Informaciniai pranešimai

Dėl bendro įsakymo pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-12-04
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) parengė informaciją dėl Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 35 straipsnio nuostatų taikymo...

Dėl Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-07-30
Dėl Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo pakeitimo Informuojame, kad 2019 m. liepos 9 d. priimtas Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo Nr. IX-569 1, 2, 3, 4 ir 70 straipsnių ir II...

Dėl Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (toliau - MAĮ) 33 ir 36 straipsnių pakeitimų.

Atnaujinimo data: 2019-10-29
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) informuoja apie Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (toliau — MAĮ) 33 ir 36...

Gyventojų pajamų apmokestinimo tvarka 2019 metais

Atnaujinimo data: 2019-02-16
Gyventojų pajamų apmokestinimo tvarka 2019 metais  

Paaiškinimas dėl mažosios bendrijos nario pajamų apmokestinimo pajamų mokesčiu

Atnaujinimo data: 2019-02-11
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) parengė paaiškinimą dėl mažosios bendrijos nario saviems poreikiams išsiimtų lėšų...

Dėl Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-01-03
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau - VMI prie FM) praneša, kad Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo Nr. IX-1007 2, 8, 13, 27...

Dėl Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 34 straipsnio ir Labdaros ir paramos įstatymo 4 ir 9 straipsnių pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-01-08
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) parengė informacinį pranešimą dėl š. m. gruodžio 11 d. priimtų: Lietuvos Respublikos...

Dėl VMI prie FM viršininko 2004 m. kovo 10 d. įsakymo Nr. VA-32 pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-01-08
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) informuoja, kad Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų...

Dėl pridėtinės vertės mokesčio deklaracijos ir kitų su šiuo mokesčiu susijusių formų bei jų užpildymo taisyklių pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-01-08
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) informuoja, kad Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų...

Dėl Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 17 straipsnio pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-01-04
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) informuoja, kad 2018 m. gruodžio 20 d. Lietuvos Respublikos Seimas priėmė Lietuvos...

Dėl akcizų tarifo, taikomo etilo alkoholiui, padidinimo

Atnaujinimo data: 2019-01-03
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau ‒ VMI prie FM) informuoja, kad 2018 m. gruodžio 11 d. priimtas Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo Nr....

Dėl pridėtinės vertės mokesčio įstatymo pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-01-02
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos parengė paaiškinimą apie priimtų 2018 metų gruodžio 11 dienos Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio...

Dėl pridėtinės vertės mokesčio įstatymo pakeitimo

Atnaujinimo data: 2019-01-01
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos parengė paaiškinimą apie priimto 2018 metų gruodžio 4 dienos Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio...

Informacinis pranešimas dėl Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 34 straipsnio ir Labdaros ir paramos įstatymo 4 ir 9 straipsnių pakeitimo

Atnaujinimo data: 2018-12-28
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) parengė informacinį pranešimą dėl š. m. gruodžio 11 d. priimtų: - Lietuvos Respublikos...

Dėl daugiašalės konvencijos įgyvendinimo ir taikymo 2019 m.

Atnaujinimo data: 2018-12-21
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) informuoja, kad dar 2017 m. birželio 7 d. Lietuvos atstovai Paryžiuje pasirašė Daugiašalę...

Dėl pelno mokesčio įstatymo pakeitimo

Atnaujinimo data: 2018-12-21
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos informuoja, kad Lietuvos Respublikos Seimas 2018 m. gruodžio 6 d. priėmė Lietuvos Respublikos pelno mokesčio...

Paaiškinimas dėl grąžinamo sumažinto darbo užmokesčio apmokestinimo pajamų mokesčiu

Atnaujinimo data: 2018-12-21
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) parengė paaiškinimą dėl Lietuvos Respublikos asmenų, kuriems už darbą apmokama iš valstybės...

Tarifai

VMI paskelbė naujausius turto deklaracijų išrašus – peržiūrėti galima beveik 48 tūkst. deklaracijų

Atnaujinimo data: 2020-07-15
Gyventojų (šeimos) turto deklaracijų duomenis už 2019 m. pateikė apie 97 proc. tai privalančių padaryti asmenų (virš 102 tūkst.)
 
2020 liepos 15 d., Vilnius. Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) informuoja, jog interneto svetainėje www.vmi.lt paskelbti nauji metinių gyventojų (šeimos) turto deklaracijų išrašų duomenys už 2019 metus. Šiemet galima susipažinti su beveik 48 tūkst. viešai skelbiamų turto deklaracijų išrašų. Sąrašas skelbiamas čia: www.vmi.lt/cms/metines-gyventojo-seimos-turto-deklaracijos-duomenu-israsai.
Gyventojų (šeimos) turto deklaracijų duomenis už 2019 m. pateikti turėjo apie 105 tūkst. gyventojų - naujausiais duomenimis iš jų pareigą atliko daugiau nei 102 tūkst., kitaip tariant  - apie 97 proc. tai privalančių padaryti asmenų.
 
„Kasmet primename, kad VMI svetainėje skelbiami valstybės tarnautojų ir kitų asmenų duomenys skirti viešumui bei skaidrumui užtikrinti, visuomenės savikontrolei. Turto ir pajamų deklaracijų duomenis VMI taip pat naudoja nustatant ir rizikingiausius mokesčių mokėtojus - informacija analizuojama ir lyginama su VMI turimais bei iš trečiųjų šaltinių gautais duomenimis apie asmenų pajamas, turimą turtą ir išlaidas", - teigia VMI prie FM Mokestinių prievolių departamento direktorė Stasė Aliukonytė-Šnirienė.
 
Pažymima, kad nuo 2018 m. išaugo turto deklaracijas turinčių teikti asmenų skaičius, taip pat papildomai viešinamos ir tų asmenų, kurie anksčiau turėjo prievolę deklaruoti turtą, tačiau iki tol jų turto deklaracijų išrašai nebuvo vieši, deklaracijos1. Atitinkamai, nuo praėjusių metų atnaujintos ir kai kurios duomenų peržiūros funkcijos: kelių skirtingų laikotarpių asmens ir jo sutuoktinio (-ės) pateiktų turto deklaracijų palyginimas, išskiriama, kuri turtą deklaravusio asmens piniginių lėšų ar nekilnojamojo turto dalis yra Lietuvoje, o kuri – užsienyje, pateikiama 200 didžiausią turtą deklaravusių asmenų skiltis  (pavadinta „Deklaruotas didžiausias turtas"). Svarbu pažymėti, kad, jei gyventojas nėra pateikęs (nors privalėjo) turto deklaracijos, jo duomenys nėra paskelbti ir VMI sistemoje. 
 
VMI atkreipia dėmesį, kad priminimus apie nepateiktą turto deklaraciją gavusiems, tačiau jos vis dar nepateikusiems asmenims ši pareiga išlieka, o ateityje gali laukti tiek įspėjimas, tiek atitinkama bauda2Netikslumų pateiktoje deklaracijoje ir duomenų išrašuose pastebėję gyventojai privalo nedelsdami patikslinti (koreguoti) deklaraciją/as, o patogiausiai tai padaryti naudojant VMI Elektroninio deklaravimo sistemą http://deklaravimas.vmi.lt.  
 
Konsultacijas mokesčių klausimais telefonu šiemet teikia VMI specialistai visoje šalyje. Kilus klausimams, pasikonsultuoti gyventojai galės ne tik paskambinę bendruoju Mokesčių informacijos telefonu 1882, bet ir kitais papildomais telefonų numeriais, kurie skelbiami VMI interneto svetainėje.
Savarankiškai aktualią informaciją, paaiškinimus, atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus galima rasti VMI interneto svetainėje www.vmi.lt ir VMI vaizdo kanale. 
 
 
#
Išsamesnė informacija žurnalistams:
Eglė Aleksandravičienė
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
tel.: +370 5 2687513, +370 618 02651, el. p. egle.aleksandraviciene@vmi.lt
#
 
1 Papildomai skelbiami Generalinės prokuratūros struktūrinių padalinių vadovų pavaduotojų, apygardų ir apylinkių prokuratūrų vadovų pavaduotojų, Lietuvos banko valdybos narių, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, Lietuvos kariuomenės vado ir kariuomenės vado pavaduotojo, Lygių galimybių kontrolieriaus ir jo pavaduotojų, Nacionalinės teismų administracijos direktorius ir jo pavaduotojų, Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus ir jo pavaduotojų, Žurnalistų etikos inspektoriaus, valstybės ir savivaldybių įstaigų, kitų biudžetinių įstaigų vadovų ir jų pavaduotojų, valstybinių aukštųjų mokyklų vadovų ir jų pavaduotojų, viešųjų įstaigų, kurių steigėja ar dalininkė yra valstybė ar savivaldybė, vadovų ir jų pavaduotojų, nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių vadovų ir jų pavaduotojų, akcinių bendrovių, kurių akcininkė yra valstybė ar savivaldybė, vadovų ir jų pavaduotojų, valstybės ir savivaldybių įmonių vadovų ir jų pavaduotojų, įskaitant išvardintų asmenų sutuoktinių turto deklaracijų išrašai.
 
2 Pagal LR Administracinių nusižengimų kodekso 187 straipsnį turto ir (ar) pajamų deklaravimo tvarkos pažeidimas, turto ir (ar) pajamų deklaracijų arba kitų su turtu ir (ar) pajamomis susijusių ataskaitų pavėluotas pateikimas mokesčių administratoriui ar nepateikimas, neteisingų duomenų įrašymas į mokesčių administratoriui pateiktas turto ir (ar) pajamų deklaracijas arba kitas ataskaitas užtraukia įspėjimą arba baudą nuo aštuoniasdešimt iki vieno šimto aštuoniasdešimt eurų.
 

Dažniausiai užduodami klausimai

1. Koks produktas yra laikomas elektroniniu cigarečių skysčiu?


Elektroniniu cigarečių skysčiu yra laikomas skystas gaminys, skirtas elektroninėms cigaretėms ir 2019 m. KN versijoje klasifikuojamas 3824 99 56 ir 3824 99 57 subpozicijose (įskaitant atvejus, kai šie gaminiai yra gaminio, klasifikuojamo KN 8543 70 70 subpozicijoje, t. y, elektroninės cigaretės, sudedamoji dalis).
Elektroninių cigarečių skystis apmokestinamas akcizais neatsižvelgiant į tai, kokia yra jame nikotino koncentracija, t. y. akcizais apmokestinamas skystis, klasifikuojamas tiek 2019 m. versijos Kombinuotosios nomenklatūros 3824 99 56 subpozicijoje (su nikotinu), tiek 3824 99 57 subpozicijoje (be nikotino).
Pažymėtina, kad atskiros elektroninių cigarečių skysčio medžiagos (pvz., glicerolis, propilenglikolis ir pan.) taip pat gali būti klasifikuojamos 2019 m. versijos Kombinuotosios nomenklatūros 3824 99 56 arba 3824 99 57 subpozicijoje ir todėl gali būti apmokestinamos akcizais.
Siekiant tiksliai nustatyti, kurioje Kombinuotosios nomenklatūros subpozicijoje produktas (pvz., elektroninių cigarečių skysčio bazė) yra klasifikuojamas, rekomenduotina kreiptis į Muitinės departamentą prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.


2. Kokie asmenys ir kokia tvarka registruojami akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais?


Akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais registruojami asmenys, kurie verslo reikmėms elektroninių cigarečių skystį, už kurį akcizai nesumokėti:

  • gauna iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės;
  • gamina Lietuvos Respublikoje;
  • įsigyja Lietuvos Respublikoje.

Elektroninių cigarečių skysčio įsigijimas / gavimas / gamyba verslo reikmėms suprantamas kaip jo įsigijimas / gavimas / gamyba asmens, kuris vykdo ekonominę veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme.
Asmuo, pageidaujantis įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju, laisvos formos prašymą turi pateikti tiesiogiai Valstybinei mokesčių inspekcijai, paštu (paprastu ar registruotu laišku) arba el. pašto adresu vmi@vmi.lt. Prašyme nurodoma, kad pageidaujama įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju, elektroninių cigarečių skysčio tarifinės grupės pavadinimas ir kodas (360 Elektroninių cigarečių skystis), prognozuojamas vidutinis elektroninių cigarečių skysčio kiekis, kurį numatoma verslo reikmėms per mokestinį laikotarpį gauti iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės, pagaminti Lietuvos Respublikoje arba įsigyti Lietuvos Respublikoje.


3. Kas yra laikoma elektroninių cigarečių skysčio gamyba verslo reikmėms?


Elektroninių cigarečių skysčio gamyba laikomas elektroninių cigarečių skysčio, tinkamo galutiniam vartojimui, darymas, įskaitant elektroninių cigarečių skysčio koncentrato sumaišymą / skiedimą. Jeigu akcizai už elektroninių cigarečių skystį (prieš sumaišymą / skiedimą) buvo sumokėti, tokiu atveju atsiranda prievolė sumokėti akcizų skirtumą (tarp sumokėtos akcizų sumos (prieš sumaišymą / skiedimą) ir akcizų sumos, kuri turėtų būti sumokėta už jau pagamintą (po sumaišymo / skiedimo) elektroninių cigarečių skystį).


4. Fizinis asmuo asmeninėms reikmėms laiko 2019 m. sausio 15 d., kovo 1 d. ir balandžio 14 d. iš Lenkijos Respublikos atsigabentą (įsigytą) elektroninių cigarečių skystį. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Atsižvelgiant į tai, kad fizinis asmuo elektroninių cigarečių skystį įsigijo ne verslo reikmėms, t. y. jis nesiverčia tokio skysčio prekyba, gamyba ar pan. veikla, jam neatsiranda su akcizais susijusių mokestinių prievolių.


5. Fizinis asmuo, vykdantis ekonominę veiklą, nuo 2019 m. kovo mėn. planuoja elektroninių cigarečių skystį įsigyti iš Lietuvos Respublikos juridinio asmens ir jį parduoti galutiniams vartotojams. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Įsigyjant elektroninių cigarečių skystį iš juridinio asmens, akcizai už šį skystį jau turėtų būti sumokėti. Atsižvelgiant į tai, fiziniam asmeniui neturėtų atsirasti naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių.


6. Lietuvos juridinis asmuo (didmenininkas) planuoja 2019 m. balandžio mėn. įsigyti iš Latvijos Respublikos elektroninių cigarečių skystį ir jį parduoti kitiems Lietuvos juridiniams asmenims (mažmenininkams), kurie šį produktą parduotų galutiniams vartotojams (pvz., parduotuvėse). Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiems juridiniams asmenims nors?


Lietuvos juridinis asmuo (didmenininkas) turi:

  • prieš elektroninių cigarečių skysčio gavimą iš Latvijos Respublikos, įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju ir pateikti mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentą;
  • iki 2019 m. gegužės 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" ir FR0630Z „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" bei sumokėti akcizus.

Kadangi akcizus už elektroninių cigarečių skystį turėtų sumokėti Lietuvos juridinis asmuo (didmenininkas), kitiems juridiniams asmenims (mažmenininkams) su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


7. Juridinis asmuo 2019 m. kovo 1 d. mažmeninės prekybos vietose (pvz., parduotuvėse) laiko 2 000 mililitrų (2 litrus) elektroninių cigarečių skysčio. Prekės buvo įsigytos 2018 m. gruodžio mėn. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Juridinis asmuo turi:

- per 5 darbo dienas inventorizuoti 2019 m. kovo 1 d. jiems nuosavybės teise priklausantį elektroninių cigarečių skystį ir Valstybinei mokesčių inspekcijai elektroninio pašto adresu vmi@vmi.lt pateikti inventorizacijos aktą, kuriame turi būti nurodyti šie duomenys: elektroninių cigarečių skysčio pavadinimas, faktiškas kiekis, kiekis pagal apskaitą, skirtumas tarp per inventorizaciją nustatyto faktiško kiekio ir kiekio pagal apskaitą, taip pat inventorizacijos atlikimo vietos adresas (pvz., sandėlio, parduotuvės ar kt.);
- iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma) ir sumokėti mokėtiną akcizų sumą.
Priede „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z formoje) nurodoma:

Z3 Akcizų apskaičiavimo sudedamosios dalys

Z4 Tarifinės grupės kodas

Z5 Elektroninių cigarečių skysčio kiekis, LTR

Z6 Akcizų tarifas*

Z7 Apskaičiuota akcizų suma

83

360

2

120

240

Z8 Iš viso (Z7 laukelių suma)

240

 

* nurodoma eurais už litrą
Galutinė mokėtina akcizų sumą už 2019 m. kovo mėn. mėn. ‒ 240 eurų.
Priedas „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) užpildomas automatiškai.a


8. Juridinis asmuo, vykdantis mažmeninę elektroninių cigarečių skysčio prekybą, nuo 2019 m. kovo mėn. planuoja dalį elektroninių cigarečių skysčio įsigyti iš Lenkijos Respublikos, o kitą dalį importuoti iš Kinijos Liaudies Respublikos. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Juridinis asmuo turi:

  • prieš elektroninių cigarečių skysčio gavimą iš Lenkijos Respublikos, įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju (tačiau tik dėl įsigijimų iš Lenkijos Respublikos) ir pateikti mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentą;
  • iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma) ir sumokėti mokėtiną akcizų sumą.

Juridiniam asmeniui nėra prievolės registruotis akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju dėl šio produkto importo. Importuojant elektroninių cigarečių skystį, atsiranda importo mokesčiai, kuriuos administruoja Lietuvos Respublikos muitinė.


9. Kokiais atvejais ir kokia tvarka teikiamas mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentas dėl elektroninių cigarečių skysčio?


Prievolė pateikti mokestinių prievolių užtikrinimo dokumentą (piniginio užstato sumokėjimo patvirtinimą arba laidavimo (garantijos) dokumentą) atsiranda asmenims, kurie:

  • registruojasi akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais;
  • jau yra įregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtojais.

Mokestinių prievolių užtikrinimo dokumentas pateikiamas, siekiant užtikrinti mokestinių prievolių, galinčių atsirasti už numatomą per mokestinį laikotarpį (kalendorinį mėnesį) pagaminti, įsigyti Lietuvos Respublikoje ar gauti iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės verslo reikmėms, elektroninių cigarečių skystį, įvykdymą. Laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dydis skaičiuojamas akcizų sumos, apskaičiuotos už vidutinį elektroninių cigarečių skysčio kiekį, kurį numatoma per mokestinį laikotarpį pagaminti, įsigyti Lietuvos Respublikoje ar gauti iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės verslo reikmėms, procentais.
Laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dydis ‒ 100 proc. Jeigu asmuo atitinka nustatytus reikalavimus, laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dydis gali būti sumažinamas iki 10 proc. arba asmuo gali iš viso neteikti laidavimo (garantijos) dokumento ar piniginio užstato.
Mokestinių prievolių užtikrinimo dokumentas pateikiamas:

  • jeigu teikiamas neelektroninis dokumentas - tiesiogiai VMI prie FM, per apskrities valstybinę mokesčių inspekciją, paštu (paprastu ar registruotu laišku);
  • jeigu teikiamas elektroninis dokumentas - el. pašto adresu vmi@vmi.lt.

Laidavimo (garantijos) dokumentas turi būti išduotas Europos Sąjungos teritorijoje veikiančios kredito įstaigos ar draudimo įmonės, sudariusios bendradarbiavimo sutartį su VMI prie FM.
Piniginis užstatas sumokamas į AB Šiaulių banko sąskaitą.


10. Kokius reikalavimus reikia atitikti, kad laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dėl elektroninių cigarečių skysčio dydis būtų sumažintas iki 10 proc.?


Asmuo ar jo veikla turi atitikti visus toliau nurodytus reikalavimus:
- veikla, susijusi su elektroninių cigarečių skysčiu, Lietuvos Respublikoje vykdoma ne trumpiau kaip 3 metus;
- nenustatyta jokia Atvejų, kada mokesčių administratorius turi teisę pareikalauti, kad mokesčių mokėtojas pateiktų laidavimo arba garantijos dokumentą, aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 482, 3.1 ir 3.3–3.5 papunkčiuose nurodyta aplinkybė (pvz., dėl teistumo);
- pastaruosius 12 mėnesių neturi mokestinių nepriemokų, susijusių su mokesčiais, kuriuos administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija, neturi nepriemokų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui. Jeigu mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatyta arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, laikoma, kad asmuo mokestinių nepriemokų neturi. Tuo atveju, jeigu visų šiame papunktyje nurodytų mokestinių nepriemokų suma neviršija 300 eurų, laikoma, kad asmuo atitinka šiame papunktyje nustatytus reikalavimus;
- pastaruosius 12 mėnesių vykdo įsipareigojimus muitinei.


11. Kokius reikalavimus reikia atitikti, kad nereikėtų teikti laidavimo (garantijos) dokumento ar piniginio užstato dėl elektroninių cigarečių skysčio?


Asmuo ar jo veikla turi atitikti visus toliau nurodytus reikalavimus:
- veikla, susijusi su elektroninių cigarečių skysčiu, Lietuvos Respublikoje vykdoma ne trumpiau kaip 3 metus;
- nenustatyta jokia Atvejų, kada mokesčių administratorius turi teisę pareikalauti, kad mokesčių mokėtojas pateiktų laidavimo arba garantijos dokumentą, aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 482, 3.1 ir 3.3–3.5 papunkčiuose nurodyta aplinkybė (pvz., dėl teistumo);
- pastaruosius 3 metus jis neturi mokestinių nepriemokų, susijusių su mokesčiais, kuriuos administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija, neturi nepriemokų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui. Jeigu mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, laikoma, kad asmuo mokestinių nepriemokų neturi. Jeigu visų šiame papunktyje nurodytų mokestinių nepriemokų suma neviršija 300 eurų, laikoma, kad asmuo atitinka šiame papunktyje nustatytus reikalavimus;
- pastaruosius 3 metus jis vykdo įsipareigojimus muitinei;
- įregistruotas ir sudarytas įstatinis kapitalas ir turimo turto, kuris nėra įkeistas ar areštuotas, vertė yra ne mažesnė už sumą, dėl kurios turėtų būti pateiktas laidavimo (garantijos) dokumentas ar piniginis užstatas.


12. Asmuo numato iš Lenkijos 2019 m. kovo mėn. įsigyti 15 000 mililitrų, 2019 m. balandžio mėn. ‒ 5 000 mililitrų, 2019 m. gegužės mėn. ‒ 7 000 mililitrų elektroninių cigarečių skysčio. Kaip apskaičiuojama piniginio užstato arba laidavimo (garantijos) suma?


Vidutinis elektroninių cigarečių skysčio kiekis, kurį numatoma per mokestinį laikotarpį gauti iš Lenkijos verslo reikmėms yra 9 000 mililitrų (15 000+5 000+7 000)/3).
Atsižvelgiant į tai, kad elektroninių cigarečių skysčiui taikomas 0,12 euro (X) už 1 mililitrą (Z) skysčio akcizų tarifas, piniginio užstato arba laidavimo (garantijos) suma (PU) už numatomą įsigyti 9 000 mililitrų elektroninių cigarečių skysčio kiekį (Y) apskaičiuojama taip:

    Kai laidavimo (garantijos) arba piniginio užstato sumos dydis 100 proc.:
    PU=X*Y/Z
    0,12*9 000/1=1 080 (eurų)
    Asmuo turi pateikti 1 080 eurų dydžio laidavimą (garantiją) arba piniginį užstatą.
    Kai laidavimo (garantijos) arba piniginio užstato sumos dydis 10 proc.:
    PU=X*Y/Z*0,1
    0,12*9 000/1*0,1=108 (eurų)
    Asmuo turi pateikti 108 eurų dydžio laidavimą (garantiją) arba piniginį užstatą.

 


13. Juridinis asmuo 2019 m. kovo mėn. iš Lenkijos įsigijo 1 000 mililitrų (1 litrą) elektroninių cigarečių skysčio bazės, kuri bus naudojama gaminti el. cigarečių skystį (bus maišoma su aromatais ir pan.). Juridinis asmuo 2019 m. balandžio mėn. pagamino 15 000 mililitrų (15 litrų) elektroninių cigarečių skysčio. Pagamintas elektroninių cigarečių skystis bus parduodamas galutiniams vartotojams (pvz., parduotuvėse). Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Juridinis asmuo (gamintojas) turi:

  • prieš elektroninių cigarečių skystį gamybą (sumaišymą / skiedimą), įsiregistruoti akcizų už elektroninių cigarečių skystį mokėtoju ir pateikti mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentą;
  • iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" ir FR0630Z „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" ir sumokėti akcizus už iš Lenkijos įsigytą elektroninių cigarečių skysčio bazę. Priede „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z formoje) nurodoma:

Z3 Akcizų apskaičiavimo sudedamosios dalys

Z4 Tarifinės grupės kodas

Z5 Elektroninių cigarečių skysčio kiekis, LTR

Z6 Akcizų tarifas*

Z7 Apskaičiuota akcizų suma

80

360

1

120

120

Z8 Iš viso (Z7 laukelių suma)

120

 

* nurodoma eurais už litrą

  • iki 2019 m. gegužės 15 d. pateikti Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma) ir sumokėti akcizus už pagamintą elektroninių cigarečių skystį.

Pažymėtina, kadangi šiuo atveju elektroninių cigarečių skysčio gamyboje (sumaišyme / skiedime) buvo panaudotas produktas (elektroninių cigarečių skysčio bazė), už kurį akcizai jau buvo sumokėti, todėl juridinis asmuo turėtų sumokėti tik akcizų skirtumą.

Z3 Akcizų apskaičiavimo sudedamosios dalys

Z4 Tarifinės grupės kodas

Z5 Elektroninių cigarečių skysčio kiekis, LTR

Z6 Akcizų tarifas*

Z7 Apskaičiuota akcizų suma

81

360

15

120

1 800

87

360

1

120

-120

Z8 Iš viso (Z7 laukelių suma)

1 680

 

* nurodoma eurais už litrą

Galutinė mokėtina akcizų sumą už 2019 m. kovo mėn. mėn. ‒ 120 eurų, o už 2019 m. balandžio mėn. ‒ 1 680 eurų.
Priedas „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) užpildomas automatiškai.


14. Kokia tvarka elektroninių cigarečių skystis atleidžiamas nuo akcizų, už kurį akcizai yra sumokėti, kai jis išgabenamas į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuojamas, ir / arba panaudojamas būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudojamas teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudojamas moksliniams tyrimams?


Asmuo atleidžiamas nuo akcizų už elektroninių cigarečių skystį, išgabentą į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuotą, ir / arba panaudotą būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudotą teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudotą moksliniams tyrimams, pateikus Asmens akcizų deklaraciją (FR0630A forma) ir jos priedus „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes" (FR0630D forma) ir „Elektroninių cigarečių skysčio akcizų apskaičiavimas" (FR0630Z forma).


15. Kokie produktai yra laikomi kaitinamojo tabako produktais?


Tabako gaminiai (nepriskiriami prie cigarų ir cigarilių, cigarečių ir rūkomojo tabako), paruošti vartoti tik specialiame elektroniniame įrenginyje, kuriame tabako gaminiai yra kaitinami jiems nedegant.
Kaitinamojo tabako produktais yra laikomos ir akcizais apmokestinamos specialios cigaretės, kurios yra įdedamos į tabako kaitinimo sistemą (pvz., IQOS), kurią paprastai sudaro trys pagrindinės dalys: įkroviklis, laikiklis ir specialios cigaretės. Pagal 2019 m. versijos Kombinuotąją nomenklatūrą kaitinamojo tabako produktai yra klasifikuojami 2403 99 90 subpozicijoje.
Prisidegus tradicinę cigaretę, tabakas joje dega, tuo tarpu tabako kaitinimo sistema tabaką ne degina, o tik pakaitina.


16. Juridinis asmuo 2019 m. kovo 1 d. mažmeninės prekybos vietose (pvz., parduotuvėse) laiko kaitinamojo tabako produktus. Prekės buvo įsigytos 2018 m. gruodžio mėn. ir už jas akcizai buvo sumokėti kaip už rūkomąjį tabaką. Ar šiam asmeniui atsiranda kokių nors su akcizais susijusių mokestinių prievolių?


Juridiniam asmeniui dėl mažmeninės prekybos vietose laikomų kaitinamojo tabako produktų jokių naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


17. Juridinis asmuo, vykdantis didmeninę prekybą kaitinamojo tabako produktais, didmeninės prekybos sandėlyje 2019 m. kovo 1 d. laiko kaitinamojo tabako produktus, už kuriuos akcizai jau yra sumokėti kaip už rūkomąjį tabaką. Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Juridiniam asmeniui dėl didmeninės prekybos vietose laikomų kaitinamojo tabako produktų jokių naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


18. Akcizais apmokestinamų prekių (toliau ‒ AAP) sandėlio savininkas planuoja 2019 m. balandžio mėn. kaitinamojo tabako produktus, kuriems taikomas akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimas (toliau ‒ AMLAR), nugabenti į Latvijos Respubliką. Ar kaitinamojo tabako produktai gali būti išgabenti, taikant AMLAR? Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Ne, negali. Reikalavimai dėl AAP kontrolės ir gabenimo (reikalavimas, kad jie būtų gabenami su akcizais apmokestinamų prekių vežimo dokumentu (e-AD) ir pan.) kaitinamojo tabako produktams taikomi tik Lietuvos Respublikoje. Prieš išgabendamas šias prekes iš AAP sandėlio, AAP sandėlio savininkas:
- turi parengti akcizų apskaičiavimo dokumentą (DAA) (panaikinti AMLAR);
- akcizų apskaičiavimo dokumento (DAA) duomenis turi įkelti į Valstybinės mokesčių inspekcijos akcizų informacinę sistemą;
- iki 2019 m. gegužės 15 d. pateikti akcizų deklaraciją.


19. AAP sandėlio savininkas planuoja 2019 m. balandžio mėn. kaitinamojo tabako produktus nugabenti į kitą Lietuvos Respublikos AAP sandėlį. Ar kaitinamojo tabako produktai gali būti išgabenti, taikant AMLAR? Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


Taip, gali. Analizuojamu atveju kaitinamojo tabako produktų gabenimui taikomos tos pačios Akcizų įstatymo nuostatos kaip ir gabenant kitas AAP, kurioms taikomas AMLAR (Akcizų įstatymo 14 straipsnis ir kt.). AAP sandėlio savininkui atsiranda tos pačios su akcizais susijusios mokestinės prievolės (apskaičiavimo, deklaravimo, sumokėjimo) kaip ir laikant bei gabenant kitas AAP, kurioms taikomas AMLAR.


20. AAP sandėlio savininkas, turintis teisę verstis didmenine prekyba tabako gaminiais, 2019 m. kovo 1 d. savo AAP sandėlyje laiko kaitinamojo tabako produktus, už kuriuos akcizai yra sumokėti. Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


AAP sandėlio savininkui dėl AAP sandėlyje laikomų kaitinamojo tabako produktų jokių naujų su akcizais susijusių mokestinių prievolių neatsiranda.


21. AAP sandėlio savininkas, turintis teisę verstis didmenine prekyba tabako gaminiais, 2019 m. kovo 1 d. savo AAP sandėlyje laiko kaitinamojo tabako produktus, kuriems taikomas AMLAR. Kokios su akcizais susijusios mokestinės prievolės atsiranda šiam asmeniui?


AAP sandėlio savininkas turi iki 2019 m. balandžio 15 d. pateikti akcizų deklaraciją ir atitinkamus jos priedus. Deklaruojant rūkomojo tabako „perkvalifikavimą" į kaitinamojo tabako produktus, turi būti pateikiami du atskiri akcizų deklaracijos priedai „Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio akcizų apskaičiavimas" (FR0630S forma). Viename iš šių priedų nurodomi duomenys apie rūkomąjį tabaką, kuris nuo 2019 m. kovo 1 d. „perkvalifikuojamas" į kaitinamojo tabako produktus, o kitame – apie kaitinamojo tabako produktus, kuris iki 2019 m. vasario 28 d. buvo prilyginamas rūkomajam tabakui.
Deklaruojant duomenis apie rūkomąjį tabaką, priede turi būti nurodyta:

  • 19 laukelyje ‒ rūkomojo tabako tarifinė grupė;
  • 21 pozicijoje ‒ AAP sandėlyje 2019 m. kovo 1 d. laikomo rūkomojo tabako, kuriam taikomas AMLAR, kiekis;
  • 38 pozicijoje ‒ rūkomojo tabako, kuris nuo 2019 m. kovo 1 d. „perkvalifikuojamas" į kaitinamojo tabako produktus ir kuriam taikomas AMLAR, kiekis.

Deklaruojant duomenis apie kaitinamojo tabako produktus, priede turi būti nurodyta:

  • 19 laukelyje ‒ kaitinamojo tabako produktų tarifinė grupė;
  • 21 pozicijoje ‒ kaitinamojo tabako produktų kiekis, kuris yra lygus 0;
  • 34 pozicijoje ‒ kaitinamojo tabako produktų, kurie iki 2019 m. vasario 28 d. buvo prilyginami rūkomajam tabakui, kiekis (šis kiekis turėtų sutapti su priedo 38 pozicijoje nurodytu rūkomojo tabako kiekiu, nebent rūkomasis tabakas buvo panaudotas ir kitų akcizais apmokestinamų prekių gamyboje).

Rūkomojo tabako „perkvalifikavimas" į kaitinamojo tabako produktus 2019 m. kovo 1 d. turi būti nurodytas ir Akcizais apmokestinamų prekių apskaitos žurnale.
AAP sandėlio savininkui nėra taikomas reikalavimas per 5 darbo dienas inventorizuoti 2019 m. kovo 1 d. jam nuosavybės teise priklausančius kaitinamojo tabako produktus, už kuriuos akcizai nesumokėti, ir mokesčių administratoriui pateikti inventorizacijos aktą. Rūkomojo tabako ir kaitinamojo tabako produktų inventorizavimui taikomos bendros AAP inventorizavimo nuostatos.


22. Kokia tvarka kaitinamojo tabako produktai, už kuriuos akcizai yra sumokėti, atleidžiami nuo akcizų, kai jie išgabenami į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuojami, ir / arba panaudojami būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudojami teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudojami moksliniams tyrimams?


Sumokėti akcizai už kaitinamojo tabako produktus, išgabentus į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / arba eksportuotus, ir / arba panaudotus būtiniems bandymams gamybos metu atlikti, panaudotus teisės aktų nustatytiems privalomiems tyrimams, kai šių prekių pavyzdžiai paimami tam įgaliotų institucijų, taip pat panaudotus moksliniams tyrimams, grąžinami pateikus prašymą Akcizų grąžinimo prašymų užpildymo taisyklių, patvirtintų VMI prie FM viršininko 2002 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. 255 „Dėl akcizų grąžinimo", nustatyta tvarka.


23. AAP sandėlio savininkas iš AAP sandėlio, panaikinus AMLAR, dalį kaitinamojo tabako produktų išgabeno į Latviją, o kitą dalį eksportavo į Rusiją. Koks operacijos kodas turėtų būti nurodomas AAP apskaitos žurnale ir akcizų apskaičiavimo dokumente (DAA) bei kaip turėtų būti užpildoma akcizų deklaracija?


Kai kaitinamojo tabako produktai iš AAP sandėlio, panaikinus AMLAR, išgabenami į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ir / ar eksportuojami į trečią šalį, užpildant AAP apskaitos žurnalą, turėtų būti pasirenkamas operacijos kodas S9 „Kaitinamojo tabako produktų, kuriems taikoma Akcizų įstatymo 19 straipsnio 1 dalis ir 64 straipsnio 1 dalis, išgabenimas". Šis kodas taip pat turėtų būti nurodomas ir akcizų apskaičiavimo dokumente (DAA).
Kaitinamojo tabako produktų kiekis, išgabentas iš AAP sandėlio, panaikinus AMLAR, turėtų būti nurodomas akcizų deklaracijos priedo FR0630S „Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio akcizų apskaičiavimas" 94 pozicijoje. Kartu su šiuo priedu taip pat turėtų būti pateikiama Akcizų deklaracija (FR0630) ir jos priedas FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes".


24. Iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsigyti kaitinamojo tabako produktai per 5 darbo dienas nugabenami į AAP sandėlį, kuriame jiems pradedamas taikyti AMLAR. Koks operacijos kodas turėtų būti nurodomas AAP apskaitos žurnale bei kaip turėtų būti užpildoma akcizų deklaracija?


Kai iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsigytų kaitinamojo tabako produktai nugabenami į AAP sandėlį, kuriame jiems pradedamas taikyti AMLAR, užpildant AAP apskaitos žurnalą, turėtų būti pasirenkamas operacijos kodas NE „AAP, už kurias akcizai nesumokėti, atgabenimas iš kitos ES valstybės narės".
Iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės įsigytų kaitinamojo tabako produktų kiekis turėtų būti nurodomas akcizų deklaracijos priedo FR0630S „Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio akcizų apskaičiavimas" 30 pozicijoje. Kartu su šiuo priedu taip pat turėtų būti pateikiama Akcizų deklaracija (FR0630) ir jos priedas FR0630D „Akcizais apmokestinamų prekių akcizų apskaičiavimas pagal tarifines grupes".


25. Kaip akcizais apmokestinamų prekių apskaitos žurnale turėtų būti nurodyti duomenys apie rūkomąjį tabaką, kuris nuo 2019 m. kovo 1 d. prilyginamas kaitinamojo tabako produktams ir kuriam toliau taikomas AMLAR?