VMI skaitmeninė transformacija

VMI įgyvendina projektą „VMI skaitmeninė transformacija: inovatyvių elektroninių paslaugų ir mokesčių administravimo platformos sukūrimas“, kuriuo siekiama modernizuoti mokesčių administravimo procesus ir užtikrinti, kad naudotis VMI paslaugomis būtų patogiau, greičiau ir paprasčiau.

Kodėl šis projektas svarbus?

Dabartinė VMI informacinių sistemų infrastruktūra buvo kuriama prieš daugiau nei du dešimtmečius, todėl nebeatitinka šiuolaikinių technologinių standartų. Skirtingos sistemos veikia atskirai, jų palaikymas tampa sudėtingas, o paslaugos klientams teikiamos išskaidytai.

Skaitmeninės transformacijos projektas leidžia iš esmės atnaujinti IT architektūrą ir sukurti vieningą mokesčių administravimo platformą (MAP), kurioje VMI paslaugos bus prieinamos vienoje vietoje.

Kas keičiasi?

Pirmuoju etapu į naująją platformą perkeliama 10 elektroninių paslaugų, tarp jų:

  • PVM mokestinio laikotarpio keitimas
  • Pelno mokesčio mokestinio laikotarpio keitimas
  • Deklaravimo laikotarpių tvarkymas
  • Verslo liudijimų išdavimas ir tvarkymas
  • Paveldimo turto apmokestinamosios vertės pažymos išdavimas
  • Veiklos rūšies keitimas vykdant individualią veiklą
  • Akcizų lengvatų taikymas ir administravimas
  • Mokesčių mokėtojo registravimo duomenų tvarkymas
  • Atstovavimo duomenų pateikimas ir valdymas
  • Įmokų ir permokų informacijos peržiūra bei tvarkymas

Šios paslaugos buvo atrinktos atsižvelgiant į jų naudojimo dažnumą, poveikį klientų patirčiai ir svarbą pagrindiniams mokesčių administravimo procesams.

Taip pat platformoje bus taikomas vieno kontakto ir vienkartinio duomenų pateikimo principas – klientui duomenis pateikus vieną kartą, jų nebereikės kartoti kitur.

Kam skirtas projektas?

Projektas skirtas visoms VMI paslaugomis besinaudojančioms grupėms:

  • Gyventojams – patogesnė, aiškesnė ir paprastesnė paslaugų prieiga.
  • Verslui – skaidresnis, greitesnis ir efektyvesnis mokesčių administravimas.
  • VMI darbuotojams – moderni, duomenimis grįsta darbo aplinka, užtikrinanti aukštą paslaugų kokybę.
  • Kitoms institucijoms – sklandūs duomenų mainai ir efektyvus tarpinstitucinis bendradarbiavimas.
Kada įvyks pokyčiai?

Pirmieji patobulinimai klientams bus prieinami jau kitais metais. Naujoje platformoje veiks dešimt paslaugų, o vėliau sistema bus nuolat plečiama ir papildoma naujomis funkcijomis.

Projektas finansuojamas iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšų.