gamyba verslo reikmėms?


Elektroninių cigarečių skysčio gamyba laikomas elektroninių cigarečių skysčio, tinkamo galutiniam vartojimui, darymas, įskaitant elektroninių cigarečių skysčio koncentrato sumaišymą / skiedimą. Jeigu akcizai už elektroninių cigarečių skystį (prieš sumaišymą / skiedimą) buvo sumokėti, tokiu atveju atsiranda prievolė sumokėti akcizų skirtumą (tarp sumokėtos akcizų sumos (prieš sumaišymą / skiedimą) ir akcizų sumos, kuri turėtų būti sumokėta už jau pagamintą (po sumaišymo / skiedimo) elektroninių cigarečių skystį).


4. Fizinis asmuo asmeninėms reikmėms laiko 2019 m. sausio 15 d., kovo 1 d. ir balandžio 14 d. iš Lenkijos Respublikos atsigabentą (įsigytą) elektroninių cigarečių skystį. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Atsižvelgiant į tai, kad fizinis asmuo elektroninių cigarečių skystį įsigijo ne verslo reikmėms, t. y. jis nesiverčia tokio skysčio prekyba, gamyba ar pan. veikla, jam neatsiranda su akcizais susijusių mokestinių prievolių.


5. Fizinis asmuo, vykdantis ekonominę veiklą, nuo 2019 m. kovo mėn. planuoja elektroninių cigarečių skystį įsigyti iš Lietuvos Respublikos juridinio asmens ir jį parduoti galutiniams vartotojams. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Įsigyjant elektroninių cigarečių skystį iš juridinio asmens, akcizai už šį skystį jau turėtų būti sumokėti. Atsižvelgiant į tai, fiziniam asmeniui neturėtų atsirasti naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių.


6. Lietuvos juridinis asmuo (didmenininkas) planuoja 2019 m. balandžio mėn. įsigyti iš Latvijos Respublikos elektroninių cigarečių skystį ir jį parduoti kitiems Lietuvos juridiniams asmenims (mažmenininkams), kurie šį produktą parduotų galutiniams vartotojams (pvz., parduotuvėse). Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiems juridiniams asmenims nors?


Lietuvos juridinis asmuo (didmenininkas) turi:

  • prieš elektroninių cigarečių skysčio gavimą iš Latvijos Respublikos, įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju ir pateikti mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentą;
  • iki 2019 m. gegužės 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" ir FR0630Z „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" bei sumokėti akcizus.

Kadangi akcizus už elektroninių cigarečių skystį turėtų sumokėti Lietuvos juridinis asmuo (didmenininkas), kitiems juridiniams asmenims (mažmenininkams) su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


7. Juridinis asmuo 2019 m. kovo 1 d. mažmeninės prekybos vietose (pvz., parduotuvėse) laiko 2 000 mililitrų (2 litrus) elektroninių cigarečių skysčio. Prekės buvo įsigytos 2018 m. gruodžio mėn. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Juridinis asmuo turi:

- per 5 darbo dienas inventorizuoti 2019 m. kovo 1 d. jiems nuosavybės teise priklausantį elektroninių cigarečių skystį ir Valstybinei mokesčių inspekcijai elektroninio pašto adresu vmi@vmi.lt pateikti inventorizacijos aktą, kuriame turi būti nurodyti šie duomenys: elektroninių cigarečių skysčio pavadinimas, faktiškas kiekis, kiekis pagal apskaitą, skirtumas tarp per inventorizaciją nustatyto faktiško kiekio ir kiekio pagal apskaitą, taip pat inventorizacijos atlikimo vietos adresas (pvz., sandėlio, parduotuvės ar kt.);
- iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma) ir sumokėti mokėtiną akcizų sumą.
Priede „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z formoje) nurodoma:

Z3 Akcizų apskaičiavimo sudedamosios dalys

Z4 Tarifinės grupės kodas

Z5 Elektroninių cigarečių skysčio kiekis, LTR

Z6 Akcizų tarifas*

Z7 Apskaičiuota akcizų suma

83

360

2

120

240

Z8 Iš viso (Z7 laukelių suma)

240

 

* nurodoma eurais už litrą
Galutinė mokėtina akcizų sumą už 2019 m. kovo mėn. mėn. ‒ 240 eurų.
Priedas „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) užpildomas automatiškai.a


8. Juridinis asmuo, vykdantis mažmeninę elektroninių cigarečių skysčio prekybą, nuo 2019 m. kovo mėn. planuoja dalį elektroninių cigarečių skysčio įsigyti iš Lenkijos Respublikos, o kitą dalį importuoti iš Kinijos Liaudies Respublikos. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Juridinis asmuo turi:

  • prieš elektroninių cigarečių skysčio gavimą iš Lenkijos Respublikos, įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju (tačiau tik dėl įsigijimų iš Lenkijos Respublikos) ir pateikti mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentą;
  • iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma) ir sumokėti mokėtiną akcizų sumą.

Juridiniam asmeniui nėra prievolės registruotis akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju dėl šio produkto importo. Importuojant elektroninių cigarečių skystį, atsiranda importo mokesčiai, kuriuos administruoja Lietuvos Respublikos muitinė.


9. Kokiais atvejais ir kokia tvarka teikiamas mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentas dėl elektroninių cigarečių skysčio?


Prievolė pateikti mokestinių prievolių užtikrinimo dokumentą (piniginio užstato sumokėjimo patvirtinimą arba laidavimo (garantijos) dokumentą) atsiranda asmenims, kurie:

  • registruojasi akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais;
  • jau yra įregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais.

Mokestinių prievolių užtikrinimo dokumentas pateikiamas, siekiant užtikrinti mokestinių prievolių, galinčių atsirasti už numatomą per mokestinį laikotarpį (kalendorinį mėnesį) pagaminti, įsigyti Lietuvos Respublikoje ar gauti iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės verslo reikmėms, elektroninių cigarečių skystį, įvykdymą. Laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dydis skaičiuojamas akcizų sumos, apskaičiuotos už vidutinį elektroninių cigarečių skysčio kiekį, kurį numatoma per mokestinį laikotarpį pagaminti, įsigyti Lietuvos Respublikoje ar gauti iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės verslo reikmėms, procentais.
Laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dydis ‒ 100 proc. Jeigu asmuo atitinka nustatytus reikalavimus, laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dydis gali būti sumažinamas iki 10 proc. arba asmuo gali iš viso neteikti laidavimo (garantijos) dokumento ar piniginio užstato.
Mokestinių prievolių užtikrinimo dokumentas pateikiamas:

  • jeigu teikiamas neelektroninis dokumentas - tiesiogiai VMI prie FM, per apskrities valstybinę mokesčių inspekciją, paštu (paprastu ar registruotu laišku);
  • jeigu teikiamas elektroninis dokumentas - el. pašto adresu vmi@vmi.lt.

Laidavimo (garantijos) dokumentas turi būti išduotas Europos Sąjungos teritorijoje veikiančios kredito įstaigos ar draudimo įmonės, sudariusios bendradarbiavimo sutartį su VMI prie FM.
Piniginis užstatas sumokamas į AB Šiaulių banko sąskaitą.


10. Kokius reikalavimus reikia atitikti, kad laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dėl elektroninių cigarečių skysčio dydis būtų sumažintas iki 10 proc.?


Asmuo ar jo veikla turi atitikti visus toliau nurodytus reikalavimus:
- veikla, susijusi su elektroninių cigarečių skysčiu, Lietuvos Respublikoje vykdoma ne trumpiau kaip 3 metus;
- nenustatyta jokia Atvejų, kada mokesčių administratorius turi teisę pareikalauti, kad mokesčių mokėtojas pateiktų laidavimo arba garantijos dokumentą, aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 482, 3.1 ir 3.3–3.5 papunkčiuose nurodyta aplinkybė (pvz., dėl teistumo);
- pastaruosius 12 mėnesių neturi mokestinių nepriemokų, susijusių su mokesčiais, kuriuos administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija, neturi nepriemokų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui. Jeigu mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatyta arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, laikoma, kad asmuo mokestinių nepriemokų neturi. Tuo atveju, jeigu visų šiame papunktyje nurodytų mokestinių nepriemokų suma neviršija 300 eurų, laikoma, kad asmuo atitinka šiame papunktyje nustatytus reikalavimus;
- pastaruosius 12 mėnesių vykdo įsipareigojimus muitinei.


11. Kokius reikalavimus reikia atitikti, kad nereikėtų teikti laidavimo (garantijos) dokumento ar piniginio užstato dėl elektroninių cigarečių skysčio?


Asmuo ar jo veikla turi atitikti visus toliau nurodytus reikalavimus:
- veikla, susijusi su elektroninių cigarečių skysčiu, Lietuvos Respublikoje vykdoma ne trumpiau kaip 3 metus;
- nenustatyta jokia Atvejų, kada mokesčių administratorius turi teisę pareikalauti, kad mokesčių mokėtojas pateiktų laidavimo arba garantijos dokumentą, aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 482, 3.1 ir 3.3–3.5 papunkčiuose nurodyta aplinkybė (pvz., dėl teistumo);
- pastaruosius 3 metus jis neturi mokestinių nepriemokų, susijusių su mokesčiais, kuriuos administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija, neturi nepriemokų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui. Jeigu mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, laikoma, kad asmuo mokestinių nepriemokų neturi. Jeigu visų šiame papunktyje nurodytų mokestinių nepriemokų suma neviršija 300 eurų, laikoma, kad asmuo atitinka šiame papunktyje nustatytus reikalavimus;
- pastaruosius 3 metus jis vykdo įsipareigojimus muitinei;
- įregistruotas ir sudarytas įstatinis kapitalas ir turimo turto, kuris nėra įkeistas ar areštuotas, vertė yra ne mažesnė už sumą, dėl kurios turėtų būti pateiktas laidavimo (garantijos) dokumentas ar piniginis užstatas.


12. Asmuo numato iš Lenkijos 2019 m. kovo mėn. įsigyti 15 000 mililitrų, 2019 m. balandžio mėn. ‒ 5 000 mililitrų, 2019 m. gegužės mėn. ‒ 7 000 mililitrų elektroninių cigarečių skysčio. Kaip apskaičiuojama piniginio užstato arba laidavimo (garantijos) suma?


Vidutinis elektroninių cigarečių skysčio kiekis, kurį numatoma per mokestinį laikotarpį gauti iš Lenkijos verslo reikmėms yra 9 000 mililitrų (15 000+5 000+7 000)/3).
Atsižvelgiant į tai, kad elektroninių cigarečių skysčiui taikomas 0,12 euro (X) už 1 mililitrą (Z) skysčio akcizų tarifas, piniginio užstato arba laidavimo (garantijos) suma (PU) už numatomą įsigyti 9 000 mililitrų elektroninių cigarečių skysčio kiekį (Y) apskaičiuojama taip:

    Kai laidavimo (garantijos) arba piniginio užstato sumos dydis 100 proc.:
    PU=X*Y/Z
    0,12*9 000/1=1 080 (eurų)
    Asmuo turi pateikti 1 080 eurų dydžio laidavimą (garantiją) arba piniginį užstatą.
    Kai laidavimo (garantijos) arba piniginio užstato sumos dydis 10 proc.:
    PU=X*Y/Z*0,1
    0,12*9 000/1*0,1=108 (eurų)
    Asmuo turi pateikti 108 eurų dydžio laidavimą (garantiją) arba piniginį užstatą.

 


13. Juridinis asmuo 2019 m. kovo mėn. iš Lenkijos įsigijo 1 000 mililitrų (1 litrą) elektroninių cigarečių skysčio bazės, kuri bus naudojama gaminti el. cigarečių skystį (bus maišoma su aromatais ir pan.). Juridinis asmuo 2019 m. balandžio mėn. pagamino 15 000 mililitrų (15 litrų) elektroninių cigarečių skysčio. Pagamintas elektroninių cigarečių skystis bus parduodamas galutiniams vartotojams (pvz., parduotuvėse). Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Juridinis asmuo (gamintojas) turi:

  • prieš elektroninių cigarečių skystį gamybą (sumaišymą / skiedimą), įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju ir pateikti mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentą;
  • iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" ir FR0630Z „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" ir sumokėti akcizus už iš Lenkijos įsigytą elektroninių cigarečių skysčio bazę. Priede „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z formoje) nurodoma:

Z3 Akcizų apskaičiavimo sudedamosios dalys

Z4 Tarifinės grupės kodas

Z5 Elektroninių cigarečių skysčio kiekis, LTR

Z6 Akcizų tarifas*

Z7 Apskaičiuota akcizų suma

80

360

1

120

120

Z8 Iš viso (Z7 laukelių suma)

120

 

* nurodoma eurais už litrą

  • iki 2019 m. gegužės 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma) ir sumokėti akcizus už pagamintą elektroninių cigarečių skystį.

Pažymėtina, kadangi šiuo atveju elektroninių cigarečių skysčio gamyboje (sumaišyme / skiedime) buvo panaudotas produktas (elektroninių cigarečių skysčio bazė), už kurį akcizai jau buvo sumokėti, todėl juridinis asmuo turėtų sumokėti tik akcizų skirtumą.

Z3 Akcizų apskaičiavimo sudedamosios dalys

Z4 Tarifinės grupės kodas

Z5 Elektroninių cigarečių skysčio kiekis, LTR

Z6 Akcizų tarifas*

Z7 Apskaičiuota akcizų suma

81

360

15

120

1 800

87

360

1

120

-120

Z8 Iš viso (Z7 laukelių suma)

1 680

 

* nurodoma eurais už litrą

Galutinė mokėtina akcizų sumą už 2019 m. kovo mėn. mėn. ‒ 120 eurų, o už 2019 m. balandžio mėn. ‒ 1 680 eurų.
Priedas „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) užpildomas automatiškai.


14. Kokia tvarka elektroninių cigarečių skystis atleidžiamas nuo akcizų, už kurį akcizai yra sumokėti, kai jis išgabenamas į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuojamas, ir / arba panaudojamas būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudojamas teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudojamas moksliniams tyrimams?


Asmuo atleidžiamas nuo akcizų už elektroninių cigarečių skystį, išgabentą į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuotą, ir / arba panaudotą būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudotą teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudotą moksliniams tyrimams, pateikus Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma).


15. Kokie produktai yra laikomi kaitinamojo tabako produktais?


Tabako gaminiai (nepriskiriami prie cigarų ir cigarilių, cigarečių ir rūkomojo tabako), paruošti vartoti tik specialiame elektroniniame įrenginyje, kuriame tabako gaminiai yra kaitinami jiems nedegant.
Kaitinamojo tabako produktais yra laikomos ir akcizais apmokestinamos specialios cigaretės, kurios yra įdedamos į tabako kaitinimo sistemą (pvz., IQOS), kurią paprastai sudaro trys pagrindinės dalys: įkroviklis, laikiklis ir specialios cigaretės. Pagal 2019 m. versijos Kombinuotąją nomenklatūrą kaitinamojo tabako produktai yra klasifikuojami 2403 99 90 subpozicijoje.
Prisidegus tradicinę cigaretę, tabakas joje dega, tuo tarpu tabako kaitinimo sistema tabaką ne degina, o tik pakaitina.


16. Juridinis asmuo 2019 m. kovo 1 d. mažmeninės prekybos vietose (pvz., parduotuvėse) laiko kaitinamojo tabako produktus. Prekės buvo įsigytos 2018 m. gruodžio mėn. ir už jas akcizai buvo sumokėti kaip už rūkomąjį tabaką. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Juridiniam asmeniui dėl mažmeninės prekybos vietose laikomų kaitinamojo tabako produktų jokių naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


17. Juridinis asmuo, vykdantis didmeninę prekybą kaitinamojo tabako produktais, didmeninės prekybos sandėlyje 2019 m. kovo 1 d. laiko kaitinamojo tabako produktus, už kuriuos akcizai jau yra sumokėti kaip už rūkomąjį tabaką. Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Juridiniam asmeniui dėl didmeninės prekybos vietose laikomų kaitinamojo tabako produktų jokių naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


18. Akcizais apmokestinamų prekių (toliau ‒ AAP) sandėlio savininkas planuoja 2019 m. balandžio mėn. kaitinamojo tabako produktus, kuriems taikomas akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimas (toliau ‒ AMLAR), nugabenti į Latvijos Respubliką. Ar kaitinamojo tabako produktai gali būti išgabenti, taikant AMLAR? Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Ne, negali. Reikalavimai dėl AAP kontrolės ir gabenimo (reikalavimas, kad jie būtų gabenami su akcizais apmokestinamų prekių vežimo dokumentu (e-AD) ir pan.) kaitinamojo tabako produktams taikomi tik Lietuvos Respublikoje. Prieš išgabendamas šias prekes iš AAP sandėlio, AAP sandėlio savininkas:
- turi parengti akcizų apskaičiavimo dokumentą (DAA) (panaikinti AMLAR);
- akcizų apskaičiavimo dokumento (DAA) duomenis turi įkelti į Valstybinės mokesčių inspekcijos akcizų informacinę sistemą;
- iki 2019 m. gegužės 15 d. pateikti akcizų deklaraciją.


19. AAP sandėlio savininkas planuoja 2019 m. balandžio mėn. kaitinamojo tabako produktus nugabenti į kitą Lietuvos Respublikos AAP sandėlį. Ar kaitinamojo tabako produktai gali būti išgabenti, taikant AMLAR? Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Taip, gali. Analizuojamu atveju kaitinamojo tabako produktų gabenimui taikomos tos pačios Akcizų įstatymo nuostatos kaip ir gabenant kitas AAP, kurioms taikomas AMLAR (Akcizų įstatymo 14 straipsnis ir kt.). AAP sandėlio savininkui atsiranda tos pačios su akcizais susijusios mokestinės prievolės (apskaičiavimo, deklaravimo, sumokėjimo) kaip ir laikant bei gabenant kitas AAP, kurioms taikomas AMLAR.


20. AAP sandėlio savininkas, turintis teisę verstis didmenine prekyba tabako gaminiais, 2019 m. kovo 1 d. savo AAP sandėlyje laiko kaitinamojo tabako produktus, už kuriuos akcizai yra sumokėti. Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


AAP sandėlio savininkui dėl AAP sandėlyje laikomų kaitinamojo tabako produktų jokių naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


21. AAP sandėlio savininkas, turintis teisę verstis didmenine prekyba tabako gaminiais, 2019 m. kovo 1 d. savo AAP sandėlyje laiko kaitinamojo tabako produktus, kuriems taikomas AMLAR. Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


AAP sandėlio savininkas turi iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti akcizų deklaraciją ir atitinkamus jos priedus. Deklaruojant rūkomojo tabako „perkvalifikavimą" į kaitinamojo tabako produktus, turi būti pateikiami du atskiri akcizų deklaracijos priedai „Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio akcizų apskaičiavimas" (FR0630S forma). Viename iš šių priedų nurodomi duomenys apie rūkomąjį tabaką, kuris nuo 2019 m. kovo 1 d. „perkvalifikuojamas" į kaitinamojo tabako produktus, o kitame – apie kaitinamojo tabako produktus, kuris iki 2019 m. vasario 28 d. buvo prilyginamas rūkomajam tabakui.
Deklaruojant duomenis apie rūkomąjį tabaką, priede turi būti nurodyta:

  • 19 laukelyje ‒ rūkomojo tabako tarifinė grupė;
  • 21 pozicijoje ‒ AAP sandėlyje 2019 m. kovo 1 d. laikomo rūkomojo tabako, kuriam taikomas AMLAR, kiekis;
  • 38 pozicijoje ‒ rūkomojo tabako, kuris nuo 2019 m. kovo 1 d. „perkvalifikuojamas" į kaitinamojo tabako produktus ir kuriam taikomas AMLAR, kiekis.

Deklaruojant duomenis apie kaitinamojo tabako produktus, priede turi būti nurodyta:

  • 19 laukelyje ‒ kaitinamojo tabako produktų tarifinė grupė;
  • 21 pozicijoje ‒ kaitinamojo tabako produktų kiekis, kuris yra lygus 0;
  • 34 pozicijoje ‒ kaitinamojo tabako produktų, kurie iki 2019 m. vasario 28 d. buvo prilyginami rūkomajam tabakui, kiekis (šis kiekis turėtų sutapti su priedo 38 pozicijoje nurodytu rūkomojo tabako kiekiu, nebent rūkomasis tabakas buvo panaudotas ir kitų akcizais apmokestinamų prekių gamyboje).

Rūkomojo tabako „perkvalifikavimas" į kaitinamojo tabako produktus 2019 m. kovo 1 d. turi būti nurodytas ir Akcizais apmokestinamų prekių apskaitos žurnale.
AAP sandėlio savininkui nėra taikomas reikalavimas per 5 darbo dienas inventorizuoti 2019 m. kovo 1 d. jam nuosavybės teise priklausančius kaitinamojo tabako produktus, už kuriuos akcizai nesumokėti, ir mokesčių administratoriui pateikti inventorizacijos aktą. Rūkomojo tabako ir kaitinamojo tabako produktų inventorizavimui taikomos bendros AAP inventorizavimo nuostatos.


22. Kokia tvarka kaitinamojo tabako produktai, už kuriuos akcizai yra sumokėti, atleidžiami nuo akcizų, kai jie išgabenami į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuojami, ir / arba panaudojami būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudojami teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudojami moksliniams tyrimams?


Sumokėti akcizai už kaitinamojo tabako produktus, išgabentus į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuotus, ir / arba panaudotus būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudotus teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudotus moksliniams tyrimams, grąžinami pateikus prašymą Akcizų grąžinimo prašymų užpildymo taisyklių, patvirtintų VMI prie FM viršininko 2002 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. 255 „Dėl akcizų grąžinimo", nustatyta tvarka.


23. AAP sandėlio savininkas iš AAP sandėlio, panaikinus AMLAR, dalį kaitinamojo tabako produktų išgabeno į Latviją, o kitą dalį eksportavo į Rusiją. Koks operacijos kodas turėtų būti nurodomas AAP apskaitos žurnale ir akcizų apskaičiavimo dokumente (DAA) bei kaip turėtų būti užpildoma akcizų deklaracija?


Kai kaitinamojo tabako produktai iš AAP sandėlio, panaikinus AMLAR, išgabenami į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / ar eksportuojami į trečią šalį, užpildant AAP apskaitos žurnalą, turėtų būti pasirenkamas operacijos kodas S9 „Kaitinamojo tabako produktų, kuriems taikoma Akcizų įstatymo 19 straipsnio 1 dalis ir 64 straipsnio 1 dalis, išgabenimas". Šis kodas taip pat turėtų būti nurodomas ir akcizų apskaičiavimo dokumente (DAA).
Kaitinamojo tabako produktų kiekis, išgabentas iš AAP sandėlio, panaikinus AMLAR, turėtų būti nurodomas akcizų deklaracijos priedo FR0630S „Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio akcizų apskaičiavimas" 94 pozicijoje. Kartu su šiuo priedu taip pat turėtų būti pateikiama Akcizų deklaracija (FR0630) ir jos priedas FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes".


24. Iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsigyti kaitinamojo tabako produktai per 5 darbo dienas nugabenami į AAP sandėlį, kuriame jiems pradedamas taikyti AMLAR. Koks operacijos kodas turėtų būti nurodomas AAP apskaitos žurnale bei kaip turėtų būti užpildoma akcizų deklaracija?


Kai iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsigytų kaitinamojo tabako produktai nugabenami į AAP sandėlį, kuriame jiems pradedamas taikyti AMLAR, užpildant AAP apskaitos žurnalą, turėtų būti pasirenkamas operacijos kodas NE „AAP, už kurias akcizai nesumokėti, atgabenimas iš kitos ES valstybės narės".
Iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsigytų kaitinamojo tabako produktų kiekis turėtų būti nurodomas akcizų deklaracijos priedo FR0630S „Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio akcizų apskaičiavimas" 30 pozicijoje. Kartu su šiuo priedu taip pat turėtų būti pateikiama Akcizų deklaracija (FR0630) ir jos priedas FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes".


25. Kaip akcizais apmokestinamų prekių apskaitos žurnale turėtų būti nurodyti duomenys apie rūkomąjį tabaką, kuris nuo 2019 m. kovo 1 d. prilyginamas kaitinamojo tabako produktams ir kuriam toliau taikomas AMLAR?