Dažniausiai užduodami klausimai apie i.SAF

Prisijungus prie PVM sąskaitų faktūrų registrų sistemos (i.SAF), reikia patikrinti, ar nėra „rengiamo" registro, jei yra – jį reikia taisyti arba pašalinti, jei nėra - atidaryti priimtą aktualų registrą ir spausti mygtuką „Tikslinti". Kad nesusidubliuotų rinkmena, reikia kelti rinkmeną su lygiai tokiu pačiu „Part Number" numeriu, kaip buvo įkelta prieš tai.

Ne, nereikia. I.SAF įtraukiama tik ta informacija, kuri yra nurodyta PVM sąskaitoje – faktūroje.

Ne, nereikia. Kryžminio sutikrinimo paslauga yra skirta mokesčių mokėtojams, todėl jie patys vertina neatitikimus ir sprendžia, ar reikia tikslinti registrus, ar ne.

i.SAF kryžminio sutikrino paslauga yra skirta mokesčių mokėtojams, todėl jie patys vertina kryžminio sutikrinimo neatitikimus, gautų/išrašytų PVM sąskaitų faktūrų duomenis, kurie įtraukti į registrus ir sprendžia, ar reikia tikslinti registrus.
Jei mokesčių mokėtojas gaunamų/išrašomų registruose pateikė teisingus duomenis (tokius, kokie yra nurodyti gautoje/išrašytoje PVM sąskaitoje faktūroje) – nieko tikslinti nereikia. Dėl kryžminio sutikrinimo ataskaitoje nustatytų neatitikimų baudos nenumatytos. Svarbu, kad registrai būtų pateikti.

PVM mokėtojas, išrašęs debetines, kreditines PVM sąskaitas faktūras, jas traukia į išrašomų PVM sąskaitų faktūrų registrą, pirkėjas, gavęs tokias sąskaitas, jas traukia į gaunamų PVM sąskaitų faktūrų registrą.

PVM sąskaita faktūra gaunamų PVM sąskaitų faktūrų registre registruojama, nurodant teisingą jos išrašymo datą, tokią, kokia yra nurodyta dokumente (sausio mėn.), o įtraukimo į apskaitą rodoma data, kai PVM sąskaita faktūra gauta (vasario mėn.). Neatitikimas kryžminio sutikrinimo ataskaitoje dings po gaunamų PVM sąskaitų faktūrų registro pateikimo už vasario mėnesį.