Informaciniai pranešimai

Dėl bendro įsakymo pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-12-04
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) parengė informaciją dėl Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 35 straipsnio nuostatų taikymo...

Dėl Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-07-30
Dėl Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo pakeitimo Informuojame, kad 2019 m. liepos 9 d. priimtas Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo Nr. IX-569 1, 2, 3, 4 ir 70 straipsnių ir II...

Dėl Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (toliau - MAĮ) 33 ir 36 straipsnių pakeitimų.

Atnaujinimo data: 2019-10-29
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) informuoja apie Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (toliau — MAĮ) 33 ir 36...

Gyventojų pajamų apmokestinimo tvarka 2019 metais

Atnaujinimo data: 2019-02-16
Gyventojų pajamų apmokestinimo tvarka 2019 metais  

Paaiškinimas dėl mažosios bendrijos nario pajamų apmokestinimo pajamų mokesčiu

Atnaujinimo data: 2019-02-11
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) parengė paaiškinimą dėl mažosios bendrijos nario saviems poreikiams išsiimtų lėšų...

Dėl Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-01-03
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau - VMI prie FM) praneša, kad Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo Nr. IX-1007 2, 8, 13, 27...

Dėl Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 34 straipsnio ir Labdaros ir paramos įstatymo 4 ir 9 straipsnių pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-01-08
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) parengė informacinį pranešimą dėl š. m. gruodžio 11 d. priimtų: Lietuvos Respublikos...

Dėl VMI prie FM viršininko 2004 m. kovo 10 d. įsakymo Nr. VA-32 pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-01-08
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) informuoja, kad Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų...

Dėl pridėtinės vertės mokesčio deklaracijos ir kitų su šiuo mokesčiu susijusių formų bei jų užpildymo taisyklių pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-01-08
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) informuoja, kad Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų...

Dėl Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 17 straipsnio pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-01-04
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) informuoja, kad 2018 m. gruodžio 20 d. Lietuvos Respublikos Seimas priėmė Lietuvos...

Dėl akcizų tarifo, taikomo etilo alkoholiui, padidinimo

Atnaujinimo data: 2019-01-03
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau ‒ VMI prie FM) informuoja, kad 2018 m. gruodžio 11 d. priimtas Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo Nr....

Dėl pridėtinės vertės mokesčio įstatymo pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-01-02
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos parengė paaiškinimą apie priimtų 2018 metų gruodžio 11 dienos Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio...

Dėl pridėtinės vertės mokesčio įstatymo pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-01-01
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos parengė paaiškinimą apie priimto 2018 metų gruodžio 4 dienos Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio...

Informacinis pranešimas dėl Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 34 straipsnio ir Labdaros ir paramos įstatymo 4 ir 9 straipsnių pakeitimo

Atnaujinimo data: 2018-12-28
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) parengė informacinį pranešimą dėl š. m. gruodžio 11 d. priimtų: - Lietuvos Respublikos...

Dėl daugiašalės konvencijos įgyvendinimo ir taikymo 2019 m.

Atnaujinimo data: 2018-12-21
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) informuoja, kad dar 2017 m. birželio 7 d. Lietuvos atstovai Paryžiuje pasirašė Daugiašalę...

Dėl pelno mokesčio įstatymo pakeitimo

Atnaujinimo data: 2018-12-21
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos informuoja, kad Lietuvos Respublikos Seimas 2018 m. gruodžio 6 d. priėmė Lietuvos Respublikos pelno mokesčio...

Paaiškinimas dėl grąžinamo sumažinto darbo užmokesčio apmokestinimo pajamų mokesčiu

Atnaujinimo data: 2018-12-21
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) parengė paaiškinimą dėl Lietuvos Respublikos asmenų, kuriems už darbą apmokama iš valstybės...

Tarifai

Subsidijos mikroįmonėms

Atnaujinimo data: 2020-05-12
 

Atsižvelgiant į LR Vyriausybės nustatytus kriterijus, Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) sudarė 34 tūkst. mikroįmonių sąrašą, kurias asmeniškai pakvies teikti paraišką subsidijai gauti. Įmonės pakvietimo sulauks netrukus, jį pateikti turės per  Mano VMI.

 
Kvietimą teikti prašymą subsidijai gauti Mano VMI sistemoje sulauks įmonės, kurios:
  • sąrašo sudarymo pirmą mėnesio dieną, bet ne vėliau nei 2020 m. liepos 1 d., pas pareiškėją dirba ne mažiau kaip 1 ir ne daugiau kaip 9 darbuotojai;
  • yra įtrauktos į VMI sudarytus nukentėjusių nuo COVID-19 įmonių sąrašus; 
  • 2019 m. sumokėjo gyventojų pajamų mokestį į savivaldybės ir valstybės biudžetus;
  • nėra bankrutuojančios, restruktūrizuojamos ar likviduojamos.
VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūra, savo ruožtu, taip pat vertina VMI atrinktas mikroįmones ir nustato didžiausias leistinas pagalbos sumas, nustatytas Europos Komisijos reglamentu. 
 
Pagal jį, bendra vienai įmonei suteiktos pagalbos (įskaitant ir kitas priemones) suma neturi viršyti 200 tūkst. eurų per pastaruosius trejus mokestinius metus. Įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, suma neturi viršyti 100 tūkst. eurų; žemės ūkio sektoriaus vienai įmonei – 20 tūkst. eurų; žuvininkystės ir akvakultūros sektoriaus vienai įmonei – 30 tūkst. eurų.
 
 
Subsidija apskaičiuojama pagal įmonės 2019 metais sumokėtą gyventojų pajamų mokesčio sumą:
  • jei įmonės 2019 metais sumokėtas GPM siekia iki 1 tūkst. eurų, tai skiriama minimali 500 eurų subsidija;
  • jei įmonės 2019 metais sumokėtas GPM sudaro nuo 1 tūkst. iki 2 tūkst. eurų, skiriama 1 tūkst. eurų subsidijos suma;
  • jei pareiškėjo 2019 metais sumokėta GPM siekia daugiau nei 2 tūkst. eurų, subsidijos suma sudaro pusę pareiškėjo per 2019 m. sumokėto GPM.
 

Mikroįmonė, Mano VMI gaus kvietimą teikti paraišką subsidijai gauti, jame bus pateikiama nuoroda į paraiškos formą, kurią tereikės užpildyti ir pateikti per Mano VMI. Paraiškas teikti įmonės galės bet kada iki tol, kol bus paskirstyta visa 100 mln. eurų subsidijoms skirta suma, bet ne ilgiau kaip iki 2020 m. gruodžio 1 dienos.

Gavusi įmonės paraišką ir apskaičiavusi jai priklausančią galimą subsidijos sumą, informaciją VMI kasdien perduos Ekonomikos ir inovacijų ministerijai, kuri priims sprendimą dėl subsidijos skyrimo, o lėšas įmonei į sąskaitą perves Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras. Apie priimtą sprendimą VMI mikroįmones informuos per Mano VMI.


DUK DĖL PRIEMONĖS „SUBSIDIJOS MIKROĮMONĖMS" FINANSAVIMO

Kokius reikalavimus turi atitikti mikroįmonė (pareiškėjas), pageidaujanti gauti valstybės subsidiją?


Valstybės subsidijos pareiškėju gali būti ekonominę veiklą vykdantis juridinis asmuo, kuris:

  • yra mikroįmonė ir sąrašo sudarymo pirmą mėnesio dieną įmonėje dirba ne mažiau kaip 1 ir ne daugiau kaip 9 darbuotojai;
  • yra nukentėjusi nuo koronaviruso (COVID-19) įmonė, kuri įtraukta į VMI sudaromus mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo koronaviruso (COVID-19), sąrašus (juridiniai asmenys, kuriems be pateikto prašymo VMI taikomos mokestinės pagalbos priemonės dėl koronaviruso (COVID-19), ir juridiniai asmenys, kuriems pagal pateiktą prašymą VMI taikomos mokestinės pagalbos priemonės dėl koronaviruso (COVID-19);
  • 2019 metais yra sumokėjęs gyventojų pajamų mokesčio (GPM) sumą į valstybės ir savivaldybės biudžetus (nesvarbu, nuo kokių išmokų sumokėtas GPM);
  • sąrašo sudarymo dieną nėra įgijęs bankrutuojančios, bankrutavusios, restruktūrizuojamos, reorganizuojamos, dalyvaujančios reorganizavime, pertvarkomos, dalyvaujančios atskyrime, likviduojamos įmonės statuso.
Pagal aukščiau nurodytus reikalavimus atrinktas mikroįmones įvertina Všį Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA), kuri nustato didžiausią leistiną pagalbos sumą VMI atrinktoms mikroįmonėms vadovaujantis Europos Komisijos reglamentais.

Kaip bus apskaičiuojamas subsidijos dydis?


Subsidija apskaičiuojama pagal įmonės 2019 metais sumokėtą gyventojų pajamų mokesčio sumą:

  • jei įmonės 2019 metais sumokėtas GPM siekia iki 1 tūkst. eurų, tai skiriama minimali 500 eurų subsidija;
  • jei įmonės 2019 metais sumokėtas GPM sudaro nuo 1 tūkst. iki 2 tūkst. eurų, skiriama 1 tūkst. eurų subsidijos suma;
  • jei pareiškėjo 2019 metais sumokėta GPM siekia daugiau nei 2 tūkst. eurų, subsidijos suma sudaro pusę pareiškėjo per 2019 m. sumokėto GPM.
Gavusi mikroįmonių paraiškas, VMI apskaičiuos galimos subsidijos sumą ir po VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūros (LVPA) įvertinimo tinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašus sprendimui skirti subsidiją priimti perduos Ekonomikos ir inovacijų ministerijai. Skirtos subsidijos lėšas mikroįmonei perves Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras.

Kokia yra maksimali valstybės skiriamos pagalbos suma (įskaitant subsidijas mikroįmonėms) pagal sektorius?


 

  • Bendra vienai įmonei suteiktos pagalbos (įskaitant ir kitas priemones) suma neturi viršyti 200 tūkst. eurų per pastaruosius trejus finansinius metus.
  • Įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, suma neturi viršyti 100 tūkst. Eurų.
  • Žemės ūkio sektoriaus vienai įmonei neturi viršyti 20 tūkst. eurų.
  • Žuvininkystės ir akvakultūros sektoriaus vienai įmonei neturi viršyti 30 tūkst. eurų.

Kaip įmonė gali pateikti prašymą-paraišką subsidijai gauti?


Mikroįmonė, atitinkanti reikalavimus, gaus kvietimą teikti subsidijų paraišką per autorizuotų elektroninių paslaugų sistemą Mano VMI . Išsiųstame kvietime bus pateikta nuoroda į subsidijos paraiškos formą ir kur pateikti paraišką subsidijai gauti.
Kvietimai paraiškų teikimui atrinktoms įmonėms bus pradėti siųsti nuo š. m. gegužės 12 d.


Kokia mikroįmonės sąskaita yra nurodyta prašyme-paraiškoje subsidijai gauti?


Duomenis apie įmonių sąskaitas VMI gauna iš mokėjimų įstaigų (bankų, unijų ir pan.). Paraiškoje yra nurodyta vėliausiai atidaryta mikroįmonės sąskaita (atsiskaitomoji arba mokėjimo) į kurią būtų pervedama paskirta subsidija.


Ar galima pakeisti prašyme-paraiškoje nurodytą sąskaitą, į kurią būtų pervesta paskirta subsidija?


Teikiant paraišką pakeisti sąskaitą, į kurią būtų pervedama paskirta subsidija, galimybės nėra.
Paraiškoje automatiškai parenkama naujausia (vėliausiai atidaryta) įmonės atsiskaitomoji arba mokėjimo kortelės sąskaita, kurioje naudojama valiuta yra eurai.
Jei tai nenaudojama Jūsų sąskaita, rekomenduojame laikinai paraiškos neteikti, o pirmiausia uždaryti / atidaryti sąskaitą banke. VMI, gavus duomenis iš bankų apie sąskaitos uždarymą / atidarymą, automatiškai parinks naują galiojančią atsiskaitomąją ar mokėjimo kortelių sąskaitą ir ji bus matoma paraiškoje.


Iki kada reikia pateikti prašymą-paraišką subsidijai gauti?


Kvietimas paraiškos teikimui galioja iki to momento, kol pagal gautas subsidijų paraiškas galės būti paskirstyta visa subsidijų paraiškoms finansuoti bendrai skiriama 100 000 000 Eur (vieno šimto milijonų eurų) valstybės biudžeto lėšų suma, jei kvietimo suma nebuvo patikslinta Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus Nutarimo dėl lėšų skyrimo pakeitimą, bet ne ilgiau kaip iki 2020 m. gruodžio 1 d.


Kaip atrenkamos įmonės, turinčios teisę gauti valstybės subsidiją?


VMI, pagal nustatytus 4 kriterijus, atrenka įmones iš nukentėjusių nuo COVID-19 sąrašų ir parengia preliminarų įmonių, galinčių pretenduoti į „subsidiją mikroįmonėms", sąrašą, kurį per 1 darbo dieną pateikia VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūrai (LVPA) vertinimui. LVPA per 1 darbo dieną patikrina potencialaus pareiškėjo teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą pagalbą.
VMI nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną, pagal LVPA pateiktą potencialių pareiškėjų sąrašą potencialiems pareiškėjams per Mano VMI išsiunčia kvietimą teikti paraišką subsidijai gauti.

Potencialių pareiškėjų sąrašą VMI atnaujina ir / ar papildo ne rečiau kaip kas 7 kalendorines dienas.


Kaip vyks subsidijų išmokėjimas ir kas jas išmokės?


Įmonė (pareiškėjas) VMI kvietimu pateikia paraišką subsidijai gauti. VMI kiekvieną darbo dieną Ekonomikos ir inovacijų ministerijai (EIM) pateikia suformuotus tinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašus. Įsakymą dėl subsidijos skyrimo nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas pasirašo Ekonomikos ir inovacijų ministras, vadovaudamasis VMI pateiktu tinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašu, sudarytu pagal nustatytus kriterijus.
Ekonomikos ir inovacijų ministrui priėmus įsakymą dėl subsidijos skyrimo, VMI nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo įsakymo įsigaliojimo išsiunčia informacinį pranešimą pareiškėjui per Mano VMI ir informuoja apie priimtą sprendimą.
Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras (NBFC) subsidiją nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo Ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymo skirti subsidiją įsigaliojimo dienos, perveda paskirtą subsidijos sumą pareiškėjui į subsidijų paraiškoje nurodytą sąskaitą.


Per kiek laiko bus išmokėta paskirta subsidija?


Įmonėms, kurios atitinka nustatytus kriterijus subsidijai gauti ir gavo kvietimą teikti paraišką bei ją pateikė, paskirta subsidija į paraiškoje nurodytą sąskaitą bus pervesta per tris darbo dienas.
Paskirtą subsidiją įmonėms perves Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras, tačiau įsakymą dėl subsidijos paskyrimo priims Ekonomikos ir inovacijų ministras, vadovaudamasis VMI pateiktu tinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašu, sudarytu pagal nustatytus kriterijus.


Kokiu tikslu skiriama subsidija mikroįmonėms?


Subsidijos skyrimo tikslas - padėti mikroįmonėms įveikti koronaviruso (COVID-19) sukeltas neigiamas pasekmes, skiriant subsidiją apyvartinėms lėšoms (likvidumo išsaugojimui)
Pagal priemonę „Subsidijos mikroįmonėms" teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija. Subsidijų paraiškų atranka pagal šią priemonę bus atliekama tęstinės atrankos būdu, iki kol bus paskirstyta visa priemonei skirta suma.


Koks teisės aktas reglamentuoja subsidijų mikroįmonėms skyrimą?


2020 m. gegužės 11 d. Lietuvos Respublikos vyriausybės nutarimas nr. 474 „DĖL EKONOMIKOS SKATINIMO IR KORONAVIRUSO (COVID-19) PLITIMO SUKELTŲ PASEKMIŲ MAŽINIMO PRIEMONIŲ PLANO LĖŠŲ PRIEMONĖS „SUBSIDIJOS MIKROĮMONĖMS" PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO


Kur galiu gauti daugiau informacijos dėl subsidijos paskyrimo?


VMI atsakinga už nukentėjusių nuo koronaviruso (COVID-19) sąrašų, potencialių pareiškėjų sąrašų, tinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašų sudarymą ir tęstines atrankas, kvietimus teikti subsidijų paraiškas ir jų įteikimą per Mano VMI.
Ekonomikos ir inovacijų ministras priima įsakymus dėl subsidijų skyrimo.
Už lėšų pareiškėjams išmokėjimą atsakingas Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras (NBFC).
Už įmonių sąsajų analizę ir galimos skirti de minimis pagalbos dydžio nustatymą atsakinga Všį Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA).
Už duomenų, reikalingų potencialiam pareiškėjų sąrašui įvertinti dėl de minimis pagalbos teikimo, atsakinga Konkurencijos taryba (KT).

Visa informacija apie galimybę gauti subsidijas teikiama interneto svetainėse www.eimin.lt , www.vmi.lt ir www.lvpa.lt .

Priemonės „Subsidijos mikroįmonėms" įsakymus dėl subsidijų paskyrimo galima peržiūrėti adresu: http://eimin.lrv.lt/lt/naudinga-informacija-1/informacija-verslui-del-covid-19/pagalba-verslui-patirianciam-sunkumu-del-covid-19/subsidiju-skyrimo-isakymai


Ar pelno mokesčio apskaičiavimo požiūriu yra pripažįstamos pajamomis mikroįmonių gaunamos negrąžinamos subsidijos skirtos apyvartinėms lėšoms (likvidumo išsaugojimui)?


Pagal Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (Covid-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių plano lėšų priemonės „Subsidijos mikroįmonėms" paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gegužės 11 d. nutarimu Nr. 474 „Dėl Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (Covid-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių plano lėšų priemonės „Subsidijos mikroįmonėms" paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo" (toliau – Aprašas) subsidijos skyrimo tikslas - padėti mikroįmonėms įveikti koronaviruso (COVID-19) sukeltas neigiamas pasekmes, skiriant subsidiją apyvartinėms lėšoms (likvidumo išsaugojimui).

Vadovaujantis Pelno mokesčio įstatymo (toliau – PMĮ) 57 str. 3 dalies nuostatomis, pelno mokesčiui skaičiuoti vienetas gali naudoti buhalterinėje apskaitoje naudojamus visuotinai pripažintus pajamų, sąnaudų pripažinimo, atsargų įkainojimo metodus, jei PMĮ nenustato ko kita.

Mikroįmonių gautos Apraše nustatytos subsidijos pagal bendras subsidijų (dotacijų) apskaitos nuostatas yra laikomos subsidijomis negautoms pajamoms kompensuoti.

Pelno mokesčio apskaičiavimo požiūriu šios mikroįmonių gaunamos Apraše nustatytos lėšos laikomos subsidija negautoms pajamoms kompensuoti ir pagal PMĮ nuostatas yra priskiriamos apmokestinamoms pajamoms. Pagal PMĮ 17 straipsnio nuostatas, įmonės sąnaudos, patirtos vykdant įprastinę veiklą, yra priskiriamos leidžiamiems ir/arba ribojamų dydžių leidžiamiems atskaitymams.

Atitinkamai, pelno nesiekiantiems vienetams šios Apraše nustatytos gaunamos subsidijos yra laikomos finansavimo sumomis, kurios po to, kai apskaitoje pripažįstamos panaudotomis ir laikomos finansavimo pajamomis, pelno mokesčio apskaičiavimo požiūriu nėra priskiriamos pelno mokesčio bazei.


Ar mikroįmonėms skirtą subsidiją gali gauti kriterijus atitinkančios viešosios įstaigos ir asociacijos?


Taip. Kvietimą teikti paraišką gaus visos pagrindinius kriterijus atitinkančios mikroįmonės.


Kaip skaičiuojama įmonės sumokėta GPM suma?


Skaičiuojama visa (bendra) 2019 m. sumokėta GPM suma, nesvarbu, nuo kokios rūšies išmokų sumokėtas GPM. Skaičiuojamos 2019 m. sumokėtos GPM įmokos, nepriklausomai ir nuo to, už kokį laikotarpį jos mokėtos, pvz., įmonė patikslino deklaraciją už 2018 m. liepos mėn. ir GPM skirtumą sumokėjo 2019 m., tai šis 2019 m. sumokėtas GPM įtraukiamas į bendrą sumą.
Tačiau, iš sumokėtos bendros GPM sumos atimamos GPM sumos, kurios pagal mokėtojo prašymus buvo užskaitytos į kitus mokesčius ir/arba grąžintos mokėtojui 2019 m., nepriklausomai nuo to, kuriais metais GPM įmokos buvo sumokėtos, pvz., mokėtojas 2017 m. sumokėjo 20000 EUR GPM įmokos kodu 1311, iki 2019 m. GPM įmokos buvo apskaitytos permokoje ir 2019 m. mokėtojas paprašė 2000 EUR GPM sumokėtas įmokas įskaityti į kitą deklaruotą mokestį, pvz. PVM. Apskaičiuojant bendrą 2019 m. sumokėtą GPM sumą, ji yra mažinama 2000 EUR, nes ji buvo įskaityta deklaruotai PVM nepriemokai. Taip pat įmonių / įstaigų, turinčių paramos gavėjo statusą, visa (bendra) 2019 m. sumokėta GPM suma yra mažinama iš gyventojų pagal FR512 prašymo formą gauta labdaros/paramos suma.
Skaičiuojant sumokėtą GPM sumą nėra svarbu, ar įmonė veikė pilnus 2019 metus.
Svarbu pažymėti, kad vertinamas tik Lietuvoje sumokėtas GPM.


Ar gali įmonė pildyti prašymą įtraukti į nukentėjusių nuo COVID-19 sąrašą, gauti subsidiją mikroįmonei, tačiau nesinaudoti trejomis pagalbos priemonėmis dėl mokesčių mokėjimo (mokesčių atidėjimu/išdėstymu be palūkanų, išieškojimo veiksmų sustabdymu bei atleidimu nuo delspinigių)?


Prašymą mokestinės pagalbos priemonėms gauti (supaprastinta prašymo forma (parsisiųsti) gali teikti tos įmonės, kurios patyrė neigiamą COVID-19 įtaką. Prašyme įmonė turi nurodyti kokį neigiamą poveikį patyrė. Jei mokesčių administratoriui kyla klausimų dėl nurodytų priežasčių pagrįstumo, VMI turi teisę jų paprašyti tai įrodančių dokumentų.

Teikdama prašymą įmonė gali pasirinkti kurias mokestinės pagalbos priemones jai taikyti, t.y. neskaičiuoti delspinigių, sustabdyti išieškojimo veiksmus, mokesčius išdėstyti ir sumokėti dalimis be palūkanų. Įmonė gali pasirinkti, taikyti vieną ar kelias mokestinės pagalbos priemonės.

Tuo atveju, jei įmonė patyrė neigiamą COVID-19 poveikį, tačiau sumokėti mokesčius laiku gali ir mokestinės pagalbos priemonių jai nereikia, tačiau į sąrašą ji nori būti įtraukta dėl galimybės gauti subsidiją, tai ji gali pateikti prašymą ir nenurodydama mokestinės pagalbos priemonių. Prašyme dėl mokestinės pagalbos priemonių taikymo privalu pažymėti ir / ar nurodyti, dėl kokių priežasčių įmonė patyrė neigiamą poveikį.


Kaip mikroįmonė gali panaudoti gautą subsidiją?


Subsidijos mikroįmonėms skiriamos įmonės apyvartinėms lėšoms (likvidumo išsaugojimui). Tai reiškia, kad subsidija gali būti panaudota bet kokiems įmonės veiklos vykdymui būtiniems ištekliams (darbo jėgos apmokėjimas, žaliavų įsigijimas, kitos, produkcijos pagaminimui būtinos išlaidos).

Mikroįmonei skirta subsidija, negali būti naudojama:

  • dividendams išsimokėti; kapitalui išmokant lėšas pareiškėjo dalyviams mažinti; savoms akcijoms supirkti; kitokiems mokėjimams iš kapitalo pareiškėjo dalyviams atlikti; paskoloms pareiškėjo dalyviams grąžinti arba suteikti.
  • veikloms, kurios nurodytos 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje; veikloms žemės ūkio sektoriuje, kurios nurodytos 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1408/2013 1 straipsnio 1 dalyje; veikloms žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, kurios nurodytos 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 717/2014 1 straipsnio 1 dalyje, neviršijant valstybės de minimis pagalbos, t .y. neviršijant tokių pagalbos sumų, apie kurias valstybė turi pranešti Europos Komisijai, kadangi jos neturi įtakos konkurencijai ir prekybai ES vidaus rinkoje.
Visas išimtis galite rasti čia:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/?uri=CELEX:32013R1407; https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/?uri=CELEX%3A32013R1408; https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/ALL/?uri=CELEX:32014R0717.

Kaip yra pripažįstamos pelno mokesčio apskaičiavimo požiūriu prastovas paskelbusių ir darbo vietas išlaikiusių įmonių iš valstybės biudžeto gaunamos subsidijos?


Pagal Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo nuostatas karantino ir ekstremalios padėties dėl koronaviruso metu darbdaviui paskelbus prastovą, jis turi galimybę gauti subsidiją. Subsidija skiriama kompensuoti dalį darbo užmokesčio, kuris buvo sumokėtas per prastovą.

Įmonių gautos subsidijos už prastovas pelno mokesčio apskaičiavimo požiūriu yra laikomos subsidijomis patiriamoms išlaidoms kompensuoti ir joms yra taikomos bendros subsidijų (dotacijų) apskaitos nuostatos, t. y. ši gautų lėšų suma pajamoms nepriskiriama, o ja yra sumažinamos įmonės patiriamos sąnaudos, t.y. darbo užmokesčio sąnaudos.


Ką daryti, jeigu dar negavau kvietimo subsidijų paraiškai teikti, tačiau manau, kad atitinku reikalavimus dėl subsidijos gavimo?


Jeigu Jūsų mikroįmonė mano, kad atitinka visus keturis reikalavimus, tai atvejai, kodėl mikroįmonė negavo pakvietimo, gali būti:

  • Mikroįmonė į nukentėjusių nuo COVID-19 sąrašą buvo įtraukta nesenai (pvz., prieš 5 d.). Rekomenduojame pasitikrinti, kada mikroįmonė buvo įtraukta į nukentėjusiųjų nuo COVID-19 sąrašus (Mano VMI sistemoje, skiltyje Mokesčių mokėtojo kortelė > Vykdoma veikla > Grupės). Jeigu įmonė į nukentėjusių nuo COVID-19 sąrašą buvo įtraukta nesenai, reikėtų palaukti, kol bus atnaujintas / papildytas potencialių pareiškėjų subsidijoms gauti sąrašas. Jis atnaujinamas ne rečiau kaip kas 7 dienas.
  • Sąrašo sudarymo mėnesio pirmąją dieną (pvz., š. m. gegužės 1 d.) įmonėje dirbo daugiau nei 9 darbuotojai (arba darbuotojų nebuvo visai).
  • Įmonės vardu nebuvo sumokėto/įskaityto gyventojų pajamų mokesčio (GPM) laikotarpiu nuo 2019-01-01 iki 2019-12-31.
  • Įmonės statusas yra bankrutuojanti, bankrutavusi, restruktūrizuojama, reorganizuojama, dalyvaujanti reorganizavime, pertvarkoma, dalyvaujanti atskyrime ar likviduojama. Informacija pateikiama https://www.vmi.lt/cms/informacija-apie-mokesciu-moketojus .
Reikalavimus, kuriuos turi atitikti įmonė, galite rasti klausimo „Kokius reikalavimus turi atitikti mikroįmonė (pareiškėjas), pageidaujanti gauti valstybės subsidiją?" atsakyme.

Šiuos reikalavimus atitinkančias VMI atrinktas mikroįmones papildomai įvertina Všį Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA), kuri atrinktoms įmonėms nustato didžiausią leistiną pagalbos sumą vadovaudamasi Europos Komisijos reglamentais.

Kvietimai mikroįmonėms teikti paraiškas subsidijoms bus siunčiami iki š. m. gruodžio 1 d., arba kol bus paskirstyta visa numatyta subsidijų suma – 100 mln. eur. Todėl, jei Jūsų įmonė atitinka visus privalomus kriterijus subsidijai gauti, maloniai prašome laukti kvietimo, kuris siunčiamas įmonei el. paštu ir į Mano VMI sistemą.

 


Ar įmonė gali pasinaudoti prekių/paslaugų pirkimo PVM atskaita, kai už šias prekes/paslaugas yra apmokama iš subsidijos mikroįmonėms lėšų?


Pagal Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 58 straipsnio 1 dalies nuostatas, PVM mokėtojas, įsigytų prekių ir/ar paslaugų pirkimo (importo) PVM sumas gali traukti į PVM atskaitą tuo atveju, jeigu įsigytos prekės ir/ar paslaugos yra skirtos PVM apmokestinamai veiklai (PVM apmokestinamų prekių tiekimui ir/ar paslaugų teikimui).

Jeigu įmonė vykdo PVM apmokestinamą veiklą, tai neatsižvelgiant į tai, kad už prekes/paslaugas yra apmokama iš subsidijos mikroįmonėms lėšų, pirkimo PVM atskaita yra galima.


Ar įmonėms, vykdant mišrią veiklą, skaičiuojant atskaitos procentą prie pajamų iš bet kokios veiklos bus įtraukiamos subsidijos mikroįmonėms, darbdaviams už prastovas, daliniam nuomos mokesčio kompensavimui?


Pagal Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo (toliau – PVMĮ) 60 straipsnio nuostatas, mišrią veiklą vykdantys bei gaunantys subsidijas ar dotacijas PVM mokėtojai, taikydami „pajamų" kriterijų ir apskaičiuodami pirkimo (importo) PVM atskaitos procentą prie gautų pajamų iš bet kokios veiklos turi pridėti gautų bei panaudotų subsidijų ar dotacijų sumą.

Subsidijų ar dotacijų sumų pridėjimo prie PVM mokėtojo pajamų mišrios veiklos atveju tvarka ir atvejai patvirtinti Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. 1K-107 „Dėl subsidijų ar dotacijų sumos pridėjimo prie PVM mokėtojo pajamų mišrios veiklos atveju taisyklių ir atvejų patvirtinimo" (toliau - Taisyklės). Šiose taisyklėse subsidijos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 21-ajame verslo apskaitos standarte „Dotacijos ir subsidijos".

Vadovaujantis Taisyklėmis, apskaičiuojant pirkimo ir (arba) importo PVM dalį (procentais), kuri gali būti PVM mokėtojo atskaityta, prie PVM mokėtojo pajamų (išskyrus patį PVM) iš bet kokios veiklos taip pat pridedamos panaudodos subsidijos mikroįmonėms, darbdaviams už prastovas, daliniam nuomos mokesčio kompensavimui ir kitos, išskyrus atvejus, kai:

  • subsidijos, yra tiesiogiai susijusios su veikla, nurodyta PVMĮ 58 str. 1 dalyje;
  • subsidijos yra susijusios ne tik su PVMĮ 58 str. 1 dalyje nurodyta veikla ir PVM mokėtojo pajamos (neįskaitant subsidijų) iš veiklos, nurodytos PVMĮ 58 str. 1 dalyje, sudaro ne mažiau kaip 95 procentus visų PVM mokėtojo kalendoriniais metais, už kuriuos tikslinama ilgalaikio turto PVM atskaita, pajamų (neįskaitant subsidijų).

 


Lietuvos įmonė, kuri nėra PVM mokėtoja, gavo subsidiją skirtą mikroįmonėms. Ar ši suma įskaičiuojama į 45 000 Eur sumą, sprendžiant klausimą dėl registravimosi PVM mokėtoja?


Pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVMĮ) 71 straipsnio 2 dalies nuostatas, apmokestinamasis asmuo privalo pateikti prašymą įregistruoti jį PVM mokėtoju bei už tiekiamas prekes, teikiamas paslaugas PVMĮ nustatyta tvarka skaičiuoti PVM ir mokėti jį į biudžetą, jeigu bendra atlygio už vykdant ekonominę veiklą šalies teritorijoje patiektas PVM apmokestinamas prekes, suteiktas PVM apmokestinamas paslaugas suma per metus (paskutinius 12 mėnesių) viršijo 45 000 eurų ribą.

PVMĮ 3 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad PVM objektas yra prekių tiekimas (paslaugų teikimas), kai apmokestinamasis asmuo už atlygį tiekia prekes (teikia paslaugas) ir toks prekių tiekimas (paslaugų teikimas) pagal PVMĮ nuostatas vyksta šalies teritorijoje.

Taigi, atsižvelgiant į tai, kad subsidijos mikroįmonėms nėra susijusios su prekių tiekimu (paslaugų teikimu) bei nepriklauso nuo faktiškai parduotų prekių ar suteiktų paslaugų kiekio, tokios gautos išmokos nėra įtraukiamos į 45 000 eurų sumą, kurią viršijus atsiranda prievolė registruotis PVM mokėtoju.



Dažniausiai užduodami klausimai

1. Koks produktas yra laikomas elektroniniu cigarečių skysčiu?


Elektroniniu cigarečių skysčiu yra laikomas skystas gaminys, skirtas elektroninėms cigaretėms ir 2019 m. KN versijoje klasifikuojamas 3824 99 56 ir 3824 99 57 subpozicijose (įskaitant atvejus, kai šie gaminiai yra gaminio, klasifikuojamo KN 8543 70 70 subpozicijoje, t. y, elektroninės cigaretės, sudedamoji dalis).
Elektroninių cigarečių skystis apmokestinamas akcizais neatsižvelgiant į tai, kokia yra jame nikotino koncentracija, t. y. akcizais apmokestinamas skystis, klasifikuojamas tiek 2019 m. versijos Kombinuotosios nomenklatūros 3824 99 56 subpozicijoje (su nikotinu), tiek 3824 99 57 subpozicijoje (be nikotino).
Pažymėtina, kad atskiros elektroninių cigarečių skysčio medžiagos (pvz., glicerolis, propilenglikolis ir pan.) taip pat gali būti klasifikuojamos 2019 m. versijos Kombinuotosios nomenklatūros 3824 99 56 arba 3824 99 57 subpozicijoje ir todėl gali būti apmokestinamos akcizais.
Siekiant tiksliai nustatyti, kurioje Kombinuotosios nomenklatūros subpozicijoje produktas (pvz., elektroninių cigarečių skysčio bazė) yra klasifikuojamas, rekomenduotina kreiptis į Muitinės departamentą prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.


2. Kokie asmenys ir kokia tvarka registruojami akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais?


Akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais registruojami asmenys, kurie verslo reikmėms elektroninių cigarečių skystį, už kurį akcizai nesumokėti:

  • gauna iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės;
  • gamina Lietuvos Respublikoje;
  • įsigyja Lietuvos Respublikoje.

Elektroninių cigarečių skysčio įsigijimas / gavimas / gamyba verslo reikmėms suprantamas kaip jo įsigijimas / gavimas / gamyba asmens, kuris vykdo ekonominę veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme.
Asmuo, pageidaujantis įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju, laisvos formos prašymą turi pateikti tiesiogiai Valstybinei mokesčių inspekcijai, paštu (paprastu ar registruotu laišku) arba el. pašto adresu vmi@vmi.lt. Prašyme nurodoma, kad pageidaujama įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju, elektroninių cigarečių skysčio tarifinės grupės pavadinimas ir kodas (360 Elektroninių cigarečių skystis), prognozuojamas vidutinis elektroninių cigarečių skysčio kiekis, kurį numatoma verslo reikmėms per mokestinį laikotarpį gauti iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės, pagaminti Lietuvos Respublikoje arba įsigyti Lietuvos Respublikoje.


3. Kas yra laikoma elektroninių cigarečių skysčio gamyba verslo reikmėms?


Elektroninių cigarečių skysčio gamyba laikomas elektroninių cigarečių skysčio, tinkamo galutiniam vartojimui, darymas, įskaitant elektroninių cigarečių skysčio koncentrato sumaišymą / skiedimą. Jeigu akcizai už elektroninių cigarečių skystį (prieš sumaišymą / skiedimą) buvo sumokėti, tokiu atveju atsiranda prievolė sumokėti akcizų skirtumą (tarp sumokėtos akcizų sumos (prieš sumaišymą / skiedimą) ir akcizų sumos, kuri turėtų būti sumokėta už jau pagamintą (po sumaišymo / skiedimo) elektroninių cigarečių skystį).


4. Fizinis asmuo asmeninėms reikmėms laiko 2019 m. sausio 15 d., kovo 1 d. ir balandžio 14 d. iš Lenkijos Respublikos atsigabentą (įsigytą) elektroninių cigarečių skystį. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Atsižvelgiant į tai, kad fizinis asmuo elektroninių cigarečių skystį įsigijo ne verslo reikmėms, t. y. jis nesiverčia tokio skysčio prekyba, gamyba ar pan. veikla, jam neatsiranda su akcizais susijusių mokestinių prievolių.


5. Fizinis asmuo, vykdantis ekonominę veiklą, nuo 2019 m. kovo mėn. planuoja elektroninių cigarečių skystį įsigyti iš Lietuvos Respublikos juridinio asmens ir jį parduoti galutiniams vartotojams. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Įsigyjant elektroninių cigarečių skystį iš juridinio asmens, akcizai už šį skystį jau turėtų būti sumokėti. Atsižvelgiant į tai, fiziniam asmeniui neturėtų atsirasti naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių.


6. Lietuvos juridinis asmuo (didmenininkas) planuoja 2019 m. balandžio mėn. įsigyti iš Latvijos Respublikos elektroninių cigarečių skystį ir jį parduoti kitiems Lietuvos juridiniams asmenims (mažmenininkams), kurie šį produktą parduotų galutiniams vartotojams (pvz., parduotuvėse). Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiems juridiniams asmenims nors?


Lietuvos juridinis asmuo (didmenininkas) turi:

  • prieš elektroninių cigarečių skysčio gavimą iš Latvijos Respublikos, įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju ir pateikti mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentą;
  • iki 2019 m. gegužės 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" ir FR0630Z „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" bei sumokėti akcizus.

Kadangi akcizus už elektroninių cigarečių skystį turėtų sumokėti Lietuvos juridinis asmuo (didmenininkas), kitiems juridiniams asmenims (mažmenininkams) su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


7. Juridinis asmuo 2019 m. kovo 1 d. mažmeninės prekybos vietose (pvz., parduotuvėse) laiko 2 000 mililitrų (2 litrus) elektroninių cigarečių skysčio. Prekės buvo įsigytos 2018 m. gruodžio mėn. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Juridinis asmuo turi:

- per 5 darbo dienas inventorizuoti 2019 m. kovo 1 d. jiems nuosavybės teise priklausantį elektroninių cigarečių skystį ir Valstybinei mokesčių inspekcijai elektroninio pašto adresu vmi@vmi.lt pateikti inventorizacijos aktą, kuriame turi būti nurodyti šie duomenys: elektroninių cigarečių skysčio pavadinimas, faktiškas kiekis, kiekis pagal apskaitą, skirtumas tarp per inventorizaciją nustatyto faktiško kiekio ir kiekio pagal apskaitą, taip pat inventorizacijos atlikimo vietos adresas (pvz., sandėlio, parduotuvės ar kt.);
- iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma) ir sumokėti mokėtiną akcizų sumą.
Priede „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z formoje) nurodoma:

Z3 Akcizų apskaičiavimo sudedamosios dalys

Z4 Tarifinės grupės kodas

Z5 Elektroninių cigarečių skysčio kiekis, LTR

Z6 Akcizų tarifas*

Z7 Apskaičiuota akcizų suma

83

360

2

120

240

Z8 Iš viso (Z7 laukelių suma)

240

 

* nurodoma eurais už litrą
Galutinė mokėtina akcizų sumą už 2019 m. kovo mėn. mėn. ‒ 240 eurų.
Priedas „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) užpildomas automatiškai.a


8. Juridinis asmuo, vykdantis mažmeninę elektroninių cigarečių skysčio prekybą, nuo 2019 m. kovo mėn. planuoja dalį elektroninių cigarečių skysčio įsigyti iš Lenkijos Respublikos, o kitą dalį importuoti iš Kinijos Liaudies Respublikos. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Juridinis asmuo turi:

  • prieš elektroninių cigarečių skysčio gavimą iš Lenkijos Respublikos, įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju (tačiau tik dėl įsigijimų iš Lenkijos Respublikos) ir pateikti mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentą;
  • iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma) ir sumokėti mokėtiną akcizų sumą.

Juridiniam asmeniui nėra prievolės registruotis akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju dėl šio produkto importo. Importuojant elektroninių cigarečių skystį, atsiranda importo mokesčiai, kuriuos administruoja Lietuvos Respublikos muitinė.


9. Kokiais atvejais ir kokia tvarka teikiamas mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentas dėl elektroninių cigarečių skysčio?


Prievolė pateikti mokestinių prievolių užtikrinimo dokumentą (piniginio užstato sumokėjimo patvirtinimą arba laidavimo (garantijos) dokumentą) atsiranda asmenims, kurie:

  • registruojasi akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais;
  • jau yra įregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais.

Mokestinių prievolių užtikrinimo dokumentas pateikiamas, siekiant užtikrinti mokestinių prievolių, galinčių atsirasti už numatomą per mokestinį laikotarpį (kalendorinį mėnesį) pagaminti, įsigyti Lietuvos Respublikoje ar gauti iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės verslo reikmėms, elektroninių cigarečių skystį, įvykdymą. Laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dydis skaičiuojamas akcizų sumos, apskaičiuotos už vidutinį elektroninių cigarečių skysčio kiekį, kurį numatoma per mokestinį laikotarpį pagaminti, įsigyti Lietuvos Respublikoje ar gauti iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės verslo reikmėms, procentais.
Laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dydis ‒ 100 proc. Jeigu asmuo atitinka nustatytus reikalavimus, laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dydis gali būti sumažinamas iki 10 proc. arba asmuo gali iš viso neteikti laidavimo (garantijos) dokumento ar piniginio užstato.
Mokestinių prievolių užtikrinimo dokumentas pateikiamas:

  • jeigu teikiamas neelektroninis dokumentas - tiesiogiai VMI prie FM, per apskrities valstybinę mokesčių inspekciją, paštu (paprastu ar registruotu laišku);
  • jeigu teikiamas elektroninis dokumentas - el. pašto adresu vmi@vmi.lt.

Laidavimo (garantijos) dokumentas turi būti išduotas Europos Sąjungos teritorijoje veikiančios kredito įstaigos ar draudimo įmonės, sudariusios bendradarbiavimo sutartį su VMI prie FM.
Piniginis užstatas sumokamas į AB Šiaulių banko sąskaitą.


10. Kokius reikalavimus reikia atitikti, kad laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dėl elektroninių cigarečių skysčio dydis būtų sumažintas iki 10 proc.?


Asmuo ar jo veikla turi atitikti visus toliau nurodytus reikalavimus:
- veikla, susijusi su elektroninių cigarečių skysčiu, Lietuvos Respublikoje vykdoma ne trumpiau kaip 3 metus;
- nenustatyta jokia Atvejų, kada mokesčių administratorius turi teisę pareikalauti, kad mokesčių mokėtojas pateiktų laidavimo arba garantijos dokumentą, aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 482, 3.1 ir 3.3–3.5 papunkčiuose nurodyta aplinkybė (pvz., dėl teistumo);
- pastaruosius 12 mėnesių neturi mokestinių nepriemokų, susijusių su mokesčiais, kuriuos administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija, neturi nepriemokų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui. Jeigu mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatyta arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, laikoma, kad asmuo mokestinių nepriemokų neturi. Tuo atveju, jeigu visų šiame papunktyje nurodytų mokestinių nepriemokų suma neviršija 300 eurų, laikoma, kad asmuo atitinka šiame papunktyje nustatytus reikalavimus;
- pastaruosius 12 mėnesių vykdo įsipareigojimus muitinei.


11. Kokius reikalavimus reikia atitikti, kad nereikėtų teikti laidavimo (garantijos) dokumento ar piniginio užstato dėl elektroninių cigarečių skysčio?


Asmuo ar jo veikla turi atitikti visus toliau nurodytus reikalavimus:
- veikla, susijusi su elektroninių cigarečių skysčiu, Lietuvos Respublikoje vykdoma ne trumpiau kaip 3 metus;
- nenustatyta jokia Atvejų, kada mokesčių administratorius turi teisę pareikalauti, kad mokesčių mokėtojas pateiktų laidavimo arba garantijos dokumentą, aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 482, 3.1 ir 3.3–3.5 papunkčiuose nurodyta aplinkybė (pvz., dėl teistumo);
- pastaruosius 3 metus jis neturi mokestinių nepriemokų, susijusių su mokesčiais, kuriuos administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija, neturi nepriemokų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui. Jeigu mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, laikoma, kad asmuo mokestinių nepriemokų neturi. Jeigu visų šiame papunktyje nurodytų mokestinių nepriemokų suma neviršija 300 eurų, laikoma, kad asmuo atitinka šiame papunktyje nustatytus reikalavimus;
- pastaruosius 3 metus jis vykdo įsipareigojimus muitinei;
- įregistruotas ir sudarytas įstatinis kapitalas ir turimo turto, kuris nėra įkeistas ar areštuotas, vertė yra ne mažesnė už sumą, dėl kurios turėtų būti pateiktas laidavimo (garantijos) dokumentas ar piniginis užstatas.


12. Asmuo numato iš Lenkijos 2019 m. kovo mėn. įsigyti 15 000 mililitrų, 2019 m. balandžio mėn. ‒ 5 000 mililitrų, 2019 m. gegužės mėn. ‒ 7 000 mililitrų elektroninių cigarečių skysčio. Kaip apskaičiuojama piniginio užstato arba laidavimo (garantijos) suma?


Vidutinis elektroninių cigarečių skysčio kiekis, kurį numatoma per mokestinį laikotarpį gauti iš Lenkijos verslo reikmėms yra 9 000 mililitrų (15 000+5 000+7 000)/3).
Atsižvelgiant į tai, kad elektroninių cigarečių skysčiui taikomas 0,12 euro (X) už 1 mililitrą (Z) skysčio akcizų tarifas, piniginio užstato arba laidavimo (garantijos) suma (PU) už numatomą įsigyti 9 000 mililitrų elektroninių cigarečių skysčio kiekį (Y) apskaičiuojama taip:

    Kai laidavimo (garantijos) arba piniginio užstato sumos dydis 100 proc.:
    PU=X*Y/Z
    0,12*9 000/1=1 080 (eurų)
    Asmuo turi pateikti 1 080 eurų dydžio laidavimą (garantiją) arba piniginį užstatą.
    Kai laidavimo (garantijos) arba piniginio užstato sumos dydis 10 proc.:
    PU=X*Y/Z*0,1
    0,12*9 000/1*0,1=108 (eurų)
    Asmuo turi pateikti 108 eurų dydžio laidavimą (garantiją) arba piniginį užstatą.

 


13. Juridinis asmuo 2019 m. kovo mėn. iš Lenkijos įsigijo 1 000 mililitrų (1 litrą) elektroninių cigarečių skysčio bazės, kuri bus naudojama gaminti el. cigarečių skystį (bus maišoma su aromatais ir pan.). Juridinis asmuo 2019 m. balandžio mėn. pagamino 15 000 mililitrų (15 litrų) elektroninių cigarečių skysčio. Pagamintas elektroninių cigarečių skystis bus parduodamas galutiniams vartotojams (pvz., parduotuvėse). Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Juridinis asmuo (gamintojas) turi:

  • prieš elektroninių cigarečių skystį gamybą (sumaišymą / skiedimą), įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju ir pateikti mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentą;
  • iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" ir FR0630Z „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" ir sumokėti akcizus už iš Lenkijos įsigytą elektroninių cigarečių skysčio bazę. Priede „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z formoje) nurodoma:

Z3 Akcizų apskaičiavimo sudedamosios dalys

Z4 Tarifinės grupės kodas

Z5 Elektroninių cigarečių skysčio kiekis, LTR

Z6 Akcizų tarifas*

Z7 Apskaičiuota akcizų suma

80

360

1

120

120

Z8 Iš viso (Z7 laukelių suma)

120

 

* nurodoma eurais už litrą

  • iki 2019 m. gegužės 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma) ir sumokėti akcizus už pagamintą elektroninių cigarečių skystį.

Pažymėtina, kadangi šiuo atveju elektroninių cigarečių skysčio gamyboje (sumaišyme / skiedime) buvo panaudotas produktas (elektroninių cigarečių skysčio bazė), už kurį akcizai jau buvo sumokėti, todėl juridinis asmuo turėtų sumokėti tik akcizų skirtumą.

Z3 Akcizų apskaičiavimo sudedamosios dalys

Z4 Tarifinės grupės kodas

Z5 Elektroninių cigarečių skysčio kiekis, LTR

Z6 Akcizų tarifas*

Z7 Apskaičiuota akcizų suma

81

360

15

120

1 800

87

360

1

120

-120

Z8 Iš viso (Z7 laukelių suma)

1 680

 

* nurodoma eurais už litrą

Galutinė mokėtina akcizų sumą už 2019 m. kovo mėn. mėn. ‒ 120 eurų, o už 2019 m. balandžio mėn. ‒ 1 680 eurų.
Priedas „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) užpildomas automatiškai.


14. Kokia tvarka elektroninių cigarečių skystis atleidžiamas nuo akcizų, už kurį akcizai yra sumokėti, kai jis išgabenamas į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuojamas, ir / arba panaudojamas būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudojamas teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudojamas moksliniams tyrimams?


Asmuo atleidžiamas nuo akcizų už elektroninių cigarečių skystį, išgabentą į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuotą, ir / arba panaudotą būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudotą teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudotą moksliniams tyrimams, pateikus Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma).


15. Kokie produktai yra laikomi kaitinamojo tabako produktais?


Tabako gaminiai (nepriskiriami prie cigarų ir cigarilių, cigarečių ir rūkomojo tabako), paruošti vartoti tik specialiame elektroniniame įrenginyje, kuriame tabako gaminiai yra kaitinami jiems nedegant.
Kaitinamojo tabako produktais yra laikomos ir akcizais apmokestinamos specialios cigaretės, kurios yra įdedamos į tabako kaitinimo sistemą (pvz., IQOS), kurią paprastai sudaro trys pagrindinės dalys: įkroviklis, laikiklis ir specialios cigaretės. Pagal 2019 m. versijos Kombinuotąją nomenklatūrą kaitinamojo tabako produktai yra klasifikuojami 2403 99 90 subpozicijoje.
Prisidegus tradicinę cigaretę, tabakas joje dega, tuo tarpu tabako kaitinimo sistema tabaką ne degina, o tik pakaitina.


16. Juridinis asmuo 2019 m. kovo 1 d. mažmeninės prekybos vietose (pvz., parduotuvėse) laiko kaitinamojo tabako produktus. Prekės buvo įsigytos 2018 m. gruodžio mėn. ir už jas akcizai buvo sumokėti kaip už rūkomąjį tabaką. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Juridiniam asmeniui dėl mažmeninės prekybos vietose laikomų kaitinamojo tabako produktų jokių naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


17. Juridinis asmuo, vykdantis didmeninę prekybą kaitinamojo tabako produktais, didmeninės prekybos sandėlyje 2019 m. kovo 1 d. laiko kaitinamojo tabako produktus, už kuriuos akcizai jau yra sumokėti kaip už rūkomąjį tabaką. Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Juridiniam asmeniui dėl didmeninės prekybos vietose laikomų kaitinamojo tabako produktų jokių naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


18. Akcizais apmokestinamų prekių (toliau ‒ AAP) sandėlio savininkas planuoja 2019 m. balandžio mėn. kaitinamojo tabako produktus, kuriems taikomas akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimas (toliau ‒ AMLAR), nugabenti į Latvijos Respubliką. Ar kaitinamojo tabako produktai gali būti išgabenti, taikant AMLAR? Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Ne, negali. Reikalavimai dėl AAP kontrolės ir gabenimo (reikalavimas, kad jie būtų gabenami su akcizais apmokestinamų prekių vežimo dokumentu (e-AD) ir pan.) kaitinamojo tabako produktams taikomi tik Lietuvos Respublikoje. Prieš išgabendamas šias prekes iš AAP sandėlio, AAP sandėlio savininkas:
- turi parengti akcizų apskaičiavimo dokumentą (DAA) (panaikinti AMLAR);
- akcizų apskaičiavimo dokumento (DAA) duomenis turi įkelti į Valstybinės mokesčių inspekcijos akcizų informacinę sistemą;
- iki 2019 m. gegužės 15 d. pateikti akcizų deklaraciją.


19. AAP sandėlio savininkas planuoja 2019 m. balandžio mėn. kaitinamojo tabako produktus nugabenti į kitą Lietuvos Respublikos AAP sandėlį. Ar kaitinamojo tabako produktai gali būti išgabenti, taikant AMLAR? Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Taip, gali. Analizuojamu atveju kaitinamojo tabako produktų gabenimui taikomos tos pačios Akcizų įstatymo nuostatos kaip ir gabenant kitas AAP, kurioms taikomas AMLAR (Akcizų įstatymo 14 straipsnis ir kt.). AAP sandėlio savininkui atsiranda tos pačios su akcizais susijusios mokestinės prievolės (apskaičiavimo, deklaravimo, sumokėjimo) kaip ir laikant bei gabenant kitas AAP, kurioms taikomas AMLAR.


20. AAP sandėlio savininkas, turintis teisę verstis didmenine prekyba tabako gaminiais, 2019 m. kovo 1 d. savo AAP sandėlyje laiko kaitinamojo tabako produktus, už kuriuos akcizai yra sumokėti. Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


AAP sandėlio savininkui dėl AAP sandėlyje laikomų kaitinamojo tabako produktų jokių naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


21. AAP sandėlio savininkas, turintis teisę verstis didmenine prekyba tabako gaminiais, 2019 m. kovo 1 d. savo AAP sandėlyje laiko kaitinamojo tabako produktus, kuriems taikomas AMLAR. Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


AAP sandėlio savininkas turi iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti akcizų deklaraciją ir atitinkamus jos priedus. Deklaruojant rūkomojo tabako „perkvalifikavimą" į kaitinamojo tabako produktus, turi būti pateikiami du atskiri akcizų deklaracijos priedai „Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio akcizų apskaičiavimas" (FR0630S forma). Viename iš šių priedų nurodomi duomenys apie rūkomąjį tabaką, kuris nuo 2019 m. kovo 1 d. „perkvalifikuojamas" į kaitinamojo tabako produktus, o kitame – apie kaitinamojo tabako produktus, kuris iki 2019 m. vasario 28 d. buvo prilyginamas rūkomajam tabakui.
Deklaruojant duomenis apie rūkomąjį tabaką, priede turi būti nurodyta:

  • 19 laukelyje ‒ rūkomojo tabako tarifinė grupė;
  • 21 pozicijoje ‒ AAP sandėlyje 2019 m. kovo 1 d. laikomo rūkomojo tabako, kuriam taikomas AMLAR, kiekis;
  • 38 pozicijoje ‒ rūkomojo tabako, kuris nuo 2019 m. kovo 1 d. „perkvalifikuojamas" į kaitinamojo tabako produktus ir kuriam taikomas AMLAR, kiekis.

Deklaruojant duomenis apie kaitinamojo tabako produktus, priede turi būti nurodyta:

  • 19 laukelyje ‒ kaitinamojo tabako produktų tarifinė grupė;
  • 21 pozicijoje ‒ kaitinamojo tabako produktų kiekis, kuris yra lygus 0;
  • 34 pozicijoje ‒ kaitinamojo tabako produktų, kurie iki 2019 m. vasario 28 d. buvo prilyginami rūkomajam tabakui, kiekis (šis kiekis turėtų sutapti su priedo 38 pozicijoje nurodytu rūkomojo tabako kiekiu, nebent rūkomasis tabakas buvo panaudotas ir kitų akcizais apmokestinamų prekių gamyboje).

Rūkomojo tabako „perkvalifikavimas" į kaitinamojo tabako produktus 2019 m. kovo 1 d. turi būti nurodytas ir Akcizais apmokestinamų prekių apskaitos žurnale.
AAP sandėlio savininkui nėra taikomas reikalavimas per 5 darbo dienas inventorizuoti 2019 m. kovo 1 d. jam nuosavybės teise priklausančius kaitinamojo tabako produktus, už kuriuos akcizai nesumokėti, ir mokesčių administratoriui pateikti inventorizacijos aktą. Rūkomojo tabako ir kaitinamojo tabako produktų inventorizavimui taikomos bendros AAP inventorizavimo nuostatos.


22. Kokia tvarka kaitinamojo tabako produktai, už kuriuos akcizai yra sumokėti, atleidžiami nuo akcizų, kai jie išgabenami į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuojami, ir / arba panaudojami būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudojami teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudojami moksliniams tyrimams?


Sumokėti akcizai už kaitinamojo tabako produktus, išgabentus į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuotus, ir / arba panaudotus būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudotus teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudotus moksliniams tyrimams, grąžinami pateikus prašymą Akcizų grąžinimo prašymų užpildymo taisyklių, patvirtintų VMI prie FM viršininko 2002 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. 255 „Dėl akcizų grąžinimo", nustatyta tvarka.


23. AAP sandėlio savininkas iš AAP sandėlio, panaikinus AMLAR, dalį kaitinamojo tabako produktų išgabeno į Latviją, o kitą dalį eksportavo į Rusiją. Koks operacijos kodas turėtų būti nurodomas AAP apskaitos žurnale ir akcizų apskaičiavimo dokumente (DAA) bei kaip turėtų būti užpildoma akcizų deklaracija?


Kai kaitinamojo tabako produktai iš AAP sandėlio, panaikinus AMLAR, išgabenami į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / ar eksportuojami į trečią šalį, užpildant AAP apskaitos žurnalą, turėtų būti pasirenkamas operacijos kodas S9 „Kaitinamojo tabako produktų, kuriems taikoma Akcizų įstatymo 19 straipsnio 1 dalis ir 64 straipsnio 1 dalis, išgabenimas". Šis kodas taip pat turėtų būti nurodomas ir akcizų apskaičiavimo dokumente (DAA).
Kaitinamojo tabako produktų kiekis, išgabentas iš AAP sandėlio, panaikinus AMLAR, turėtų būti nurodomas akcizų deklaracijos priedo FR0630S „Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio akcizų apskaičiavimas" 94 pozicijoje. Kartu su šiuo priedu taip pat turėtų būti pateikiama Akcizų deklaracija (FR0630) ir jos priedas FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes".


24. Iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsigyti kaitinamojo tabako produktai per 5 darbo dienas nugabenami į AAP sandėlį, kuriame jiems pradedamas taikyti AMLAR. Koks operacijos kodas turėtų būti nurodomas AAP apskaitos žurnale bei kaip turėtų būti užpildoma akcizų deklaracija?


Kai iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsigytų kaitinamojo tabako produktai nugabenami į AAP sandėlį, kuriame jiems pradedamas taikyti AMLAR, užpildant AAP apskaitos žurnalą, turėtų būti pasirenkamas operacijos kodas NE „AAP, už kurias akcizai nesumokėti, atgabenimas iš kitos ES valstybės narės".
Iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsigytų kaitinamojo tabako produktų kiekis turėtų būti nurodomas akcizų deklaracijos priedo FR0630S „Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio akcizų apskaičiavimas" 30 pozicijoje. Kartu su šiuo priedu taip pat turėtų būti pateikiama Akcizų deklaracija (FR0630) ir jos priedas FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes".


25. Kaip akcizais apmokestinamų prekių apskaitos žurnale turėtų būti nurodyti duomenys apie rūkomąjį tabaką, kuris nuo 2019 m. kovo 1 d. prilyginamas kaitinamojo tabako produktams ir kuriam toliau taikomas AMLAR?