Mokesčių žinynas
Mokesčių žinyno naujienos
DĖL PARAMOS TEIKIMO FIZINIAMS ASMENIMS, DALYVAUJANTIEMS LIKVIDUOJANT EKSTREMALIĄJĄ SITUACIJĄ IR ŠALINANT JOS PADARINIUS
Registracijos numeris KM3077
Paaiškiname dėl teikiamos paramos fiziniams asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems likviduojant ekstremaliąją situaciją ir šalinant jos padarinius, bei duomenų apie šią suteiktą paramą teikimo.
Šis raštas yra skelbiamas VMI prie FM interneto svetainėje adresu http://www.vmi.lt
Teisės departamentas
Informuojame, kad 2022 m. birželio 28 d. Lietuvos Respublikos Seimas priėmė Darbo kodekso[1] 144 straipsnio pakeitimo įstatymą[2] (toliau – pakeitimo įstatymas), kuris aktualus GPMĮ[3] taikymo aspektu.
Šis informacinis pranešimas pateiktas VMI prie FM 2022 m. liepos 27 d. rašte Nr. (18.18-31-1 Mr) R-3120.
Informaciją parengė
Teisės departamentas
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) parengė informacinį pranešimą dėl Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 34 straipsnio pakeitimo.
Daugiau informacijos rasite VMI prie FM 2022-07-22 rašte Nr. (18.14-31-1 Mr) R-3068.
|
Informaciją parengė
Teisės departamentas
Informuojame, kad 2022 m. birželio 28 d. Lietuvos Respublikos Seimas priėmė Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo Nr. IX-1007 8 straipsnio pakeitimo įstatymą Nr. XIV-1250 (toliau – Pakeitimo įstatymas). Pakeitimo įstatymas įsigalioja 2023 m. sausio 1 d., jo nuostatos taikomos apskaičiuojant ir deklaruojant 2023 m. ir vėlesnių mokestinių laikotarpių pajamas.
Platesnė informacija pateikiama informaciniame pranešime, kuris yra paskelbtas VMI prie FM 2022 m. liepos 18 d. rašte Nr. (18.18-31-1 Mr) R-2969.
Informaciją parengė
Teisės departamentas
Informuojame, kad vadovaujantis pakeitimu[1], nuo 2022 m. liepos 1 d. Lietuvos Respublikos akcizų įstatymas papildomas 19 straipsnio 1 dalies 9 punktu, kuriame nustatoma, kad nuo akcizų atleidžiamos akcizais apmokestinamos prekės, už kurias pagal šio įstatymo 9 straipsnio nuostatas atsiranda prievolė mokėti akcizus, jeigu jos yra skirtos kitos Europos Sąjungos valstybės narės ginkluotosioms pajėgoms ar jas lydintiems civiliams darbuotojams naudoti, kai šios pajėgos dalyvauja gynybos operacijose, kurios įgyvendinamos vykdant Europos Sąjungos veiklą pagal bendrą saugumo ir gynybos politiką.
Atsižvelgiant į tai, taip pat atlikti Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo 9 straipsnio 1 dalies 1 punkto, 15 straipsnio 1 dalies 5 punkto, 16 straipsnio 1 dalies 5 punkto bei 19 straipsnio 2 dalies pakeitimai, į kurių taikymo sritį įtrauktas Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 9 punktas.
Šis informacinis pranešimas pateiktas VMI prie FM 2022-06-29 rašte Nr. (18.2-31-2 Mr) RM-23615.
Informaciją parengė
Teisės departamentas
[1] 2021 m. gruodžio 16 d. Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo Nr. IX-569 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 28, 33, 44, 46, 61, 64, 66, 72 straipsnių ir 3 priedo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 8-1, 29-1 straipsniais įstatymas Nr. XIV-777.
Atsižvelgdami į tai, kad Lietuvoje nuolat organizuojamos tarptautinės alkoholinių gėrimų parodos, kuriose neparduodami, tačiau demonstruojami ir degustuojami ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse (toliau – valstybės narės) pagaminti alkoholiniai gėrimai, teikiame atsakymus į mokesčių mokėtojams kylančius praktinius klausimus dėl šiose parodose demonstruojamų ir degustuojamų alkoholinių gėrimų pavyzdžių apmokestinimo akcizais bei jų atgabenimo į Lietuvą iš kitų valstybių narių tvarkos:
- Ar atsiranda prievolė sumokėti akcizus Lietuvoje už iš kitų valstybių narių į Lietuvą atgabenamus alkoholinius gėrimus, skirtus demonstruoti ir degustuoti tarptautinėse parodose jų neparduodant?
Taip, Lietuvoje turi būti mokami akcizai[1] už alkoholinius gėrimus atgabentus iš kitų valstybių narių demonstruoti ir degustuoti tarptautinėje parodoje.
- Kokia tvarka į Lietuvą iš kitų valstybių narių turi būti gabenami alkoholiniai gėrimai, kurie yra skirti demonstruoti ir degustuoti tarptautinėse parodose?
Alkoholinių gėrimų atgabenimo į Lietuvą tvarka priklauso nuo to, ar:
- alkoholiniai gėrimai iš kitų valstybių narių į Lietuvą atgabenami taikant AMLAR[2]. Tam, kad alkoholinius gėrimus gautų taikant AMLAR[3], asmuo, gaunantis tokius gėrimus, turi įsiregistruoti gavėju[4], laikinai registruotu gavėju[5] arba įsteigti akcizais apmokestinamų prekių sandėlį. Gėrimus iš kitos valstybės narės gali siųsti tik asmuo, turintis akcizais apmokestinamų prekių savininko statusą. Alkoholiniai gėrimai tokiu atveju turi būti gabenami išrašius elektroninį akcizais apmokestinamų prekių vežimo dokumentą (e-AD)[6].
- alkoholiniai gėrimai iš kitų valstybių narių į Lietuvą atgabenami netaikant AMLAR (t. y., kai akcizai už tokius alkoholinius gėrimus toje valstybėje narėje, iš kurios jie atgabenami, yra sumokėti). Asmuo pristatantis arba laikantis pristatymui skirtus alkoholinius gėrimus, arba asmuo, gaunantis šiuos gėrimus, privalo Valstybinę mokesčių inspekciją informuoti apie numatomą alkoholinių gėrimų gavimą[7] ir laidavimu (garantija) ar piniginiu užstatu užtikrinti, kad gautinų alkoholinių gėrimų akcizai Lietuvoje bus sumokėti. Tokio laidavimo (garantijos) ir piniginio užstato dydžio apskaičiavimo tvarka patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 821 „Dėl Akcizų įstatymo nuostatų įgyvendinimo“[8]. Gėrimai turi būti atgabenami išrašius[9] supaprastintą akcizais apmokestinamų prekių vežimo dokumentą (SAAD).
- Kaip įsiregistruoti gavėju, laikinai registruotu gavėju ar įsteigti akcizais apmokestinamų prekių sandėlį?
Asmenų registravimo į registruotų gavėjų sąrašą ir išregistravimo iš jo tvarką nustato Akcizais apmokestinamų prekių gavėjų įregistravimo į registruotų akcizais apmokestinamų prekių gavėjų sąrašą ir išregistravimo iš jo taisyklės, patvirtintos Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. balandžio 27 d. įsakymu Nr. VA-62[10].
Laikinai registruoto gavėjo statusas asmeniui suteikiamas vienam akcizais apmokestinamų prekių, kurioms taikomas AMLAR, gavimui, konkrečiam tokių prekių kiekiui ir tik iš vieno siuntėjo[11]. Asmenų registravimo į laikinai registruotų gavėjų sąrašą ir išregistravimo iš jo tvarką nustato Akcizais apmokestinamų prekių gavėjų įregistravimo laikinai registruotų akcizais apmokestinamų prekių gavėjų sąraše ir išregistravimo iš jo taisyklės, patvirtintos Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2010 m. rugpjūčio 27 d. įsakymu Nr. VA-94[12].
Teisės aktuose[13] numatytos specialios sąlygos[14] steigti akcizais apmokestinamų prekių sandėlį tarptautinėse parodose. Įsteigus tokį sandėlį, alkoholiniai gėrimai galėtų būti atgabenami, laikomi ir išgabenami taikant AMLAR. Tokiu būdu akcizai būtų mokami tik už tuos į tarptautines parodas atgabentus alkoholinius gėrimus, kuriems šis režimas buvo panaikintas (pvz., jie buvo suvartoti). Akcizais apmokestinamų prekių sandėlių registravimo tvarką nustato Akcizais apmokestinamų prekių sandėlių registravimo taisyklės, patvirtintos Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2002 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. 157[15].
- Kam atsiranda prievolė sumokėti akcizus už iš kitų valstybių narių atgabentus į Lietuvą alkoholinius gėrimus, skirtus demonstruoti ir degustuoti tarptautinėse parodose?
Kai alkoholiniai gėrimai atgabenami taikant AMLAR, prievolė sumokėti akcizus atsiranda asmeniui gaunančiam alkoholinius gėrimus.
Kai alkoholiniai gėrimai atgabenami netaikant AMLAR – asmeniui, pristatančiam arba laikančiam pristatymui skirtus alkoholinius gėrimus, arba asmeniui, gaunančiam šiuos gėrimus.
- Kokia tvarka ir terminais turi būti pateikiama akcizų deklaracija Lietuvoje?
- gavus alkoholinius gėrimus - iki kito mėnesio 15 d. (kai gėrimai į parodą gaunami įgijus registruoto gavėjo ar akcizais apmokestinamų prekių sandėlio savininko statusą);
- per 5 darbo dienas nuo alkoholinių gėrimų atgabenimo į Lietuvą dienos (kai gėrimai į parodą gaunami įgijus laikinai registruoto gavėjo statusą arba gėrimai atgabenti netaikant AMLAR).
Deklaracijos turi būti teikiamos vadovaujantis Akcizų deklaracijų FR0630 ir FR0630A formų, jų priedų užpildymo ir pateikimo taisyklėmis[16].
- Ar galima susigrąžinti sumokėtus akcizus už po parodos į kitą valstybę narę išgabentus alkoholinius gėrimus?
Taip, už po parodos į kitą valstybę narę išgabentus alkoholinius gėrimus, kurių akcizai buvo sumokėti Lietuvoje, akcizai gali būti grąžinti.[17]
- Ar ant alkoholinių gėrimų, skirtų demonstruoti ir degustuoti tarptautinėse parodose, kurie iš kitų valstybių narių atgabenami į Lietuvą, turi būti klijuojamos banderolės?
Ne.[18] Banderolių klijuoti nereikalaujama ant etilo alkoholio ir alkoholinių gėrimų, įvežamų iš bet kurios valstybės ar teritorijos ir skirtų pristatyti, demonstruoti ar degustuoti Lietuvoje organizuojamose parodose ir reprezentaciniuose renginiuose, tačiau tokiais atvejais asmuo apie numatomą etilo alkoholio ir alkoholinių gėrimų įvežimą turi informuoti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentą.
- Ar tarptautinės parodos organizatorius gali įsiregistruoti registruotu gavėju, laikinai registruotu gavėju arba steigti akcizais apmokestinamų prekių sandėlį?
Taip.
Šis informacinis pranešimas pateiktas VMI prie FM 2022-05-03 rašte Nr. (18.2-31-2 Mr) RM-16228.
Informaciją parengė
Teisės departamentas
[1] Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo (toliau – AĮ) 9 straipsnio 1 dalies 1 ir 7 punktai.
[2] Akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimas.
[3] AĮ 16 straipsnio 1 dalis.
[4] Registruotas akcizais apmokestinamų prekių gavėjas.
[5] Laikinai registruotas akcizais apmokestinamų prekių gavėjas.
[6] AĮ 16 straipsnio 2 dalis.
[7] Informavimo apie produktų siuntimą į kitą Europos Sąjungos valstybę narę arba produktų gavimą iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės taisyklės, patvirtintos Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. VA-64 „Dėl Informavimo apie produktų siuntimą į kitą Europos Sąjungos valstybę narę arba produktų gavimą iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės“.
[8] Už iš kitos valstybės narės numatomas gauti prekes Lietuvos Respublikoje mokėtinų akcizų sumokėjimo užtikrinimo taisyklės.
[9] AĮ 16 straipsnio 6 dalis.
[10] „Dėl prekybininkų registravimo (Dėl akcizais apmokestinamų prekių gavėjų registravimo)“.
[11] AĮ 7 straipsnio 6 dalis.
[12] „Dėl laikinai registruotų akcizais apmokestinamų prekių gavėjų registravimo“.
[13] AĮ 4 straipsnio 4 dalies 2 punktas nustato galimybę steigti akcizais apmokestinamų prekių sandėlį kitais nei akcizais apmokestinamų prekių gamyba, perdirbimas ar maišymas atvejais. Šią nuostatą įgyvendina Atvejų, kai gali būti leidžiama steigti akcizais apmokestinamų prekių sandėlį, aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 821 „Dėl Akcizų įstatymo nuostatų įgyvendinimo“ (toliau - Aprašas) nuostatos, kurio 4.5 papunktis nustato galimybę steigti akcizais apmokestinamų prekių sandėlį eksponuoti akcizais apmokestinamas prekes tarptautinėse parodose ir mugėse.
[14] Aprašo 6 punkto nuostatos nustato, kad leidimas steigti akcizais apmokestinamų prekių sandėlį analizuojamu atveju gali būti išduodamas netaikant reikalavimo dėl vidutinio vienu metu per dieną laikomų prekių kiekio, bei veiklos vykdymo trukmės reikalavimo.
[15]„Dėl akcizais apmokestinamų prekių sandėlių registravimo“.
[16] Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. gegužės 26 d. įsakymas Nr. VA-106 „Dėl Akcizų deklaracijų FR0630 ir FR0630A formų, jų priedų užpildymo ir pateikimo taisyklių patvirtinimo“.
[17] Akcizų grąžinimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 154 „Dėl Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo įgyvendinimo“.
[18] Apdoroto tabako, kaitinamojo tabako produktų, etilo alkoholio ir alkoholinių gėrimų ženklinimo specialiais ženklais – banderolėmis taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 9 d. nutarimu Nr. 408, 21.7 papunktis.
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) praneša, kad Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 1K-223 „Dėl finansų ministro 2012 m. vasario 7 d. įsakymo Nr. 1K-046 „Dėl Dalies gyventojų pajamų mokesčio sumos pervedimo pagal Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymą paramos gavėjams ir politinėms partijoms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ buvo pakeistas Dalies gyventojų pajamų mokesčio sumos pervedimo pagal Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymą paramos gavėjams ir politinėms partijoms tvarkos aprašas.
Daugiau informacijos rasite VMI prie FM 2022-06-15 informaciniame pranešime Nr. (18.18-31-1 Mr) R-2564.
|
Informaciją parengė
Teisės departamentas
Kas ir kada teikia avansinio papildomo kredito įstaigų pelno mokesčio deklaraciją PLN211?
Registracijos numeris KM3073
Deklaracija PLN211 teikiama nuo 2020 m. ir vėlesnių mokestinių laikotarpių
Aspektas | Komentaras |
Kas teikia? | Deklaraciją PLN211 turi teikti kredito įstaigos, kurių pelno mokesčiu apmokestinama pelno dalis, viršijanti 2 000 000 eurų sumą, laikotarpiu, buvusiu prieš praėjusį mokestinį laikotarpį, ir (arba) praėjusiu mokestiniu laikotarpiu apskaičiuoja papildomą kredito įstaigų pelno mokestį. |
Kaip apskaičiuojama? |
Pirmųjų dviejų mokestinio laikotarpio ketvirčių avansinio papildomo kredito įstaigų pelno mokesčio deklaracija teikiama ir avansinis papildomas pelno mokestis mokamas, jei papildomas kredito įstaigų pelno mokestis yra apskaičiuojamas už laikotarpį, buvusį prieš praėjusį mokestinį laikotarpį. Trečiojo ir ketvirtojo mokestinio laikotarpio ketvirčių avansinio papildomo kredito įstaigų pelno mokesčio deklaracija teikiama ir avansinis papildomas pelno mokestis mokamas, jei papildomas kredito įstaigų pelno mokestis yra apskaičiuojamas už praėjusį mokestinį laikotarpį. Kredito įstaigos atleidžiamos nuo avansinio papildomo kredito įstaigų pelno mokesčio mokėjimo už pirmąjį mokestinį laikotarpį, o antrąjį mokestinį laikotarpį avansinis papildomas kredito įstaigų pelno mokestis pradedamas mokėti nuo trečiojo ketvirčio. |
Teikimo terminas | Einamųjų mokestinių metų I–II ketvirčių (pirmųjų šešių mėnesių) – ne vėliau kaip mokestinio laikotarpio trečio mėnesio penkioliktą dieną; Einamųjų mokestinių metų III–IV ketvirčių (septinto – dvylikto mėnesių) – ne vėliau kaip mokestinio laikotarpio devinto mėnesio penkioliktą dieną. Avansinis papildomas kredito įstaigų pelno mokestis turi būti sumokėtas į valstybės biudžetą ne vėliau kaip kiekvieno mokestinio laikotarpio ketvirčio paskutinio mėnesio penkioliktą dieną. |
Teises aktai
Kokia yra mokestinių ir / ar baudų už administracinius nusižengimus prievolių likučių suderinimo tvarka?
Registracijos numeris KM3072
Aspektas | Komentaras | |
Kam reikalingas likučių suderinimo aktas? | Likučių suderinimo aktu yra siekiama inventorizuoti praėjusio laikotarpio (ataskaitinių metų) ar kito praėjusio laikotarpio mokesčių mokėtojų mokestinių ir/ar baudų už administracinius nusižengimus (AN) prievolių likučius. | |
Kaip pateikti prašymą likučių suderinimo aktui gauti? |
| |
Kada parengiamas likučių suderinimo aktas pagal mokesčių mokėtojo prašymą ir kada mokesčių administratoriaus iniciatyva? | Likučių suderinimo aktas pagal mokesčių mokėtojo pateiktą prašymą parengiamas ir skelbiamas Mano VMI, skiltyje Dokumentai -> Dokumentų paieška -> Gauti dokumentai per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Mokesčių administratorius savo iniciatyva likučių suderinimą inicijuoja kiekvienais metais:
Derinimas inicijuojamas parengiant ir per Mano VMI atsiunčiant mokestinių ir / ar baudų už administracinius nusižengimus prievolių likučių suderinimo aktą (forma FR0299). | |
Kas yra debetas likučių suderinimo akte? | Mokesčių mokėtojui į biudžetus ir fondus priklausanti sumokėti ir / ar, suėjus mokestinės ir/ar baudos už administracinį nusižengimą prievolės mokėjimo terminui, nesumokėta mokestinių ir / ar baudų už AN prievolių suma.
| |
Kas yra kreditas likučių suderinimo akte? | Mokesčių mokėtojo turimų permokų ir/ar deklaruotų mokestinių prievolių skirtumų suma, ir / ar išankstiniai apmokėjimai, kai nesuėjęs mokėjimo terminas mokestinei ir/ar baudos už AN prievolei sumokėti.
| |
Kaip atvaizduojamos mokėtinos / grąžintinos sumos mokestinių likučių suderinimo akte, kai mokesčių mokėtojas patikslina praėjusių laikotarpių deklaracijas?
| Kai mokesčių mokėtojas patikslina praėjusių laikotarpių deklaracijas arba dėl kitų priežasčių perskaičiuoja su atitinkamais mokesčiais susijusias sumas, perskaičiavimo skirtumas tarp naujai apskaičiuotos mokesčio sumos ir iki perskaičiavimo apskaičiuotos mokesčio sumos apskaitoje parodomas tą ataskaitinį laikotarpį, kurį atliktas patikslinimas (pavyzdžiui, patikslintos deklaracijos pateikimo data).
| |
Kaip atvaizduojamos mokėtinos / grąžintinos sumos mokestinių likučių suderinimo akte, kai mokesčių mokėtojas pavėluotai pateikia praėjusio ataskaitinio laikotarpio deklaraciją?
|
Mokesčių mokėtojui pavėluotai pateikus praėjusio ataskaitinio laikotarpio deklaraciją, mokesčio sumos mokestinių likučių suderinimo akte atvaizduojamos šios deklaracijos gavimo momentu.
| |
Kada likučiai laikomi suderinti, jeigu mokestinių likučių suderinimo aktą inicijuoja mokesčių administratorius? |
| |
Kada likučiai laikomi nesuderinti, jeigu likučių suderinimo aktą inicijuoja pats mokesčių mokėtojas? | Jeigu mokesčių mokėtojas, inicijavęs likučių derinimą per Mano VMI, jų nesusiderina per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo derinti mokestinių ir / ar baudų už AN prievolių likučius pateikimo dienos, likučių derinimo paslauga yra nutraukiama ir mokestinių ir / ar baudų už AN prievolių likučiai laikomi nesuderinti. Apie tai mokesčių mokėtojas informuojamas Mano VMI sistemoje. | |
Ką daryti, jeigu nesutinku su suderinimo akte nurodytomis prievolėmis, permokomis? | Jeigu nesutinkate su suderinimo akte nurodytomis VMI mokestinių ir / ar baudų už AN likučių sumomis, rekomenduojame pasitikrinti detalesnius apskaitos duomenis prisijungus prie Mano VMI ir užsisakius mokestinių ir / ar baudų už administracinius nusižengimus prievolių likučių suderinimo ataskaitą, prievolių, delspinigių ir įplaukų žiniaraštį, delspinigių ataskaitą ar apskaitos operacijų ataskaitą. Parengtos minėtos ataskaitos pateikiamos elektroniniu būdu per Mano VMI. Dėl likučių neatitikimų suderinimo akte ar minėtose ataskaitose galite kreiptis į VMI: - elektroniniu būdu per Mano VMI (po gauto likučių suderinimo akto dokumento turiniu, skiltyje „Atliktini veiksmai“ paspaudus aktyvią nuorodą „pateikti per Mano VMI“) ar elektroniniu paštu [email protected]; - žodžiu (skambinti telefonu VMI mokesčių apskaitos specialistui, kurio kontaktai pateikiami po gauto likučių suderinimo akto dokumento turiniu, skiltyje „Atliktini veiksmai“, paspaudus nuorodą Jus aptarnaujantį specialistą); - raštu (įteikti tiesiogiai VMI darbuotojui arba atsiųsti paštu per pašto paslaugų teikėjus). Kreipiantis į VMI mokesčių apskaitos specialistą dėl neatitikimų, būtina pateikti dokumentus ar duomenis, patvirtinančius mokesčių ir / ar baudų už AN sumokėjimą ar deklaravimą, arba atlikti kitus su mokesčių apskaita susijusius veiksmus. VMI mokesčių apskaitos specialistas ir mokesčių mokėtojas, išsiaiškinę mokestinių ir / ar baudų už AN prievolių neatitikimų priežastis apskaitoje, koreguoja nustatytus neatitikimus. Ištaisius neatitikimus, parengiamas suderinimo aktas ir pateikiamas mokesčių mokėtojui derinti iš naujo. |
Teises aktai
Registracijos numeris KM2514
Gyventojai, sudarę mokestinės paskolos sutartį (MPS) be palūkanų (pagal iki 2021-08-31 pateiktus prašymus) mokesčių skoloms, susidariusioms nuo 2020 m. kovo 16 d. iki 2021 m. rugpjūčio 31 d., įmokas be palūkanų pagal sudarytą MPS turi sumokėti iki 2022 m. gruodžio 31 d.
Nuo 2021 m. rugsėjo 1 d. pakeitus MPS, kurios sudarytos be palūkanų (pagal iki 2021-08-31 pateiktus prašymus), mokėjimo grafiką ar įmokų sumas, taikomos 0 proc. palūkanos ne ilgiau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d.
Jeigu MPS buvo sudaroma ilgesniam nei 2022 m. gruodžio 31 d. terminui (bet ne ilgesniam nei 5 metai), tokiu atveju nuo 2023 m. sausio 1 d. bus taikomos įprastos palūkanos.
Nuo 2021 m. rugsėjo 1 d. mokesčiai turi būti mokami Įstatymų nustatyta tvarka. Naujos MPS be palūkanų nesudaromos ir teikiant prašymą sudaryti naują MPS, taikomos įprastinės MPS sudarymo sąlygos, o sudarius MPS, mokamos palūkanos.
Šiuo metu gyventojai, turintys finansinių sunkumų ir negalintys mokesčių sumokėti laiku, gali kreiptis dėl jų atidėjimo arba išdėstymo dalimis t. y., MPS sudarymo įprasta tvarka.
Daugiau informacijos, kaip pateikti prašymą bei papildomų dokumentų, kuriuos reikia pateikti kartu su prašymu, sąrašą, rasite Mokesčių žinyno DUK reg. Nr. KM1453 „Kokia yra mokestinės nepriemokos išdėstymo dalimis ar termino atidėjimo tvarka?“.
Teises aktai
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) praneša, kad Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 20 straipsnio pakeitimo įstatymu (2022 m. gegužės 17 d. įstatymas Nr. XIV-1098) buvo pakeisti 2022 m. ir vėlesniais metais gyventojams nuo š. m. birželio 1 d. taikytini neapmokestinamieji pajamų dydžiai (NPD).
Daugiau informacijos rasite VMI prie FM 2022-05-24 rašte Nr. (18.18-31-1 Mr)R-2273.
|
Informaciją parengė
Teisės departamentas
Metinės pelno mokesčio deklaracijos formos PLN204 pildymas ribotos civilinės atsakomybės juridiniams asmenims
Registracijos numeris KM3070
Seminaro „Metinės pelno mokesčio deklaracijos formos PLN204 pildymas ribotos civilinės atsakomybės juridiniams asmenims" dalijamoji medžiaga.
Pastaba. Jeigu Jūs negalite atsidaryti seminarų dalijamosios medžiagos, prašom atsisiųsti ir įsidiegti nemokamą programą, kuri yra adresu http://get.adobe.com/reader/
Informuojame, kad VMI prie FM[1] įsakymu Nr. VA-50[2] papildėme VMI prie FM įsakymu Nr. VA-49[3] patvirtintą Aprašo[4] PVM klasifikatorių[5].
Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos PVM mokėtojui iš trečiosios šalies įsigijus paslaugas, pagal PVM įstatymo[6] 95 straipsnio 2 dalį, tam tikrais atvejais atsiranda prievolė apskaičiuoti PVM, taikant 9 proc. PVM tarifą ir nurodyti PVM klasifikatoriuje, todėl PVM klasifikatorius papildytas nauju mokesčio kodu: „PVM54“ (Iš užsienio valstybių (išskyrus iš ES PVM mokėtojų) įsigytos paslaugos, kurių pardavimo PVM apskaičiuoja pirkėjas (PVMĮ 95 straipsnio 2 dalis).
Pagal 2022 m. balandžio 26 d. priimto Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo Nr. IX-751 papildymo 501 straipsniu ir 2 priedo pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1056 nuostatas prekėms ir paslaugoms, skirtoms tiekti (teikti) nelaimių aukoms, nukentėjusioms dėl Rusijos Federacijos 2022 m. vasario 24 d. pradėtos vykdyti karinės agresijos prieš Ukrainos gyventojus taikoma PVM lengvata. Atsižvelgiant į tai, PVM klasifikatorius, sandoriams, apmokestinamiems PVM, taikant 0 proc. PVM tarifą, papildytas nauju mokesčio kodu: „PVM55“ (PVMĮ 501 straipsnio 1 ir 4 dalyse nurodyti sandoriai) ir PVM neapmokestinamiems prekių pirkimams iš kitos valstybės narės - mokesčio kodu „PVM56“ (PVMĮ 501 straipsnio 2 dalyje nurodyti sandoriai). Plačiau čia.
Informuojame, kad nuo 2022 m. liepos 1 d. įsigalios Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2022 m. gegužės 11 d. įsakymu Nr. VA-47 patvirtintos Pridėtinės vertės mokesčio grąžinimo užsienio keleiviui deklaracijos užpildymo ir pateikimo taisyklės, kurios, atsižvelgiant į 2002 m. birželio 13 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 899 „Dėl pridėtinės vertės mokesčio grąžinimo užsienio asmenims“ patvirtintų Pridėtinės vertės mokesčio už Lietuvos Respublikoje įsigytas ir iš Europos Sąjungos teritorijos išgabentas prekes grąžinimo asmenims, kurių nuolatinė gyvenamoji vieta nėra Europos Sąjungos teritorijoje, taisyklių 9 punkto nuostatas, kad prekybininkas užsienio keleivio, pageidaujančio susigrąžinti PVM už prekes, prašymu privalo užpildyti deklaraciją ir perduoti ją Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Muitinės departamentui prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos naudodamasis elektroninių duomenų tvarkymo sistema, nustato pridėtinės vertės mokesčio grąžinimo užsienio keleiviui deklaracijos užpildymo reikalavimus ir pateikimo Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos tvarką.
Daugiau informacijos rasite VMI prie FM 2022-05-12 rašte Nr. RM-17907
Informaciją parengė
Teisės departamentas
Dažniausiai užduodamus klausimus rasite čia.
Informuojame, kad 2022 m. balandžio 26 d. priimtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo Nr. IX-751 papildymo 501 straipsniu ir 2 priedo pakeitimo įstatymas Nr. XIV-1056 (toliau − Įstatymo pakeitimas).
Įstatymo pakeitimu įgyvendinami naujai priimti PVM direktyvos[1] pakeitimai, suteikiantys ES[2] valstybėms narėms galimybę tam tikrais atvejais neapmokestinti PVM[3] prekių, skirtų nelaimių aukoms, tiekimo ir įsigijimo iš kitų valstybių narių bei su tokiomis prekėmis susijusių paslaugų teikimo.
Kol nebuvo priimti PVM direktyvos pakeitimai, ES teisės aktai valstybėms narėms sudarė galimybę neapmokestinti PVM tik importuojamų nelaimių aukoms skirtų prekių (nuostatos dėl nelaimių aukoms skirtų prekių neapmokestinimo importo PVM yra perkeltos ir į Lietuvos Respublikos teisės aktus[4]).
Atlikus PVM direktyvos pakeitimus (101a straipsnis) sudaryta galimybė ES valstybėms narėms krizių ar nelaimių atvejais taikyti PVM lengvatas nelaimių aukoms skirtoms prekėms ir paslaugoms. Toks PVM lengvatų taikymas susietas su Europos Komisijos sprendimu, kuris priimamas valstybių narių prašymų pagrindu.
Įgyvendinant minėtus PVM direktyvos pakeitimus, priimtas Įstatymo pakeitimas, papildantis Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą nauju 501 straipsniu, kuriame nustatytos PVM lengvatos neatlygintinai pagalbai nelaimių aukoms, nurodytoms Europos Komisijos sprendime Lietuvos Respublikai, pateiktame įgyvendinant Direktyvos 2009/132/EB 53 straipsnį, teikti skirtos prekės, tiekiamos paramos gavėjams, kaip jie suprantami pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nuostatas, ir (arba) kitiems nelaimių padarinius šalinantiems asmenims, jeigu pagal šioje dalyje nurodytą Europos Komisijos sprendimą Lietuvos Respublikai yra suteikta teisė šių prekių neapmokestinti importo PVM.
Šio straipsnio taikymo tikslais paramos gavėjais laikomi asmenys, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatyme, t. y. valstybinės organizacijos, įskaitant valstybines įstaigas, viešąsias įstaigas ir kitas viešosios teisės reglamentuojamas įstaigas, kompetentingų institucijų patvirtintos labdaros ar filantropinės organizacijos ir t.t. Tačiau, atsižvelgiant į Europos Komisijos leidime dėl konkrečios nelaimės nurodytas sąlygas, tam tikrais išskirtiniais atvejais Lietuvos Respublikos kompetentingų institucijų sprendimu asmenys, nepatenkantys į paramos gavėjų apibrėžtį, taip pat galės būti laikomi nelaimių padarinius šalinančiais asmenimis, kurių sudaromiems sandoriams bus taikomos PVM lengvatos pagal PVMĮ 501 straipsnį.
Europos Komisijos sprendimu, nelaimių aukoms prekių tiekimas apmokestinamas taikant 0 proc. PVM tarifą (suteikiant teisę į ankstesniame etape įsigytų prekių PVM atskaitą), o prekių įsigijimas iš kitų valstybių narių – neapmokestinamas PVM. Su tokiomis prekėmis susijusios paslaugos, įskaitant nuomą, apmokestinamos taikant 0 proc. PVM tarifą.
Įstatymo pakeitimas nelaimių aukoms, nukentėjusioms dėl Rusijos Federacijos 2022 m. vasario 24 d. pradėtos vykdyti karinės agresijos prieš Ukrainos gyventojus, skirtoms prekėms ir paslaugoms taikomas nuo 2022 m. vasario 24 d. Prekių ar paslaugų teikėjai už jau patiektas prekes (ar suteiktas paslaugas) galės išrašyti kreditines PVM sąskaitas faktūras.
Pažymime, kad įstatymo pakeitimo nuostatos bus taikomos Europos Komisijai priėmus sprendimą, apie jo priėmimą, informuosime papildomai.
Šis informacinis pranešimas pateiktas VMI prie FM 2022-05-19 rašte Nr. RM-18917.
Informaciją parengė
Teisės departamentas
TOP 10 skaitomiausių DUK'ų
Dėl mokesčio už aplinkos teršimą apskaičiavimo ir mokėjimo
Registracijos numeris KM2133
Klausimai, priklausantys kitu instituciju kompetencijai
Nuo 2021 m. sausio 1 d. konsultacijas ir informaciją mokesčio už aplinkos teršimą apskaičiavimo ir deklaravimo klausimais teikia Aplinkos apsaugos departamentas prie Aplinkos ministerijos.
Dėl konsultacijos telefonu galima kreiptis į Apskaitos ir mokesčių kontrolės departamento Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Panevėžio apskaitos ir mokesčių kontrolės skyrius.
Teises aktai
Su kuriomis šalimis sudarytos bei taikomos dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartys?
Registracijos numeris KM1517
Mokesčių žinynas
| Dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartys | Paskelbta | Taikoma nuo |
1. | Airija | 1999-01-01 | |
2. | Armėnija | 2002-01-01 | |
3. | Austrija | 2006-01-01 | |
4. | Azerbaidžanas | 2005-01-01 | |
5. | Baltarusija | 1997-01-01 | |
6. | Belgija | 2004-01-01 | |
7. | Bulgarija | 2007-01-01 | |
8. | Čekija | 1996-01-01 | |
9. | Danija | 1994-01-01 | |
10. | Estija | 2006-01-01 | |
11. | Graikija | 2006-01-01 | |
12. | Gruzija | 2005-01-01 | |
13. | Indija | 2013-01-01 | |
14. | Islandija | 2000-01-01 | |
15. | Ispanija | 2004-01-01 | |
16. | Italija | 2000-01-01 | |
17. | Izraelis | 2007-01-01 | |
18. | Japonija | 2019-01-01 | |
19. | JAV | 2000-01-01 | |
20. | Jungtiniai Arabų Emyratai | 2015-01-01 | |
21. | Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė | 2002-01-01 | |
22. | Kanada | 1998-01-01 | |
23. | Kazachstanas | 1998-01-01 | |
24. | Kinija | 1997-01-01 | |
25. | Kipras | 2015-01-01 | |
26. | Kirgizija | 2014-01-01 | |
27. | Korėja | 2008-01-01 | |
28. | Kosovas | 2021 Nr. 23664 | 2022-01-01 |
29. | Kroatija | 2002-01-01 | |
30. | Kuveitas | 2018-01-01 | |
31. | Latvija | 1995-01-01 | |
32. | Lenkija | 1995-01-01 | |
33. | Lichtenšteinas | 2021-01-01 | |
34. | Liuksemburgas | 2007-01-01 | |
35. | Makedonija | 2009-01-01 | |
36. | Malta | 2005-01-01 | |
37. | Marokas | 2014 Nr.4858 | 2023-01-01 |
38. | Meksika | 2013-01-01 | |
39. | Moldova | 1999-01-01 | |
40. | Norvegija | 1994-01-01 | |
41. | Nyderlandai | 2001-01-01 | |
42. | Portugalija | 2004-01-01 | |
43. | Prancūzija | 1997-01-01 | |
44. | Rumunija | 2003-01-01 | |
45. | Rusija | 2006-01-01 | |
46. | Serbija | 2010-01-01 | |
47. | Singapūras | 2005-01-01 | |
48. | Slovakija | 2003-01-01 | |
49. | Slovėnija | 2003-01-01 | |
50. | Suomija | 1994-01-01 | |
51. | Švedija | 1994-01-01 | |
52. | Šveicarija | 2003-01-01 | |
53. | Turkija | 2001-01-01 | |
54. | Turkmėnistanas | 2015-01-01 | |
55. | Ukraina | 1998-01-01 | |
56. | Uzbekistanas | 2003-01-01 | |
57. | Vengrija | 2005-01-01 | |
58. | Vokietija | 1999-01-01 |
Kokie tarifai nustatyti dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartyse gyventojams išmokamiems dividendams, palūkanoms ir honorarams apmokestinti prie pajamų šaltinio?
Registracijos numeris KM1519
Mokesčių žinynas
Valstybė, su kuria taikoma sutartis | Sutartis taikoma nuo | Mokesčio tarifas | ||
Dividendams | Palūkanoms | Honorarui | ||
Airija | 1999-01-01 | 15 | 10 | 0* |
Armėnija | 2002-01-01 | 15 | 10 | 10 |
Azerbaidžanas | 2005-01-01 | 10 | 10 | 10 |
Austrija | 2006-01-01 | 15 | 10 | 10 |
Baltarusija | 1997-01-01 | 10 | 10 | 10 |
Belgija | 2004-01-01 | 15 | 10 | 0* |
Bulgarija | 2007-01-01 | 10 | 10 | 10 |
Čekija | 1996-01-01 | 15 | 10 | 10 |
Danija | 1994-01-01 | 15 | 10 | 0* |
Estija | 2006-01-01 | 15 | 10 | 10 |
Graikija | 2006-01-01 | 15 | 10 | 10 |
Gruzija | 2005-01-01 | 15 | 10 | 10 |
Italija | 2000-01-01 | 15 | 10 | 0* |
Islandija | 2000-01-01 | 15 | 10 | 0* |
Ispanija | 2004-01-01 | 15 | 10 | 0* |
Indija | 2013-01-01 | 15 | 10 | 10 |
Izraelis | 2007-01-01 | 15 | 10 | 10 |
Japonija | 2019-01-01 | 10 | 10 | 0 |
JAV | 2000-01-01 | 15 | 10 | 10 |
Jungtinė Karalystė | 2002-01-01 | 15 | 10 | 0* |
JAE | 2015-01-01 | 5 | 0 | 5 |
Kanada | 1998-01-01 | 15 | 10 | 0* |
Kazachstanas | 1998-01-01 | 15 | 10 | 10 |
Kinija | 1997-01-01 | 10 | 10 | 10 |
Kipras | 2015-01-01 | 5 | 0 | 5 |
Kirgizija | 2014-01-01 | 15 | 10 | 10 |
Korėja | 2008-01-01 | 10 | 10 | 10 |
Kosovas | 2022-01-01 | 15 | 10 | 0 |
Kroatija | 2002-01-01 | 15 | 10 | 10 |
Kuveitas | 2018-01-01 | 15 | 10 | 10 |
Latvija | 1995-01-01 | 15 | 0 | 0 |
Lenkija | 1995-01-01 | 15 | 10 | 10 |
Lichtentšteinas | 2021-01-01 | 15 | 10 | 0 |
Liuksemburgas | 2007-01-01 | 15 | 10 | 0* |
Malta | 2005-01-01 | 15 | 10 | 10 |
Makedonija | 2009-01-01 | 10 | 10 | 10 |
Meksika | 2013-01-01 | 15 | 10 | 10 |
Moldova | 1999-01-01 | 10 | 10 | 10 |
Nyderlandai | 2001-01-01 | 15 | 10 | 0* |
Norvegija | 1994-01-01 | 15 | 10 | 0* |
Portugalija | 2004-01-01 | 10 | 10 | 10 |
Prancūzija | 1997-01-01 | 15 | 10 | 0* |
Rumunija | 2003-01-01 | 10 | 10 | 10 |
Rusija | 2006-01-01 | 10 | 10 | 10 |
Singapūras | 2005-01-01 | 10 | 10 | 7,5 |
Serbija | 2010-01-01 | 10 | 10 | 10 |
Slovakija | 2003-01-01 | 10 | 10 | 10 |
Slovėnija | 2003-01-01 | 15 | 10 | 10 |
Suomija | 1994-01-01 | 15 | 10 | 0* |
Švedija | 1994-01-01 | 15 | 10 | 0* |
Šveicarija | 2003-01-01 | 15 | 10 | 0* |
Turkija | 2001-01-01 | 10 | 10 | 10 |
Turkmėnistanas | 2015-01-01 | 10 | 10 | 10 |
Ukraina | 1998-01-01 | 15 | 10 | 10 |
Uzbekistanas | 2003-01-01 | 10 | 10 | 10 |
Vengrija | 2005-01-01 | 15 | 10 | 0* |
Vokietija | 1995-01-01 | 15 | 10 | 10 |
* 0 proc. mokesčio tarifas honorarams taikomas nuo 2019 m. sausio 1 d., įsigaliojus Lietuvos Respublikos ir Japonijos dvigubo apmokestinimo išvengimo sutarties nuostatoms, pakeitusioms Lietuvos Respublikos su užsienio valstybėmis jau taikomas dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartis, kuriose buvo įtvirtintos nuostatos dėl mažesnio tarifo taikymo honorarams ar atsisakymo apmokestinti honorarus prie pajamų šaltinio bent vienoje iš sutarčių su EBPO nare.
Kaip gauti pažymą, kad sumokėtas mokestis už Lietuvos Respublikoje įregistruotą krovininę transporto priemonę nebuvo panaudotas?
Registracijos numeris KM3056
Permokėjus ar klaidingai sumokėjus mokestį už Lietuvos Respublikoje įregistruotą krovininę transporto priemonę įmokos kodu 7820, transporto priemonės valdytojas (toliau – valdytojas) turi kreiptis į techninės apžiūros centrą, kuris išduos pažymą, nurodydamas grąžintiną sumą ir jos grąžinimo priežastis.
Pažymoje nurodytą transporto priemonės mokesčio grąžintiną sumą pagal valdytojo rašytinį prašymą Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme nustatyta tvarka grąžina Valstybinė mokesčių inspekcija, į kurios pajamų surenkamąsias sąskaitas sumokėtas transporto priemonės mokestis.
Techninės apžiūros centrų sąrašą rasite čia.
Dėl juridinių asmenų įregistravimo, išregistravimo, vadovų atleidimo iš pareigų dėl juridinio asmens teisinio statuso pasikeitimo
Registracijos numeris KM2135
Klausimai, priklausantys kitu instituciju kompetencijai
Informaciją, susijusią su juridinių asmenų įregistravimu, išregistravimu, vadovų atleidimu iš pareigų dėl juridinio asmens teisinio statuso pasikeitimo teikia VĮ Registrų centras.
Dėl mokesčių už valstybinius gamtos išteklius apskaičiavimo ir mokėjimo
Registracijos numeris KM2136
Klausimai, priklausantys kitu instituciju kompetencijai
Konsultacijas mokesčio už valstybinius gamtos išteklius mokėjimo klausimais teikia Aplinkos ministerijos įgaliotos institucijos.
Teises aktai
Ar verta gyventi su „vokeliu“?
Registracijos numeris KM1557
Mokesčių žinynas
Informacinė medžiaga jaunimui
Dėl asmens draustumo privalomuoju sveikatos draudimu galiojimo
Registracijos numeris KM2132
Klausimai, priklausantys kitu instituciju kompetencijai
Informaciją dėl asmens draustumo privalomuoju sveikatos draudimu galiojimo teikia Teritorinės ligonių kasos.
Dėl atskaitymų nuo pajamų pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymą apskaičiavimo ir mokėjimo
Registracijos numeris KM2134
Klausimai, priklausantys kitu instituciju kompetencijai
Pasiteirauti dėl atskaitymų nuo pajamų pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymą galima Aplinkos ministerijoje ar jos įgaliotoje institucijoje.
Teises aktai
Dėl bešeimininkio valstybei perduotino turto
Registracijos numeris KM2127
Klausimai, priklausantys kitu instituciju kompetencijai
Bešeimininkį, valstybei perduotiną turtą administruoja:
Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) – kai valstybei perduotinas turtas yra kilnojamasis turtas ir (ar) vertybiniai popieriai (išskyrus akcijas).
Pranešimai apie rastą lobį ar radinį valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančioje žemėje siunčiami VMI.
Turto bankas (centralizuotas valdomo valstybės turto valdytojas) - kai valstybei perduotinas turtas yra kitas nekilnojamasis turtas su jam priskirtais žemės sklypais. Pasiteirauti dėl valstybei perduotino nekilnojamojo turto su jam priskirtais žemės sklypais galima Turto banke.
Nacionalinės žemės tarnyba - kai valstybei perduotinas turtas yra žemės sklypas (jo dalys), ant kurio nėra statinių ar kitų nekilnojamojo turto objektų, kuriems šis sklypas (jo dalys) būtų priskirti. Pasiteirauti dėl valstybei perduotino bešeimininkio žemės sklypo galima Nacionalinėje žemės tarnyboje.
Svarbu. Jeigu VMI savo apskaitoje turi turtą, kuris iki 2015-03-20 nebuvo realizuotas, tuomet visas procedūras su turto realizavimu atlieka (pabaigia atlikti) VMI.